bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 477 vs. 487
Zdravím příznivce značky ČZ :)
Už delší dobu nad tím bloumám a zajímaly by mě vaše názory na to, jaký je rozdíl mezi 477 a 487. Klidně pište i subjektivní pocity, která vás oslovila, která je podle vás lepší a proč.

ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 20:59 | Nahoru | #1
Na 477 jsem jel jednou, 487 jsem měl pár dní půjčenou. 477 - motor táhne krapet víc odspoda, trošku větší maximálka, víc vytřepanej podvozek (dáno asi stářím ), nepohodlnej posed, celkově mi přišla jako velkej fechtl (ostatně jako většina ČS motorek ).
487 - Víc točivej motor, celkově docela živá motorka, podvozek o trošku lepší, nevypadá, jako bys jí vytáhl z prdele slonovi, podvozek taky lepší, ale horší maximálka a ten motor moc odspodu nejede (na nízkootáčkovej dvoutakt, ve srovnání s normálním dvoutaktem je to čtyřtakt )

ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 21:03 | Nahoru | #2
Dovolím si začít. Co jsem se tak dočetl, rozdíl v motoru spočívá v tom, že 477 ma všechna ložiska mazaná převoďákem, 487 má 2 mazaná směsí a 1 převoďákem. Řazení mají každá opačně a tuším že 487 má i jinak sání, protože má jiný airbox. Prý je rozdíl i v rámech a pak samozřejmě jiné přístrojovky, blinkry atp.
Osobně mě zarazil krok dát do 487 mazání ložisek směsí. Z mého pohledu není mazání převoďákem tak háklivé, vezmu-li v potaz, že tam jde pořád "stejná" dávka, zatímco, když bude směs mazaná nedostatečně můžou vzniknout problémy.
Na obou jsem jezdil, lépe řečeno se projel ale vzhledem k tomu, že na 487 (180) ještě v autoškole nedokážu to moc zhodnotit.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vs. 487

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2014 v 21:53 | Nahoru | #3
Systém mazání ložisek 477 je lepší (ale zbytečný), ve své době to však nenalezlo uživatelské ocenění tak jako posilube. Bylo to dáno tím, že lidi srali na výměnu oleje, že tady dřív byl taky jeden druh převoďáku, jezdilo se i v zimě a v této kombinaci olej nedosáhne optimální teploty a rád tvoří úsady (tvoří je i tak, ale za nižších teplot je to v kratším časovém úseku), které kanálky postupně zaslepily a následkem toho se ložiska zadřela.
Pokud se do převodovky nelije rozpuštěné psí sádlo a výměna probíhá dle intervalu v příručce (co 5000 km? Nevím přesně), tak je to bezproblémové. Ale v praxi odchází dříve dolní ložisko ojnice než ložiska na klice, takže ten systém stejně pozbývá smysl a je tedy jedno jestli 477 nebo 487 - při půlení už nikoho dvě stovky za nová ložiska nevytrhnou. 487 má opět klasické mazání ložisek a vrátili se k němu proto, že je výrobně jednoduší (nejsou tam ty mazací kanálky). Motor 487 už také nemá vyvrtanou díru pro přípojení trysky od posilube (lze dodělat).
Mám obě tyto motorky a s klidným srdcem mohu říct, že jsou skoro stejné. Rámy se liší v detailech, 487 má ve předu dvouklíčovou brzdu, která brzdí o poznání lépe (jde samozřejmě i na 477 a někdy od poloviny 70. let ji tam i montovaly), má blinkry (ty se také mohly z výroby na 477 objevit). Když to řeknu jednoduše, tak 487 je ještě hranatější 477. Jízdní vlastnosti totálně stejné (až na tu přední brzdu), ale jak tu kolega přede mnou poznamenal, 477 jede lépe (skoro to nepoznáš). Je to tím, že 487 má "vylepšené" sání, snad kvůli hlukovým normám a je i jinak otryskovaný karburátor. A navíc 477 má díky těm guferům uvnitř klikové skříně větší spodní kompresi!!!

Naposledy editováno 21.10.2014 21:55:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 23:14 | Nahoru | #4
Kynklačka> Super, díky za rozšíření obzorů. Taky jsem si říkal, že jeden z důvodů, proč to mazání na 487 začali dělat jinak byla asi jednodužší technologie výroby.
Na 477 jsem se trochu projel - asi 400 km - a jezdilo se mi na ní dobře, pravda brzdy teda nic moc, ale jinak jsem byl spokojený.

(reakce na) ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 23:48 | Nahoru | #5
Mi3ka> U 477 když potřebuješ vyměnit simeringy na klice půlíš motor. U 487 taky, ale pravý pod zapalováním vyměníš bez půlení. Levý gufero je v domečku mezi 1. a 2. ložiskem. Pro opravy je nejednodušší když oba simeringy jsou až poslední za ložiskem. Pro někoho, kdo každou zimu půlí preventivně motor je to asi jedno, ale pro někoho kde chce jen jezdit je toto konstrukční řešení horší.

ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 23:54 | Nahoru | #6
Doplním že 477 má v sérii větší hl trysku nez 487 (96 vs 93) - patrně kůli emisím, to by mohlo mít drobný vliv výkon.. Ale samozřejmě s tím lze snadno laborovat :)

ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 23:59 | Nahoru | #7
No jak jsem psal, to mazání převoďákem je při správné údržbě určitě lepší, ale když ti stejně dříve odejde klikovka a musíš půlit, tak proč se s tím srát, že jo? Ovšem kdyby ještě zdokonalili mazání popř. výdrž ojničního ložiska, pak by 477 jasně vedla a asi by od toho ani u 487 neupouštěli. No jo, zase to kdyby...
Mě osobně je sympatičtější 477, je to ještě taková ta klasická motorka, a pokud si ji třeba i zrenovuješ a hodíš do nějaké honosnější barvy místo těch pouťových štětkolaků (černo červená, šedo modrá, atd.), tak vypadá moc hezky. Já na ní mám řídítka z traila (vyšší, širší a s hrazdou) a posed je vcelku příjemný. Navíc patrně ta hrazda značně eliminuje vibrace do řídítek. 487 má ta původní zakroucená a na ní je posed horší - zkroucená záda.
No a pokud nejsi puntičkář, tak nehledě na rok výroby se dá vyměnit přední štít za dvouklíč ze 487. Zadní brzda je ovládaná přepákováním a kovovým táhlem, takže brzdí dobře - když i kývačky se dají "zasmykovat" a to mají natahující se lanko. Stačí pak dát nějaké kvalitnější pneu a ne obyčejné mitasky (neurazí, ale nenadchnou) či tam nechat původní barumky a budeš brzdit i na stropu.

ČZ 477 vs. 487

22.10.2014 v 00:14 | Nahoru | #8
dave-lister: nedá mi to. Ta gufera tam vydrží klidně 20 let a 30 000 km. Jsou totiž mazaná z obou stran a dokonce lepším převoďákem z té "náchylnější". Já měl 477 od původního majitele, měla nakrouceno cca 26 000 km, samozřejmě jsem motor (nikdy předtím nepůlený) při renovaci generálkoval a už má najeto necelých 16 000 km, mám jí skoro 10 let. Kamarád, co má také 477 s ní projel půl Evropy (nechci kecat, ale má snad 40 000 km) a začíná si stěžovat na výbrus, ale na gufera na klice ne. Je to opět ta strašidelná fáma, "budeš půlit motor každou chvíli, kvůli blbým guferům!".
A jen pro zasmání: u ostatních jaw a čz nejčastěji odejde směsí mazané gufero pod zapalováním, a to spíše stářím, ale jak často ho tedy měníte (tedy jak často by bylo třeba půlit motor)? Každý rok? Každé 2 roky? Každých 5 let? No tak vidíte...

ČZ 477 vs. 487

22.10.2014 v 16:29 | Nahoru | #9
Taky bych to s tím půlením motoru neviděl tak dramaticky. Myslím, že dost velká část ještě pojízdných motorek motor dosud půlený neměla a zpousta z těch co měla ho měla půlený proto, aby si to majitel "vyzkoušel" nebo v rámci GO. Samozřejmě, že je nutné gufera někdy vyměnit, ale každý rok to asi nebude.
Jinak mi je taky 477 sympatičtější. O paznání méně mi jsou sympatické ceny za kolik se teď pohybují a lituju, že jsem nějákou nesehnal před pár lety, kdy je lidi dávali i za flašku. Zadní brzda ovládaná táhlem je "nesmrtelná" a přední dvouklíčovka, jak již bylo řečeno jde předělat. Nejsem puritán, takže proč ne. S mojí výškou i váhou mi 477 naprosto vyhovovala. Líbí se mi, že je to právě ještě taková ta klasická motorka, jednoduchá, bez zbytečných serepetiček.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist