globalmoto_kveten





Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:28 | Nahoru | #121

KubaLC8 píše: Ceed SW, r.v. 2008 1.6CRDi 85kw manual. Auto z prvni serie vyroby, vlastneno od noveho po 150tkm. nerovnomerne sjizdeni prednich brzd vymena co 20tkm zadni co 40tkm, behem 150tkm 3x meneny predni tlumice, 2x zadni, nescetnektat meneny kosti stabilizarotu, silenbloky naprav ale bouchani od podvozku neodstraneni nikdy. 3x vymena celniho skla kdy 2x samo od sebe jen tak prasklo, cena jedne vymeny 18 - 20tkc, slo o normalni sklo. Chladic klimy deravy od kamenu - 22000kc, vrzajici interier, bouchajici povodzek, zpatecka sla radit nekdy na potreti, poctvrte - neodstraneno. vyzkouseny snad vsechny servisy po cele CR, extremne drahe dily - predni brzdy kolem 12 - 15000, zadni to same, tlumice kolem 10 na jednu napravu. Spotreba naftove 1.6ky byla prumerne 7.5l. Celkove to auto bylo docela tvrde naladene - podvozek.
S autem bylo za celou dobu tolik problemu, ze po prejeti hranice 150tkm kdy se auto vratilo leasingovce aut na prani KIA Zilina putovalo zpet do zavodu na kompletni rozborku.



takovej masakr závad-to mě docela překvalilo, kord když ze všech stran slyšíš, jak zrovna Hyundai a Kia šly kvalitou nahoru a potvrdil mi to i známej z STK, kde těch aut projde mraky, otázkou je, jakou to má vypovídací hdnotu...

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:30 | Nahoru | #122
Diesly foukaný turbem už jsou mimo téma, ještě eventuálně ta Caddyna s chrochtákem SDi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:37 | Nahoru | #123

mari píše: Diesly foukaný turbem už jsou mimo téma, ještě eventuálně ta Caddyna s chrochtákem SDi



všechno špatně,to je auto pro zelináře,nebo rozvozce zboží....

...snad táta není takový debil,aby nepochopil tak jednoduchou větu -dizl je na krátké trasy nevhodný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:45 | Nahoru | #124
Dolph-cz> no jestli je debil nedokážu posoudit, vzhledem k zaujatosti a jestli je nějakej diesel vhodnej na způsob použití co jsem psal na začátku, myslim si osobně, že tento traktor by s tím neměl mít problém, otázkou ovšem je, jestli se dá ještě sehnat slušnej neodlítanej kus.

Jen pro upřesnění-s tim autem se samozřejmě bude jezdit občas i dál než kolem komína a abych řekl pravdu, asi si ho budu půjčovat na ryby...

2 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 15:33 | Nahoru | #125
Patecni, nepatecni kus, to nevim, kazopadne sravost extremni, ceny dilu ukrutne.

minulej rok jsem par dni jezdil s i40 SW 1.7CRDI 100kw manual a pocity taky rozporuplne.
Netocis = nejedes, tocis = jedes = zere. A zere takovymn zpusobem, ze prumerna spotreba byla mezi 8 a 9l, coz je na naftu silene!
interier jak poutova atrakce - zvuky, displejicky, grafika, ovladani.

Proste korejce jeste nejakej cas fakt ne

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 17:45 | Nahoru | #126
KubaLC8> a jak je na tom dle tebe v porovnání s Hyundé a Kie např. Chevrolet?

Mě osobně se docela zamlouvá Orlando 1.8 v benzínu na LPG.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 18:48 | Nahoru | #127
KubaLC8> Nevím ,jak je na tom ten 1.7 motor, ale 1.5CRDi v Accentu stačí točit na 2000RPM (max. krouťáku je v rozsahu 1900 - 2700RPM) a jede i tak svižně, kolem 2000 spíná zabírá turbo, a třeba z 50 na 90km/h zrychlí prakticky okamžitě. Spotřeba 5 - 5.5l/100km, což docela jde. Ale chápu, že i40 bude těžší a právě ten "přeelektronizovaný" interiér bych také nechtěl. Kupa zbytečností a potenciálních kurvítek. A třeba některé MB, které mají na místě šaltpáky jen "jog" kolečko/tlačítko, je z mého pohledu naprostý omyl... za jízdy rolovat a hledat v různých meníčkách je zdržující a odpoutává to pozornost. A autě je daleko lepší ovládání samostatnými spínači, které si člověk snadno zapamatuje a najde je i poslepu.
Ale souhlas, že pokud jde o ty korejce, tak Accent je tak poslední typ, který beru, ty novější už jsou zase "přeplácané", přesně jak popisuješ s tím interiérem. A třeba automatickou A/C ovládanou jen tlačítky, nebo před dotyk. display, bych už z principu nechtěl, pokud to nebude mít záložní mechanické ovládání. Když elektronika klekne a klapky zůstanou zaseknuté v pozici "předek" a ještě zavřená zavíračka, tak bude auto nepoužitelné, když nebude jak odmlžovat okno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 20:05 | Nahoru | #128

mari píše: Dolph-cz> no jestli je debil nedokážu posoudit, vzhledem k zaujatosti a jestli je nějakej diesel vhodnej na způsob použití co jsem psal na začátku, myslim si osobně, že tento traktor by s tím neměl mít problém, otázkou ovšem je, jestli se dá ještě sehnat slušnej neodlítanej kus.

Jen pro upřesnění-s tim autem se samozřejmě bude jezdit občas i dál než kolem komína a abych řekl pravdu, asi si ho budu půjčovat na ryby...



ale dvoulitrové SDI není žádný traktor,je to klasický PD motor se svými bolestmi jako každý jiný-vymačkávající se díry na vstřikovače,tekoucí gumičky kolem vstřikovačů,ometené vačky ,jeden vstřik v autorizáku stojí 18 tis,žhavička 600,palivový filtr 1000....jen to nemá turbo a dvouhmotu a opravdu to netopí.

ty motory nejsou špatné,udělají hromadu práce,ale aby si na sebe vydělaly,tak musí makat.a né že si otec koupí "voňavku" s vysněnými 150tis.km na tachometru a pak se možná bude hodně divit,jak se to auto umí prodražit.

já se fakt divím,jak hluboko mají ti lidi zakořeněné,že je provoz dizlu levný.ano,žere o 1-2 litry méně,ale benzínový motor má mnohem větší pravděpodobnost,že se neposere a když jo,tak jsou opravy mnohem levnější a spotřebák taky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 20:14 | Nahoru | #129
Dolph-cz> mě to vysvětlovat nemusíš, mě je to jasný a táta nechce naftu ani tak kvůli tomu aby šetřil ale protože jí chce nesjpíše vyzkoušet, když jí nikdy neměl a známej mu jí vychvaluje(Corolla 1.4 D-4D) a bohužel neví nic moc o diesel. motorech, ale já už mu to vysvětltim

Navíc se to tu dobře rozjelo a člověk se dozví aspoň zajímavý věci

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 20:19 | Nahoru | #130

mari píše: Dolph-cz> mě to vysvětlovat nemusíš, mě je to jasný a táta nechce naftu ani tak kvůli tomu aby šetřil ale protože jí chce nesjpíše vyzkoušet, když jí nikdy neměl a známej mu jí vychvaluje(Corolla 1.4 D-4D) a bohužel neví nic moc o diesel. motorech, ale já už mu to vysvětltim

Navíc se to tu dobře rozjelo a člověk se dozví aspoň zajímavý věci



jasně,kdo chce kam....

je to diskuze,to je v pohodě,navíc to tady zůstane a třeba to pomůže i někomu jinému v rozhodování..

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 23:40 | Nahoru | #131
Co zkusit tohle ? motor to ma povedenej a kdyz nahodou zjisti, ze nafta neni pro nej, tak pri prodeji moc netrati..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 23:51 | Nahoru | #132

_monty píše: Co zkusit tohle ? motor to ma povedenej a kdyz nahodou zjisti, ze nafta neni pro nej, tak pri prodeji moc netrati..



Když to koupí, tak už to neprodá Já osobně bych se v tom styděl jezdit

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 00:06 | Nahoru | #133
mari> Tak ať koupí nějakou benzínovou tu rollu a ta přežije tu kolegovu... Otec to má v sedanu, koupený ojetý (30tkm) před 8 lety, teď má 240 tkm, výroba 2004. Historie jsou tlumiče a přední kosti stabilizátoru, 2x brzdy komplet. Jezdí v létě do 6, zima do 6,5, ale víceméně "klobouka". Fakt ale je, že jsem si to jednou půjčil na dovolenou k moři a normální předpisovou jízdou jsem byl za 5,4, jízda "na spotřebu", dálnice do 120.. Jinak to auto ale nemám rád, oproti starším playstationový řízení, motor vysavač, vzadu torzka, při blbnutí na okresce auto začne plavat a jasně dá najevo, že na závodění to není. Na přepravu z bodu A do bodu B ideál.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 00:10 | Nahoru | #134

Rogerer píše: Když to koupí, tak už to neprodá Já osobně bych se v tom styděl jezdit



Proda..treba za 15, ale proda..no jo jeste by si soused rek, ze ses nejaka socka co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 06:50 | Nahoru | #135

Rogerer píše: Když to koupí, tak už to neprodá Já osobně bych se v tom styděl jezdit



proč styděl?....hlavně "imidž" a "značku",to je potřeba ,aby soused a ulice viděla.....to je většinový případ,těch nešťastníků,co si koupí "atraktivní" auto bez ohledu na "rozum"...a potom je brek,když to musí pořád opravovat a platit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 07:31 | Nahoru | #136

assassin píše:

Jo a zreba sedacky v i40 na moje zada (190cm) nic moc ...



já mám 193 a ta elektrická klimatizovaná sedačka mi naprosto vyhovuje - i s ní v kůži je je i40 levnější než superb s hadrovou

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 09:46 | Nahoru | #137

2LEKO píše: proč styděl?....hlavně "imidž" a "značku",to je potřeba ,aby soused a ulice viděla.....to je většinový případ,těch nešťastníků,co si koupí "atraktivní" auto bez ohledu na "rozum"...a potom je brek,když to musí pořád opravovat a platit!



O značku mi vůbec nejde. I kdyby to bylo já nevím co, tak bych to nechtěl. To auto mi přijde jako designérský omyl, pro mě je prostě odporné...tolik k vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 11:19 | Nahoru | #138

Che píše: já mám 193 a ta elektrická klimatizovaná sedačka mi naprosto vyhovuje - i s ní v kůži je je i40 levnější než superb s hadrovou



Ja sedel v obyc a tlacila me naka hrana vnitrni konstrukce sedacky..

Ad cena - jak sem rikal, kdybys mel produkt o kterej by se lidi rvali ikdyz by stal vic nez u konkurence, tak bys ho zlevnil jen proto aby se nemohlo rikat ze je drazsi?

Navic bych rekl ze superb je spis ve vyssi tride nez i40 - nebo na nejim okraji...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 11:56 | Nahoru | #139

assassin píše:

Navic bych rekl ze superb je spis ve vyssi tride nez i40 - nebo na nejim okraji...



dyť i40 má větší rozvor

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 12:18 | Nahoru | #140
Che> o celých 9 mm... ale i tak je prostor, hlavně vzadu u suberbu nesrovnatelný

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

29.11.2014 v 13:44 | Nahoru | #141

Che píše: dyť i40 má větší rozvor



Jo tak to uz kazdej vi, ze skodovka stavi na platforme z nizsi tridy auto ktere pada spis do te vyssi - tim padem v te nizsi kraluje velikosti kufru atd... Zakaznici skodovky na to slysi...

Koho zajima rozvor, konstrukce podvozku a motory kterejm se da rikat motor tak stejne nevybira mezi i40 a superbem...

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

1.12.2014 v 14:10 | Nahoru | #142
Jakej máte názro obecně na Chevrolet a konkrétně na Orlando 1.8i Ecotec?

je to vhodnej motor na LPG?

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

1.12.2014 v 14:15 | Nahoru | #143
Mari: chevrolet neznam. A to orlando vubec...

Jen obecne - moderni benzinaky = primej vstrik, zas takova hitparada nejsou, zaprve system lpg pro primej vstrik je drazsi, je narocnejsi na nastaveni - clovek co to montuje musi peclive ten system naladit a jeste to zere i benzin pri provozu na lpg - tzn uz to neni tak usporne.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

1.12.2014 v 14:30 | Nahoru | #144
mari> Tady nejaky zkusenosti i s lpg sou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 06:57 | Nahoru | #145
assassin> taky se to tak jednoduse neda rict, ze to zere benzin i pri provozu na lpg,uase zalezi,jak je to nastaveny,ja mam udajne privstrik benzinu nastaven okolo 5000 ot/m nevim presne, malokdy to takto vytocim a nerekl bych ze to na jizde nejak jde poznat, beru benzin za 500 tak max. jednou za mesic(tj. asi tak co 2500km),teda kdyz se mi nestane ze zapomenu vzit lpg
edit: samozrejme zalezi kolikrat za tech cca 2500km jedes na studenej motor,ja minimalne 2x denne -asi 2-3km nez se prepne benzin na lpg

Naposledy editováno 02.12.2014 07:04:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 07:06 | Nahoru | #146
Hygienik> ty nejnovejší systémy dávaj trochu benzínu furt, aby namázly ventily, néé ??

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 07:38 | Nahoru | #147
Primazavani ventilu se dela jako zvlast system - u primyho vstriku se to palivo moc nema jak dostat na ventil. Chladi se tim benzinem spicky vstrikovacu, je fakt ze nekde az pri vyssi zatezi..

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 07:52 | Nahoru | #148
...včera jsem to sledoval...až po 27. minutách jízdy teplota oleje vylezla na optimální minimum teploty oleje 88 st.C. jízdou po městě a částečně po okruhu...ten diesel fakt trpí při popojíždění










1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 07:54 | Nahoru | #149
2LEKO> Zajímalo by mě srovnání s benzínem.

Podle budíků, to je tuareq?

Naposledy editováno 02.12.2014 07:55:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 07:57 | Nahoru | #150

RomanSS píše: 2LEKO> Zajímalo by mě srovnání s benzínem.

Podle budíků, to je tuareq?

...

"CC"

..u toho benzínu mě to vychází nepatrně rychleji..odhaduju 15 min. ,ale přesně jsem to neměřil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist