globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 19:24 | Nahoru | #121
Já se děsně bojím zpracování a použitých komponentů (dost pravděpodobně z Číny). To dokáže oddělat i sebelepší stroj.

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 19:37 | Nahoru | #122

Che píše: nemá tam bejt spíš 50 ??

nechtel jsem bejt tak zlej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 19:39 | Nahoru | #123
Geodet> nene, Dráťa si dělá místo na NC..

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 21:03 | Nahoru | #124
V článku na idnes se pan Hruška vyjadřuje, že nechtějí jít cestou masové výroby jako japonští producenti, ale rádi by byli jako Harley-Davidson. Jejich cíl je kolem 5000 strojů za rok. No, nelenil jsem a našel čísla. A panu Hruškovi bych doporučil to samé. Haryk dělá něco kolem 250 000 motorek ročně!

Jawě držím palce, ale je to sakra těžký úkol. Poslední znovuobnovený konkurent H-D je Indian a na něm je jasně vidět, co všechno ta firma musí zvládnout.

Musí mít image, která lidem rozbuší srdce. U Jawy splněno. Spousta lidí jí pamatuje, značka měla zvuk a dobrou pověst. Dál je to horší. Za Indianem stojí Polaris, to nejsou žádní garážoví mechanici, ale sakra velká společnost! Čili zázemí, laboratoře, testovací centra, hromada lidí. To se všechno projeví ve výsledku.

Vyjednávací pozice s dodavateli podkomponent je taky jiná, než když tam přijdou kluci z Jawy. Neříkám, že nedostanou tlumiče od Öhlins a brzdy od Brembo, ale určitě je budou stát úplně jiné peníze než konkurenci, která může zaručit úplně jiné odběry.

Další faktor - prodejní a servisní síť. Na nule, narozdíl třeba právě od Polarisu, který Indianu okamžitě mohl nabídnout svou síť.

Tohle všechno se ve finále může podepsat buď na ceně nebo na kvalitě. Rozhodně vím, že schopní lidé přivedou na svět parádní stroj, ale zákonitě musí jeho vývoj stát více a jeho výsledná cena teda bude buď vyšší nebo si firma nedá takovou marži. Tím pádem nebude dost vydělávat a ovlivní to další projekty.

Přál bych si, aby Jawa vstala. A vypadá to, že i vědí, kde je na trhu jejich místo.

Můj sen od Jawy je retro naháč jako Norton, to by byla pecka. A k tomu velké spolehlivé enduro, co objede celou planetu dvakrát kolem dokola a lije se do něho jen benzín...

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 21:41 | Nahoru | #125

Dráťa píše: Obdobnej článek z loňska

Jawa chystá nejsilnější motorku v historii. Prý luxus


Píše se i o enduru 400-600 ccm. Přesně tohle jsem Jawě dopisem doporučil, přišlo mi i poděkování. Kdy? Bude to asi tak před čtvrtstoletím . Jak já jsem daleko viděl . A bylo mi 20...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 22:45 | Nahoru | #126

kinmen píše: Geodet> nene, Dráťa si dělá místo na NC..



Zítra bude hnusně, svině rejou....

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 23:03 | Nahoru | #127
Která reinkarnovaná značka dokázala svůj comeback rozjet naplno?
MV Agusta a Triumph... někdo další? Benelli padlo do rukou Číňanům, Moto Morini taky Čína... ostatní dělají malosérii.... Více méně nepodstatné.

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 11:41 | Nahoru | #128

Dráťa píše: Zítra bude hnusně, svině rejou....



Nenaděláš nic..

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 14:36 | Nahoru | #129
...opakovany vtip neni vtipem... V Tynci uz by to meli pochopit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 14:48 | Nahoru | #130

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 16:37 | Nahoru | #131

Che píše: a furt dokola

www.novinky.cz/auto/354722-jawa-chysta-velke-ctyrtakty-o-objemu-1000-a-1200-ccm.html


Teď jsem na to koukal. Byl jsi rychlejší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 16:46 | Nahoru | #132
Ty motorky jezdí už nejaký čas
Kdo si vzpomene na tyhle 2 fota v ČMN, má představu o skutečném stroji












Snad jediný co pochopit nedokážu je je šilený utajování.....už vidim ty davy kteří chtějí kopírovat...

Ale neni to jitrnice kterou svět neviděl

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 17:42 | Nahoru | #133
Z diskuse na Novinkách: "Jestli to bude stejně poctivá a exkluzivní práce jako moje stará jawička 350 z 94 roku, tak by k tomu měli prodávat i vozejk na kterym to bude člověk tahat domů..." @Daniel Pomahač

To podepisuju

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 19:40 | Nahoru | #134
Pokud bych měl hodnotit to na obrázku, pak Sportard mi přijde podstatně zdařilejší, už vzhledem. Nějaký mastodontek, chtějící se tvářit retroexluzivně, by mě opravdu nezaujal. Ovšem prodá se (téměř) všechno, je to jen otázka ceny. Pokud budou chtít být exluzívní i cenou, brzy nahlédnou, že jaksi nemají exluzívní zákazníky. A že by bylo praktičtější vyrábět dobré stroje střední třídy pro normální lidi, kteří trochu fandí motorkám. To už je dnes asi podmínka. Solidní enduro, které umožňuje sdílení ve dvou, tedy vyjet i ve dvojici do přírody, někam na kopec s rozhledem, neobtěžující vysokou hmotností a zdolající prudké stoupání ve dvou bez pocitu trápení motoru, s dobrým pružením, to je příklad motorky, kterých nejsou na trhu houfy. A proto ho nelze čekat ani od Jawy... Ale třeba jo, např. za objem 400 ccm bych se přimlouval.
Pokud mi chcete připomenout, že Honda CRF 250 L tu je a za dobrou cenu, pak to vím, ale zdá se mi trochu těžká, jinak už bych si ji možná koupil. Má Jawa vyrobit něco lehčího, než Honda? Jsem blbec, ano, já si jen tak přemýšlím...

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 19:49 | Nahoru | #135
jawa je výborná pračka na erární dotace subvence a granty je to parádní ukázka toho jak se dá celá desetiletí podnikat za peníze poplatníků dojit podporu na kdejakou ekologickou zátěž rekvalifikace rekonstrukce atd. přičemž všechny ty miliardy končej kdoví kde

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 20:50 | Nahoru | #136
Raději podpořit českou firmu než x tisíc nemakačenkurefhnědých. Bohužel o penězích co mi vezme stát,rozhodovat nemůžu.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

27.11.2014 v 23:02 | Nahoru | #137
No je to tu zase tato info tu již proběhla a zase a zase a zase usnula jawaci srdcem a duší stárnou a zase přehodocují své životy a koupě chtivých nadšenců ubývá já mám prostoru dost ale po tom co jsem spatřil co dokážou prodávat tak doufám že se někdo chytil za nos a bude to k pokoukání taky z metru. No nechám se překvapit marně budu asi doufat že příjemně.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 04:59 | Nahoru | #138
Kdo chce vystoupit na vysokou horu, musí začít dole pečení holubi halt do huby nelítají a i když bych se velmi rád mýlil, tak to s Jawou vidím dost bledě exkluzivní stroje pro úzkou skupinu zákazníků může jako nadstavbu vyrábět firma, kerá má rozjetou velkosériovou produkci - to Jawa není a asi už nikdy nebude - zkušenosti se 4taktníma motorama má ve srovnání s konkurenty mizivé a obchodní politika mi přijde groteskní

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 08:34 | Nahoru | #139
Che> to víš, když se začali prodávat a začla být poptávky po 250travel, tak zastavili výrobu, asi nechtěli vydělat a prodávat stroj, který byl konečně ekonomický, spolehlivý, hezký, za malý peníz, prostě taková holka pro všechno...
Prý se to neprodávalo - no každý rozumný člověk ví, že pokud přinesu něco nového tak trvá než se to aklimatizuje, dostane do podvědomí a začne víc prodávat. Kolik lidí lační po tom co dělá MatesMoto, jenže to Jawě asi nikdo nevysvětlí. Šikmooký odmítnou prodat malé množství motorů a Jawa řekne, že je problém s dodavateli..On je to totiž obchod a ne každému se vyplatí prodávat málo. Kdyby jichkoupili víc a udělali toho retrokalife, k tomu orgio travelku a pak udělali něco jako péráka s tim 4T....dostupné motocykly, které dobře jedou, prd žerou a málo stojí...néee ale jim je čecháček asi ukradený a tak budou vyrábět motorku, která pr běžného člověka s rodinou, studenta či mladé lidi bude opět nedostupná.. sem fanda jawy, ale ten jejich zk*vený přístup mě začíná pěkné sr*t

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 10:15 | Nahoru | #140
to kafi:
Mě taky nešelo do hlavy ukončení prodeje Travela 250 o kteréím sem i já uvažoval.
Tady se musim náhodou jawy zastat. Ex CB 250 motor už neplnil normy našeho nejvyššího soudruha z Bruselu....
Takto se často dočteme v katalozích že "výroba byla ukončena" ale pravda je taková že ve "zbytku" tedy asi 3/4 světa se prodávají dál, a tim že je Brusel zakázal se napíše
výroba ukončena....

Jen na vysvětlenou
(takto "zanikly" CG125, CBF250, Vstrom 1000, FMX650 a mnoho a mnoho dalších - Jawa teda travela ukončila protože pro 250 byla Evropa asi jedinej trh........)

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:02 | Nahoru | #141
DeCarli> travel250 vyráběný 2008-2012 plnil normu euro3(2006), takže nebyl emisně ohrožen minimálně do euro4(2016).
Ale žádného vyššího zájmu ani ke konci jsem si nevšimnul, o retro přestavbách z mates garáže se hodně mluvilo, ale ta stíhá jen pár kousků. Bez nějaké větší reklamy od Jawy, by těch 80 nebo kolik motorů od Tmecu, asi fabrika opravdu těžko udala. Takový levný pracovní motocykl jako travel by si přitom zasloužil prodeje po stovkách ks v eu. Ale holt to je jawa. Třeba je zajímavé, že nikdy od začátku nevyšel v ČR test travela250 v žádném periodiku (až v roce 2011 zapujčil dealer californiana a foura)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:16 | Nahoru | #142
DeCarli> ukončili protože odmítali koupit množství motoru jake jim bylo nabízeno
Bledemon> no to je to, poptávka by byla, ale stahli to z výroby...další věc proč tak neprodávali bylo to, že nebyla žádná reklama a jak ty říkaš snad ani test..přitom kdyby to někomu pučili na větší test třeba na nějakou jízdu myslim si, že by to mělo úspěch..ten stroj byl za ty peníze boží

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:24 | Nahoru | #143
Marketingová strategie Jawy je příšerná. Žádná reklama (a to říkám jako antifanoušek reklam, ale nedělat v dnešní době vůbec žádnou si může dovolit málokdo a Jawa k tomu málu rozhodně nepatří), každý rok slibotechna s novým strojem a informace snad jen o třindě. Pokud ten stroj chtějí někdy prodat měli by se probrat a pořádně navnadit potenciální zájemce.

Netvrdím, že nevěřím, že se jim motorka povede, přeju jim aby to, co nakonec předvedli byla špica, ale pokud to nebude jezdit na vodu nebo nebude extrémně vyjímečné jiným způsobem nemusejí to nikomu prodat.

Věřím, že tam sedí šikovní lide, kteří chtějí a dokáží navrhnout konkurence schopný i technicky vyjímečný motor a celou motorku. Lidi tu jsou talentovaní a není hned nutné je shazovat a vynášet do nebe Němce nebo Japonce. Problém je ale v tom, že dnes není problém cokoliv vyrobit, není problém ani vyrobit něco, co by bylo srovnatelné se světovou špičkou, ale je to problém prodat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:30 | Nahoru | #144
Nejsem si jistý, jestli rozhodnutí vyrobit litra a 1200 v koncepci kterou dělá každý druhý byl nejšťastnější nápad. Každý kdo chce projet svět šáhne po BMW nebo KTM, kdo chce naháče má na výběr z italských, japonských či britských značek, ale málokdo si koupí Jawu byť bude stejně kvalitní či kvalitnější, zkrátka pro to, že ji nezná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:39 | Nahoru | #145
Osobně postrádám na trhu nějáké 350 či 400. Lehké enduro nebo naháč, v dnešní době klidně nějáké retro. Pak si myslím, že kubatura kolen 750 - 800 taky není moc zastoupená a nástupce něčeho jako Africa by řada lidí taky uvítala. Ne všichni jsou hustokrutostřelci co potřebují milion koní a ne každý se chce tahat se čtvrt až půl tuny vážícím mastodontem vydávaným za enduro. Já osobně preferuju nižší kubaturu - 125 - 500ccm, nejlépe jednoválec, bytelný, blbuvzdorný, odolný s nízkými provozními náklady, nízkou hmotností a přijatelnou cenou. Myslím, že takových lidí je víc a tam se měla Jawa hlavně zaměřit. Vyšší kubaturu si měla nechat jako doplňkovou.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:39 | Nahoru | #146
Mi3ka> problém bych neviděl v tom, že ji lidi neznají, Jawu zná každý, ale v jakém kabátě za posledních pár let? V tom bych viděl problém. Já jim to také přeju, byl bych šťastný, kdyby tím udělali díru do světa, ale přesně, v této katergorii je to jaksi nereálné. Ačkoliv taky věřím, že tam jsou šikovní lidé, tak ten technik u stroje zmůže málo, pokud nahoře sedí někdo, kdo vidí jen čísla a bankovky...a rád bych se mýlil, ale má Jawa vůbec kapacitu a technologie vyrobit něco s čím bude v této kategorii konkurovat renomovaným značkám?

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 11:41 | Nahoru | #147

Mi3ka píše: Osobně postrádám na trhu nějáké 350 či 400. Lehké enduro nebo naháč, v dnešní době klidně nějáké retro. Pak si myslím, že kubatura kolen 750 - 800 taky není moc zastoupená a nástupce něčeho jako Africa by řada lidí taky uvítala. Ne všichni jsou hustokrutostřelci co potřebují milion koní a ne každý se chce tahat se čtvrt až půl tuny vážícím mastodontem vydávaným za enduro. Já osobně preferuju nižší kubaturu - 125 - 500ccm, nejlépe jednoválec, bytelný, blbuvzdorný, odolný s nízkými provozními náklady, nízkou hmotností a přijatelnou cenou. Myslím, že takových lidí je víc a tam se měla Jawa hlavně zaměřit. Vyšší kubaturu si měla nechat jako doplňkovou.



Moje řeč, hlavně taková Jawa vždycky byla - blbuvzdorná, jednoduchá, opravitelná za jakýchkoliv podmínek. A pokud chtějí dělat pak něco exkluzivního, ať dělá, ale pořádně to odladí a mezitím prodává něco po čem lidi prahnou..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 13:08 | Nahoru | #148

Kafi> problém bych neviděl v tom, že ji lidi neznají, Jawu zná každý, ale v jakém kabátě za posledních pár let?


Myslel jsem hlavně v zahraničí. Třeba USA, Čína atp. Mimochodem v Číně se teď prý podařilo uzavřít velice dobré obchodní dohody, například pro Tatru, proč něco podobného Jawa nezkusí taky? Zajištit odbyt je přece základ. U nás je kupní potenciál malý a stavět na tom nelze. Lidí co by si chtěli koupit je mrak, ale minimum těch, co koupí skutečně.

Naposledy editováno 28.11.2014 13:09:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 13:14 | Nahoru | #149

Mi3ka píše: Myslel jsem hlavně v zahraničí. Třeba USA, Čína atp. Mimochodem v Číně se teď prý podařilo uzavřít velice dobré obchodní dohody, například pro Tatru, proč něco podobného Jawa nezkusí taky? Zajištit odbyt je přece základ. U nás je kupní potenciál malý a stavět na tom nelze. Lidí co by si chtěli koupit je mrak, ale minimum těch, co koupí skutečně.



To se ale pleteš, oni tam Jawu znají, bohužel ale jen znak...V USA, Argentině tušim a ještě někde se prodává pod záštitou Jawy to co tady pod značkou Yuki a jinde třeba jako RegalRaptor;)
e
edit: a dělají to proto, že tam chtějí zaplavit trh značkou Jawa, aby tam o sobě dali vědět, lidi si oblíbili ty levné motorky z číny a pak tam mohli lépe prodat někdy svůj vlastní výrobek za normální cenu. Prý tam berou Jawu jako normální značku stejně jako tady u nás BMW atd...v kostce řečeno, něco v tomto smyslu mi říkal pan Kraft

Naposledy editováno 28.11.2014 13:19:28

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

28.11.2014 v 18:14 | Nahoru | #150
tak dlouho jsem čekal na zázrak, až jsem pořídil CB1100 Úplně novej motocykl bez návaznosti na předchozí bude mít těžkej start. Přesto Jawě přeju všechno nejlepší taky jsem se na těch příšernejch mrdkách něco nahrkal.

Naposledy editováno 28.11.2014 18:16:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist