globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tištěný spoj s kontrolkama
7.1.2015 v 21:09
Ahoj chlapci,najde se tu nějakej šikula co vlastní vtx 1800 a také se vyzná v eletrice.¨Jedná se mi o to,že mi nefunguje kontrolka F1 a ostatní kontrolky funguji tak jak maj,mašina startuje a jezdí bez problému? Díky

1 reakcí na tento příspěvek tištěný spoj s kontrolkama

7.1.2015 v 22:02 | Nahoru | #1
Jen pro přesnost - není to "F1", ale "FI" = FailureIndicator. Dost často je kontrolka takto mylně označována. A příčin může být hodně - vadná samotná LED, vadný předřadný odpor (prakticky vůbec se nestává), studeňáky, nebo prasklé cesty na tišťáku, v nejhorším případě vadná část čipu, který spíná vývod, na který je kontrolka napojena. Pokud je tedy spínána nějakým čipem přímo v přístrojovce a není ovládána "přes drát" od řídicí jednotky. Pokud eln. moc nehovíš a nemáš výbavu na měření a pájení, raději přístrojovku dej někomu od fochu.

1 reakcí na tento příspěvek tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 06:14 | Nahoru | #2
Jak píše JMK - bez znalostí, schématu zapojení a proměření to nepude. Kontrolka FI je u VTXky, jestli si dobře pamatuju el. schéma, ovládaná přímo řídící jednotkou. Takže chyba buď v řídící jednotce, v konektoru (občas se lámou drátky hned u konektorů u jednotky (ta je pod sedlem), ve vedení, v konektoru na přístrojovku nebo v samotný přístrojovce. Takže dát někomu kdo tomu rozumí ne jen přístrojovku, ale celou mašinu + stáhnout schéma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 08:07 | Nahoru | #3
J.M.K.> Ahoj J.M.K. děkuji za upřesnění a vysvětlení té mé F1. Vypadá to,že jsi mě odhalil,vybavení a znalosti nemám,takže se budu muset na někoho obrátit. Nikoho ale neznám,máš nějakej tip bo doporučení,prosím...Ještě bych se zeptal,ta kontrolka FI se musí pokaždé rozsvítit když zapnu spínačku bo jen v případě nějakého problému?

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 08:12 | Nahoru | #4
charlie.vtx1800> Ahoj Charlie,taky ti musím poděkovat za příspěvek,ale abych byl upřímný,tak po mých zkušenostech se mi nechce mašinu někomu někde někomu nechávat. Neznáš někoho kdo by si mě u toho nechal a strpěl moji maličkost za zády? Mám provedené nějaké úpravy na el. instalaci,tak abych kdyžtak vysvětlil,víš? Díky..

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 11:37 | Nahoru | #5
malinkej> Ahoj, s tou kontrolkou si na 100% jist nejsem, to by věděl spíš Charlie, jakožto majitel takové motorky, ale zpravidla se kontrolka po zapnutí zapalování na pár vteřin rozsvěcí, právě pro kontrolu její funkčnosti. A tu nedůvěru chápu, dnes je to umění narazit na dobrého mechanika, co si na něj jen nehraje a nepodělá dalších 5 věcí, zatímco jednu opraví. Co se toho "trpění" týče, tak já osobně nemám rád, když mi někdo čumí pod ruce, natož, když něco dělám a někdo na mě čumí jako na televizi, ale pokud se někdo chce něco naučit, tak nemám problém vše předvést. Je to o povaze člověka. A v okolí Pardubek bohužel nikoho neznám, tak doporučení na dobrou dílnu dát nemohu a ke mně je to dost z ruky. Ale jak psal Charlie, rozhodně dát na dílnu celou motorku, nevymontovávat jen přístrojovku, jelikož chyba nemusí být jen v ní, pokud kontrolku spíná přímo jeden z vývodů řídicí jednotky, od které pak vede drát do přístrojovky, kde je jen žárovka, nebo LED s předřadným odporem. A v cestě je několik konektorů a tam všude se chybička vloudit může.

2 reakcí na tento příspěvek tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 14:44 | Nahoru | #6
Čus. Já sem z Budějc, takže taky z ruky - takže kam dát k opravě neporadím. Mám VTX 1800 N (Neo-retro, více-méně stejná s verzí R a S, kaplička s kontrolkama na nádrži), ročník 05 - takže píšu o tomto konkrétním modelu. Co se týče PGM-FI kontrolky - po zapnutí zapalování se na pár vteřin rozsvítí a pak zhasne (ještě před startem) - mám pocit, že zhasne v okamžiku, kdy se vypne čerpadlo po natlakování (ale nevím, jestli je to jen časová souhra náhod, nebo to skutečně odpojuje to čerpadlo - manuál sem nestudoval). Díval sem se do el. schématu k mýmu modelu a FI kontrolka je skutečně ovládaná přímo řídící jednotkou, měl by to být vodič W/BU, tedy předpokládám bílá/modrá, na konektoru A (na ŘJ jsou konektory 2) - já W/BU vodič našel na pravém konektoru jako asi 3-tí? zprava ve spodní řadě. Stejnou barvu by měl mít vodič celou trasu až k přístrojovce, přístrojovka je připojená taky dvěma konektory vlevo pod nádrží = je nutno nadzvednout nádrž aby ses k nim dostal. Myslím, že každý schopný autotronik by měl se schématem a nějakou zkoušečkou snadno zjistit jestli je chyba v přístrojovce, kabelech/konektorech nebo ŘJ.

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

8.1.2015 v 15:36 | Nahoru | #7
charlie.vtx1800> K takovému popisu není co dodat, tomu by měl rozumět každý. Ještě by stálo za to (já teď bohužel nemám čas plánky hledat) mrknout do schématu, zda je kontrolka spínaná "z plusu", nebo "na kostru". Pak by stačilo z řídicí jednotky odpojit štekry a podle "polarity" buď na ten bílomodrý drát ve štekru přivést +12V od baterky pomocným drátem (spínání plusem), nebo při zapnuté spínačce onen drát (opět pomocným drátkem) ukostřit (spínání na kostru). Když se při této zkoušce kontrolka rozsvítí, bude bohužel chyba v jednotce.

E: Přehozená formulace rozsvítí-nerozsvítí.

Naposledy editováno 10.01.2015 19:11:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

10.1.2015 v 15:28 | Nahoru | #8
charlie.vtx1800> Ahoj Charli a J.M.K,musím vám oběma poděkovat,nevěřil bych,že se dočkám takový ochoty asi žiju ve špatném kraji...Nic méně mám stažený manuál a tak nějaký nákres el instalace je.Ten bílo modrý drát jsem tam našel na patici s označením A...Podle toho návodu co jste tady oba popsaly,tak snad i já sám zjistím co je špatně...Kdyby to bylo už v řídící jednotce,co se s tím dá dělat? Je to opravitelný?

Naposledy editováno 10.01.2015 15:30:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

10.1.2015 v 19:10 | Nahoru | #9
malinkej> Závada přímo v řídicí jednotce kloudně opravitelná nebude, to by bylo pakárna ji kuchat ze zalévací hmoty. Ale toto se naštěstí moc často nestává, spíš bude závada někde na vedení mezi jednotkou a kontrolkou. Nebo na tišťáku přístrojovky, pokud je tedy kontrolka tvořena LED. Ze schématu elektriky bys měl dokázat vyčíst, zda je kontrolka napájena z řídicí jednotky, nebo je napájena z nějakého "společného" napájecího přívodu do přístrojovky a jednotkou je spínána na kostru (jako když máš u světla vypínač "v nuláku" - častý nešvar u starých instalací, prakticky u všech motorek je takto spínána kontrolka neutrálu, mazání apod. Pak podle toho provést tu výše popsanou zkoušku a koukám, že v příspěvku č. 7 jsem napsal blbost - když se kontrola při zkoušce rozsvítí, tak bude vadná jednotka. když svítit nebude, je třeba jít po drátu od řídicí jednotky ke kontrolce a měřit, měřit, měřit.

1 reakcí na tento příspěvek tištěný spoj s kontrolkama

12.1.2015 v 12:29 | Nahoru | #10
Čus! Majiteli týhle mašiny se budu snažit vždycky poradit, páč tahle potvora je pro mě, stejně jako pro spoustu ostatních majitelů, srdcovka! Dej vědět jak to dopadlo, ať se to dá případně někdy dohledat kdyby tápal i někdo další. Co jsem pochopil ze schématu, tak snad by mělo jít od ŘJ plus napětí a mínus je společný na přístrojovce, ale úplně jednoznačný to z mýho schématu není. Ať se oprava zadaří!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

12.1.2015 v 21:35 | Nahoru | #11
charlie.vtx1800> Jak říkáš Charli,je to srdcovka u mě miminko dragstera...Jasně že dám vědět až budu znát výsledek,nenašel jsem odvahu se na to vrhnout sám,takže až bude mít kámoš prostor mrkneme na to,páč tam mám ještě vloženej dynojet a to už je na mě moc..Chceš říct že ten bílomodrý drát má plusový napětí? Taky mě napadlo,že bych mohl ten drát prozvonit jestli není v čoudeli? Charli ještě jednou dík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

12.1.2015 v 21:50 | Nahoru | #12
J.M.K.> Ahoj chlapíku,myslíš že kdyby byla chyba na tišťáku,tak že nebude fungovat jen jedna kontrolka? V tom příspěvku 7 jsem pochopil jak to myslíš,ale supr...Originál palubka má v sobě žárovičky,ale já to předělal na diody,jenže tuhle jsem vynechal páč jsem si myslel že není až tak důležitá,teď vím,že blbost..Proto sem ji chtěl předělat stejně jako ostatní..Obávám se že nákres palubky jen tak neseženu,v manuálu to není a na netu už jsem vyzkoušel vše co znám..J.M.K. tobě taky moc děkuju ještě jednou..

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

12.1.2015 v 23:22 | Nahoru | #13
malinkej> No to schéma není úplně jednoznačný, ale dle toho, že u druhýho pólu kontrolky není uvedená žádná barva tak to vypadá že + by měl být na tom bílo/modrým a - na společný sběrnici v palubovce - ta by měla být snad zelená, protože některý další kontrolky jsou tak zapojený (ne všechny! - např. kontrolka neutrálu je kostřená přes čidlo neutrálu, to samý kontrolka tlaku oleje přes tlakový čidlo atd.). Já mám palubovku origo komplet v ledkách napevno zapájených, tam by se to měřilo hůř. Jestli tam máš/měls žárovičky tak by mělo být proměření ještě snažší - se zkoušečkou snadno zjistíš po vyndání žárovičky a odpojení konektoru u ŘJ jestli je jeden z pólů patice žárovičky propojenej s - nebo + , tj. na jednom z kontaktů se musí uzavřít obvod buď mezi + (to v případě že jde od ŘJ +, což je nejpravděpodobnější) nebo - na baterii. Aby nakonec nebyla v háji jen žárovička... - tak jí zkontroluj a taky případnou oxidaci na patici kontrolky! Pak "prozvonit" ten modrej drát mezi odpojeným konektorem a druhým kontaktem na paticí. Obě tyhle větve musí být průchozí - pak by se po zandání žárovičky zpět měla při přivedení druhýho pólu (dle mě nejspíš +) na ten odpojenej konektor u ŘJ kontrolka rozsvítit - vše měřit při vypnutým zapalování. Pokud toto bude fungovat, tak je chyba v ŘJ. Nic složitýho - tohle dáte snadno (píšu to možná trochu zmateně, ale tak nějak bych to proměřil...) - stačí obyčejná ZKOUŠEČKA ZA 54,- .

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

13.1.2015 v 00:26 | Nahoru | #14
malinkej> Charlie už za mě odpověděl. Ono nejsnazší bude odpojit konektor řídicí jednotky a pomocným drátkem (raději s pojistkou) na ten drát ke kontrolce přivést napětí přímo z (+) svorky baterky. Když se kontrolka nerozsvítí, tak zapnout spínačku a ten bílomodrý drát na konektoru jednotky naopak ukostřit. Když se tehdy kontrola rozsvítí, je v pořádku a je spínána na kostru, stejně jako kontrolka neutrálu. Ale spíš bude spínaná "z plusu", jak psal Charlie, tedy by se měla rozsvítit při připojení kladného napětí na bílomodrý drát, při vypnutém zapalování.
Jinak při tom nahrazování žárovek LED, tedy nejspíš diodami s paticí BA9, nebo W5 (tady si nejsem označením jist, zkrátka "velké celosklo"), i když v přístrojovce bude nejspíš "malé celosklo" (snad W3w) pozor na polaritu - "celoskla" půjdou nasadit "oběma směry", ale svítit budou jen v jedné pozici. Je-li LED přepólována, nesvítí a záhy se zničí (většinou dlouhodobě vydrží max. 5V závěrných). Ovšem je-li zde ponechána žárovka, nehraje "polarita" roli.

tištěný spoj s kontrolkama

18.1.2015 v 21:17 | Nahoru | #15
Ahoj chlapci,takže jak jsem slíbil podávám hlášení. Dneska jsme na to mrkli a situace je taková,že kabely od řídící jednotky jsou v cajku až k palubce,samozřejmě bílo modrý drát je ovládací a to tak,že záporně. Problém je v tištěným spoji,konkrétně to vypadá na nějaké malé pičovinky,který mají za úkol zesilovat napětí (myslím) kvůli žárovičkám v kontrolkách. Nic méně se to dá vyřešit tak,že se napojím na přívodní dráty ve svazky,teda za předpokladu,že v řídící jednotka bude vyhodnocovat chyby a palubka nemá jinej účel než,že schromažďuje kontrolky..

Naposledy editováno 18.01.2015 21:39:06

1 reakcí na tento příspěvek tištěný spoj s kontrolkama

18.1.2015 v 21:55 | Nahoru | #16
Tak z toho moc moudrý nejsem, musel bych vidět schéma elektriky, hlavně, aby bylo rozkreslené zapojení samotné přístrojovky. Nedá se vyloučit, že v případě žárovkových kontrolek je v přístojovce ještě jednoduchý zesilovač, který teprve žárovku spíná. Potom pozor na to přímé propojování s jednotkou - zesilovač tam nebude pro srandu králíkům a spínačí prvek v řídicí jednotce (nejspíš transistor), který ukostřuje pin, na který je bílomodrý drát napojen, by nemusel být dimenzován na proud žárovky a mohl by se zničit, čím by byla "kontrolní" funkce jednotky zničena definitivně.
Je třeba jít po tišťáku od vývodů žárovky a od přívodu bílomodrého drátu, kouknout, co vše je "v cestě" a na to se zaměřit. Ale bez zkušeností s elektronikou-mechatronikou do toho raději nevrtat. Možná by "z hlavy" něco víc věděl Pepa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

22.1.2015 v 21:30 | Nahoru | #17
J.M.K.> Ahoj,to se ti ani nedivím,taky jsem na kámoše čuměl když začal mumlat něco o komutátorech atd..To schéma by vše zjednodušilo jenže se mi ho nepodařilo nikde sehnat...A k tomu přímému zapojení,taky jsem položil stejnou otázku a on to proměřil a ujistil mě že se nemusím ničeho obávat,páč já to předělal na diody a už to funguje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

22.1.2015 v 23:23 | Nahoru | #18
malinkej> Ahoj, z té poslední věty moc moudrý nejsem - na ty diody to předělal kamarád, nebo Ty? Pokud už v tom kamarád vrtal, čekal bych, že najde i závadu spínacího prvku přímo na přístrojovce a opraví ji, ale když je to upravené na LED, tak ty mají i o dva řády menší proudy, než žárovky, takže pak klidně může být katoda LED (s patřičným předřadným odporem) vedena rovnou na pin řídicí jednotky. Hlavně, že kontrolka funguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

29.1.2015 v 22:11 | Nahoru | #19
J.M.K.> Ahoj,na ty diody jsem to předělal já..S tím vrtáním to není tak jednoduchý,myslím,bez rozkreslení eletriky se na tom dost vytránoval a taky ty mrňavý hajzlíci na tom tišťáku žádná hitparáda,závadu našel,ale opravit by byla pěkná fuška si myslím,vždyť jsem ty komutátory ani neviděl...Přesně tak,hlavně že funguje a za tvoji pomoc děkuji..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

29.1.2015 v 23:05 | Nahoru | #20
malinkej> "Mrňaví hajzlíci" na tišťáku, "závadu našel, ale opravit by byla fuška"... "komutátory", které v přístrojovce určitě nejsou (komutátor je součástí stejnosměrného/universálního elektromotoru, nebo dynama)... je vidět, že elektrice a elektronice oba moc nehovíte a to nemyslím nijak zle. Ale hlavně, že to nějak funguje, "přestavba" na LED rozhodně není od věci a dokud to funguje, raději už do toho nevrtejte. Držím palce, ať už je provoz bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

30.1.2015 v 12:05 | Nahoru | #21

malinkej 22.01.2015 21:30 píše: začal mumlat něco o komutátorech atd.


malinkej 29.01.2015 22:11 píše: jsem ty komutátory ani neviděl...


J.M.K. píše: "komutátory", které v přístrojovce určitě nejsou (komutátor je součástí stejnosměrného/universálního elektromotoru, nebo dynama)...


Jeho kamarád měl nejspíš na mysli (i na jazyku) jednu ze tří elektrod tranzistoru - kolektor...
 

(reakce na) tištěný spoj s kontrolkama

30.1.2015 v 12:09 | Nahoru | #22
Dovi> To je docela možné, že mě to včera netrklo (holt večer už mně to tolik nemyslí)...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 radekigi 1 6.4.2024 v 09:05 kokoška.
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 ferabill 18 5.4.2024 v 16:22 Obdélník
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 4 23.11.2023 v 19:46 1Bandit
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 Kritix 22 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 Longorn 2 5.9.2023 v 20:20 padr


TOPlist