Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:41 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout.



To ani omylem, to by vypnula i klimatizace. Radši ať běží dál, sahara si to uchladí.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 14:25 | Nahoru | #2

PetrL3 píše: To ani omylem, to by vypnula i klimatizace. Radši ať běží dál, sahara si to uchladí.



Tak v letních vedrech, nebo naopak v zimě v mrazech samozřejmě. Ale když třeba zůstanu stát na 10 minut v koloně, nebo před šraňkama v "normálních" podmínkách, kdy motor nutně nepotřebuju k topení, chlazení apod., tak je vcelku zbytečné nechat jej 10 minut brblat. Navíc v manuálu k Accentu s přímo píše "nenechávejte motor běžet na volnoběh déle, jak 3 minuty", ale tam mě nenapadá, jakou by to mohlo mít logiku, nebo spíš, před čím se tímto výrobce sichruje (jak tu padlo o motoru v Ochcávce, nejspíš to též bude důsledek nějakého ekocancu.

kubacech> Sergeje skutečně někdy nechávali přes noc brblat na volnoběh, bylo to snazší, než ten óbrdvoutakt pak rozmrazovat a nahřívat. A navíc v době a místě, kdy nafta stála pár kopějek, jaksi "nebylo co řešit".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist