globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kvalita náhradních dílů pro Jawu
26.10.2014 v 16:49
Čauec, mám MZetu a velký problém s kvalitou ND z Maďarska, jsou naprosto nepoužitelné, z skladovky z NDR zase dost drahé. Chci se zeptat jak je na tom Jawa a české díly, jsou ok?

Zvažuju totiž výměnu kvůli tady tomu protože to se fakt nedá už...¨

EDIT: aby to nebylo tak zavádějící, z NDR jsou sice drahší, ale většinou už nejsou k mání, to je hlavní problém.

Naposledy editováno 26.10.2014 20:37:48
Předchozí
1 2
Následující

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 16:59 | Nahoru | #1
No v tomhle bude Jawa rozhodně výhodnější, když se prakticky vyrábí dodnes.

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:02 | Nahoru | #2
To bych si dovolil oponovat, Jawa sama používá do prvovýroby z celého svľta jenom ne svoje, písty válce polsko, klika turecko,spojka madar, prevodovka komplet cina i s automatem, i kdyz se automaty porad jeste vyrabi ve zbrojovce breznice..jedine ceske je na celem motoru akorat vape a kartery z metazu..karbec taiwan.. no a o kvalite nema smysl bazirovat..

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:06 | Nahoru | #3
bóže to je pech... mě ty Maďaři úplně pijou krev, všechno by bylo ok a neměl bych problém, kdyby maďaři nevyráběli takové shity. Jsem myslel že jawa pořád vyrábí aspoň na tu 350 u nás doma (((

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:10 | Nahoru | #4
ale to jo ona ji tu vyrábí..no ťekl bych spíš kompletuje..

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:11 | Nahoru | #5
jawa si na to vymyslela takový pľkný název "Optimalizace nakladu pouzitim komponent z nizkonakladovych teritorii"

2 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:17 | Nahoru | #6
tak to jsem v pěkné brindě...

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:19 | Nahoru | #7
GeorgeLD> A co se vlastně stalo? Jakej HU díl zklamal?

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:22 | Nahoru | #8
Tak kupuj bazarový ne.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:29 | Nahoru | #9
Janě, mám spostu času na to, prohlížet bazary, domlouvat se s prodejcem a pak riskovat, že už bude díl moc opotřebovaný. To bych fakt uměl využít jinak ten čas, není mi už 17.

To by byl dlouhý výčet, koupil jsem asi už 8ks něčeho z Maďar, zatím tam mám jenom výfuk, vše ostaní se poškodilo: spínač přední brzdy, zadní schránka na světlo, náhon tachometru 2x, filtr paliva děs ho snad vyrábí nějaký dráteník v Maďarsku když pase ovce nebo co, držák na brašny a kufřík - ten kdyby někdo viděl tak by celý den chodil s otevřenou pusou že si někdo může něco takového dovlit vyrobit a prodávat.

Teď mám nějakou poruchu, budu muset kupovat asi další díly a odmítam se zase štvát s maďarskýma šmejdama.

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 17:37 | Nahoru | #10
Tak to máš na ty díly evidentně smůlu je pravda že ta kvalita je fakt kus od kusu..

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 18:12 | Nahoru | #11

GeorgeLD píše: Janě, mám spostu času na to, prohlížet bazary, domlouvat se s prodejcem a pak riskovat, že už bude díl moc opotřebovaný. To bych fakt uměl využít jinak ten čas, není mi už 17.

To by byl dlouhý výčet, koupil jsem asi už 8ks něčeho z Maďar, zatím tam mám jenom výfuk, vše ostaní se poškodilo: spínač přední brzdy, zadní schránka na světlo, náhon tachometru 2x, filtr paliva děs ho snad vyrábí nějaký dráteník v Maďarsku když pase ovce nebo co, držák na brašny a kufřík - ten kdyby někdo viděl tak by celý den chodil s otevřenou pusou že si někdo může něco takového dovlit vyrobit a prodávat.

Teď mám nějakou poruchu, budu muset kupovat asi další díly a odmítam se zase štvát s maďarskýma šmejdama.



A co teda chceš německý moc drahý, na bazar nemám čas maďarský stojej za hovno, radši to prodej a choď pěšky, nebo si kup japonce, Jawa ti moc nepomůže protože k tomu evidentně žadný vztah nemáš a tyhle motorky jezdí tak, jak ty se o ně staráš.

Edit:Ale sedět na motorkářich a naříkat na to čas máš

Naposledy editováno 26.10.2014 18:19:26

2 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 18:31 | Nahoru | #12
Co chci? Moc očividně, kvalitní díly na motorku. Mám v háji třeba karbec, mojí motorku už mělo přes 10 lidí a každej s ním prováděl kdoví co. takže podle tvojí teorie mám jít do bazaru a koupit karbec z motorky, která měla kdoví jakou historii. Tak samo altík a spoustu dalších drobností. Buď tak laskav, a běž si poučovat jinam chytráku.

Naposledy editováno 26.10.2014 18:33:18

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 18:40 | Nahoru | #13

GeorgeLD píše: Co chci? Moc očividně, kvalitní díly na motorku. Mám v háji třeba karbec, mojí motorku už mělo přes 10 lidí a každej s ním prováděl kdoví co. takže podle tvojí teorie mám jít do bazaru a koupit karbec z motorky, která měla kdoví jakou historii. Tak samo altík a spoustu dalších drobností. Buď tak laskav, a běž si poučovat jinam chytráku.


Buď to bude kvalitní nebo to bude stát za hovno, tak si vyber a nevím co je na tom za poučení, chtěls radu tak tady ji máš ne. http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-dily-mz/karburator-sani-vzduchovy-filtr/karburator-bing-pro-mz-etz-250-251-akcni-cena-info.html

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 18:51 | Nahoru | #14
prodáváš kola z panelky, jsi veteranista? Já totiž ne, k motorce mám sakra vztah, ale to neznamená, že chci od ránoa do večera pucovat díly z jiného stroje. Karbec BING za 3250,- kdybych tam dal, tak se mi to nikdy nevrátí až ji budu prodávat. Jsem jen člověk, student, co má problém s kvalitou ND, a ty děláš, jak kdyby to byla moje vina, že ND z Maďar jsou takové běsy. Z NDR díly už taky nejsou, ani jeden co jsem potřeboval nebyl, jinak bych si ho koupil. Ale ne proboha BING karb. za 3 tácy. Zatím z poruch co jsem měl, jsem si koupil z jiné motorky akorát blatník - to jsou přesně ty díly kde se to dá. Kdybych ji měl komplet opravit, tak by mě to vyšlo na 15000,- minimálně - a kdo mi pak za tu motorku dá aspoň 17000,-? Nikdo.

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 19:12 | Nahoru | #15
GeorgeLD> Ale jo, kolem 17 tisíc bys ji prodal, plně funkční teda. (ikdyž já svou koupil za 7 500,- od druhého majitele)
Jak jsi psal, že tvoje MZ už měla mnoho majitelů, to ke právě ten kámen úrazu no, takže tvoje rozčilení docela chápu.

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 19:26 | Nahoru | #16
Ahoj, já jsem Jawu z tohohle důvodu prodal. Dílů je hromada, ale jsou dobré tak akorát na hození do příkopu, než na osazení na motocykl. Vrcholem byl totálně šišatý spojkový koš, který mi dodnes leží doma. Možné řešení je chodit kupovat díly osobně a vždy vybrat nejkvalitnější. To ale zase odporuje tomu, co píšeš... Jawa byla nejlepší motorka, co jsem kdy měl, ne kvalitou, ale pocitem z jízdy. Bohužel náhradní díly (a i ty spotřební), stojí za houby a tu motorku úplně nemilosrdně sráží k zemi. Některé díly se už prakticky nedají sehnat - třeba těsnění původní kotoučovky. Měl jsem 350/640.

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 19:27 | Nahoru | #17
GeorgeLD> Ani nejsem veteránista, ale baví mě se v tom vrtat, a ta mzta má už svoje léta za sebou a nejlepší pro tebe to bude asi prodat a koupit něco jinýho tohle pořebuje čas a pár tisícovek a jak se v tom začneš vrtat, tak počítej, že se problémy jen posypou a rozmyslet si to už bude pozdě.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 20:11 | Nahoru | #18
Proč to řešíš? Evidentně se nikomu nevyplatí vyrábět na to kvalitní náhradní díly, protože kdyby na ně byl trh - zákazníci ochotní platit za kvalitu, určitě by se nějakej výrobce už našel.

Tyhle socialistický dvoutakty potřebujou opravdu hodně péče, to ti řekne každej, kdo s nimi má zkušenost. Sám říkáš, že u MZ u některých dílů je ještě na výběr mezi východoněmeckou prvovýrobou a maďarskýma replikama. U jaw to bude obdobný, tam bude zase téměř vše z Turecka. S příslovečnou tureckou kvalitou (opravte mě, jestli se mýlím, jawu už nemám spoustu let). Bazar z nějakýho tobě známýho důvodu odmítáš, což mi nepřijde rozumný, ale tvůj boj.

Chceš spolehlivost, kvalitní náhradní díly a nízký náklady na provoz? Prodej MZ, dokud to má aspoň nějakou cenu a pořiď si něco, co nevzniklo v plánovaným hospodářství.

Naposledy editováno 26.10.2014 20:14:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 20:31 | Nahoru | #19

Dráťa píše: Chceš spolehlivost, kvalitní náhradní díly a nízký náklady na provoz? Prodej MZ, dokud to má aspoň nějakou cenu a pořiď si něco, co nevzniklo v plánovaným hospodářství.



Za 25 let x majitelů-prasáků domrdá cokoliv, ať je to MZta, Jawa nebo Yamaha...

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 20:42 | Nahoru | #20
GeorgeLD> Kup si jinou motorku a budeš mít pokoj. Tedy cokoliv jiného než Jawa, ČZ nebo MZ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 20:54 | Nahoru | #21
Fidel1994> Jo, jasně, souhlasím, 25 je sakra hodně. Má rada byla spíš lovit v jiných vodách, a zkusit něco, co nemá 25 let. Samozřejmě je to otázka rozpočtu, ale vím, že je spousta motorek, u kterých se slušná naděje, že budou pár let bez větších prolbémů sloužit, a za cenu pod 30 tisíc, což je cena, za kterou jsou nabízený i zachovalejší jawy třindapůle (o tom si myslím svoje, nicméně cenu tvoří trh)

Zkusmo jsem nahlédnul tady na místní bazar, kolik dílů je tu na jawy a emzáky. Jsem dost překvapenej, jak málo je tu dílů. U starších japonců tu bývá dílů mnohem mnohem víc.

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 21:21 | Nahoru | #22
Dráťa> Třeba na bazoši je těch dílů dost..
Já dal do MZ i s pořízením a uvedením do provozu cca 11 000,- (MZ byla za 7 500,-), pak jsem do ní cca 7 000,- vrazil, ale to byly zbytečnosti, jako je novej lak, vejfuk atp. a taky opravy po dvou bouračkách... Takže dnes jsem na nějakých 18 000,- a za ty prachy bych nic lepšího na 100% nesehnal. Nutno podoknout, že jsem ale jen třetí majitel a ten predemnou na ní jezdil do práce, takže se o ni starat musel. Najeto má bezmála 40 000 km (možná i víc...), ve 30 000 km dělaná spojka. Jinak motor bez zásahu. Na dvoutakt docela dobrý.

Ale k tématu chtěl jsem tím říct, že je to taky otázka rozpočtu.

E: Protože s japoncem za 60 000,- by měl klid, to je jasný, ale s japoncem za 20 000,- nevím nevím.

Naposledy editováno 26.10.2014 21:23:01

3 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 21:23 | Nahoru | #23
Já budu zaujatý, protože Jawky jsou prostě má krevní skupina. Kupovat starší díly? Ne, děkuji. Zatím jsem tedy na své 640ky neměl důvod kupovat něco staršího. A na bílé jawce mám nyní přes 105 000 km.

S novými díly problém není. Je pravda, že se dají koupit dobré, ale i šunty. Některé díly se vyplatí nakupovat přímo u Jawy. Vždy emailem zašlu dotaz na cenu, zašlou pak na dobírku. Například karbce se dělají taiwan, china, turecko, v cenách 500-800Kč v místních prodejnách, které jawy prodávají a máji v tom tradici. Přesto mi nabídnou jako karbec šunt made in taiwan. O karbec jsem psal do jawy, Jikovy již nejsou, dnes i jawa si nechává karbce dělat v číně, ale je to přesná kopie původní 2855, což byly snad nejpovedenější, než začly platit emisní a hlukové limity.. Karbec přímo z Jawy, které fabrika montuje dnes, mě vyšel tuším na 1200Kč. Motorka najednu začla krásně startovat, i studená jede na oba válce, spotřeba spadla na 4,0 - 4,5 l/100km. Byl jsme z něj tak nadšený, že jsem hend objednal druhý i na druhou jawku, která problémy neměla a i na té se snížila spotřeba a ustálil chod studeného motoru na volnoběh. Komplet altík a zapalování dělá VAPE, vyjde tuším kolem 3 tis. Jawku koupil s lehce ťuklým předním kolem, jen trošku házelo, ale vycentrováním to nešlo zpravit, když se ojel kotouč pod minimum, tak sjem chtěl koupit nový - 1500Kč mi přišlo moc, ale zároveň mi nabídli za 3000,- kompletní přední kolo, s kotoučem, ložisky, rozpěrkami, s gumou.. Takže jsem zabil dvě mouchy jednou ranou. Někdo psal že se nedají koupit kotouče pro 640ku, naposledy jsme bral před rokem od Sesy a i kdyby nebyl, tak jde prostě v jawě koupit to, co montují dnes, tudíž větší kotouč a redukci na třmen. Příště předělám brzdy dle 650ky..

Ceny dílů na jawku jsou legrační.. např.



[img]

[img]

Jinaok o "náročnosti" provozu si lze udělat z mé jawky v profilu http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=46164

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 21:40 | Nahoru | #24
c.j.> Jenže on chce jen jezdit a jezdit a né se o to starat a vrážet do toho peníze. Tyhle motorky nejsou pro slečinky.

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 21:44 | Nahoru | #25
c.j.> 1 500,- za brzdovej kotouč? to ještě jde, na MZ stojí německá funglovka skoro 6 000,- což je fakt už nekřesťanský (a to jsem ateista) na auto jsem nedávno kupoval dva, jeden byl za tři stovky...

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

26.10.2014 v 22:53 | Nahoru | #26

ZombiRider píše: c.j.> Jenže on chce jen jezdit a jezdit a né se o to starat a vrážet do toho peníze. Tyhle motorky nejsou pro slečinky.



Já do toho vrážel peníze v podstatě jen když mi ji ukradli a totálně očesali, jinak jsem díly vlastně nepotřeboval Ale jak píšeš, pro slečinky to není. Ale když už má MZu, tak mu to je myslím jasné

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita náhradních dílů pro Jawu

27.10.2014 v 00:39 | Nahoru | #27
hlavně že ZombiRider ví přesně co chcu. Já MZ koupil za 13000,- a už jsem do ní dal tak 7000,- a nic jsem na ní pořádně nenajel, protože jsem jednak neměl řidičák, a druhák jsem pořád něco šteloval a dodělával. A když potřebuju na STK, objednám poněkolikáté nějakej díl (náhon tach., spínač brzdy) a ono se to vždycky zdupe, tak mi z toho fakt stoupá tlak. Zrovna dneska se mi ukroutil nový náhon, čtyřhran přímo v budíku což vylučuje špatné promazání. Zítra jsem chtěl už na to STK a zase nic, a poštovné v pr*, už podruhé v tomto případě...

Naposledy editováno 27.10.2014 00:40:06

Kvalita náhradních dílů pro Jawu

27.10.2014 v 01:17 | Nahoru | #28
A to ti budou jako konrolovat na stk jestli ti tachometr funguje, srát na to, na něj to nejezdí,rychlost se da odhadnout podle otáčkoměru a spínač brzdy na co kupuješ původni běž do elektra a kup mikrospínač třeba nějakej takovej ne a flakni ho tam, já ho tam dal a už 3 roky spokojenost.http://www.tipa.eu/cz/mikrospinac-onon-5a/d-82603/,a ve finale maš kvalitu i zadarmo když se ti to válí někde doma.

Naposledy editováno 27.10.2014 01:27:05

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

27.10.2014 v 02:09 | Nahoru | #29
GeorgeLD> Náhon tachometru reklamuj, když má životnost od štědrýho dne do vánoc. A STK dej bez tachometru, nebudou na to ani koukat.

(reakce na) Kvalita náhradních dílů pro Jawu

27.10.2014 v 05:57 | Nahoru | #30

GeorgeLD píše: Co chci? Moc očividně, kvalitní díly na motorku. Mám v háji třeba karbec, mojí motorku už mělo přes 10 lidí a každej s ním prováděl kdoví co. takže podle tvojí teorie mám jít do bazaru a koupit karbec z motorky, která měla kdoví jakou historii. Tak samo altík a spoustu dalších drobností. Buď tak laskav, a běž si poučovat jinam chytráku.



Za kvalitu se plati. Kdyz chces kvalitu kup nemecky. Kdyz chces sracky, kup madarsky. Kdyz nemas cas, chod pesky!
A to jeste neni zima!!!!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist