Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 19:33 | Nahoru | #1
nemyslim si ze by start stop spotrebu zvysoval jak pise JMK a byl tam jen aby "neco" vnutili ekoteroristum. Ten system dle meho funguje jak ma a veskere komponenty ktere se startovani ucastni jsou na tento system dimenzovany - tzn u staryho hundaje bych rozhodne rucne auto nechcipal pri kazdem zastaveni, u novyho auta bych to nechal fungovat jak je to navrzene. treba to vybiti baterky diky castym startum je blbost - ten system zacne fungovat az kdyz je motor na provozni teplote a taky jen pokud je dost energie v baterce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:15 | Nahoru | #2
assassin> Musí to ale dávat dost na prdel starteru, to už je potom lepší hybridní pohon a při těch "cukačkách" nechat motor být a táhnout to jen elektrikou. Jenže ale ani hybrid není zlato, co se třpytí, je tam zase váha akumulátorů, která se musí tahat, mají omezenou životnost a cena je někdy i skoro 2/3 ceny auta a už bylo i několik testů, kde se ukázalo, že hybrid má naopak větší spotřebu, než klasika. A ekologický argument je tam podvodný už proto, kolik energie se spotřebuje na výrobu a následnou likvidaci/recyklaci baterek. Takže z hlediska globálních emisí vychází spalovací motor paradoxně lépe.

Jinak ohledně těch "návodů pro (nejen) americké debily leccos naznačí tento soupis. A o tom, že ta americká dylina ještě tu kočku předtím dala do pračky, jsem (díkybohu) ani nevěděl. Ale neměla chybu ta, co přijela na dovolenou do Maďarska, půjčila si tam C4 a jela asi 220km, načež skončila doslova s "upečeným" motorem a prohořelou haubnou... a ještě se strašně divila, proč ta evropská auta jezdí tak pomalu? Mám ty fotky i někde zasyslené.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 23:56 | Nahoru | #3

assassin píše: nemyslim si ze by start stop spotrebu zvysoval jak pise JMK a byl tam jen aby "neco" vnutili ekoteroristum. Ten system dle meho funguje jak ma a veskere komponenty ktere se startovani ucastni jsou na tento system dimenzovany - tzn u staryho hundaje bych rozhodne rucne auto nechcipal pri kazdem zastaveni, u novyho auta bych to nechal fungovat jak je to navrzene. treba to vybiti baterky diky castym startum je blbost - ten system zacne fungovat az kdyz je motor na provozni teplote a taky jen pokud je dost energie v baterce.


Na Start/Stop systém začínám bejt pěkně alergickej. Čím-dál častějc se ve městě potkávám s pitomcema, co to maj. Zastavíme v koloně před světly, blbec s timhle nesmyslem přede mnou, chcípne mu to motor. Padne zelená, blbci trvá nejmíň 3 vteřiny než se nastartuje a rozjede, skrz světla pak projede nejmíň o jedno auto míň než by mohlo. Na další křižovatce se to opakuje. Je to stále horší, tři takovýhle pitomci v koloně a tam kde projelo na jeden cyklus 8 aut projedou sotva 4...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist