globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repliky dílů
 
6.12.2014 v 15:07
Ahoj,

kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.

Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.

Máte někdo špatné zkušenosti?

Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)

1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů

7.12.2014 v 21:15 | Nahoru | #31
Že byla kvalita aut dřív lepší jsou prostě kecy. Souhlasim s Assasinem. Dřív auta najezdily daleko méně kilometrů, lidi je dávali skoro spát do poslete, pečovali o ně jak o poklad rodiny a stejně byly po deseti letech v hajzlu. Dneska mají auta najeto 200 tis. po třech letech, berou se jako spotřebák a mají asi tak stokrát víc elektronických systémů než auta předtím. Favorit byl šrot už po deseti letech, dnešní dvojková Octavia udělá dobrou službu i s 500 tis. na tacho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:21 | Nahoru | #32

DucS píše: To jsou ale sakra drahé kurvítka, když musíš do motoru, který má najeto 35 tis km nasypat 75.000Kč
To je konkrétní případ.



Podle me motory kde se po 35tis musi nasypat 75tis jsou spis vyjimka - taky dost divny ze to neresi zaruka kdyz je to jasne zpusobeny vadou materialu...

V mem okoli je spousta sluzebaku/byvalych sluzebaku a vsechny maj pres 200tis a nic zasadniho se na nich nemenilo ...

Auta co pamatuju z doby kterou tu vydavate "ze to byly jeste kvalitni auta" mely vesmes do 200tis a bud ten motor byl uz KO (na GO ktera se nevyplatila) nebo je sezrala rez ....

Jezdis nakym tim starym kvalitnim autem co ma touhle dobou neco mezi pul milionem a milionem a nic se na nem nerozbiji?

1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů

7.12.2014 v 21:32 | Nahoru | #33
Jinak aby nedoslo k nedorozumeni - netvrdim ze je vse top, ale rozhodne ty auta nekdo schvalne nedela spatne a obecne ty auta vydrzi vic nez driv...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:37 | Nahoru | #34

MichalR66 píše: Že byla kvalita aut dřív lepší jsou prostě kecy. Souhlasim s Assasinem. Dřív auta najezdily daleko méně kilometrů, lidi je dávali skoro spát do poslete, pečovali o ně jak o poklad rodiny a stejně byly po deseti letech v hajzlu. Dneska mají auta najeto 200 tis. po třech letech, berou se jako spotřebák a mají asi tak stokrát víc elektronických systémů než auta předtím. Favorit byl šrot už po deseti letech, dnešní dvojková Octavia udělá dobrou službu i s 500 tis. na tacho.



Jo,akorát se ti nesmí na O II. vymačkat PD vstřikovače v hlavě, nebo začít podfukovat, O dvouhmotách a axiální vuli hřídele v převodovce díky vydřenému obalu a podobných muškách nemluvím.
Srovnávat Favorita a OII je nesmysl. Zacházíš moc do minulosti.
Dřív se např turbodmychadla kvůli životnosti radši předimenzovali, co se týká materiálů. Dneska se záměrně staví tak, aby jejich životnost u osobních aut byla cca 150tis km. Dokonce i automobilky přiznávají určitou záměrnou nekvalitu výroby.

Doporučuju přečíst článek ze Světa motorů ..červeně zatrženo



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:38 | Nahoru | #35

assassin píše: Jinak aby nedoslo k nedorozumeni - netvrdim ze je vse top, ale rozhodne ty auta nekdo schvalne nedela spatne a obecne ty auta vydrzi vic nez driv...



Prijde na to s cim se srovnava. Nova oktavka urcite vydrzi vic nez S120 a felicie, ale vydrzi vic nez oct 1 generace?

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:41 | Nahoru | #36

DucS píše: Jinak celkově auta dnes nevydrží víc,jak píše assassin, nebo dave-lister...
Elektro instalace vyrobená v Africe se vám rozpadne pod izolací a to nemusí ani vidět vodu....



TO mi zni jako vykrik do tmy.
Ktery OEM / Tier1 dodavatel vyrabi izolaci v Africe??
"Vodu vidi" v ruznem rozsahu vsechny elektronicke komponenty vcetne jejich kabelaze v prubehu ISO TS validace (water splash, pressure washing, humidity heat cyclic, humidity heat constant, submersion.... viz typicke a vyzadovane ISO 16750-3 pripadne IEC 60068 -xx). Dalsi environmentalni zateze jsou dnes testovany a zohledneny vice nez kdy jindy (vibrace, teploty, specificke slabiny jako tin pest apod.).

...Kvalita je v prdeli a je jedno,jestli je to jídlo, pračka, lednička a nebo auto. Zeptejte se lidí z jednotlivých oborů a ti vám to potvrdí.





Naposledy editováno 07.12.2014 21:42:53

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:42 | Nahoru | #37

Stev píše: Prijde na to s cim se srovnava. Nova oktavka urcite vydrzi vic nez S120 a felicie, ale vydrzi vic nez oct 1 generace?



Tak tak...NEVYDRŽÍ
Výrobce chce prodávat, nepotřebuje aby auto vydrželo bez problémů jezdit 10 let.
Jenže kdo má u nás na to, aby si mohl dovolit koupit každé tři roky nové?

3 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů

7.12.2014 v 21:48 | Nahoru | #38
Dawe02 co třeba VW koncern a jeho elektrosvazky. Auta jsou můj chleba a dělám je 20 let dnes a denně, jestli máš větší zkušenosti mimo těch tvých odborných obratů tak sem s nima.
Jinak ISO neISO, kvalita se prověří až v praxi. Papír totiž snese všechno.

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:55 | Nahoru | #39
DucS> takze o realnem vyvoji kabelovych svazku v automotivu nevis moc. Subjektivni dojmy nejsou, zejmena pokud se zabyvas pozarucnim servisem, objektivnim ukazatelem kvality.
Tim jsou napr. ukazatele 0km claim (to co se vrati od OEM z jeho montazni linky) a warranty return (co se vrati od konecneho zakaznika v zarucni dobe).
Oboji se v case vyviji. Ale k lepsimu!
Pokud jde o moje produkty, tak mi jezdi v ruznych autech neco kolem 17 milionu kusu s prumernym ppm 6 (jeden kus z milionu se vrati od OEM a 5 z milionu od zakaznika do tri let od prodeje). Proto me bavi ty reci na netu o "nekvalite" (vetsinou se ani nevi co ten termin ma znamenat).

Naposledy editováno 07.12.2014 21:57:48

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 21:59 | Nahoru | #40

hrnous píše: Ano ano..ZVL ložisek, fungl nových krásných je plné aukro a spol..akorát ta fabrika dávno eexistuje a tudíž nic nevyrábí..



Mnohde jsou ale ještě dost tučné zásoby. Nedávno jsem koupil ložisko s nápisem Made in ČSSR. ..... Do kývačky naprosto dobové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:01 | Nahoru | #41

Stev píše: Prijde na to s cim se srovnava. Nova oktavka urcite vydrzi vic nez S120 a felicie, ale vydrzi vic nez oct 1 generace?



Otazka co to je "vydrzi"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #42

assassin píše: Otazka co to je "vydrzi"



No obecne, jak jsi psal predtim :)

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #43

DucS píše: Jo,akorát se ti nesmí na O II. vymačkat PD vstřikovače v hlavě, nebo začít podfukovat, O dvouhmotách a axiální vuli hřídele v převodovce díky vydřenému obalu a podobných muškách nemluvím.


Dyť jsem psal že ty dnešní auta mají mnohem více spotřebáku, převodovky, hlavy válců, spojky atd. Škoda že nejde ten tvůj obrázek moc dobře číst. Přelouskal jsem tam jen něco o BMW. Že mají spodní rozetu na rozvoďák jako součást kliky. Ten motor od VW to má taky - motor ASB a další podtypy. Ale není to tak špatný, vyměníš pár kurvítek a zase jedeš dál. Ale nesmíš do toho dávat repliky dílů, to pak vydrží ještě méně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:08 | Nahoru | #44

DucS píše: Dawe02 co třeba VW koncern a jeho elektrosvazky. Auta jsou můj chleba a dělám je 20 let dnes a denně, jestli máš větší zkušenosti mimo těch tvých odborných obratů tak sem s nima.
Jinak ISO neISO, kvalita se prověří až v praxi. Papír totiž snese všechno.



To je ale otazka jestli zavery plynouci z tveho pozorovani jsou objektivni - za prve k tobe jezdi lidi jen s rozbitejma autama - tzn nemusis mit prehled o jak vysoke procento vadnych kusu z celkoveho poctu co jezdi se jedna. Taky se postupem casu auta pouzivaj jinak - at uz jde jen o pouzivani tak i o udrzbu. Taky je otazka co jsi opravoval za auta pred 20ti lety - treba dvouhmoty a ruzny senzory se serou i na 20let starejch baworacich - pri stejnem nebo nizsim najezdu nez u aut dnes... Jen tenkrat asi malokdo u tebe servisoval bawa napr. - takze na zaklade ceho rozeznavas to ze stary auto bylo kvalitnejsi nez novy ...

Treba zakladni neodiskutovatelnej fakt je ze stary kastle mnohem driv a snaze zrezly ...
Ty najezdy bych rekl ze jsou taky spis ve prospech novejsich - ptal jsem se tu uz vickrat kdo ma doma fajnovy stary auto co se nesere a ma najeto pres pul mega - zvlastni ze z tech co tu vykladaj ze ty stary byly super a ty novy jsou schvalne delany na hovno - skoro nikdo takovym starym super autem nejezdi....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:10 | Nahoru | #45
assassin> Takovej Favorit nebo Felda je auto na věky, to dojezdí jen když to zrezne a rozpadne se to.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:10 | Nahoru | #46

Stev píše: No obecne, jak jsi psal predtim :)



No obecne ty stary auta pomerne rychle sezere rez :) O1 ve slusnem stavu uz taky moc casto nepotkas ... Mame jednu doma, takze mam pomerne prehled co vse se na tom posralo (coz teda neni ani tak poznamka pro tebe, vim ze to mas podobne)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:12 | Nahoru | #47

dave-lister píše: assassin> Takovej Favorit nebo Felda je auto na věky, to dojezdí jen když to zrezne a rozpadne se to.....



No vim o jednom(v rodine) hodne opecovavanem a kazdodenne pouzvanem favoritu - ten motor ma tusim neco pres 100 a ma dost... Dela se na nem neco kazdou chvili...

Repliky dílů

7.12.2014 v 22:19 | Nahoru | #48
DucS: jo a za sebe muzu rict ze dily pro automotive navrhuji jak nejlepe dovedu a nikdy jsem nedostal jako pozadavek aby ten dil "odesel" nejak driv nebo abych ho schvalne osidil - a to jsem delal konstruktera ve firme ktera "pujcovala" konstruktery vsude kde se aktualne "nestihalo" takze jsem poznal pomerne dost firem a lidi co se kolem vyvoje v automotive motaji - ne jen treba jednu konkretni - je teda fakt ze prevazne slo o plastove dily.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:21 | Nahoru | #49

assassin píše: No vim o jednom(v rodine) hodne opecovavanem a kazdodenne pouzvanem favoritu - ten motor ma tusim neco pres 100 a ma dost... Dela se na nem neco kazdou chvili...


A v čem má dost? I kdyby měl, tak lze to levně a jednoduše opravit aby šlapal jako za mlada. Náš Favorit z roku 1990 šlapal dobře i v době kdy ho v roce 2013 odváželi do šrotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:22 | Nahoru | #50
assassin> já bych právě řekl že koncern v tý době měl protikorozní ochranu výbornou, rez určitě u první oktávky problém nebyl. A taky "se říká" že ochrana proti korozi už se nedělá tak jako dřív. A například technik na stk mi tvrdil že volva nereznou vůbec žádný. Evropský auta střední třídy z období kolem 00-05 jsou schopný najet 500 tis. asi ve většině modelů a značek.

Ale hádat se o tom nebudu, tvrdý data nemám

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:24 | Nahoru | #51
Stev> To je pravda, dnešní auta nemaj žádný ochraný nátěry spodku, jen nějakou tu katoforézu a podlaha je zakrytá plastovym krytem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:30 | Nahoru | #52

DucS píše: ...Jinak ISO neISO, kvalita se prověří až v praxi. Papír totiž snese všechno.



Tohle je vazne vtipne. Takze komponentni testovani, testovani na nejake sub sestave/ motoru / aute je irelevantni prave kdyz je popsane v nejake mezinarodni norme ISO? Hmm.
Takze navrhujes (misto dnesni praxe testovani) proste neco nastrelit, poslat ven a jen cekat co na to rekne ta "PRAXE" a mozna se modlit aby neprislo na moc velkou svolavacku. Vskutku inovativni postup.

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:34 | Nahoru | #53
Dawe02> Jenom ať se ty auta rozbíjej co nejvíce....Budeme mít na servise více práce. :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 22:49 | Nahoru | #54

dave-lister píše: A v čem má dost? I kdyby měl, tak lze to levně a jednoduše opravit aby šlapal jako za mlada. Náš Favorit z roku 1990 šlapal dobře i v době kdy ho v roce 2013 odváželi do šrotu.



Nema komprese - vybehanej, pali to kdy se mu zachce - vybehanej rozdelovac, huli, zere olej. Mizerne startuje - asi starter. Kastle je vyrezla - porad se to opravuje. Brzdy, cepy, tlumice - ty jsou tam uz nekolikate

A to auto ma najeto cca tretinu nez muj sluzebni smax kterej ma vetsinu zminenych dilu puvodnich - respektive kdyz mel najeto to co to favo tak mel puvodni vse...

Stev: no moje volvo je na podvozku rezavy jak liska...ale to uz asi neni tak uplne volvo no....
Jo jak rikas - auta stredni tridy - obvykle se tu jako priklad auta co nejde pul mice vytahne auto stredni, nebo vyssi stredni z devadesatejch co v te dobe stalo novy milion... A jako priklad jak je to dnes na hovno se vytahnou fabie, pola apod auta s nejlevnejsi motorizaci - htp, 1.2tsi... Ktery si dovolily umrit s najetejms teprve 250tis :)

Znam teda cloveka kterymu umrela hlava na htp dvakrat - ale jezdi stylem pan klobouk - nejlepe aby to bylo za 3litry na sto ... Na petku na volnobeh ... To same nove diesely - koupi to duchodce, protoze na jezdeni 1km do kramu na navsi potrebuje neco co zere 4na sto a pak se strasne divi ze mu menej u zanovniho auta DPF za spoustu penez....
Dneska jezdi i lidi co by ty auta pred 20ti lety pomalu ani nenastartovali a dost tech odrovnanejch aut je i zpusobem pouzivani nebo udrzbou...

1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů

7.12.2014 v 22:53 | Nahoru | #55
Dawe: nejvic nejchytrejsi automekaniky bych nahnal do vyvoje, at se predvedou - kdyz konstrukteri to vsechno delaj "na picu"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 23:01 | Nahoru | #56
assassin> Tak proč toho favorita neopravíš, podle popisu to tak vážný asi nebude.

(reakce na) Repliky dílů

7.12.2014 v 23:03 | Nahoru | #57

assassin píše: Dawe: nejvic nejchytrejsi automekaniky bych nahnal do vyvoje, at se predvedou - kdyz konstrukteri to vsechno delaj "na picu"



Takovi by se preci s papirem (co snese vsechno) nezahazovali.

DucS> Ty radoby informovane pohadky o turbech koukam roznasi nejake popularne naucne periodkum?! To je ctyrlistek nebo Abicko ten scan?

(reakce na) Repliky dílů

8.12.2014 v 08:31 | Nahoru | #58
assassin> jj, haťapky (1,2TSi) se musej honit, většinou opravdu umřou lidem co to nesmyslně podtáčej... Jsem si naběhl s těmi úmyslně poddimenzovanými díly Je pravda, že spousta aut má dnes vyšší nájezdy, s tím musím souhlasit... Důležitý je opravdu dodržovat prav. serv. intervaly a nesrat na to...

Repliky dílů

8.12.2014 v 08:55 | Nahoru | #59
Souboj odbornosti a laických poznatků.
Nedělám v automotive, ale napadaj mě propojení těch pohledů.
Podle mě nás dobíhá vlastní touha po pohodlí, touha po těch "novejch" technologií a rádoby eco-aktivita.
Úroveň kontroly kvality šla podle mě nahoru. Problém je ve všech těch technologiích který musej v tom "jednoduchým" autě bejt - díky ECO-lobby a i tomu že to chceme. Chceme to všechno za stejnou cenu jako dřív - ba nižší. Jsou nasazený ECO limity, takže výrobci volí raději menší přefoukaný objemy, aby se vešli do emisí a bůhvíčeho. Aby se limit uhlídaly musí tam bejt hromada "píčovinek" a aby se to všechno do tý haubny vešlo, musí to bejt zákonitě menší (na spodek kompresor, na vršek turbo ...ale kam to dát ). .Ve finále všechny ty čidla začnou časem dávat info s variacemi takovejma, až jednotka řekne "a dost" hodí substituci a zahlásí "hledej šmudlo". Jenže zatímco generálka na Schade 120 po 100tkm byla na dnešní 15000CZK - velká oprava dnešních aut už nemá vůbec smysl.
Jestliže někdo říká "je mi to jedno, auto si dnes koupím každý 3 roky za 300tCZK" vlastně tím potvrzuje jen fakt, že celý ECO lobby je na nic... 5-7letý auta budou servisně tak náročný a nevyzpytatelný, že to nebude lákavý - buď se z nich všechny podobný systémy vykuchaj a bude to zase "čmoud" (viz. filtry pevnejch částic - na co tady brzy všichni pojdem) anebo secondhand bude strašně podhodnocenej s daleko nižší dobou užití (takže všechny ty součástky vyrobený na kratší dobu půjdou prostě zakopat do země dřív(něco se asi i z recykluje)...bude jich víc a Ekologioe opět v háji.
Lidi maj tohle laický mínění daný tím, že na starejch krámech mohlo odejít daleko míň "píčovinek" a jejich oprava, záměna nebyla tak finačně náročná. Dnes je těch blbostí hrozná kupa a stojej rance. Ale částečně si za to můžeme i svou touhou po "novejch" technologiích my zákazníci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

8.12.2014 v 09:37 | Nahoru | #60

dave-lister píše: assassin> Tak proč toho favorita neopravíš, podle popisu to tak vážný asi nebude.



No me prijde teda oprava drazsi nez je hodnota vozu - jak se jen tak "nevazne" opravuje vybehanej motor a vyrezla kastle ? Dotycny ma objednane nove auto, favo pujde do srotu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist