bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příliš vysoký tlak v pneu
7.9.2013 v 00:10
Zdravím, mám otázku.
Může být tlak 3,3 atm v zadní pneumatice důvodem uklouznutí kola v zatáčce?
Předchozí
1 2
Následující

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 00:34 | Nahoru | #1
To netuším ale to už je pneumatika hlavně po zahřátí jak z betonu

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 00:36 | Nahoru | #2
nafoukni to podle manualu a poznas,jestli to je gumou,bo ridicem

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 00:45 | Nahoru | #3
ono je to tak...ve středu jsem se jel projet (před jízdou jsem dofukoval kola)... a v jedný zatáčce jsem s sebou flák v 80, ujela mi zadní guma, pak už si jen pamatuju jak jsem v sanitce...jinak tou zatáčkou jindy jezdím mnohem rychlejc a nic...dneska jsem si šel foukat kola u auta a čumím na měřič tlaku, ta cedule s hodnotama v budíku se trochu točila a chřastilo v tom... kamarád mi půjčil svůj tlakoměr, změřím gumu na motorce a tam 3,3

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 07:24 | Nahoru | #4
.

Naposledy editováno 01.06.2017 15:25:27

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 08:36 | Nahoru | #5
A kolik mas foukat dle manualu? Ja mam napr. foukat zadek na 2,9.

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 08:52 | Nahoru | #6
Tak hlavně že jsi celej, motorka se opraví

1 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:12 | Nahoru | #7
já třeba foukám gumy cca o 0,3atm víc. Motorka se hodně zklidnila a v zatáčkách to není tak "gumový"
A na nestabilitu si nestěžuju. Hlásiče nemám ale botama věčně brousim v zatáčkách o zem.

(posed se špičkou boty na stupačce jako u sportu mě nevyhovuje, je to doost nepohodlný)

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:14 | Nahoru | #8
Kdyz jsem jednou moc nafoukal gumu tak na 3 atm, tak jsem pri ostrejsi jizde citil, jak je zadni kolo hrozne neklidne, upustil jsem to a problem zmizel. Takze ano, mohlo to byt tim, pokud si neuvedomujes jiny duvod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:16 | Nahoru | #9

Begy píše: já třeba foukám gumy cca o 0,3atm víc. Motorka se hodně zklidnila a v zatáčkách to není tak "gumový"
A na nestabilitu si nestěžuju. Hlásiče nemám ale botama věčně brousim v zatáčkách o zem.

(posed se špičkou boty na stupačce jako u sportu mě nevyhovuje, je to doost nepohodlný)



A to si neprobrousis boty? Taky mi to neni tolik pohodlny, takze spicky na stupacky davam vzdy jenom pred usekem s dobrymi zatackami.

1 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:21 | Nahoru | #10
No tak ten pád byl otázka času ... Me v provozu nefunguje guma ani při tlaku 2,5 po zahrati... Na okruhu jezdim predek 2,1 za tepla a 1,9 zadek za tepla, tj když je guma ohřáta na cca 90 stupňů, po vychladnuti to dělá o 4 desetiny méně.
Do provozu mam vyzkouseno 2,1 predek a 2,0 zadek, guma se muze deformovat a ma větší grip nez prefoukla jak balón.
Když by jsi mel jakékoli otázky zavolej mi , můžu to poradit i s opravou . 728031953

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:25 | Nahoru | #11

SirIndy píše: A to si neprobrousis boty? Taky mi to neni tolik pohodlny, takze spicky na stupacky davam vzdy jenom pred usekem s dobrymi zatackami.


tak na bokách mám podrážku pod úhlem 45° Není to o tom že bych je vyloženě dřel.

jinak jezdím Michelin PR3 a co jsem zjišťoval tak nejsem jedinej kdo u těchle gum fouká víc.

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:31 | Nahoru | #12

poli46 píše: No tak ten pád byl otázka času ... Me v provozu nefunguje guma ani při tlaku 2,5 po zahrati... Na okruhu jezdim predek 2,1 za tepla a 1,9 zadek za tepla, tj když je guma ohřáta na cca 90 stupňů, po vychladnuti to dělá o 4 desetiny méně.
Do provozu mam vyzkouseno 2,1 predek a 2,0 zadek, guma se muze deformovat a ma větší grip nez prefoukla jak balón.
Když by jsi mel jakékoli otázky zavolej mi , můžu to poradit i s opravou . 728031953



Jenomže foukat gumy na běžnou nebo lehce ostrou jízdu na silnici na tlak 2.1 a 1.9 je nesmysl....Mezi auty to nezahřeješ jak na dromu. A pokud jo nemáš v provozu co dělat. Za další se víc opotřebují gumy. Jako mezi náma 3.3 je strašně šílený. Tomassek to změřil blbým měřákem a průser je na světě. 3.3 baru znamená za tepla 3.5 a víc a to je 100% jistý že mu to proto uchalo zadní kolo. Já taky nedávám 2.9 na zadní kolo ale 2 bary na zadek je až moc málo. Na drom ok. Na silnici jezdím zadek 2.4 za studena a předek 2.3 a no problém. I při normální jízdě a normálních tlakách ( 2.5 a 2.9) to je v klidu ale při lehké sportovní jízdě už to je znát.

Naposledy editováno 07.09.2013 09:34:34

2 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:36 | Nahoru | #13
Begy. Brouseni bot neni žádný hrdinství ,
1: ve špičkách nohou máš daleko větší cit , a pomůže ti to motorku číst.
2: nekurvil by jsi boty.
3: az špičkou při tvem stylu vemes nejakou nerovnost, tak ne ze budes mit jen zlomenej kotník az ti to protáhne nohu pod stupackou ale rozbijes i motorku.
4: letos v zatáčce ale uz brousis botu, najednou se zatáčka víc utahne , a kuli tomu ze uz máš nohu na zemi , tak ti psychika nedovolí to tam víc zlomit..

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:43 | Nahoru | #14
AdosR: no ty okruhove tlaky jsem psal ze jsou za tepla, proto jsem napsal i tlaky které jezdim v provozu za studena, navic je blbost ze při mencim tlaku se víc opotrebi. Naopak při velkém tlaku jede guma po ploše cca jako prst, při mencim tlaku uz po ploše jak 2a pul prstu.
Jinak treba dunlop u KRek doporučuje tlaky 1,5 v zádu a 2,4 predek za tepla.

Naposledy editováno 07.09.2013 09:45:11

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:44 | Nahoru | #15
poli46> já dofukuju "na pocit" a tuhle mi přišlo,že už se čas navršil a co myslíte:bylo to tam.1,4 je fakt málo...

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:47 | Nahoru | #16
Birmen: Jj neco jiného to je na choperu . A neco jiného na supersportu. Ja se tu bavím o sportovních papucich.

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 09:58 | Nahoru | #17

poli46 píše: Begy. Brouseni bot neni žádný hrdinství ,
1: ve špičkách nohou máš daleko větší cit , a pomůže ti to motorku číst.
2: nekurvil by jsi boty.
3: az špičkou při tvem stylu vemes nejakou nerovnost, tak ne ze budes mit jen zlomenej kotník az ti to protáhne nohu pod stupackou ale rozbijes i motorku.
4: letos v zatáčce ale uz brousis botu, najednou se zatáčka víc utahne , a kuli tomu ze uz máš nohu na zemi , tak ti psychika nedovolí to tam víc zlomit..



neberu to jako hrdinství, jen jsem konstatoval fakt. Vím/je mě jasný že negativa převažují nad pozitivy
Jen jsem prostě línej a neuvěřitelně mě sere pořád na stupačce "poskakokvat" při každým řazení nebo brzdění.
Nemám sport ale cesťáka, podle toho i jezdím. Takže botama škrtnu jen když mě rupne v bedně a zatahám za plyn.
A je fakt že co jsem si začal šrtat častěji tak u zatáček u kterých je jasný že bych brousil, tak si na špičku šlápnu.

Spíš bych uvítal diksusi proč se nejen mě motorka při přehuštění citelně uklidnila.
Tenhle poznatek má při kombinaci TDM + Michelin víc lidí. Asi je tahle kombinace blbá???

1 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 10:17 | Nahoru | #18
Jojo, nic moc mi nejní, měl jsem akorát otřes mozku a naraženou nohu (nejspíš jak na mě lehla motorka) jinak ta prej šla do svodidel a odtud se odrazila. Je bouchlá na prdel, předek je netknutej, padáky udělaly co měly. Nejde ovládat spojka a někudy vytekl olej, nic s čím bych si neporadil. Poli46 díky za nabídyku, kdyby něco, tak se ozvu.
Mít zdravou nohu, tak to dám hned dokupy, ale doktoři straší, že můžu klidně pajdat i měsíc. Bojím se, že se letos už nesvezu.

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 10:31 | Nahoru | #19
no já kotník cítím po 2 měsících co jsem spadl, jinak zadek foukám na 2.0-2.1 za studena

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 11:01 | Nahoru | #20
kurva, budu muset dneska změřit kolik mám tlak v pneu, protože se mi zdá že zadek mi trochu "ujíždí" v zatáčkách

2 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 11:01 | Nahoru | #21
Poserproužky teda už nemám, ale pořád se řídím jedním článkem od Sršně :

Další častá debata mezi "motorkářema" - tlaky v gumách a podfukování na menší tlaky, aby to líp drželo.... ...... stručně - dokud nejedete HODNĚ RYCHLE (Brno pod 2:20) - neni třeba měnit doporučené tlaky výrobce - prostě nejedete tak rychle, aby jste to gum dostaly potřebnou teplotu, vzduch se v nich ohřál a výsledný tlak byl adekvátní! NA SILNICI JE TO NAPROSTÁ HOVADINA!! A když gumy klouznou - je to stejně většinou chyba řidiče! Ti co podfukují na tlaky, které jezdí závodníci - by si měli uvědomit, že Ti jezdí opravdu o hodně rychleji a svou jízdou do gum teplo dostanou! Carlos z Motohousu jel v Brně 2:12,6 na sportovně - cestovních Continentalech - na BMW S1000RR - s tlakama 2,5 a 2,9 (p+z) - bez sebemenšího problému! A slicky nebo směsový gumy do provozu - - další píčovina! Opět - fungujou, až když jsou ohřáté na cca. 80stupňů - a vážně si někdo myslí, že jede na silnici takovou palici, aby je ohřál a dostal do nich teplo?....... Jaké tlaky foukáte do svých gum? Jo - a nejvíc jsou "nejhustější taviči na slickach s centimetrovejma poserproužkama" a odřenýma kolenama z kruhových objezdů .....

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 11:42 | Nahoru | #22
.

Naposledy editováno 01.06.2017 15:25:44

1 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 12:35 | Nahoru | #23
V provozu v létě jezdím 2,5 obě kola solo, se spolujezdcem mám zadek funět 2,9, ale foukám 2,6-2,7...Ono když máš dobrý lepifky tak podhuštěním pod doporučení výrobcem do nich dostaneš jízdou víc tepla díky větší deformaci pneu kdy ta guma pracuje a je více namáhána než s doporučeným tlakem, ale platí pouze pro sportovní racing street gumy jako např.: R10, Rosso Corsa, Metzeler K0, K1, K2, K3, ContiRaceAttack comp. Endurance a mnoho jiných homologovaných lepivek do provozu. U obyč sportovních pneu jako Mich. Power, SportAttack2 atd..., opravdu stačí foukat doporučené tlaky výrobcem, ta směs je tak navržená, aby v běžném provozu stíhala, nehledě na to, že podhuštěné "obyč" pryže v dešti nefungujou tak jak by měly, protože podhuštěním se ti vzorek na kontaktní ploše "zavírá" a odvádí méně vody... Při přehuštění ta guma nestíhá kopírovat povrch vozovky, tudíž zase ztráta adheze, což je případ v tomto tématu a guma ustřelila...

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 12:42 | Nahoru | #24

tomassek.32 píše: Poserproužky teda už nemám, ale pořád se řídím jedním článkem od Sršně :

Další častá debata mezi "motorkářema" - tlaky v gumách a podfukování na menší tlaky, aby to líp drželo.... ...... stručně - dokud nejedete HODNĚ RYCHLE (Brno pod 2:20) - neni třeba měnit doporučené tlaky výrobce - prostě nejedete tak rychle, aby jste to gum dostaly potřebnou teplotu, vzduch se v nich ohřál a výsledný tlak byl adekvátní! NA SILNICI JE TO NAPROSTÁ HOVADINA!! A když gumy klouznou - je to stejně většinou chyba řidiče! Ti co podfukují na tlaky, které jezdí závodníci - by si měli uvědomit, že Ti jezdí opravdu o hodně rychleji a svou jízdou do gum teplo dostanou! Carlos z Motohousu jel v Brně 2:12,6 na sportovně - cestovních Continentalech - na BMW S1000RR - s tlakama 2,5 a 2,9 (p+z) - bez sebemenšího problému! A slicky nebo směsový gumy do provozu - - další píčovina! Opět - fungujou, až když jsou ohřáté na cca. 80stupňů - a vážně si někdo myslí, že jede na silnici takovou palici, aby je ohřál a dostal do nich teplo?....... Jaké tlaky foukáte do svých gum? Jo - a nejvíc jsou "nejhustější taviči na slickach s centimetrovejma poserproužkama" a odřenýma kolenama z kruhových objezdů .....



Sršeň je fakt ichtyl a lhář. S1000RR měl Carlos předpokládám na gumách od výroby - čili Conti Sport Attack 2 - což je sportovní guma a ne sportovně - cestovní! Takže pak takovému idiotovi něco žerte.

Svou show postavil na "hustokrutých" hláškách a říká plno totálních blbostí, co může vypustit jen retard!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 13:31 | Nahoru | #25
.

Naposledy editováno 01.06.2017 15:26:22

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 14:00 | Nahoru | #26

tomassek.32 píše: Poserproužky teda už nemám, ale pořád se řídím jedním článkem od Sršně :

Další častá debata mezi "motorkářema" - tlaky v gumách a podfukování na menší tlaky, aby to líp drželo.... ...... stručně - dokud nejedete HODNĚ RYCHLE (Brno pod 2:20) - neni třeba měnit doporučené tlaky výrobce - prostě nejedete tak rychle, aby jste to gum dostaly potřebnou teplotu, vzduch se v nich ohřál a výsledný tlak byl adekvátní! NA SILNICI JE TO NAPROSTÁ HOVADINA!! A když gumy klouznou - je to stejně většinou chyba řidiče! Ti co podfukují na tlaky, které jezdí závodníci - by si měli uvědomit, že Ti jezdí opravdu o hodně rychleji a svou jízdou do gum teplo dostanou! Carlos z Motohousu jel v Brně 2:12,6 na sportovně - cestovních Continentalech - na BMW S1000RR - s tlakama 2,5 a 2,9 (p+z) - bez sebemenšího problému! A slicky nebo směsový gumy do provozu - - další píčovina! Opět - fungujou, až když jsou ohřáté na cca. 80stupňů - a vážně si někdo myslí, že jede na silnici takovou palici, aby je ohřál a dostal do nich teplo?....... Jaké tlaky foukáte do svých gum? Jo - a nejvíc jsou "nejhustější taviči na slickach s centimetrovejma poserproužkama" a odřenýma kolenama z kruhových objezdů .....



Totální kokotina! Kamoš na tydle jeho keci doplatil tim, že si rozbil na dromu krásnou SP-1. Protože dal na zadní gumu tlak 2.7 ( mín než 2.9) za studena a zadek mu utekl v náklonu. Měl Zánovní Dunlop sportsmart zajeté. Bylo strašný vedro. Nevěřím tomu že Carlos dal brno za 2:12 na s 1000rr a seriový tlaky conti sport attcak 2. Prostě nevěřím. Ikdyby jo muselo být tehdá kolem 20 stupnů. A taky je mnohem vyježděnější než lidi kterým radí. Za další tam jaksi pan chytrolín Sršen zapoměl napsat když je venku 33 stupnů ve stínu a jedete na okruhu v brně tak by se fakt bodlo ufouknout tlak gum. Gumy sou natlakovaný jak prase. Navíc sportsmarty mají systém Ntec.

Naposledy editováno 07.09.2013 14:06:47

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 14:42 | Nahoru | #27
Ruzena89> Vím, proto foukám max. 2,6-2,7 zadek a to jedu kochačku s batůžkem, na mě je 2,9 už moc, ale to si musí každej vypozorovat na konkrétní mašině sám co mu sedí nejlíp. Oproti tomu kámoš má Triumpha Speed Tripla 2011 a na zadek dává furt 2,9 na Dunlop SportSmart a ještě se divím, že nešel na hubu se stylem jak jezdí. Ale krajinkáři klidně můžou foukat těch 2,9 podle výrobce, jen je tam dle mě od výrobce velká chyba uvádět tlak, když ta moto byla testována jen s jedním výrobcem a typem pneu, nelze to vztahovat na všechny výrobce gum...a v tom je ten největší problém...

1 reakcí na tento příspěvek Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 18:20 | Nahoru | #28
Njn tak tlaky schválené do provozu,
tak pokud jezdíte podle předpisů , 50 obec, 90mimo a 130 na dálnici tak pak jsou tyto tlaky dostačující.. ale to uz můžete jezdit na 125ccm. Protoze ta stačí, a mit supersporta,jezdit stim k mekaci, je stejne jako si zaplatit kurvu a vodit se s ní za ruku po vesnici.
Sršeň je kluk s kterym se dobre kecá ale kolikrát říká nesmysly ze to dal nejde,
Ja dělám instruktora v motoskole také, jak pro začátečníky tak i pokročilé co chtej na okruhy. Tak mam zkušenosti celkem dost, navic jezdim od 7mi let, od minibike prez plochou dráhu az po závody na 1ooo ccm

Guma s vizsim tlakem se daleko hůř dá zahřát, tudíž nemá grip, a ti co neumí tak jezdit a poradit si v kryzovkach tak většinou když zazmatkujou a ta guma nemá šanci to zachránit pac je studena a tudíž nefunguje.

(reakce na) Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 18:53 | Nahoru | #29

poli46 píše:
Guma s vizsim tlakem se daleko hůř dá zahřát, tudíž nemá grip, a ti co neumí tak jezdit a poradit si v kryzovkach tak většinou když zazmatkujou a ta guma nemá šanci to zachránit pac je studena a tudíž nefunguje.



přesně tak

Příliš vysoký tlak v pneu

7.9.2013 v 20:11 | Nahoru | #30
Já teda jezdím Rosso II a přes léto foukám P 2,3 a Z 2,7 ale jinak víceméně těch 2,5 2,9
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35283 Dnes v 07:43 Ozzy_
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin
Ctek MXS 50 Yamaha YZF-R1 bajker2 2 2.11.2023 v 22:19 MilanR1


TOPlist