paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?
7.9.2014 v 22:13
Ptal jsem se na to dost lidí a většinou nic nevěděly, nebo si myslely, že ne, já si myslím že ano, nevidím důvod proč ne, napište mi vás názor, díky

3 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

9.9.2014 v 07:42 | Nahoru | #1
JMK: me spis prekvapilo ze z hlediska spotreby vyjde lepe volnobezka, leta sem mel za to ze pri brzdeni motorem kdy je vypla dodavka paliva to vychazi z hlediska spotreby lip nez jet na neutral - ale predpokladam ze to maji podlozene merenim ....

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

9.9.2014 v 08:00 | Nahoru | #2
assassin> pri brzdění motorem zase ztrácís rychlost, asi to maj spočítané a asi v tom nebude zas takovy rozdíl..

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

9.9.2014 v 11:00 | Nahoru | #3
assassin> Tam bude fakt záležet na konkrétní situaci, na mírných klesáních skutečně může být volnoběh hospodárnější. Ale v klesání, kdy se při brzdění motorem akorát udržuje vhodná rychlost, je nesmysl dávat neutrál - motor by zbytečně žral palivo na volnoběh a ještě by se muselo přibrzďovat. A jinak, kor s těžším vozem, klasické pravidlo - "na jaký kvalt do kopce, na takový z kopce".
Ale pokud si má DSG "za běhu" rozhodnout, zda v konrétním místě vyřadit, nebo nechat kvalt a vypnout palivo, na to už musí být asi opravdu propojení s GPS, aby vůz předem věděl, "do čeho jede" jak bude cesta vypadat - stejně jako řidič se musí prvně "naučit" konkrétní úsek, pokud má jet nejhospodárněji. Málokterý hned na poprvé pozná, jak přesně se bude daná cesta chovat.
Jednotka v autě by leda mohla po ubrání plynu napřed zkusit, jak se bude vůz chovat s bržděním a jak na volno a dle toho rozhodnout, ale i tak nemůže vědět, jak bude onen úsek dlouhý a hlavně nemůže poznat, zda řidič chce udržovat rychlost, nebo záměrně zpomalit motorem, aby zbytečně nezatěžoval brzdy. Leda to propojit s cruise control a o režimu sjíždění rozhodovat dle toho, zda je, či není nastavená rychlost pro udržování.

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

9.9.2014 v 18:54 | Nahoru | #4
assassin> Nejde o klasickou volnoběžku,ale o vyřazení do neutrálu za podmínky že klesání je tak dlouhé a sklon jen takový že by setrvačnost a váha vozu nedokázala udržet nastavenou rychlost proti jízdním odporům a k tomu ještě překonávat odpor motoru. Při např. vyšším zatížení, kratší dráze, nebo většímu sklonu tam ponechá takoví r. stupeň aby byla udržitelná nastavená rychlost(popř. koriguje pomocí motor. brzdy nebo i retardéru) Pro funkci musí mít topografické mapové podklady GPS signál a samočinnou převodovku, potom dokáže ušetřit až 2% paliva,bývá to spojené s dalšími systémy (hlídání vrcholu stoupání, popř. úpatí vůči dávkování krout. momentu a využití setrvačnosti a dalším, tam potom kolem 4%)záleží na terénu a čím horší řidič tím lépe )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2893 Včera v 21:41 Bakoun
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ


TOPlist