globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 1999 blbne otáčkomer
19.1.2015 v 23:08
zdravím ľudia

tak sme tu zas. chcem sa spýtať, blbne mi na R1 otáčkomer. Konkrétne zhruba od 7tis. ot. začne ručička lietať hore dole, dovtedy ide normálne a aj ked zasa otáčky klesnú pod tých 7 tis. tak už zasa ide normálne. A zároveň v momente kedy začne otáčkomer lietať hore dole, tak na Gipre začne ukazovať znak U miesto zaradeného stupňa a zasa ked otačky klesnú, ukazuje normálne.
Neviete čím to môže byť, alebo niekomu sa to už stalo?

vdaka za info
Předchozí
1 2
Následující

R1 1999 blbne otáčkomer

24.4.2015 v 11:52 | Nahoru | #31
Ok vdaka. Tak skusim zohnat ine budiky na inzerat. Snad to bude v tom

R1 1999 blbne otáčkomer

6.5.2015 v 14:04 | Nahoru | #32
panove, tak mam druhe budiky, dnes som ich otestoval aspon na neutral a rucicka ide pekne ako ma......s tym rozdielom, ze tieto mi ukazuju chybu 8tis. ot, cize vadny palivomer? co s tym, treba vymenit aj palivomer aby mi to ukazovalo spravne?

R1 1999 blbne otáčkomer

6.5.2015 v 14:18 | Nahoru | #33
Výměna nemusí být nutná, může být jen zoxidovaný, nebo rozpojený konektor od palivoměru, popř. uklepaný drát. Snímač je u tohoto ročníku nejspíš termistorový, takže stačí odpojit konektor a změřit odpor. V dílenské příručce by měl být přípustný rozsah odporu uveden.

R1 1999 blbne otáčkomer

6.5.2015 v 16:38 | Nahoru | #34
J.M.K. dik za odpoved! mam to zmerat na strane u nadrze?

R1 1999 blbne otáčkomer

8.5.2015 v 15:07 | Nahoru | #35
Ano, měřit mezi kontakty na přírubě snímače (zespodu nádrže).

R1 1999 blbne otáčkomer

9.5.2015 v 18:02 | Nahoru | #36
Cau
Tak namerane mam 1036 az 1040 ohmov tak to lietalo. Pohladam na nete prirucku a kolko to ma mat

R1 1999 blbne otáčkomer

9.5.2015 v 19:06 | Nahoru | #37
no hladal som v servisnom manualy rv 98, ktory som nasiel tu na motorkaroch ale aj tak tam hodnota napisana nie je. Jedine ze ho treba premerat a ak nejde, tak vymenit ale nic viac.

R1 1999 blbne otáčkomer

9.5.2015 v 22:36 | Nahoru | #38
Rozptyl 4R (4 ohmy) je při takové hodnotě odporu vcelku normální, záleží na odporech kontaktu hrotů na konektoru snímače, vstupuje do toho odpor přepínače měřáku, pokud je to nějaký levný - zkrátka takového rozptylu se není třeba bát. Na zjištění správné hodnoty jsou dvě možnosti - buď si odpor změřit u někoho ochtného s podobnou motorkou - nemusí to být nemlich stejný typ, snímač bude u několika typů od Yamahy (se stejně řešenou kontrolkou rezervy) stejný. Nebo vzít nějaký výkonový drátový potenciometr, napojit jej jako reostat místo snímače a zkusit, kdy se kontrolka rozsvítí a v jakých pozicích začne přistrojovka ukazovat chybu. Pak ve všech těchto pozicích reostat odpojit, změřit jeho odpor a hodnoty jsou známy.

R1 1999 blbne otáčkomer

10.5.2015 v 08:07 | Nahoru | #39
Podobnu R1 neviem ci tu najdem ale skusim pohladat taky potenciometer a skusit tu druhu moznost.
Popripade nemoze to byt aj v tom kabli od konektora snimaca po konektor do budikov? Ale tam sa asi zasa zle hladaju tie konektory co k tomu patria ze?

R1 1999 blbne otáčkomer

10.5.2015 v 16:04 | Nahoru | #40
Samozřejmě by mohla být chyba i v kabeláži mezi snímačem a přístrojovkou. A hledání nebude těžké, stačí se držet barvy drátů, ale v konektorech dát každopádně pozor, který na který navazuje - aby motorka nebyla po zásahu "Kutila československého, varianta Bastlíř".

R1 1999 blbne otáčkomer

12.5.2015 v 07:12 | Nahoru | #41
jo omrknu to. Neda sa to aj nrjak zablendovat aby neukazoval vubec? Ja ho tam na okruhu nepotrebuju

R1 1999 blbne otáčkomer

12.5.2015 v 14:50 | Nahoru | #42
no tak som to momentalne skusil premerat na konektore smerom od nadrze k budikom, tam mi to spojenie neukazuje ziadne. Tak som skusil premerat aspon ten kabel, na jednom konci a v konektore u budikov, podla farby by som sa mal trafit, ale ani na jednom mi to neukazovalo, ze by to bolo spojene. Je este mozne, ze som skusackou nedociahol na kontakt v konektore, lebo je to dost na tesno, tak to skusim este raz za pomoci nejakeho kablika. ale ak bude problem v kabelazi, tak rozmyslam, ci by slo spravit to, ze by som prepojil tie dva kontakty v konektore u palubky, spravil tam proste okruh, aby to neukazovalo chybu?

R1 1999 blbne otáčkomer

12.5.2015 v 17:47 | Nahoru | #43
tak diagnostika uz je ok, vypada to, ze bol asi len zly kontakt alebo co. podarilo sa mi premerat kabliky od pristrojovky po snimac, a asi tym, ze som po tom nejak skrtal, tak ked som svorkovnicu zapojil naspat, tak to uz bezalo ok. uvidime este ako to bude naostro

R1 1999 blbne otáčkomer

13.5.2015 v 11:32 | Nahoru | #44
Takže vyřešeno... nejspíš to byl jen uvolněný, nebo zoxidovaný konektor, což se rozpojením a spojením "spravilo".

R1 1999 blbne otáčkomer

13.5.2015 v 20:06 | Nahoru | #45
jj, asi tym, ze som tam pichal ten kablik, tak sa tie kontakty aj ocistili a pomohlo to. este to prestartujem a uvidim, ale myslim, ze to bude dobre.

kazdopadne, velka vdaka za kazdu radu

R1 1999 blbne otáčkomer

26.5.2015 v 15:22 | Nahoru | #46
tak som vcera bol na slovakii a otackomer funguje dobre. sice rano mi zasa obcas preskocil rucicka na parkovisti a ukazala chyba, pohybal som s kablami a konektorom a bolo po probleme. Len co ma pri jazdach prekvapilo, ze mi gipro obcas ukazuje vyssiu rychlost o stupen ako tam realne je. vacsinou to bolo vo velkych rychlostiach cez 200 a par krat som sa kvoli tomu osidil pri radeni do zakruty.
Tak ma napada, nemoze to byt aj tym, ze je tam prevod ovela lahsi? vpredu tusim o zub menej a vzadu o 2 viac?

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

27.5.2015 v 11:11 | Nahoru | #47
Snímač rychlosti je u R1 u řetězky (výstupu z motoru), ne na předním kole, takže změna sekundárního převodu pochopitelně rozhodí tachometr a klidně i ukazatel kvaltu. To by měl vyřešit Speedohealer a Gipro bude asi chtít znovu zkalibrovat ("naučit").

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

27.5.2015 v 17:56 | Nahoru | #48
J.M.K.> diky aj som to tusil. Ten speedohealer sa da asi aj bezne kupit ze?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

27.5.2015 v 21:51 | Nahoru | #49
krAlik33> To bohužel netuším, jak je to s dostupností speedohealeru, nikdy jsem jej nestudoval do detailu, nota bene jako "bublačkář" jsem nikdy nic takového nepotřeboval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

28.5.2015 v 19:57 | Nahoru | #50
J.M.K.> diky aj tak. Nasel sem to u healtechu za nejakych 79€ tak rozmyslam ci do teho it. Ale ked si zeberu ze za tri jizdy sem sa par krat sekel a hlavne raz ked som myslel ze je tam 6tka a podradil som miesto do trojky do dvojky a skoro som pretocil motor a sam som to skoro zahodil. No silno uvazujem aj kdd ty prachy ma fakt stvu

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

28.5.2015 v 23:31 | Nahoru | #51
krAlik33> Rozhodně bych se poptal někoho z okruhářů, ti budou jistě mít zkušenosti. Přetočit motor je každopádně riziko jeho zničení, možnost prokluzu zadního kola a pádu už je pak vedlejší. Dá se sice diskutovat o tom, že dobrý jezdec nepotřebuje číselnou indikaci zařazeného kvaltu, poněvadž se řídí buď pohledem na otáčkoměr (leckterá sportovní vozidla právě mají jen otáčkoměr pro orientaci o režimu motoru a rychloměr někdy postrádají), nebo jen sluchem, ovšem toto si netroufám soudit - se závodění nemám zkušenost. Stojí-li ten bazmek v přepočtu cca 2200Kč ("éčko" nenávidím jako osinu v prdeli, co se máme co podřizovat diktátu dajakých diletantských kokotov v bruseli, že? No tými "kvótami" na prijímaní bežencov sa vyjebali dokonale - čo my zme dajaká charita a útulek???), rozhodně bych se před takovou investicí s okruháři poradil, aby to nebyly vyhozené peníze.

R1 1999 blbne otáčkomer

29.5.2015 v 04:47 | Nahoru | #52
Jo co sa tyka ecek a hlavne eu s tebou plnr suhlasim
Sak prave. Ono povim tak. Tiez sa riadim sluchom a otavkomerom ale mrknem na budiky a vidim tam 6. Ono v tej rychlosti a v tych zmenenych pomeroch tie rozdiely otacok sa tazko rozoznavaju ked medzi 5-6 je rozdiel napr 500-700 ot. To gipro tam rozhodne svoju funkciu ma. Ked to takto blbne len ma to rozhodi a rozmyslam uz nad tym nad cim by som vobec nemal a mal by som myslet napr na najazd do zakruty...
Ok poptam sa ako to riesia druhy. Diky

R1 1999 blbne otáčkomer

31.5.2015 v 11:01 | Nahoru | #53
zatial, co ma teda skor nenapadlo, ja pako , vyresetovat a nastavit gipro este raz. mozno tou vymenou sa nejak rozladila rychlost ci co, a v tom moze byt problem. tak dam vediet potom

R1 1999 blbne otáčkomer

13.6.2015 v 10:07 | Nahoru | #54
Bo tak reset nepomohol. Stale medzi 8-10.5tis ot. gipro ukaze vyssiu rychlost a potom zasa ukaze spravnu. Tak neviem asi to bude treba ten speedohealer
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1186, 1187] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35609 Včera v 16:56 oxygen
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist