globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 21-4kvalt
22.12.2014 v 17:44
Zdravím motorkáři, chtěl bych se vás zeptat, jestli existoval 4kvalt na pionýra bez útoku do půlek motorů a jen vyměnil vnitřek (ozub.kola, apod.). Pokud ano, rád bych se dozvěděl více. Zda existuje nějaké schéma pro 4kvalt, apod. Jen mi tu hažte informace, díky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2014 v 17:58 | Nahoru | #1
Dnes uz se vyrabi a chteji za ni asi dvacetpet tisic. Kamarad to resil na zavody pionyru.
Jinak vim ze kdysi nejaka vznikla ve svazarmu. Kamarad s ni ma pareza a odmitl ho vymenit za noveho mercedesa.
Ale nevim jestli ti jde o nejakou ratitu nebo proste jen dalsi rychlost do pionyra.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 18:06 | Nahoru | #2
V_i_c_i> Aby mi pionýr rychleji výtahl maximální rychlost. Poraďte jaké koliv úpravy, díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 18:29 | Nahoru | #3

Willow999 píše: V_i_c_i> Aby mi pionýr rychleji výtahl maximální rychlost. Poraďte jaké koliv úpravy, díky


Pokud sám nemáš potřebné odborné znalosti tak rychlost tvého pionýra závisí jen a pouze na tloušťce tvé peněženky..o ničem jiném to není

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 18:31 | Nahoru | #4
Na to ti prevodovka moc nepomuze. Ta ti vykon nezmeni a pionyr na tu co tam je prekonovany neni
Je toho mraky. Od dobovych uprav co najdes na netu az po to co si kazdy drzi pod poklickou aby to nekdo jiny nekopiroval protoze to stalo spousty casu a penez.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 18:49 | Nahoru | #5

Willow999 píše: V_i_c_i> Aby mi pionýr rychleji výtahl maximální rychlost. Poraďte jaké koliv úpravy, díky

Na pionýru zvednout výkon moc nejde,tedy jde,ale když se dostaneš s penězi na zhruba cenu 125 motorky.Nevyplatí se to.pokud chceš zvednout výkon na pionýru,kup si Simsona.Vytáhnout rychleji maximálku na slabém pionýru,znamená motor překopat.Leštěné kanály,upravená hlava,upravená klikovka,upravené sání,výfuk odladění přímo k motoru.Těch zásahů je moc,ale musím tě upozornit ještě na jednu a docela zásadní věc.Pokud si takový motor náhodou postavíš,nebo necháš postavit.Budeš dělat GO i několikrát za sezonu.Motory na fichtlcap,někdy vydrží i třeba dva dny jízdy.Měli jsme takto stavěného Stadiona a motor se dělal každých zhruba 300 km.

(reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 19:06 | Nahoru | #6

Vítězslav_Máří píše: Na pionýru zvednout výkon moc nejde,tedy jde,ale když se dostaneš s penězi na zhruba cenu 125 motorky.Nevyplatí se to.pokud chceš zvednout výkon na pionýru,kup si Simsona.Vytáhnout rychleji maximálku na slabém pionýru,znamená motor překopat.Leštěné kanály,upravená hlava,upravená klikovka,upravené sání,výfuk odladění přímo k motoru.Těch zásahů je moc,ale musím tě upozornit ještě na jednu a docela zásadní věc.Pokud si takový motor náhodou postavíš,nebo necháš postavit.Budeš dělat GO i několikrát za sezonu.Motory na fichtlcap,někdy vydrží i třeba dva dny jízdy.Měli jsme takto stavěného Stadiona a motor se dělal každých zhruba 300 km.



Kamos (ten co resil ten ctyrkvalt) jezdi fichtl cup. Krome toho ze si sam dela kliky, valce, vyfuky, dokaze si i motor odbrzdit.
Ma na tom ted asi 12 koni a motor mu vydrzi testovani, rozjizdky, zavod a ma jistotu ze dalsi rozjizdky a zavod ten motor neda...300 km je proti tomu sen.
A ver ze i kdyz udela dva stejne motory, nejsou na tom vykonove stejne. Ne spickou, ale prubehem. A dohanet to pak sanim a vyfukem je hodne tezke i kdyz uz mas nejake znalosti a zkusenosti. A bez brzdy nerealne.
Ale jako odrazovy mustek ber vicekanalovy valec, odlehcenou kliku, jazyckove sani, jiny karbec, jiny vyfuk, lehci jednokrouzkovy pist a pak uz si budes umet poradit sam co dal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 19:17 | Nahoru | #7
V_i_c_i> no dovolim si oponovat v tom, že převodovka v akceleraci teda rozhodně pomůže.
3 nebo 4 kvalt na stejnym motoru je ku..a rozdíl

Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 19:29 | Nahoru | #8
Ahoj, mrkni sem

Něco jsem slyšel o tom že tam jde narvat převodovka ze 175tky,ale příjdeš o startovací páku, musí se to pak roztlačovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 19:44 | Nahoru | #9
Kup si jinou motorku

Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 21:09 | Nahoru | #10
martinchoc@seznam.cz napiš mu. Je to nejlevnější 4-kvalt co seženeš a že existuje hodně funkčních variant. Ale pokud si myslíš, že to bude stát okolo 5tis, tak mu ani psát nemusíš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 21:26 | Nahoru | #11
Pošli mi motor, pošli mi tu převodovku i s automatem co tam chceš narvat, já si budu psát o peníze a na konci bude fichtl se čtyřkvaltem. Kolik to bude stát peněz netuším. Kdyžtak PM .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 22:02 | Nahoru | #12

Tombik píše: Pošli mi motor, pošli mi tu převodovku i s automatem co tam chceš narvat, já si budu psát o peníze a na konci bude fichtl se čtyřkvaltem. Kolik to bude stát peněz netuším. Kdyžtak PM .


A nakonec nebude čtyřkvalt ani peníze a po tobě se slehne zem

(reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #13
ZombiRider> Tak to by se nějak ošéfovalo, například ukázkou svého bydliště a případně nějakým papírem.

(reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 22:28 | Nahoru | #14

2stroke píše: Kup si jinou motorku


Jasný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 22:34 | Nahoru | #15
los-fazeros> u pionýra, kterej trojku měl jen po rovině a jel 60 kmh??

(reakce na) Jawa 21-4kvalt

22.12.2014 v 23:04 | Nahoru | #16

hrnous píše: Pokud sám nemáš potřebné odborné znalosti tak rychlost tvého pionýra závisí jen a pouze na tloušťce tvé peněženky..o ničem jiném to není



Kdysi jeden (asi moudrý) muž řekl, že když se nedostatečný výkon stroje nahradí sebevražendými sklony jezdce, pak je všechno v pohodě a dá se stíhat i mnohem silnějším strojům ...

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 09:02 | Nahoru | #17
za totáče se pár fichtlů čtyřkvaltů udělalo. je to celkem raritka co se moc nedá sehnat....

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 09:19 | Nahoru | #18
Můj táta jezdil jako mladej kluk enduro závodně, na fichtlu. A podle stroje Faltovýho syna si udělal sám modifikaci na 6-ti kvalt. Vedle převodovky se dala ještě jedna malinká a udělaly se tzv půlky. Detaily se dají najít na netu.
Takže to není o 25 tis Kč, ale o šikovnosti a zručnosti

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 09:29 | Nahoru | #19
funkční 5kvalt jezdí fichtl cup v Jihočeským kraji

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 09:35 | Nahoru | #20
jo a jenom aby si měl představu o ceně, tady si počti pro představu a to je jenom klasickej 3kvalt, diskuse z roku 2009

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 10:55 | Nahoru | #21

Lion píše: los-fazeros> u pionýra, kterej trojku měl jen po rovině a jel 60 kmh??



to že čtyřstupňová převodovka bude jinak odstupňovaná je snad jasný, nebo myslíš že se jen přidá nějaká 4. rychlost? Přemejšlej než něco napíšeš.
Mimo to, když jsem si v 15ti letech jako ucho ladil 21fichtla, zcela "amatersky" s pilníkem smirkem a brusnou pastou jsem docílil běžně dosažitelné maximálky p rovině přes 80km/h . Týpky na simálech jsem běžně spraskal. Co bych tenkrát dal za čtyřstupňovou převodovku, v ´94 roce byl internet v začátku, něčo se o ní vědělo z doslechu, ale přes 100známejch...takže spíš pohádka než skutečnost....

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 14:23 | Nahoru | #22
Abych se přidal skromně se svými poznatky k hlasům odborníků... Tříkvaltová převodovka J50 jede poskládat jako čtyřkvalt. Pokud se pamatuju, stačí k tomu nové hřídele. Problém je, že taková převodovka potřebuje dvě řadící vidličky a to konstrukčně nejde s původním typem a umístěním kulisy...

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 16:16 | Nahoru | #23
4kvalt netřeba. 3 kvalty poskládaný dobře za sebou vyhovujou. Trojka je přímej záběr, ale jedničku a dvojku lze dát s rychlejším zpřevodováním. Když zapátráš, dá se hotová pořídit.
Ale je to všechno na hovno, pokud napřed motor neroztočíš přes 8tis ot. a nenajdeš tam alespoň 5koní.
Já mám na mopedu dvoukvalt (tříkvalt bez jedničky) a jede to přes 110...
Ale má to přes 10 koní

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 18:20 | Nahoru | #24




















12345

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 18:24 | Nahoru | #25
fichtlracer> a cena? klidně bych si fichtla zas pořídil, ale tohle by byla jedna z pár nutností.

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 18:37 | Nahoru | #26
Pasuje tam 4q ze 175 jen musíš prevrtat karter protože SOU větší hřídele postup je celej na jawamanii

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 18:39 | Nahoru | #27
Strejdapompo> Nestačilo by na soustruhu stočit hřídele? Akorát potom znovu cementace a povrchový kalení...

Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 19:36 | Nahoru | #28
se mi vybavilo, jednou jsem záměrně prohodil kolečka, už nevim který z kterim, zkrátka byl jsem zvídavej hoch.
Dvojka byla krátká, bylo to super, ale pak ten skok na trojku už byl horší... Jezdil jsem tenkrát takhle asi 2 měsíce, a i tak to šlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 20:09 | Nahoru | #29

Tombik píše: Strejdapompo> Nestačilo by na soustruhu stočit hřídele? Akorát potom znovu cementace a povrchový kalení...



Potom bys to mohl hodit rovnou do šrotu

Naposledy editováno 23.12.2014 20:10:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21-4kvalt

23.12.2014 v 22:10 | Nahoru | #30
Stana.k.> Důvod? Pokud mám velkou hřídel do malé díry, tak převrtám, vyhrubuju, vystružím díru a udělám si nový futro, anebo osoustružím hřídel na původní futro. Kde je problém? Pokud se bojíš vrypu v místě přechodu průměrů, dám tam nějakej roztomilej radius a ten stejnej nebo menší na futro. A myslím si, že přesoustružit hřídel a následně cementace a kalení je jednoduší, než na mašinu upínat karter a vůči vřetenu centrovat díru v karteru a potom to složitě předělávat.

Naposledy editováno 23.12.2014 22:12:14
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist