globalmoto_kveten





Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:17 | Nahoru | #31

rybíz5 píše: J.M.K.> Jo,ted si vzpomínám jak tenkrát dala ženská v Americe do mikrovlnky kočku a čekala že se hezky usuší..A ona světe div se chcípla a taky jí museli cálovat


jenže ona ji předtím vyprala v pračce... to kočka ještě přežila...

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:26 | Nahoru | #32
A co chcípání ještě před zastavením a rozjíždění,když se motor ještě pomalu ani netočí?Už jsem to párkrát viděl a přijde mi to docela zajímavé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:30 | Nahoru | #33

Jirka.46 píše: A co chcípání ještě před zastavením a rozjíždění,když se motor ještě pomalu ani netočí?Už jsem to párkrát viděl a přijde mi to docela zajímavé



to je asi blbost

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:33 | Nahoru | #34
nemyslim si ze by start stop spotrebu zvysoval jak pise JMK a byl tam jen aby "neco" vnutili ekoteroristum. Ten system dle meho funguje jak ma a veskere komponenty ktere se startovani ucastni jsou na tento system dimenzovany - tzn u staryho hundaje bych rozhodne rucne auto nechcipal pri kazdem zastaveni, u novyho auta bych to nechal fungovat jak je to navrzene. treba to vybiti baterky diky castym startum je blbost - ten system zacne fungovat az kdyz je motor na provozni teplote a taky jen pokud je dost energie v baterce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:37 | Nahoru | #35
Bubrak-ZX10R>Taky mi to přijde jako blbost,ale občas to vídám Prostě kola se ještě točí,ale motor,už ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 21:22 | Nahoru | #36

Jirka.46 píše: Bubrak-ZX10R>Taky mi to přijde jako blbost,ale občas to vídám Prostě kola se ještě točí,ale motor,už ne



jo tak ze nekdo dojizdi a chcipa motor a vylejza z auta jeste nez se uplne zastavi, to asi jo, to je spis takovy jakoze spechani, to se mi nekdy taky povede

spis mam nekdy problem ze se predbiham s razenim a spojkou, jakoze treba radim z 2 na 3 a zmacknu spojku a poustim ji jeste nez preradim a pak se trochu zachroupa z prevodovky stane se mi to tak jednou za 3-4 mesice a pripomina mi to jako kdyz pisu na klavesnici a prohodej se mi pismenka

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 22:03 | Nahoru | #37
Bubrak-ZX10R>Jo jo to je ono,někdy i vyskakování za jízdy Ale několikrát jsem to viděl i bez spěchu,prostě honem to chcípnout,to jsou asi lidi,kteří spěchají často a maji to tak naučené. Já mám vždycky čas zastavit,zhasnout světla,vypnout motor,zařadit jedníčku a zatahnout ručku bez vyskakování za jízdy.Jinak to "uspěchané" řazení se mi taky párkrát stalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:15 | Nahoru | #38
assassin> Musí to ale dávat dost na prdel starteru, to už je potom lepší hybridní pohon a při těch "cukačkách" nechat motor být a táhnout to jen elektrikou. Jenže ale ani hybrid není zlato, co se třpytí, je tam zase váha akumulátorů, která se musí tahat, mají omezenou životnost a cena je někdy i skoro 2/3 ceny auta a už bylo i několik testů, kde se ukázalo, že hybrid má naopak větší spotřebu, než klasika. A ekologický argument je tam podvodný už proto, kolik energie se spotřebuje na výrobu a následnou likvidaci/recyklaci baterek. Takže z hlediska globálních emisí vychází spalovací motor paradoxně lépe.

Jinak ohledně těch "návodů pro (nejen) americké debily leccos naznačí tento soupis. A o tom, že ta americká dylina ještě tu kočku předtím dala do pračky, jsem (díkybohu) ani nevěděl. Ale neměla chybu ta, co přijela na dovolenou do Maďarska, půjčila si tam C4 a jela asi 220km, načež skončila doslova s "upečeným" motorem a prohořelou haubnou... a ještě se strašně divila, proč ta evropská auta jezdí tak pomalu? Mám ty fotky i někde zasyslené.

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:27 | Nahoru | #39
Jmk: auta se start stop maji samo jinej start - dimenzovanej na ten provoz.

S tou ekologickou stopou je to jasny - ze pri vyrobe a likvidaci baterii je znacna, ale to jestli je o tolik vetsi nez u "normalniho" auta je otazka - zatim to dohromady nikdo nevi, z elektromobilu co doslouzily jsou zatim olovene aku ktere se recykluji a z tech co maji lion technologii jich zatim tolik KO neni a asi ani nikdo moc neresi likvidaci tech baterii - maji 10+let zivotnost a tak dlouho na trhu masove nejsou ...

Spis by se nejake info naslo k likvidaci liion baterii z ntb - tech bude mraky...

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:30 | Nahoru | #40
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:07:28

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:30 | Nahoru | #41
JMK: ja zas kdyz jsem sedl do prvniho auta s automatem nevedel jak s tim ... Takze ono to neni zas takova prdel jezdit s manualem kdyz si v tom nikdy nesedel

A u pani z usa co jela 200km na jednicku - myslim ze to je urban legend... Uz vidim babu jak sedne do auta, slapne na brzdu - bez toho na automatu volic na D nedas a pak tam da jednicku (bez spojky) zaprve tam ta jednicka nepujde dat - bude pocitat zuby a i kdyby tam nahodou zapadla, auto hned chcipne..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:31 | Nahoru | #42

ppll píše: Co přináší systém start/stop pro životnost komponentům-nic.Je to jen primitivní ochcavadlo emisí a spotřeby pro výrobce aut.



Ano je to tam jen kvuli spotrebe a emisim - coz jde ruku v ruce. On nekde nekdo tvrdil ze to ma prinest neco ohledne zivotnosti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:39 | Nahoru | #43
assassin> To je mně jasné, však nedávno snad Jaguar musel k jednomu typu, co hodlá exportovat do států, vydat docela obšírný (pokud mi paměť slouží, tak 30, nebo 50 stran) návod, jak zacházet s manuálem. Na druhou stranu zase i ze států sem tam přišel dobrý nápad - třeba ta vychytávka, kdy rezerva byla uchycena nastojato pod kufrem, na pomocném kardanu, hydraulicky se dala spustit dolů a umožnila tak podélně zaparkovat i do mezery, do které by se jinak zajet nedalo (najelo se popředu, čumákem dovnitř, rezerva se spustila dolů, nadzvedla tak zadní nápravu a zadek auta bočně "zašoupla" do mezer). Ale zrovna to se neuchytilo.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:42 | Nahoru | #44
J.M.K.> Jo, to jsem taky četl. Tady jsou ty fotky, bohužel popis, co se přesně stalo, u toho není.
http://www.rankfunny...itroen_Burned_Engine

Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:45 | Nahoru | #45
JMK: no ja bych rekl ze v soucasnych autech je hodne novinek co je v USA autech uz nekolik let nebo desetileti :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:52 | Nahoru | #46
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:07:46

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:56 | Nahoru | #47

assassin píše: nemyslim si ze by start stop spotrebu zvysoval jak pise JMK a byl tam jen aby "neco" vnutili ekoteroristum. Ten system dle meho funguje jak ma a veskere komponenty ktere se startovani ucastni jsou na tento system dimenzovany - tzn u staryho hundaje bych rozhodne rucne auto nechcipal pri kazdem zastaveni, u novyho auta bych to nechal fungovat jak je to navrzene. treba to vybiti baterky diky castym startum je blbost - ten system zacne fungovat az kdyz je motor na provozni teplote a taky jen pokud je dost energie v baterce.


Na Start/Stop systém začínám bejt pěkně alergickej. Čím-dál častějc se ve městě potkávám s pitomcema, co to maj. Zastavíme v koloně před světly, blbec s timhle nesmyslem přede mnou, chcípne mu to motor. Padne zelená, blbci trvá nejmíň 3 vteřiny než se nastartuje a rozjede, skrz světla pak projede nejmíň o jedno auto míň než by mohlo. Na další křižovatce se to opakuje. Je to stále horší, tři takovýhle pitomci v koloně a tam kde projelo na jeden cyklus 8 aut projedou sotva 4...

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 00:28 | Nahoru | #48
Charlie: zpozdeni 3s nebude timhle systemem, jezdil jsem se 4 ruznejma autama (passat AT/MT, X1 AT, 911AT) s tim systemem a schvalne sem to pozoroval a ten system proti rozjizdeni bez nej zadne spozdeni nevytvari - to ze se v meste rozjizdi auta pomalu je tim ze nekoukaj na semafory ale na auto pred - dnes spis do mobilu a az kdyz periferne vidi ze auto pred jede teprve zmackne spojku a zaradi.

Jakmile zmacknes spojku auto startuje, nez doradis kvalt tak bezi, tzn nevim kde by se tam prodleva vzala. U automatu auto bezi nez prendas nohu z brzdy na plyn...

Jinak teda me na tom neprijde nic tak super - ale system funguje a palivo setri - tzn pokud nekdo vecne bada nad tim aby mu to nezralo vic nez 4l a pak nadava na moderni ekokurvitka....
Vsichni porad breci jak je to vsechno na hovno ze to je samy eko a mizerna zivotnost - ale pak ti sami lide jezdi "malejma" ropakama protoze nebudou zivit "rozezranej" benzin ... Schvalne kolik kritiku ekokurvitek tu ma benzinak bez slozitosti 2.5+ litru ?

Naposledy editováno 05.02.2015 00:37:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 00:32 | Nahoru | #49

ppll píše: assassin> Tak zakladatel se ptal chcípat-nechcípat a na důvody pro a proti,no a mě je tento systém proti srsti,pokud vím že je možnost dosáhnout stejných výsledků strojnicky čistěji.



Zakladatel se ptal chcipat/nechcipat bezne auto - a start stop do toho vtahl nekdo jiny. U auta bez startstop je to blbost - coz sem psal uz vyse, u auta s tim systemem je zas vse na to nadimenzovane, tzn neni duvod proc to setrit - predimenzovanej system budu setrit a starter pak trikrat prezije auto :)
Btw jak u stejneho motoru se startstop systemem dosahnu strojnicky cisteji te uspory paliva - dejme tomu pri prujezdu mestem 10stani na semaforu celkem 10min - cim usetrim palivo co auto sezere za 10min na volnobehu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 01:26 | Nahoru | #50

assassin píše: Charlie: Schvalne kolik kritiku ekokurvitek tu ma benzinak bez slozitosti 2.5+ litru ?



treba ja, 3.8 V6 OHV

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 10:23 | Nahoru | #51

Bubrak-ZX10R píše: treba ja, 3.8 V6 OHV



Pche! 7.0 V8 OHV

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 11:01 | Nahoru | #52

J.M.K. píše: U vzduchem chlazeného motoru při stání, nebo popojíždění v koloně každopádně opatrně. Jiank Kvůli pár minutám nemá význam vypínat, jednak je pravda, lágry se nejvíce ničí prakticky jen při rozběhu a doběhu, kdy není tlak v mazání a jednak je rozšířený omyl, že se vypnutím motoru na minutu, nebo méně, něco ušetří. Naopak motor kolikrát na následný start sežere více, než by sežral za těch několik desítek vteřin volnoběhu. Takže i tolik vnucovaný systém start-stop je jen naprosto hovězí rádobyekokurvítko. Akorát to ničí motor a ani celkový objem emisí se nesníží, leckdy naopak. Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout. Navíc častými starty dost trpí akumulátor - málokdo si uvědomuje, že po jednom startu je třeba většinou ujet 20 - 40km, než se do baterky "vrátí" náboj, který starter odčerpal.

A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.



děkuji

Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 11:09 | Nahoru | #53
tvůj fotr mluvil o stopětce a M6A, doba je jinde. Dnes ti olejový film nezmizí ani za půl roku, to by pak auta se systémem strt/stop vydrželi sotva rok.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 12:13 | Nahoru | #54
J.M.K.> Ten případ s cruise control se nikdy nestal

Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 12:16 | Nahoru | #55
na poučky a manuály se vys.., používej zdravej rozum a přirozenou inteligenci v konkrétní situaci, spotřeba Ti je fuk, to je pozitivní, stejně bys nic neušetřil, startem "trpí" baterka, startér, vzucháč bych rozhodně chcípal dřív než vodníka,a i když Tvůj dotaz je "technický" přeci jen bych se taky koukl kdo stojí za mnou/vedle mě, je rozdíl když tam poběží náklaďák nebo když tam bude v osobáku s otevřenýma okny sedět rodina s dětmi. Myslím že kladný pohled na slušného motorkáře je v tomto případě víc než technika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 12:44 | Nahoru | #56

assassin píše: ........ - to ze se v meste rozjizdi auta pomalu je tim ze nekoukaj na semafory ale na auto pred - dnes spis do mobilu a az kdyz periferne vidi ze auto pred jede teprve zmackne spojku a zaradi.



souhlas, naprosto přesně řečeno
kdyby každej jouda čuměl kam má, je doprava o 1/3 rychlejší.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 13:06 | Nahoru | #57

Yura píše: souhlas, naprosto přesně řečeno
kdyby každej jouda čuměl kam má, je doprava o 1/3 rychlejší.



to jo, ale zase by mi zatuhnul klakson

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 13:52 | Nahoru | #58

J.M.K. píše: A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.



Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:26 | Nahoru | #59

kubacech píše: V novinách psali, že na Sibiři, při -70 nevypínají motor vůbec a tady se řeší 5 minut



máte doma noviny z II.sv.v?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:41 | Nahoru | #60

tomasd. píše: Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.



Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist