jako hodně mladý jsem rozebral Jawu 250 typ 592 s tím, že ji napůl zrenovuji a napůl z ní udělám závodní motorku.
Nakonec k tomu z různých důvodů naštěstí nedošlo a rozebraná jawa přečkávala po dlouhých dvacet let v krabicích a různě
možně poschovávaná po garáži. Letos jsem se rozhodl ji tak trochu oprášit a taky ji dát trochu do pořádku.
Mám pár dotazů které bych potřeboval pro začátek zodpovědět.... budu rád za každou radu.
Sháním barvu (jak jsem se různě dočetl tak by byla vhodná akrylátová 8850) ..... poradil by někdo, kde za solidní peníz koupit?
Kde nechat pochromovat díly?
Děkuji všem za případné rady.
Jirka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...
panela píše: mira592: Jo pár lidí by se možná našlo
Míra1970: Vidím slušný výchozí stav na renovačku, sehnat jen panelkový motor a hurá na to. Já to vždy stavím ze sraček, na 354/1958 byl použitelný jen rám bez vidlice, nářaďový kastlík a zadřený motor. Na 559 jsem měl orvaný rám, dotlučenou nádrž, kastlíky a chyběla komplet maska a blatník.
Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.
Naposledy editováno 30.03.2016 09:12:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...
Míra1970 píše: Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.
nemako píše: určitě se vyplatí koupit motor a sjednotit čísla.
Teď jsem zrovna koukal po netu a motor 250/592 asi zatím není, našel jsem kartery za 1800 kč , což se mi zdálo dost.
Nedělám v tom, co to znamená sjednotit čísla - jako v techničáku přepsat číslo motoru?
Mám sice techničák, ale s ustříhlým rohem a je to odhlášený, takže maximálně na vetrána.
ve veteránech se zn. V není výhoda, na testaci musís co rok, na stk co dva roky, technic. Máš na nic, ten si vystav někde. Budeš muset udělat mašinu do původ.stavu a na veterán.testaci.šrouby Davej pokud možno původní žádný imbusy viditelně,uvnitř motoru klidně šrouby co té napadne. Ještě zvaž sehnat papíry platné cca 10000 a na tvé přerazit čísla nebo se pokusit to původní prohlásit za nový rám a motor
Kdysi sem nabízel kartery péráka a nikdo to nechtěl bez udání ceny, kartery panelky seženeš
určitě levněji, překupníci neví, co by si řekli. Burza by mohla pomoci.
Naposledy editováno 30.03.2016 17:07:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...
Víš kolik takovejch motorek může být. Třeba nová jawa 350 se vyrábí jedině díky starejm papírům holt za love jaký určuje trh.
Podle mě je mnohem hodnotnější motorka na SPZ-tce byť je to ta hnusná velká zn. na moderní motorky,
pokud je to ta značka původní, tak to je super. Nesnáším zastánce "V"-ček, co pro ně nic jinýho neexistuje.
Netvrdil jsem, že ne nutné mít původní šrouby, jen doporučil. Na stk přijedš voni vyvalí bulvy a odjíždíš se záznamem "bez závad"
a nikdo tě nijak netestuje jak králíka na výstavě . . . .
Už mě ta skupina VIP na "V" čkách začíná unavovat. Někdy se ženou za orig výfuky apod. za neskutečný majlant přitom
souč. výroba poskytuje/dokáže poskytnout vynikající supr repliky.
Nevím jak je to přesně dnes, ale před nějakým járem, když se někdo stěhoval,
musel přehlásit vozidlo a dostal novou značku a TP, takže bylo po původní značce. Blbá vyhláška
Naposledy editováno 30.03.2016 20:09:40
Nepřipadám si vip s 354 a vůbec nejsem ortodoxní veteranista, jsem rád že jsem ji dostal na kola a legálně na cestu, jak jsem psal mám moto i na bílých a nemám s tím problémy, já zase nemám rád některé kecy patinkářů kteří štětkují chromy stříbřenkou a myslí si jakou cennost vlastní, mám doma stroje v patině ale třeba papíry na sportku čz 250/475 už asi neseženu a ani nesháním, ale mám k ní aspoň zrušený tp a má svůj původ a na cestu ji dostanu jen přes testace HV.
Na stk valí bulvy? Ti lulani? Kecy a mudrování, nic jiného od nich neznám. Původně jsem se zabýval před 25 lety opravama kolové techniky tak vím o čem mluvím.
Naposledy editováno 30.03.2016 21:50:04
Ta závada motoru, tedy nic moc. Nějak jsem ani nevěděl, že se tohle také může stát.
mira592: To sedlo s tou páskou vypadá dobře, ještě uvidím.
Jinak jsem nedávno zjistil, že s rozsvícenými světly fakt moc daleko nedojedu.
Nezahálel jsem a pustil se do laborování s LED diodami.
Tak to celkem dostatečně svítí, ale dnes ráno během zkušební jízdy jsem zjistil, že mi teď neustále mrká
kontrolka dobíjení. S klasickými žárovkami mi svítila normálně. (na volnoběh, během jízdy zhasla) Teď prostě
pořád mrká, ale světla svítí.
Nemá někdo podobnou zkušenost s LED na Jawě?
Přidávám pár obrázků ze včerejšiho bastlení.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...
mira592 píše: ... není moc o čem. Dojedu na stk, chvíli počkám, pak ukážu že to svítí, troubí, bliká, zaplatím a odjíždím s velkým TP a za dva roky naschle, jednoduchý. Teď mě poučte o testaci a o tom co vše je třeba splnit, profesoři
to bys nepochopil,marná snaha1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
http://www.retroraj.cz/shop/ v sekci elektro a led žárovky ale ceny nemalý.
http://www.retroraj....file=images/1356.jpg
Naposledy editováno 06.04.2016 19:23:50
"...Stroj Motobécane R44 byl po dokončení otestován a provozován na veteránských značkách. Zajímavá příhoda se stala po jeho prodeji. Ozval se mi nešťastný nový majitel, že mu ho u nich odmítli otestovat. A nejen to. Kontaktován byl náš klubový testační komisař od svého nadřízeného, že mu přišla stížnost, jaké-že to stroje u nás procházejí. Podotýkám, že stroj byl po mechanické stránce kompletně opraven a renovován - všechna ložiska, brzdy, spojka, motor. Po písemném vysvětlení základních termínů z oblasti restaurování a muzejnictví a poučení, že takovýto stav musí být vždy upřednostňován před renovacemi bylo "tichoučko po pěšince". Pokud si některý testační komisař přivydělává renovacemi, chápu, že "pouštěním" nerenovovaných strojů by byl sám proti sobě, že.".....
Až po postoj k ceně vozidla v původním /renovovaném stavu viz http://www.motorest...-bohmerland-z-kulny/ ze strany znalých , předkladaných veřejnému publiku (cituji): "Trošku mě zamrzela snobská slova moderátora akce o tom, že v tomto stavu je cena milion, po renovaci by ale byla milion a půl, i více....."
Sám musím se svým strojem z roku 1930 na Včka, to je jasné. Těším se na to a využiji toho,......ale jako stojma prosím na zemi. Pravda je vždy někde tak nějak mezi, nikdy ne ode zdi ke zdi. Peace!
Já zase neuznávám raziče a ty co za patinu schovávají rez pod stříbřenkou. Furt nechápete možnost legálně vrátit stroje na cesty a termín denní ježdění na HV do kterého jsem nemálo investoval je zase zbytečná starost pro toho kdo opravdu nikdy netestoval.
Já jen jako že někdo vyžaduje něco co vyžadovat nejde (je to ježdění jen ve dne - tedy jako ne v noci (denní)? ježdění jen v týdnu? nebo jen o výkendu? nebo jako ne každý kalendářní den? tedy jakože mohu 364 dní jezdit a ten Silvestr to musí stát doma? - jde samo o nadnesené příklady neberte mě prosím za slovo,..ale jen k zamyšlení! )
Já sám motorku na testaci HV budu chystat. Proto se předem chystám i co do oblasti administrtivy a znalosti zákona. Nejsem nikde organizován a proto bych mohl být jakobby outsiderem mezi "matadory". Což jsem mimochodem již zažil, ne však tedy ve vztahu s testací.
JInak s ražením souhlasím a s patinou/stříbrněnkou také. Ale to jako nebylo nějak tak nijak rozporováno mou předešlou poznámkou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...
panela píše: Bez hlubších analytickoprávních zkušeností se na svou první testaci zvládl připravit i můj sotva tehdy18letý syn a tady mazáci hysterický plácají játry a vyrábí drama o silvestrovské jízdě.
je to uplně stejný,jako s technickou. tady se dočteš,jaká je to pakárna,že neprojdeš kvůli kde jaký blbosti a když tam přijedeš,jsi za dest minut hotovej,jen si tam vyfotí motorku,zkusí jestli svítí a jedeš domů. někdo prostě musí bejt důležitej,tak straší mikulášem v létě mě deset let ptochází testací číza,která je orezlá,s původním pomláceným lakem ale nemá jedinou repliku. prochází i ta samá,po renovaci,v akrylátu a všechno chromovaný,mimo nádrže je replika od hadrávka. nikdo to neřeší,pokud je to trošku rozumný.Dolin: na legislativní nejasnosti se ptej na příslušném odpovědném orgánu, jedině tam ti vše patřičně zdůvodní, já statut HV a podmínky testace nevymyslel.
Míra1970 píše: Motor mám, ale poškozenej. Za mlada se mi přetrhla ojnice pod pístem a když šla nahoru tak propíchla motor pod karburátorem. Možná , že to někde zavařujou, ale motor bude také asi zadřenej - jinak by se nepřetrhla.
Motorku mám po strejdovi a strávil jsem na ni mládí, takže to bude pro mě i srdeční záležitost.
Ahoj taky mě vylezla ojnice karterem tehdá předm 35 rokama sem to zalepil Belzonou a jezdil sem min 10 roku pak jsem to prodal při blbým sváření se to muže skroutit
dneska bude určitě víc vhodných lepidel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |