Protože od dokončení renovace kývačky už uběhl nějaký rok a nyní mám péráka ve stavu před lakem chtěl bych se zeptat někoho, kdo renovaci v poslední době dokončil na otázku ohledně laku. Všechny díly jsem velice opatrně obrousil a pak ještě opatrněji opískoval a zabalil do fólie abych je (alespoň částečně) ochránil před působením vzdušné vlhkosti do chvíle, než se do nich pustí lakýrník. Díly jsou už vyvařené, porovnané,... prostě předpřipravené, jen je "fouknout".
K věci: dostal jsem kontakt s výbornou referencí(kvality zpracování) na dva lakýrníky u kterých jsem poptal cenu. Odpovědí bylo 15 a 18.000kč (oboum jsem sdělil, jak jsou díly k laku "předpřipravené"). Tato cena mě trochu zarazila, protože v době, kdy jsem dělal kývačku byly ceny lakování 12-14tkč za kývačku a 9 až 11tkč za péráka v "nepředpřipraveném" stavu a protože kompromisy dělat na pérákovi nebudu, hlavním kritériem při výběru toho, komu lak svěřím, bude kvalita jeho zpracování. Nechci však už věci přeplácet a tak se ptám, zda cena 15-18.000 je úměrná pracnosti a ceně materiálu za lakování (včetně linek) na péráka.
P.S.: vím, že skalní veteránisté řeknou, že ty laky nikdy tak lesklé nebyly, ale já chci aby se pérák líbil mému oku a tak jediným ústupkem oproti originálnosti bude lesk laku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
PetrL3 píše: V různých obihousech mají folie na malování za desetikoruny. Ale kdo je línej se něco naučit...
Přitom taková krásná práce to je. Zlatej hřeb renovace. Když už sem měl v ruce doslova každej šroubek, každou jednotlivou i tu nejmenší součástku z motoru i rámu, vše rozabraný na prvočinitele, tak už si to i poleju sám, i kdyby mě to mělo stát dvojnásobek
Přelakovat profíkovi to můžu dát kdykoliv, třeba za dvacet let, když budu chtít.
Přesně tak každej šroubek,každá součástka ti musí projít rukama a potom můžeš říct renovoval jsem si motorku. Potom má pro tebe větší hodnotu než pro někoho kdo vše zadá firmám a pak se tluče do prsou jak renovoval veterána.
Naposledy editováno 16.01.2015 19:39:58
Drak1 píše: Přesně tak každej šroubek,každá součástka ti musí projít rukama a potom můžeš říct renovoval jsem si motorku. Potom má pro tebe větší hodnotu než pro někoho kdo vše zadá firmám a pak se tluče do prsou jak renovoval veterána.
Správně každej správnej veteránista, by si měl umět udělat výbrus,odlejt píst,vyrobit pneumatiku i s duší,mít vlastní chromovnu,vyrábět šroubky a ložiska,splétat ručně dráty na elektriku,vyrábět zapalovací cívky,svíčky,mít vlastní pískovací stroj,udělat si dráty do kol,vyrobit baterii,žárovku,vyrobit a namíchat barvu, atd.
Pokud to nedokáže pak ať se netluče do prsou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 23 | Včera v 23:15 Dolin |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |