globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

3 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 23:50 | Nahoru | #211
7 stran a nic jsem se nedozvěděl, jen hromada řečí ...bafse> hele, místo sezení u počítače nemarni čas a běž makat do dílny

Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 00:45 | Nahoru | #212
Zajímavej projekt - fandím a určitě budu průběžně sledovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 05:51 | Nahoru | #213

2stroke píše: 7 stran a nic jsem se nedozvěděl, jen hromada řečí ...bafse> hele, místo sezení u počítače nemarni čas a běž makat do dílny


2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 10:15 | Nahoru | #214
Páni, čítam tu o opačne bežiacich stvortaktoch, riešite štartovanie a nikto nerieši tlakové mazanie ktoré nebude fungovať. Bafse, elektrina na take vozitko je tak primitivna, že nepotrebuješ ani zbernice, len par kablov ako na motorke. Na. Tvojom mieste by som si to rozkreslil ako blokovu schému a uvidíš, veď okrem povinnej inštalácie nič nepoužiješ.
A jmk , už opusti roky 80. a vkroč konečne názormi do nového milenia.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 10:18 | Nahoru | #215
Jen abyste to věděli dopředu, že já si to nekoupím .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 11:39 | Nahoru | #216

bafse píše: PEPAFJR> Když dokázal lekalizovat trike -.pepino., tak si myslím, že bych to mohl zvládnou také



Ale vždyť píšu,že zlegalizovat jednu stavbu ať tříkolky či motorky není až takový problém. Ale udělat si licenci na stavbu tříkolek a motorek a jejich následný prodej zákazníkům už je velice náročnej a finančně velkej problém.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 12:02 | Nahoru | #217

bafse píše: Bandaska> A až budu potřebovat udělat elektriku u Tříkoláka, pomůžeš mi s ní?



Ale jo, pomůžu...proč si nehrát...ale mám nohy na zemi...zůstane u jednoho - dvou vzorků...

Naposledy editováno 25.08.2014 12:06:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 13:38 | Nahoru | #218

Bandaska píše: Ale jo, pomůžu...proč si nehrát...ale mám nohy na zemi...zůstane u jednoho - dvou vzorků...



Cuus, hele co naky pivo? Ze bysme dali rec... Treba o ty baterce .... Teda uz asi ne pro pepu ... Ale prave mi proclivaj life clanky na aku do auta......

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 13:59 | Nahoru | #219

BohusStejskal píše: Jen abyste to věděli dopředu, že já si to nekoupím .



Tak to je nás takovejch asi víc: když jsem si hrál s veteránskou HOTOVOU italskou tříkolkou, tak mě chvílema přecházel humor. Na V-papíry to trvalo dva roky, a třeba jen detail - je v tom motor ze skůtra se skůtrovým altikem. Ital nepřemýšlel, že světla vpředu/vzadu jsou o jedno navíc, stěrač, motorek ventilýtoru..... chybělo 100Wattů. A já pořád proč se po nějakym čase vydojí 32Ah baterka. Trubkovákára, přes to laminátová. Dostat se ke svíčce. karbecu- třikrát zalomená golaruka za roh a půl dne práce.
A TO BYL FABRICKEJ VEJROBEK. KDY\Ž VIDÍM TENHLE SICE NADŠENEJ, ALE POŘÁD JEN AMATÉRISMUS - BRRRR!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 16:06 | Nahoru | #220

assassin píše: Cuus, hele co naky pivo? Ze bysme dali rec... Treba o ty baterce .... Teda uz asi ne pro pepu ... Ale prave mi proclivaj life clanky na aku do auta......



jo, proč ne...na středu svolal Majoráno nějaký pivo ke Kozlovi na Basilejáku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 16:09 | Nahoru | #221

Bandaska píše: jo, proč ne...na středu svolal Majoráno nějaký pivo ke Kozlovi na Basilejáku...



Jojo taky mi prisla zprava.... Mam teda kaslicek a rymicku, ale pokusim se dat do te doby do kupy

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 16:09 | Nahoru | #222
Bandaska> ..koukej Majorana pozdravovat. Mozna se v Praze mihnu, pri pruletu z Reichu domu... ale nemuzu dopredu slibit.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 16:20 | Nahoru | #223
stav se...zase si zahajlujem jak onehdá ve sklípku...

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 16:58 | Nahoru | #224
Bandaska> ..pssst...

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 17:12 | Nahoru | #225

J.M.K. píše: VojtasTTR> Nesetkal jsem se zatím s autem, které by po rozjezdu automaticky zamykalo dveře...


Jedno takové mi stojí před domem.

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 17:18 | Nahoru | #226
Číkus> ..taky jedno takove mam a v praci maji kolegove celou radu ruznych jinych, ktera to taky umi....

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 17:19 | Nahoru | #227

Číkus píše: Jedno takové mi stojí před domem.



U lepsich aut je to v menu palubniho systemu, nekde se to aktivuje pres diagnostiku - jde to nastavit uz u prvnich oktavek a fabii...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 20:13 | Nahoru | #228

Číkus píše: Jedno takové mi stojí před domem.


Peugeot Teepee a ostatní to maj taky, odemkneš buď otevřením dveří u řidiče, nebo tlačítkem, ideální auta pro bouračky, to tlačítko je dost blbě umístěné..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 20:22 | Nahoru | #229

rancher píše: Peugeot Teepee a ostatní to maj taky, odemkneš buď otevřením dveří u řidiče, nebo tlačítkem, ideální auta pro bouračky, to tlačítko je dost blbě umístěné..



Jenže při bouračce (aktivaci airbagu), se všechny dveře automaticky odemknou, rozsvítí se stropní světýlko a vypne palivové čerpadlo. Aspoň teda u koncernu to tak je, takže žádný tlačítko hledat nemusíš.
Takže to takhle naprogramujte do toho trojkoláku.

Naposledy editováno 25.08.2014 20:24:58

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #230
BohusStejskal> Volovina, do tříkoláku bych tý elektiky nacpal co nejmíň...

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 21:37 | Nahoru | #231
Jaký máš na to elektro rozpočet ? Udělat EFI na jakýkoli čtyřtaktní motor není naprosto problém, taktéž spojení hlavní jednotky třeba s jednotkou lambdy přes can a jiné..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 22:47 | Nahoru | #232
Číkus> A který typ to je?

BohusStejskal> U tříkolky s otevřenou kabinou je vcelku zbytečné řešit nějaké odemykání dveří a i kdyby byla zrovna rozevřená střecha, tak pokud vůbec střecha bude, bude to primitivní trubková konstrukce potažená plátnem, kterou nebude problém rozříznout a trubky přestříhat obyčejnými pákovkami. Volant s airbagem je také blbost montovat - do něčeho takového patří čtyřramenná klasika s kovovými rameny a dřevěným věncem. Pokud by tedy nebyly problémy s homologací, ale tak dementní sódruzi ve výzkumáku, diktovaní automobilkami a sódruhy z brusele, snad nebudou. Elektrika by taky byla lepší základní a co nejjednodušší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 23:19 | Nahoru | #233
[quote=jean192]Páni, čítam tu o opačne bežiacich stvortaktoch, riešite štartovanie a nikto nerieši tlakové mazanie ktoré nebude fungovať. Zdá se ti toho málo ?Třeba tutu zde nebo J.M.K.>Chce to dělat sériově a až se mu v tom jednou třeba zabije něčí kluk tak se bude ještě rád ohánět všemi těmi splněnými¨debilními¨předpisy a Éčky,pokud teda náhodou ho zrovna ten debilní airbag se složitou elektronikou nezachrání .

Naposledy editováno 25.08.2014 23:53:23

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.8.2014 v 23:54 | Nahoru | #234
coffman> Když se někdo zabije v Trabantu, nebo škodovce, těžko se pak někdo od něj bude ohánět předpisy, "éčky" apod... v něčem takovém třeba konkrétně airbag nemá co dělat a ostatně by u takové kastle ani moc nepomohl. Dá se sice oponovat tím, že dnes by takové vozidlo už schválit do provozu nešlo, ale Ty moderní "retro" Morgany s motorem H-D určitě nemají paskvilní plastový lívanec s pytlem, který by tam byl jako pěst na oko - a také jsou v provozu. A jde taky i o ten faktor, že když si někdo vozidlo koupí, tak kupuje s vědomím, co daný typ má a nemá a co si může a nemůže dovolit. Pak už jen to vědomí absence bezpečnostního prvku má znatelný vliv na psychiku a tím i způsob jízdy. Je to něco podobného, jako byla kdysi (sice "made in USA", ale relativně kloudná a pravdivá) studie, že kdyby ve středu volantu byl vystřelovací trn, který při nárazu řidiče zabije, provoz by hned vypadal úplně jinak.
A z podobného soudku byl i tentokrát realizovaný "bezpečnostní" návrh, kdy místo jednoho klasického volantu měly být dva malé, umístěné po stranách sedačky, s osou napříč směru jízdy a "protiběžné" (navzájem opačný směr otáčení). Několik výrobců zkoušelo, ale nakonec se to ukázalo být slepou uličkou, už jen proto, že u klasického ovládání řidič, očekávaje náraz, podvědomě "ztuhne" a zapře se o volant, kdežto u tohoto provedení má před sebou "prázdno" a pustit obě řídicí kola a opřít se rukama o palubku by trvalo neporovnatelně déle. Toť jen pro zajímavost, co se v historii všechno zkoušelo v rámci "zlepšení bezpečnosti". Konkrétně toto řešení bylo inspirováno tím, že zde nebude hrozit, že při havárii hřídel volantu vletí dovnitř a řidiče probodne.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 00:02 | Nahoru | #235
fandím...

nečetl jsem to celé, ale asi 2 roky zpět dojel na Buchláky postarší borec s velorexem a měl tam danej motor z SV650, celkem zajímvé, škoda že sem neviděl motorový prostor..

třeba ho někdo zná, o tomhle motoru bych taky uvažoval, je jich všude plno...
A nebo na pořádný hardcore, motor z RSV od Rotaxu...

(reakce na) Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 13:11 | Nahoru | #236
PEPAFJR> A dáš si k tomu koštěti brambory nebo ho dáš jen tak?

Naposledy editováno 26.08.2014 13:11:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 14:11 | Nahoru | #237
J.M.K.> Jaguar S-Type

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 15:11 | Nahoru | #238
Nečet jsem celý, tak nevím jestli někoho nekopíruju. K případný legalizaci: určitě to nějak jde, a to i bez prototypů, který by zkušebna měla rozštípat. Zákon se o tom zmiňuje, otázkou je samozřejmě jaká je praxe. Na Tvým místě bych se pokusil spojit s někým, kdo už to opravdu absolvoval v praxi a samozřejmě úspěšně. Mně napadá jako příklad:

Legr

Pravdou je, že tam byl spolutvůrcem Ing. Václav Pauer, což uř je dneska legenda v konstrukci závodních a sportovních aut - svého času šéfkonstruktér plzeňského Metalexu. A je dost dobře možný, že právě jeho jméno pomohlo "legalizačnímu úspěchu". Za zeptání nic nedáš.

(reakce na) Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 15:16 | Nahoru | #239
Číkus> Tak to už je samozřejmě "jiná liga", než běžně se vyskytující vozy, spíše typu "užitkáč", než "reprezentatant".

Naposledy editováno 26.08.2014 15:16:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 15:22 | Nahoru | #240
Ricard> Ale to je pořád jenom legalizace jediného prototypu. Bafse by jak jsem pochopil chtěl vyrábět stejné tedy sériové kusy na prodej. A to je velký problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist