Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.
Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.
To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...
Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...
Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )
díky všem zkušenějším za rady a názory
Johny
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
- mala spotreba
- vcelku bezporuchovy stroj
- jednoducha udrzba
- hlavne sa to ovlada samo, zataca to fajnovo, brzdi to
poruchy GS, teda skor je to opotrebenie: - Hall snimac, umiera na starobu.
- spojka
- gufero zadneho naboja
spojku, gufero, hall vymenit a uz sa len vozis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
copo píše: kedze nemas skusenosti, tak jednoznacne GS, to ti odpusti kazdu chybu.
- mala spotreba
- vcelku bezporuchovy stroj
- jednoducha udrzba
- hlavne sa to ovlada samo, zataca to fajnovo, brzdi to
....
sorry, to je příspěvek úplně o hovně. To je lepší nepsat vůbec nic. Tohle bys mohl totiž napsat úplně o jakékoliv motorce
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Takže za mě, kup co se ti líbí a co ti sedne, ve výsledku jsi za to zodpovědný jen ty sám. Zvládnout se to dá v pohodě.
Kyubi píše: Nevidím důvod, proč by se nedalo začít na cestovním litru. Prošel jsem si tím samým, jen já měl jako první stroj FZ6. Taky jsem slýchával "začni na nějaké dváce nebo 250ccm". Podle mě je to zbytečné. Můj tatík třeba taky nikdy neseděl na motorce a ke 40. narozeninám si koupil XV1600 Wildstar (má odježděné 3 sezony a jednou boural - neviděl přes odbočující auto na křižovatce, nic společného s výkonem to nemělo).
Takže za mě, kup co se ti líbí a co ti sedne, ve výsledku jsi za to zodpovědný jen ty sám. Zvládnout se to dá v pohodě.
mrkni co jsem tu psal...mas tam presne rozdily mezi tvym FZ6 a litrovym endurem
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
2 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Přijde krizovka a budeš rad ze sedíš na kočičce FZ6 namísto velkého varana.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
Proč by měl být ten výlet hloupost? Jaký jefaktický rozdíl mezi couráním kolem komína a cestou někam dál? Znám lidi, co s mokrým řidičákem dali Irán, kámoška zase Chorvatsko.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší. Máme na to odlišné názory, takže je myslím zbytečné tu popisovat další stránky. Já ti každopádně tvůj názor vyvracet nehodlám. Johny se ptal, tak jsem odpověděl
Kyubi píše: vilemx> Rozdíl v tom fakticky není, jen píšu svůj názor...já bych si třeba netroufnul jet po 3 měsících zkušeností s motorkou nějakou delší štreku.
FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší. Máme na to odlišné názory, takže je myslím zbytečné tu popisovat další stránky. Já ti každopádně tvůj názor vyvracet nehodlám. Johny se ptal, tak jsem odpověděl
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Kyubi píše: FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší
FishX3> Neřeším pouze výkon, četl jsi vůbec mé příspěvky? Psal jsem, že krizovka tě může potkat i na 650 např. tím že blbě podřadíš, chamstneš moc po brzdách jak se lekneš nebo moc přidáš ve výjezdu ze zatáčky. U litru je to riziko pouze vyšší.
Naposledy editováno 26.11.2014 16:42:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
Pises ze jsi si prosel cestou zacatku na litrovym stroji ale jako prikad uvadis FZ6, dalsi prilad je tatik na 16widstaru což je jeste vetší hovadina než zmíněný FZ atd. Píšeš o krizovkách a tom že se jim vystavuješ řastěji na litru než na šestce - ne pokud nejsi debil tak tam je malý rozdíl ... samo kdyby šlo o SS bylo by to o maličko horší. ...to jsou jen namátkou nesmysly na které si vzpomínám.
A ted shrnutí pro a proti, ani tak ne kvuli tobě ale pro zakadatele tematu a tak to ted na nej budu adresovat
To co tu je zmineno jsou celkove vetsi motorky, vetsi motory, vetsi vaha, vetsi vykon, vetsi brzdny ucinek motoru. To vse s sebou nese ze ta motorka mnohem mene odpousti zacatecnicke chyby a z krizove situace se hure dostava nez neco mensiho a lehciho. Ty jako novacek budes delat chyby .... neodhadnes zatacku a zacnes v ni brzdit, budes se s tim prat na miste, zaklapnes plyn, blbe preradis, budes zbrkle reagovat atd .... diky tomu se dostanes do situace kterou budes potrebovat resit aby sis nenabil kokos - no a v tehke situaci bude mnohem obtiznejsi zkorigovat vekej stroj , ty budes mit plny bryle s malym - tj s velkym budes na tom jeste hur.
Pro tohle vsechno se vyser na velky enduro, nauc se jezdit, zklidni se aby nebyls z kazdy krizovky vyplesklej a pak si kup co ti srdicko poruci.
Naposledy editováno 26.11.2014 17:12:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
No, to je právě ono taky mám kolem sebe takové lidi...
FishX3 píše:
A ted shrnutí pro a proti, ani tak ne kvuli tobě ale pro zakadatele tematu a tak to ted na nej budu adresovat
To co tu je zmineno jsou celkove vetsi motorky, vetsi motory, vetsi vaha, vetsi vykon, vetsi brzdny ucinek motoru. To vse s sebou nese ze ta motorka mnohem mene odpousti zacatecnicke chyby a z krizove situace se hure dostava nez neco mensiho a lehciho. Ty jako novacek budes delat chyby .... neodhadnes zatacku a zacnes v ni brzdit, budes se s tim prat na miste, zaklapnes plyn, blbe preradis, budes zbrkle reagovat atd .... diky tomu se dostanes do situace kterou budes potrebovat resit aby sis nenabil kokos - no a v tehke situaci bude mnohem obtiznejsi zkorigovat vekej stroj , ty budes mit plny bryle s malym - tj s velkym budes na tom jeste hur.
Pro tohle vsechno se vyser na velky enduro, nauc se jezdit, zklidni se aby nebyls z kazdy krizovky vyplesklej a pak si kup co ti srdicko poruci.
OK díky. Co píšeš má samozřejmě hlavu i patu.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
johny357 píše: Proč by měl být ten výlet hloupost? Jaký jefaktický rozdíl mezi couráním kolem komína a cestou někam dál? Znám lidi, co s mokrým řidičákem dali Irán, kámoška zase Chorvatsko.
No, to je právě ono taky mám kolem sebe takové lidi...
Uz jen to, ze pojedes na ojetine, na ktere nebudes mit nic najeto, abys zjistil co je treba oservisovat a pod...
EDIT: pokud pred tim vyletem planujes najezdit nejake netrivialni kilometry na seznameni se s motorkou, tak samozrejme tenhle bod neplati.
Ono prece jen kdyz jsi 2000km od domova to neni tak, ze za hodku je pro tebe kamos s dodavkou. O pripadne krizovce a nasledne sokove reakci nemluve...
Ale to je koneckoncu tvoje vec, nejspis to vyjde, a kdyz ne, me ve skarpe s hlavou v dlanich sedet nebudeme...
Naposledy editováno 26.11.2014 18:30:29
seikos píše: sorry, to je příspěvek úplně o hovně. To je lepší nepsat vůbec nic. Tohle bys mohl totiž napsat úplně o jakékoliv motorce
tiez nejake tie perly do eteru nedavas
bohuzial je to tak, GS chybu odpusta, hlavne v zatacke ked potrebujes brzdit, to si nedovoli nikto na takej starej motorke z rokov 96-2000
Kyubi píše: FishX3> Kde přesně jsem napsal, že jsem si prošel začátkem na litru? Mohl by jsi mi to prosím zkopírovat? Kde jsem napsal, že se častě vystavuješ riziku na litru? Jen jsem psal, že je tam díky tomu výkonu větši šance. Ale o tom nemá tady asi cenu argumentovat. Já to vzdávám.
citace
Nevidím důvod, proč by se nedalo začít na cestovním litru. Prošel jsem si tím samým, jen já měl jako první stroj FZ6.
Nevidím důvod proč by člověk nemohl létat, vzdyť já skáču ze schodu .....
....jj už to vzdej
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
To je rozumné přirovnání, určitě bych se toho držel.
Naposledy editováno 26.11.2014 21:46:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
seikos píše: TDM pro 190cm? Tak to fakt nee
Prave pro vysoke lidi je TDM v poho, ja mam 188 a kolena v klidku....
Nekdy to vyzkousej a pak uvidis...
O postupném nebo skokovém pořizování strojů jsem ostatně dodnes ve při s mým kamarádem. On, stejně jako zde několik rádoby ochránců, se snaží převést své učební zkušenosti a pocity na všechny ostatní bez rozdílu. To že někteří z nás, nakonec i já procházeli motorkařením už od mládí a postupně, ono to ostatně ani dřív jinak skoro nešlo, neznamená že je to jediný možný postup.
Pro mě je spíš důležitej věkovej rozdíl začátku. Jestli někdo v sedmatřiceti napíše že je klidnej a vyblbnutej typ, tak z něj nebudu dělat mladýho blázna co přetrhne i Babetu. Ostatně když ho ani neznám, nezbývá než mu věřit. Souhlasím s tím že zkušenost se hodí a je to velká výhoda. Já se po delší pauze k motorce vrátil s podobnou obavou taky na starou, oježděnou šestku. Trápil jsem se na ní, malá mi byla, hovno jela, nepohodlná... no nebudu na ní nadávat. Tak jsem koupil jinou, větší.
A zkušenost: Malá motorka, malej respekt. Velká motorka, velkej respekt. Třeba Varan je velkej ale jestli nejsi úplný hovado, tak se na něm začít dá. I na jiný velký, prostě se musí opatrnějc a dýl to trvá než na malý. Budeš mít jednu výhodu. Pokud se s nim naučíš zacházet, budeš mít hned dostatek výkonu kterej by Ti při cestování chyběl. Není to sice postup nejlepší ale určitě je možný.
Nebudu Ti psát takový blbosti jako že je to "zcela jistě cesta do nemocnice" a že musíš jezdit minimálně dva roky na nějaký malý motorce kterou vůbec nechceš. Nebo opačně, další rozšířenej blábol že nějaká motorka "odpustí každou chybu". I když vlastně takovou motorku možná mám. Dělám takovou chybu jako že někdy naráz zaklapnu plyn a dokonce se přiznám že s mým Varaderem (1999) brzdim i v zatáčkách. A to citace:"si nedovoli nikto na takej starej motorke z rokov 96-2000"
Připadá mi že nikdo z přítomných to nikdy nepoložil a tak Tě před tím chtějí taky ochránit. Někdy se válet budeš na velký nebo na malý tak jako tak.
Řekl bych že po Autoškole budeš mít větší jasno a sám zhodnotíš co bude nakonec nejlepší. Rozhodně ale udělej co chceš, s přehnanou opatrností se nikam nepodíváš.
A pády? Sice jsou to na prvni pohled blbý hlášky "Kdo nepadá, nezrychluje" nebo kdo "Kdo mepadá jezdí pod svý možnosti" ale faktem je že není otázkouzda s tím upadněš, ale pouze kdy a jak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i | Ondra666 | 6 | 31.3.2024 v 19:35 Ondra666 |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |