globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?
7.9.2014 v 22:13
Ptal jsem se na to dost lidí a většinou nic nevěděly, nebo si myslely, že ne, já si myslím že ano, nevidím důvod proč ne, napište mi vás názor, díky
Předchozí
1 2
Následující

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 22:18 | Nahoru | #1
Kratkodobe ano, dlouhodobe ne protoze pri zavrenem plynu dostatecne nemazes.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 22:23 | Nahoru | #2
Z glokneru bych s tím nejel, ale krátce se nic moc nestane.
I kdyz uplne ideální to neni, ale i pri zavřeném plynu tam trochu směsi s nádrže jde, jen ne uplne dostatečně..

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 22:26 | Nahoru | #3
Nedoporučuje se to. Dvoutakt sám o sobě má brzdný účinek mizerný a navíc, jak už zaznělo, nestíhá se pořádně mazat a kor prudké zavření plynu ve vysokých otáčkách je pro (hlavně ostrý) dvoutakt většinou smrtelné.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 22:28 | Nahoru | #4
Jak pisou kluci, kratkodobe poho. Jen si nejsem vedom, kdy jsem musel brzdit motorem u dvoutaktu

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 22:36 | Nahoru | #5
Moc to nebrzdi Na mirnejsi kopecek napr. v obci to ale na udrzeni rychlosti staci. Nicmene ten kopecek nesmi byt moc dlouhe.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 23:03 | Nahoru | #6
Při dlouhých sjezdech vypnout zapalování a vrkat plynem, tak jsem to dělával na J350.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

7.9.2014 v 23:20 | Nahoru | #7
u simsona to dělám tak, že brzdím motorem a cca každých 100m přidám plyn...

1 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 00:16 | Nahoru | #8
ja na 2T pri brzdeni radil vyssi kvalt a brzdil jen brzdama...mno, ale ne kazdej nasypal do motoru 40koliku.....

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 02:29 | Nahoru | #9
snaž se to nedělat (viz co ti tu všcini písou) a bacha TDR neni Simson ani Jawa --- "trosku" jiné otáčky

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 07:24 | Nahoru | #10

AaLve píše: já si myslím že ano


Myslet znamená houby vědět. Brzdit dvoutaktem samozřejmě můžeš, ale následky si přičti sám...

AaLve píše: Ptal jsem se na to dost lidí


Schválně, kolika lidí ses ptal?

AaLve píše: většinou nic nevěděly, nebo si myslely,


Ženský o tom většinou nic neví...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 08:36 | Nahoru | #11

Branas_23 píše: ja na 2T pri brzdeni radil vyssi kvalt a brzdil jen brzdama...mno, ale ne kazdej nasypal do motoru 40koliku.....



To je nejak hodne, co to bylo za motor a co mu bylo?

1 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 08:40 | Nahoru | #12
Při zavřeném plynu je vyřazena z činnosti hlavní tryska, ale podtlak si vysává benzín z volnoběžného systému. Tudíž motor vpohodě umaže jen a pouze do určitých otáček, kdy se do motoru dostane dostatečné množství oleje s benzínem! Pokud začneš zvyšovat otáčky - (puštěním z kopce a se zavřeným plynem) nebude mít motor dostatek oleje a zadře se!

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 09:08 | Nahoru | #13
Vyzkoušej a napiš recenzi. Jo a připrav se na novou pístní a možná i ojniční sadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 09:12 | Nahoru | #14
kuzmič> Dost kluků s motorem typu NSR125, nebo RS125, už také pohořelo na tom, že jeli nějakou dobu na plný kotel, v maximální rychlosti, drželi takto motorku pod krkem i přes minutu... a pak prudce zaklapli plyn. To je pak doslova "kousnutí" motoru otázkou pár vteřin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 10:04 | Nahoru | #15
J.M.K.> ...a eště bych snad dodal, že dvoutakt se průchodem paliva aj dost intenzivně chladí - a když rozhajcovanému motoru naráz utnu dodávku maziva i chladiva, može průser nastat ajn cvaj. To potom lítajů z výfuku špóny .
Nevím, jak silničáři po dlůhé rovince před vinglem, ale já sem po akceleračce (= enduro) vymačkl spojku...a pak ubral plyn.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 10:17 | Nahoru | #16
I krátkodobé brzdění motorem způsobuje nadměrný otěr válce a pístu,protože i za moment proletí píst nahoru a dolů a dokonale setře mazivo.Při delším hrozí zadření.Ale existují dvoutakty se samostatným mazáním z olejové nádržky.Tam motorem brzdit lze.

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 10:33 | Nahoru | #17
Zdenalbenal> Právě... cvajtakt je na totok fakt potvora. I u SAABu 96 (motor praktický stejný, jako motor Wartburg) byl někde přímo předpis, jakým způsobem jezdit bez rizika zadření a propálení ("how to drive to prevent melting a pistons").

Edrig> To by musel být motor s přívodem oleje přímo do lágrů kliky, ojnice a čepu. Ale stejně se může rafnout píst tak jako tak, když se zavře plyn. Některé závodní motory Kawasaki to tak měly řešené, IvanDvoutakťák by věděl.

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 11:24 | Nahoru | #18
Záleží co je to za motor. Já u jawy normálně z kopce nechám stroj jet a nic se tomu nestane. Naštěstí soudruzi věděli že se to bude někdy hodit a tak mezi 3 a 4 rychlost dali neutrál, takže když je to fakt padák, tak tam dám prostě neutrál a brzdím brzdama. Jak tu někdo psal, pokud mažeš ve vyšším poměru než bys měl či na hraně, tak je rozhycovaný dvoutakt citlivý na prudké zavření plynu. Kamarád takto skutečně zadřel 350/640, když letěl na max po rovince a v následujícím klesání pustil plyn. To jsou ale extrémy (mazal 1:60).
Ještě vám řeknu pár faktů:
1) dvoutakt brzdí motorem dobře, jen záleží na kompresi a zdvihu.
2)při provozu se na povrchu válce, pístu, celé klikové skříně a mechanismu vytvoří olejový film. Pokud motoru odříznete mazání, je schopen ujet pár kilometrů (2-3) než se zadře (zkoušeno na jawě 250).
3)pokud zavřete plyn, ve válci hoří volnoběžná směs a tedy vzniklé teplo je daleko nižší, než pokud to krmíte. Tření kroužků má na teplotu válce asi takový vliv jako kdybyste chtěli barák vytopit sirkama. Tady je prostě problém s rozhycovaným motorem a prudkým zavřením plynu. Z toho plyne, že pokud pojedete v normálním pásmu otáček a z kopce to necháte jet bez plynu, nic se tomu nemůže stát. S rozumem. Samozřejmě v Alpách bych motorem nebrzdil...

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 12:01 | Nahoru | #19
Jinak proč každej ríka že se neumaže,pokud má človek zapojené čerpadlo oleje které dávkuje olej podle otáček motoru a vstup je až za karburací

1 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 12:23 | Nahoru | #20
JMK: tak kdyby byl prakticky stejnej jak wartas tak tam ani zadreni nehrozi ne? Ja teda nejezdil s tim "kulatym" wartasem, ale ten novejsi mel na vsech kvaltech volnobezku....

Kokoska: no ono se zavrenou klapkou tou karburaci asi projde malo vzduchu na to aby to sse ou strhlo ten oil...

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 12:24 | Nahoru | #21
Jinak se přifařím: zrovna včera jsem jel asi tak 2-3 minuty z kopecku bez pridani plynu tak jsem si rikal do helmy zda je pro 4T taky nějaký vážnější limit v téhle disciplníně....o problému s 2T vím ale co 4T?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 13:33 | Nahoru | #22
assassin> Ten tříválec pamatuje Hitlera, byl třeba už v IFA F9 a byl pak různě vylepšován. Ten ,co se používal v SAAB96, měl 38k, kdežto ten u W353 už dával 50k. Řešilo se u něj karbonování třetí svíčky, dlouho se stím laborovalo a bylo to tím, že olej se srážel na sacích parozích a stékal ke třetímu válci. Stačilo trochu ubrousit hranu klapky, pal se směs při částečném plynu lépe rozprašovala a míchala a pak už se to nestávalo. 38k motor byl ale na SAAb96 docela málo ,to auto je docela masivní - uvažuj, že ta kulatá kastle je tak tuhá, že když to obrátíš na boudu, většinou ani neprasknou okna. Na zimních rally se to stávalo často a díky celkem dost zaoblené střeše nebyl problém auto rozkýváním postavit na bok, převrátit na kola a jelo se dál. Proto se do pozdějších verzí montoval vidlicový čtyřválec Ford.
S otevřenými koncovkami super zvuk:



enusim2> Čtyřtaktu s tlakovým mazáním dlouhé "brzdění motorem" nijak neuškodí a při dobrém termostatu se ani nepodchladí. Ba některé moderní řídicí jednotky při puštění plynu a určitých minimálních otáčkách zcela vypínají přívod benzinu, nebo nafty, takže s takovým autem je potom tuplem nesmysl sjíždět kopce na neutrál. Pro motorky to ale neplatí, tam jsou ECU daleko primitivnější. A ani u karburátorového motoru se nic nestane.

1 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 13:37 | Nahoru | #23
JMK: je ti to doplnim ze spousta soucasnejch motorek palivo pri brzdeni zavira - tzv fuel cut, naopak se delaj upravy na odstraneni tyhke ficury, protoze to v prechodech zpusobuje "neplynulosti" ... Konkretne treba u kawasaki hodne casta uprava...

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 13:46 | Nahoru | #24
assassin> Děkuju, je pravda, že do těch nejnovějších už tolik nekoukám. Ale už to pár kluků řešilo, že pak po přidání motor škube a nejde plynule dávkovat, tak předělávali jednotky.
Jinak solenoid pro "fuel-cut" se dával už na škodovácké karbce, ale tam byl kvůli zavření volnoběžné trysky, když motory měly někdy problémy se samozápaly po vypnutí a ještě pár vteřin "kašlaly", než se zastavili. Ale někteří toho využívali, že z kopce vypnuli zapalování a když se zavřelo i palivo, mělo to trochu význam.

Naposledy editováno 08.09.2014 13:49:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 18:28 | Nahoru | #25

Ba některé moderní řídicí jednotky při puštění plynu a určitých minimálních otáčkách zcela vypínají přívod benzinu, nebo nafty, takže s takovým autem je potom tuplem nesmysl sjíždět kopce na neutrál.

J.M.K.> Nemáš tak úplně pravdu,existují auta s funkcí tempomatu využívajícího technologii GPS a na základě mnoha sledovaných dat vyhodnotí ř.j. zda klesání sjet s anebo bez rychlosti-porovná valivý odpor motoru vůči udržení rychlosti a ujeté dráze proti dojezdu na neutrál.

Naposledy editováno 08.09.2014 18:30:26

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 19:24 | Nahoru | #26
SirIndy> Gilera kz 125 (1986) tocilo to asi 11,5 :P jinak motor po smrti komplet, zadrena klika, pridrenej pista a nicasil na ceste do spanelska :D....menil sem komplet vsechno co se dalo sehnat, bejvavaly casy co sem myslel ze mi to bude stacit na furt :D

1 reakcí na tento příspěvek Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 20:06 | Nahoru | #27
Coffman: az tak? To jsem nejak nezaregistroval... Ale zaujalo me ze novy auta s dsg automatama nebrzdi motorem ale jedou na vyrazeno:) konkretne 911

Naposledy editováno 08.09.2014 20:06:23

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 20:34 | Nahoru | #28
assassin>No ono se to týká spíš nákladních aut ale umí to ještě mnohem víc

Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 21:17 | Nahoru | #29
A je možný, že se mi utrhla ojnice z pistniho cepu, diky tomuto ? ja myslim ze je to spis nadmerne opotrebenym kluznym loziskem, u mustanga, mam novy skoro vse, nastesni z druhe ruky zadara :D od budouciho majitele.




Ale brzdil jsem jen kratší kopce u nás společně s trochou plynu a brzdou.

Naposledy editováno 08.09.2014 21:19:10

(reakce na) Múže se brzdit motorem u 2-Taktu ?

8.9.2014 v 23:41 | Nahoru | #30
coffman> Rozumím, ale to už dle popisu budou auta na dost vysoké úrovni, na tom, co běžně na silnicích vídám, taková fičura, propojená s GPS, těžko bude. Náklaďák už dle vyhlášky nesmí jet na neutrál, ale tam to určitě bude spolupracovat i s retardérem a ten je na výstupu rychlostky. Ale to už mne minulo, poznal jsem nanejvýš klasický šestnáctikvalt (rozsah a půlky), ale OptiCruise, AS tronic a podobné, natož provázané s GPS, jsem už na vlastní kůži nezažil.
Jinak s tím, že DSG při sjíždění vyřazuje do "neutrálu" (rozepne obě spojky), je to pravda a někteří to tak trochu posměšně kritizují, že VW po letech znovu vynalézá objevené - naráží se právě na volnoběžku. Tu měl třeba ale i Pierce-Arrow Silver Arrow, pochopitelně vypínatelnou (byla za rychlostkou). Spíš asi jen pro "komfort", byl to čtyřtakt V12.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2889 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ


TOPlist