globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První motorka - cenduro pro začátečníka
Zdravím všechny motorkáře!

Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.

Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.

To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...

Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...

Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )

díky všem zkušenějším za rady a názory

Johny

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 17:20 | Nahoru | #31
Aby jsi u Znojma nezjistil že tě to na motorce nebaví.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 17:30 | Nahoru | #32

FishX3 píše: šikula


První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 17:38 | Nahoru | #33
Klobouk dolů. Já bych si jako začátečník na takový mastodonty netroufl...
Pro začátečníka bych to viděl na malýho V-Stroma (bohatě stačí jak pohodlím, tak výkonem, vodí se jak kolo a leccos odpustí)...
Pak už jedině BMW

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 17:57 | Nahoru | #34
Transalp 700

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 18:53 | Nahoru | #35
kedze nemas skusenosti, tak jednoznacne GS, to ti odpusti kazdu chybu.

- mala spotreba
- vcelku bezporuchovy stroj
- jednoducha udrzba
- hlavne sa to ovlada samo, zataca to fajnovo, brzdi to

poruchy GS, teda skor je to opotrebenie: - Hall snimac, umiera na starobu.
- spojka
- gufero zadneho naboja

spojku, gufero, hall vymenit a uz sa len vozis

První motorka - cenduro pro začátečníka

24.11.2014 v 19:16 | Nahoru | #36
Kup si co chceš.
Sám jsem kdysi sedl z babety na litra. Neviděl jsem důvod proč se nudit na udýchané 650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

25.11.2014 v 08:44 | Nahoru | #37

copo píše: kedze nemas skusenosti, tak jednoznacne GS, to ti odpusti kazdu chybu.

- mala spotreba
- vcelku bezporuchovy stroj
- jednoducha udrzba
- hlavne sa to ovlada samo, zataca to fajnovo, brzdi to
....



sorry, to je příspěvek úplně o hovně. To je lepší nepsat vůbec nic. Tohle bys mohl totiž napsat úplně o jakékoliv motorce

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 01:27 | Nahoru | #38
Nevidím důvod, proč by se nedalo začít na cestovním litru. Prošel jsem si tím samým, jen já měl jako první stroj FZ6. Taky jsem slýchával "začni na nějaké dváce nebo 250ccm". Podle mě je to zbytečné. Můj tatík třeba taky nikdy neseděl na motorce a ke 40. narozeninám si koupil XV1600 Wildstar (má odježděné 3 sezony a jednou boural - neviděl přes odbočující auto na křižovatce, nic společného s výkonem to nemělo).
Takže za mě, kup co se ti líbí a co ti sedne, ve výsledku jsi za to zodpovědný jen ty sám. Zvládnout se to dá v pohodě.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 01:47 | Nahoru | #39

Kyubi píše: Nevidím důvod, proč by se nedalo začít na cestovním litru. Prošel jsem si tím samým, jen já měl jako první stroj FZ6. Taky jsem slýchával "začni na nějaké dváce nebo 250ccm". Podle mě je to zbytečné. Můj tatík třeba taky nikdy neseděl na motorce a ke 40. narozeninám si koupil XV1600 Wildstar (má odježděné 3 sezony a jednou boural - neviděl přes odbočující auto na křižovatce, nic společného s výkonem to nemělo).
Takže za mě, kup co se ti líbí a co ti sedne, ve výsledku jsi za to zodpovědný jen ty sám. Zvládnout se to dá v pohodě.



mrkni co jsem tu psal...mas tam presne rozdily mezi tvym FZ6 a litrovym endurem

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 02:04 | Nahoru | #40
FishX3> Je fakt, že dvouvály rády kopou, ale je to jen o tom jak s tím ten člověk zachází. Něco podobného se ti může stát s každou motorkou, např. pokud moc přidáš v zatáčce nebo se lekneš a chamstneš po přední brzdě. Ale myslím, že to samé ho může potkat i s 650 (i s FZ6 se mi několikrát podařilo při podřazení hodit motorku do smyku). Taky bych řekl, že manipulace pro něj (podle tělesncýh parametrů) taky nebude extra problém. Mám pár známých co začinali i na vyšších kubaturách, než 600 a pořád jsou mezi námi.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 06:37 | Nahoru | #41
Kyubi> Nikdo z nás nenapsal že je to nemožné.Pokud má dotyčný alespoň trochu cit pro ježdění a má i dost štěstí,přežije i přesun z ničeho na litra.Ba dokonce i trip po Evropě tři měsíce po získání řidičáku.Jen někteří z nás si myslí,že by pár zkušeností z menších kubatur neškodilo.Navíc,jak tu bylo vzpomínáno,je velký dvouvál svým chováním dost specifický a docela náročný.A to dost podstatně třeba vůči hodné čtyřválcové šestce.On se ptal co si o tom myslíme.My mu to napsali.

2 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 07:36 | Nahoru | #42
Anti> Ten výlet je asi hloupost, to jsem nějak opomenul zmínit. Já jen říkám, co si myslím já. Na litrovém dvouválci jsem pravda nejel, seděl jsem jen na Suzuki SV650. Ale třeba teď na zimu jsem se rozhlížel po nové motorce, samozřejmě první přišel do úvahy litrový SS, ale po svezení na něm mě to hned přešlo, těch koní je u toho prostě moc, tak zůstanu ještě chvíli u šestek. Třeba to tady Johnyho taky přejde, až se na tom sveze.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 08:45 | Nahoru | #43
Kyubi>.... Psal jsrm ze výkon není zdaleka to jediné čim se ty motorky liší a jak tu správně popsal Antl - neřešíme zda se na tom dá jet, ale jak velká picovina to je.

Přijde krizovka a budeš rad ze sedíš na kočičce FZ6 namísto velkého varana.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 09:43 | Nahoru | #44
Kyubi> Ten výlet je asi hloupost, to jsem nějak opomenul zmínit.

Proč by měl být ten výlet hloupost? Jaký jefaktický rozdíl mezi couráním kolem komína a cestou někam dál? Znám lidi, co s mokrým řidičákem dali Irán, kámoška zase Chorvatsko.

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 12:25 | Nahoru | #45
vilemx> Rozdíl v tom fakticky není, jen píšu svůj názor...já bych si třeba netroufnul jet po 3 měsících zkušeností s motorkou nějakou delší štreku.

FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší. Máme na to odlišné názory, takže je myslím zbytečné tu popisovat další stránky. Já ti každopádně tvůj názor vyvracet nehodlám. Johny se ptal, tak jsem odpověděl

První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 12:34 | Nahoru | #46
litr bez zkusenosti na zimu rovna se pruser nejlepsi by asi bylo nejdriv neco pujcit a vyzkouset

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 13:31 | Nahoru | #47

Kyubi píše: vilemx> Rozdíl v tom fakticky není, jen píšu svůj názor...já bych si třeba netroufnul jet po 3 měsících zkušeností s motorkou nějakou delší štreku.

FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší. Máme na to odlišné názory, takže je myslím zbytečné tu popisovat další stránky. Já ti každopádně tvůj názor vyvracet nehodlám. Johny se ptal, tak jsem odpověděl

jenže já se VUBEC NEBAVIM O VYKONU kdežto ty řešíš pouze výkon. Opět tě nabádam podívej se co jsem tu psal.

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 16:40 | Nahoru | #48

Kyubi píše: FishX3> Já zase psal, že je podle mě jedno, jaký máš výkon, že podobné krizovky tě můžou potkat jak na 650 tak na litru, jen u litru je to riziko vyšší



FishX3> Neřeším pouze výkon, četl jsi vůbec mé příspěvky? Psal jsem, že krizovka tě může potkat i na 650 např. tím že blbě podřadíš, chamstneš moc po brzdách jak se lekneš nebo moc přidáš ve výjezdu ze zatáčky. U litru je to riziko pouze vyšší.

Naposledy editováno 26.11.2014 16:42:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 16:48 | Nahoru | #49
Kyubi> Tak uz mne fakt prestavas bavit.

Pises ze jsi si prosel cestou zacatku na litrovym stroji ale jako prikad uvadis FZ6, dalsi prilad je tatik na 16widstaru což je jeste vetší hovadina než zmíněný FZ atd. Píšeš o krizovkách a tom že se jim vystavuješ řastěji na litru než na šestce - ne pokud nejsi debil tak tam je malý rozdíl ... samo kdyby šlo o SS bylo by to o maličko horší. ...to jsou jen namátkou nesmysly na které si vzpomínám.

A ted shrnutí pro a proti, ani tak ne kvuli tobě ale pro zakadatele tematu a tak to ted na nej budu adresovat

To co tu je zmineno jsou celkove vetsi motorky, vetsi motory, vetsi vaha, vetsi vykon, vetsi brzdny ucinek motoru. To vse s sebou nese ze ta motorka mnohem mene odpousti zacatecnicke chyby a z krizove situace se hure dostava nez neco mensiho a lehciho. Ty jako novacek budes delat chyby .... neodhadnes zatacku a zacnes v ni brzdit, budes se s tim prat na miste, zaklapnes plyn, blbe preradis, budes zbrkle reagovat atd .... diky tomu se dostanes do situace kterou budes potrebovat resit aby sis nenabil kokos - no a v tehke situaci bude mnohem obtiznejsi zkorigovat vekej stroj , ty budes mit plny bryle s malym - tj s velkym budes na tom jeste hur.

Pro tohle vsechno se vyser na velky enduro, nauc se jezdit, zklidni se aby nebyls z kazdy krizovky vyplesklej a pak si kup co ti srdicko poruci.

Naposledy editováno 26.11.2014 17:12:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 17:45 | Nahoru | #50
Proč by měl být ten výlet hloupost? Jaký jefaktický rozdíl mezi couráním kolem komína a cestou někam dál? Znám lidi, co s mokrým řidičákem dali Irán, kámoška zase Chorvatsko. [/quote]

No, to je právě ono taky mám kolem sebe takové lidi...

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 17:47 | Nahoru | #51

FishX3 píše:

A ted shrnutí pro a proti, ani tak ne kvuli tobě ale pro zakadatele tematu a tak to ted na nej budu adresovat

To co tu je zmineno jsou celkove vetsi motorky, vetsi motory, vetsi vaha, vetsi vykon, vetsi brzdny ucinek motoru. To vse s sebou nese ze ta motorka mnohem mene odpousti zacatecnicke chyby a z krizove situace se hure dostava nez neco mensiho a lehciho. Ty jako novacek budes delat chyby .... neodhadnes zatacku a zacnes v ni brzdit, budes se s tim prat na miste, zaklapnes plyn, blbe preradis, budes zbrkle reagovat atd .... diky tomu se dostanes do situace kterou budes potrebovat resit aby sis nenabil kokos - no a v tehke situaci bude mnohem obtiznejsi zkorigovat vekej stroj , ty budes mit plny bryle s malym - tj s velkym budes na tom jeste hur.

Pro tohle vsechno se vyser na velky enduro, nauc se jezdit, zklidni se aby nebyls z kazdy krizovky vyplesklej a pak si kup co ti srdicko poruci.



OK díky. Co píšeš má samozřejmě hlavu i patu.

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 17:55 | Nahoru | #52
FishX3> Kde přesně jsem napsal, že jsem si prošel začátkem na litru? Mohl by jsi mi to prosím zkopírovat? Kde jsem napsal, že se častě vystavuješ riziku na litru? Jen jsem psal, že je tam díky tomu výkonu větši šance. Ale o tom nemá tady asi cenu argumentovat. Já to vzdávám.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 18:18 | Nahoru | #53

johny357 píše: Proč by měl být ten výlet hloupost? Jaký jefaktický rozdíl mezi couráním kolem komína a cestou někam dál? Znám lidi, co s mokrým řidičákem dali Irán, kámoška zase Chorvatsko.

No, to je právě ono taky mám kolem sebe takové lidi...



Uz jen to, ze pojedes na ojetine, na ktere nebudes mit nic najeto, abys zjistil co je treba oservisovat a pod...

EDIT: pokud pred tim vyletem planujes najezdit nejake netrivialni kilometry na seznameni se s motorkou, tak samozrejme tenhle bod neplati.

Ono prece jen kdyz jsi 2000km od domova to neni tak, ze za hodku je pro tebe kamos s dodavkou. O pripadne krizovce a nasledne sokove reakci nemluve...

Ale to je koneckoncu tvoje vec, nejspis to vyjde, a kdyz ne, me ve skarpe s hlavou v dlanich sedet nebudeme...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:30:29

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 19:08 | Nahoru | #54

seikos píše: sorry, to je příspěvek úplně o hovně. To je lepší nepsat vůbec nic. Tohle bys mohl totiž napsat úplně o jakékoliv motorce



tiez nejake tie perly do eteru nedavas

bohuzial je to tak, GS chybu odpusta, hlavne v zatacke ked potrebujes brzdit, to si nedovoli nikto na takej starej motorke z rokov 96-2000

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 21:07 | Nahoru | #55

Kyubi píše: FishX3> Kde přesně jsem napsal, že jsem si prošel začátkem na litru? Mohl by jsi mi to prosím zkopírovat? Kde jsem napsal, že se častě vystavuješ riziku na litru? Jen jsem psal, že je tam díky tomu výkonu větši šance. Ale o tom nemá tady asi cenu argumentovat. Já to vzdávám.



citace

Nevidím důvod, proč by se nedalo začít na cestovním litru. Prošel jsem si tím samým, jen já měl jako první stroj FZ6.



Nevidím důvod proč by člověk nemohl létat, vzdyť já skáču ze schodu .....

....jj už to vzdej

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 21:43 | Nahoru | #56
FishX3> Ano zde píšu, že jsem si prošel tím samým, jen jsem měl FZ6.

To je rozumné přirovnání, určitě bych se toho držel.

Naposledy editováno 26.11.2014 21:46:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 21:55 | Nahoru | #57

seikos píše: TDM pro 190cm? Tak to fakt nee


Prave pro vysoke lidi je TDM v poho, ja mam 188 a kolena v klidku....
Nekdy to vyzkousej a pak uvidis...

První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 22:53 | Nahoru | #58
Původně jsem Ti chtěl jen držet palce protože vím jak to tady s dobrou radou chodí ale nedá mi to.
O postupném nebo skokovém pořizování strojů jsem ostatně dodnes ve při s mým kamarádem. On, stejně jako zde několik rádoby ochránců, se snaží převést své učební zkušenosti a pocity na všechny ostatní bez rozdílu. To že někteří z nás, nakonec i já procházeli motorkařením už od mládí a postupně, ono to ostatně ani dřív jinak skoro nešlo, neznamená že je to jediný možný postup.
Pro mě je spíš důležitej věkovej rozdíl začátku. Jestli někdo v sedmatřiceti napíše že je klidnej a vyblbnutej typ, tak z něj nebudu dělat mladýho blázna co přetrhne i Babetu. Ostatně když ho ani neznám, nezbývá než mu věřit. Souhlasím s tím že zkušenost se hodí a je to velká výhoda. Já se po delší pauze k motorce vrátil s podobnou obavou taky na starou, oježděnou šestku. Trápil jsem se na ní, malá mi byla, hovno jela, nepohodlná... no nebudu na ní nadávat. Tak jsem koupil jinou, větší.
A zkušenost: Malá motorka, malej respekt. Velká motorka, velkej respekt. Třeba Varan je velkej ale jestli nejsi úplný hovado, tak se na něm začít dá. I na jiný velký, prostě se musí opatrnějc a dýl to trvá než na malý. Budeš mít jednu výhodu. Pokud se s nim naučíš zacházet, budeš mít hned dostatek výkonu kterej by Ti při cestování chyběl. Není to sice postup nejlepší ale určitě je možný.
Nebudu Ti psát takový blbosti jako že je to "zcela jistě cesta do nemocnice" a že musíš jezdit minimálně dva roky na nějaký malý motorce kterou vůbec nechceš. Nebo opačně, další rozšířenej blábol že nějaká motorka "odpustí každou chybu". I když vlastně takovou motorku možná mám. Dělám takovou chybu jako že někdy naráz zaklapnu plyn a dokonce se přiznám že s mým Varaderem (1999) brzdim i v zatáčkách. A to citace:"si nedovoli nikto na takej starej motorke z rokov 96-2000"
Připadá mi že nikdo z přítomných to nikdy nepoložil a tak Tě před tím chtějí taky ochránit. Někdy se válet budeš na velký nebo na malý tak jako tak.
Řekl bych že po Autoškole budeš mít větší jasno a sám zhodnotíš co bude nakonec nejlepší. Rozhodně ale udělej co chceš, s přehnanou opatrností se nikam nepodíváš.

První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 23:06 | Nahoru | #59
...ještě doplním jedno moudro. první motorka je obvykle otloukánek ...proste clovek je blbej a tu a tam mu to upadne, pisek u kraje silnice vs predni brzda a podobny hovadiny - proto je dobry nehonit se u prvni motky za lestenkou neb ji stejne odres.

A pády? Sice jsou to na prvni pohled blbý hlášky "Kdo nepadá, nezrychluje" nebo kdo "Kdo mepadá jezdí pod svý možnosti" ale faktem je že není otázkouzda s tím upadněš, ale pouze kdy a jak.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 23:07 | Nahoru | #60

Uch píše: Prave pro vysoke lidi je TDM v poho, ja mam 188 a kolena v klidku....
Nekdy to vyzkousej a pak uvidis...


Ve srovnání s zmíněnými endury je menší /i když to je jeden ze stroju ktere jsem tu doporucoval
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx


TOPlist