![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
J.M.K. píše: A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.
Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
tomasd. píše: Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.
Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.