globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Relé dobíjení
11.9.2014 v 20:03
Ahoj chlapi,koupil jsem si rele dobijeni na mou Jawu 250/559 todle:http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=236 akorád mám problém a nevím jak jej napojit,motorka nemá asi původní dynamo,na dynamu mám vývody : 51,61,1a,1b akorád vývod M tam nemám,prosím o radu jakmto celé napojit aby to dobíjelo,díky.

Relé dobíjení

11.9.2014 v 21:48 | Nahoru | #1
51 je dobíjení,tedy proud,61 je kontrolka dobíjení a 1a i 1b je k zapalovacím cívkám.To co jsi napsal za číselné označení,je označení na relé dobíjení,které bylo na Jawách přímo na statoru.To co jsi si koupil musíš připojit na kablíky,které vedou právě do tohoto relé na statoru a ty bohužel nijak označené nejsou.

Relé dobíjení

11.9.2014 v 22:06 | Nahoru | #2
Dynamo je zřejmě z 350ky, jelikož 1A a 1B jsou vývody kladívek - vedou na zapalovací cívky. Cívku u 250 budeš mít zřejmě napojenou na kontakt 1A. 51 je zřejmě vývod kotvy dynama (přes zpětný spínač!!!), výkonový výstup, vede přes spínačku na baterku a 61 je budicí vstup - vede na kontrolku dobíjení a slouží i k "primárnímu nabuzení" (před roztočením dynama).
Tomu by logicky odpovídaly svorky 51/B (B značí propojení s baterkou - novější značení), 61 opět povede na kontrolku a když tímto "relátkem" nahrazuješ původní relátko na dynamu, tak vývod M by logicky měl jít na stator (budicí vinutí dynama), 51 na baterku a 61 na kontrolku dobíjení a na vývod kotvy (neukostřený uhlík). Ale to dle selského rozumu, na stránce není odkaz na žádnou bližší dokumentaci, ale nějaká by měla být k regulátoru přibalena. V případě nejistoty je nejlepší se zeptat dodavatele, nebo přímo výrobce.

Jinak instalace 250/559 má vypadat takto:







E: Oprava pár nepřesností.

Naposledy editováno 12.09.2014 00:00:09

Relé dobíjení

11.9.2014 v 22:22 | Nahoru | #3
Zapojení je jednoduché ale je tam menší háček a to že musíš kuchnout stator(pokud už není kuchnutý.V statoru je odporový drát vypadá jako malá cívka a tu musíš odstranit a zapojíš to pak uplně stejně jako na 350/634(dynamo tak bude vypadat jelikož ti zněj půjdou jen dva dráty).
Je tam jedna nevýhoda když budeš mít slabou baterku tak nenastartuješ a ani neroztlačíš, to je prostě nevýhoda elektronického relé
Ja ho mam na ČZ250/455 a na Jawě350/634 a šlape naprosto v pohodě.
jo a bacha kup si spravné relé děla se mínus kostra a plus kostra (já mam všude - kostru,čz má přepolované dynamo )

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3884, 3885] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116548 Dnes v 07:31 Vlasťák1973
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist