Několik sezón jsem jezdil na YBR 125, jsem s ní spokojenej, ale nastal čas na něco silnějšího. Původně jsem si chtěl koupit za cca. 50.000 ojetou CBF500 / GS500 / GPZ500 nebo podobně. Chci jí na pár projížděk po okreskách a nemám v plánu jezdit ani moc daleko, ani moc rychle. Pak jsem si ale vzpomněl jak rád jsem s YBR odbočil na polní nebo lesní cestu a drandil jsem si blátem a přestože na to nebyla stavěná, fakt jsem si to užíval (a několikrát se přitom vyklopil)
Otázká zní: dá se vůbec s takovým pětikilem sjet mimo silnici? Nejsou na to ty motorky moc těžký? Přemýšlel jsem i o BMW F650, ale nebude mít zbytečně špatný vlastnosti na silnici?
Bonusová otázka: To vyklápění se mi stávalo docela pravidelně, ale myslím že je to v terénu do jistý míry normální. YBR to snášela relativně dobře, pár škrábanců, občas novej blinkr. Jsou na tom "větší" motorky podobně? Vyplatí se ochranný rám?
Díky :)
co je na tebe velké nebo těžké
Já třeba na jednoválcové enduro nedám dopustit
pokud bych ti mohl s něčím poradit klidně se ptej.
a Pročti si můj profil at zhruba víš o čem mluvím
čau Woky
1 reakcí na tento příspěvek S pětikilem do terénu?
Jde všechno, ale myslím si že pro tvůj účel by bylo lepší nějaký dvouválcový cestovní enduro jako Kawa KLE500, Honda Transalp 600 nebo 650 nebo Yamaha XTZ750 - už proto že v rozměrech kol který tyhle stroje maj je slušnej výběr pneu použitelnejch i v terénu.
Padat budeš v terénu na všem, je potřeba uzpůsobit stroj aby nevznikaly velký škody.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S pětikilem do terénu?
TomElefant750 píše: Kontaktuj uživateleSim , jezdí na CB500 i v terénu, má s tím dost zkušeností a dokonce je odněkud z Plzně.
Jde všechno, ale myslím si že pro tvůj účel by bylo lepší nějaký dvouválcový cestovní enduro jako Kawa KLE500, Honda Transalp 600 nebo 650 nebo Yamaha XTZ750 - už proto že v rozměrech kol který tyhle stroje maj je slušnej výběr pneu použitelnejch i v terénu.
Padat budeš v terénu na všem, je potřeba uzpůsobit stroj aby nevznikaly velký škody.
Čau, Tom
podle mně sou tohle docela velké a těžké motorky .
Na to aby je pořád zvedal
1 reakcí na tento příspěvek S pětikilem do terénu?
Woky: Mám necelých 70kg a nejsem žádný svalnatec, proto mám trošku strach před koupí těžký motorky. Ta 125 se udržet dá když si chce lehnout, ale u něčeho, co má 200kg si už nejsem jistý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S pětikilem do terénu?
Woky píše: podle mně sou tohle docela velké a těžké motorky .
Na to aby je pořád zvedal
jasne,Pegaso s 220kg je hotove pirko....omg ty to tvoje pego asi ojizdis dnem i noci do vyfuku,podle toho,jake ody na neho pjejes, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S pětikilem do terénu?
Woky píše: podle mně sou tohle docela velké a těžké motorky .
Na to aby je pořád zvedal
Máš pravdu, jsou těžké, ale osobně na něčem podobným už léta jezdím a navíc znám mnoho desítek - od vidění možná stovky - lidí kteří na těhle strojích po lesních cestách i pěšinkách jezděj.
Jen je možná lepší nejezdit na těhle těžkejch strojích do terénu sám - občas se stane že to spadne nebo zapadne v bahně tak že si s tím člověk sám neporadí.
Čau, Tom
fockewulf píše: jasne,Pegaso s 220kg je hotove pirko....omg ty to tvoje pego asi ojizdis dnem i noci do vyfuku,podle toho,jake ody na neho pjejes, ne?
zase jsi nezklamal.
Víš že z dálky vypadáš jako debil?
A z blízka je to pravda....
na silnici to má vlastnosti úplně normální a nebude to v "terénu" tak nesmyslný.
rozdíl mezi ybr a pětikilem je dost velké. ybr je motokolo a třeba s fichtlem je v podstatě jedno jestli seš na silnici nebo "v terénu", pětikilo bude mít chování úplně jiný
Já ho vybral právě z důvodu co jsi psal ty. Jezdím hodně silnice ale občas si zajedu vyblbnout na louku, polňačku atd...
Aha teď jsem si všimul, že za to chceš dát 50tis. a to na stromka stačit nebude, pořád si drží svoji cenu.
1 reakcí na tento příspěvek S pětikilem do terénu?
Prostě, když upadneš, tak hned v té největší nasranosti vyskočit, bafnout motorku za řídítko a trhnout!
Nesmíš kolem toho chodit a přemýšlet
Mě tu fungovalo 5 let, než jsem si řekl že se na to můžu vys... a koupil jsem 100 kg Freeride ta ale není vhodná na silnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S pětikilem do terénu?
storeman píše: Poradím jak zvedat v terénu těžkou motorku:
Prostě, když upadneš, tak hned v té největší nasranosti vyskočit, bafnout motorku za řídítko a trhnout!
Nesmíš kolem toho chodit a přemýšlet
Mě tu fungovalo 5 let, než jsem si řekl že se na to můžu vys... a koupil jsem 100 kg Freeride ta ale není vhodná na silnici
Dobrá rada, je to trhnutí je potřeba brát s ohledem na věk jezdce) V jitém věku trhneš....a už se nenarovnáš)
Když slezeš ze stopětadvácy,tak bude vše přes 150 kilo těžké a neohrabané.Já se takhle vracel snad třikrát k jednoválci,protože mi dvouvál připadal jako těžká a neohrabaná mrdka.Ten poslední dvouvál mi zůstal déle a zvykl jsem si a připadá mi jeho váha adekvátní.Na druhou stranu,je to dvouvál se psanými 189 Kg suchými,takže žádný těžkotonážník.
Pokud chceš motorku na krátké projížďky v jednom a s občasným středně těžkým terénem,volil bych jednovál,klidně jakýkoliv z těch co doporučují zde.Na druhou stranu,lehký off dáš i se silničním dvouválem(někteří i hard terén,viď Tome ).
V případě tebou uváděného BMW záleží na verzi,F je dost odlišná od GS.Nicméně i ty relativně terénější stroje ukazují své nedostatky na silnici především až při vyšších rychlostech nebo větších vzdálenostech.
Radím každému:Sedni si a vyzkoušej.Každému vyhovuje něco jiného,a při běžném provozování vyhoví jakýkoliv trochu univerzálnější stroj.Já se vždycky cítil jako endurák,ale to co já považuju za terén bych dal snad na čemkoliv.