globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor z havárky (dá se zachránit?) Foto
pánové mam z havárky motor kde se utrhlo oz.kolečko z vačky od rozvodů. zasílam foto a chci se zeptat kdo se v tom vyzná jestli ten motor pujde zachranit nebo ne.diky za odpovedi
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 21:56 | Nahoru | #1




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:03 | Nahoru | #2

Miruszx10r píše:




motor bych řekl deat...na 99,9% se to protočilo a trefily se ventily s písty a to nema finančně smysl opravovat ..raději kup jinej motor
ale na fešáka máš slušný nehty

Naposledy editováno 30.03.2014 22:09:12

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:08 | Nahoru | #3
gorkin>

1 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:09 | Nahoru | #4
Proč myslíš,že motor death.Mohlo by stačit vyměnit ten krajní domeček vačky a záleží jak je to prasklé buď rozvodové kolo nebo celou vačku.Kolik to má najeto?Jestli se to vyplatí opravovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:12 | Nahoru | #5

Vítězslav_Máří píše: Proč myslíš,že motor death.Mohlo by stačit vyměnit ten krajní domeček vačky a záleží jak je to prasklé buď rozvodové kolo nebo celou vačku.Kolik to má najeto?Jestli se to vyplatí opravovat.


co tam muselo být za sílu co utrhne vačce která se tak trochu točí šrouby---a že ty šrouby z řempa nejsou...je jasne že

Naposledy editováno 30.03.2014 22:15:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:16 | Nahoru | #6
gorkin> Ale já tam žádný šroub utržený nevidím,jen ten odlitek závitu na domečku.A hlavně tam není to rozvodové kolo a na fotce není vidět jak je ta strana poškozená.U aut mám zkušenost,že se utrhne po nárazu rozvodové kolo,když dostane ránu,ale prasklou vačku u rozvodového kola jsem viděl jen u Fiata.

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:18 | Nahoru | #7
Vítězslav_Máří> hele a jakym způsobem je připevněno ozubený kolo rozvodového řetězu k váčce ????
jestli sis nevšim tazatel píše že se mu utrhlo ozubený kolo vačky

Naposledy editováno 30.03.2014 22:20:31

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:20 | Nahoru | #8
opravit se da vsechno,, ale pocitam minimalne jeden pist bude potkanej s ventilama, kde je to kolo s tim kusem vacky? spadlo dovnitr nebo vylitlo deklem ven??

1 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:20 | Nahoru | #9
V tom lepšom prípade si to odsralo pár sacích ventilov, bez otvorenia ti ale nikto nepovie či to má, alebo nemá zmysel opravovať

1 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:21 | Nahoru | #10
To podle motoru.Někde je navlečené kolo normálně na hřídeli a na některých motorech je jen osazení kolo je přidělané normálně z boku na hřídeli.U první verze je proti protočení klínek a u druhé verze je ve vačce kolíček,který třeba u toho fiata rád praskne zrovna když se motor potká a je pak problém jej odvrtat.Je fakt,že potkané na sání by to mohlo být,záleží kolik má píst prostoru při otevřeném ventilu.

Naposledy editováno 30.03.2014 22:22:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:23 | Nahoru | #11

Vítězslav_Máří píše: To podle motoru.Někde je navlečené kolo normálně na hřídeli a na některých motorech je jen osazení kolo je přidělané normálně z boku na hřídeli.U první verze je proti protočení klínek a u druhé verze je ve vačce kolíček,který třeba u toho fiata rád praskne zrovna když se motor potká a je pak problém jej odvrtat.Je fakt,že potkané na sání by to mohlo být,záleží kolik má píst prostoru při otevřeném ventilu.


přidělané

Naposledy editováno 30.03.2014 22:23:49

1 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:23 | Nahoru | #12
Pokud je to kolo k vačce přišroubované, může být jen zalomený šroub. Každopádně to asi bude potkaný. Vyndal bych vačky a zkusil protáčet motorem zda při každém zdvihu je cítit komprese. Potom dát do kupy rozvod a změřit komprese.
Proč myslíš že to nepůjde opravit? Už jsem dával dokupy horší mrtvoly.....

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2014 v 22:24 | Nahoru | #13
A ten domeček by šel možná zavařit, není tam taková síla když to jen drží ventilové víko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:26 | Nahoru | #14

dave-lister píše: Pokud je to kolo k vačce přišroubované, může být jen zalomený šroub. Každopádně to asi bude potkaný. Vyndal bych vačky a zkusil protáčet motorem zda při každém zdvihu je cítit komprese. Potom dát do kupy rozvod a změřit komprese.
Proč myslíš že to nepůjde opravit? Už jsem dával dokupy horší mrtvoly.....


jestli se to utrhlo v v tahu nebo řekněme ve 2000k otáčkách...tak ????
jako takhle jedna fotka ti cenovku nevystavi..ale dle meho tam budou velké škody
Toť muj názor

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:28 | Nahoru | #15

gorkin píše: přidělané

Škoda že nemám v compu nějaký Fiat manuál,koukni se někde na foto rozdělaného motoru třeba na Punto.Je tam rozvodové kolo,kde je vybrání pro průměr vačky a to je nasazené na bok vačky a dotažené šroubem M 10X1,25,který se jistí lepidlem na závity a kolo je proti protočení zajištěno kolíčkem stejně jako kolo na hřídeli perem.Ale to je jedno tady se řeší motor na motorku ne na toho Fiata.

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:36 | Nahoru | #16

Vítězslav_Máří píše: Škoda že nemám v compu nějaký Fiat manuál,koukni se někde na foto rozdělaného motoru třeba na Punto.Je tam rozvodové kolo,kde je vybrání pro průměr vačky a to je nasazené na bok vačky a dotažené šroubem M 10X1,25,který se jistí lepidlem na závity a kolo je proti protočení zajištěno kolíčkem stejně jako kolo na hřídeli perem.Ale to je jedno tady se řeší motor na motorku ne na toho Fiata.


jejda že to neporovnaš např se Zetorem
mluv (piš) konkretně k hondě
peace

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:48 | Nahoru | #17

Vítězslav_Máří píše: Škoda že nemám v compu nějaký Fiat manuál,koukni se někde na foto rozdělaného motoru třeba na Punto.Je tam rozvodové kolo,kde je vybrání pro průměr vačky a to je nasazené na bok vačky a dotažené šroubem M 10X1,25,který se jistí lepidlem na závity a kolo je proti protočení zajištěno kolíčkem stejně jako kolo na hřídeli perem.Ale to je jedno tady se řeší motor na motorku ne na toho Fiata.

No pozor na to, trebárs u spomenutého Punta 1.2i 8V kludne môže streliť rozvod a motoru sa nič nestane, ale to jeden z mála motorov, kde je konštrukčne tolko miesta, že nedôjde ku kolízii ventilu s piestom. Zrovna také nešťastné porovnanie

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:49 | Nahoru | #18
gorkin> Já jsem to pochopil tak, že se to ulomilo při nehodě když do toho rozvodového kola něco narazilo. Pokud se to ukroutilo z důvodu zadřené vačky tak se oprava může zkomplikovat ale taky by to mělo jít. Když vymění poškozené díly tak by mělo být jedno v jakých otáčkách se to ulomilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 22:50 | Nahoru | #19
Vítězslav_Máří> Spousta motorů tam žádnej kolíček nebo klínek nemá a drží to jen stiskem šroubu.

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 23:10 | Nahoru | #20
Rozebrat a pak se uvidí co a jak.Takhle těžko soudit.Sundej hlavu a pak počítej penízky,jestli se to vyplatí,nebo jiný motor.

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

30.3.2014 v 23:23 | Nahoru | #21

dave-lister píše: Vítězslav_Máří> Spousta motorů tam žádnej kolíček nebo klínek nemá a drží to jen stiskem šroubu.


motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 08:53 | Nahoru | #22
Zmer komprese ve valcich a uvidis jestli se to potkalo a jsou ohnute ventily.

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2014 v 09:11 | Nahoru | #23
Shodit hlavu a pak to teprve řešit podle škod na pístech, ventilech atd...

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 09:56 | Nahoru | #24
Osobně bych v takovém případě shodil hlavu, a minimálně vršek pořádně zkontroloval.

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 10:23 | Nahoru | #25

Ivan-K píše: V tom lepšom prípade si to odsralo pár sacích ventilov, bez otvorenia ti ale nikto nepovie či to má, alebo nemá zmysel opravovať



pokud to kolecko upadlo za behu motoru, tak to nebudou jen saci ventily. jak se uvolni retez, tak zacne preskakovat a potriskaji se i ventily i na te vacce, co je na retezu.

pokud se to stalo za behu motoru, tak bude podle mne potlucena vetsina ventilu. tzn hlava game over.

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 11:02 | Nahoru | #26
Jak se tu pise muze a nemusi to byt opravitelny. Nejde jen o ohnuty ventily muze byt poskozen ceely klikovy mechanismus zejmena ojnicni saly. Rozebrat zjistit skody a rozhodnout co dal. Tady psanim jeste nikdo nic neopravil....

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2014 v 11:51 | Nahoru | #27
může být v pohodě a nemusí...dokud neshodíš makovici, nic nezjistíš...osobně bych ho rozebral na atomy a složil co je dobrý, co bude špatný dokoupit, namazat a uložit do sucha...

jinak bych zkontroloval délku a tvar ojnic( měřením, ne okem ) a hlavně pořádně vypucovat vnitřek od kovových střepů...hlavu buď opravit, nebo sehnat jinou....

motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 20:45 | Nahoru | #28
Rozebírat nemusíš. Vyndej svíčku, strč tam šroubovák, najdi horní úvrať. Zajisti si kliku ať se ti netočí. Do válce přes svíčku foukni stlačený vzduch. Musíš to dobře utěsnit. To celé čtyřikrát. Jakmile ti to půjde do sání nebo výfuku, tak to máš potkaný.

1 reakcí na tento příspěvek motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 21:39 | Nahoru | #29
Místo eskamotérských kousků s foukáním do válců sundej hlavu. Je to naprosto jedno. Pokud bude motor potkaný, krásně uvdidíš, na čem jsi. Když se potká píst s ventilem, může se ventil ohnout (lepší varianta) nebo taky stlačit dřík proti vačce (horší varianta). Každopádně, s hlavou dole víš, na čem jsi. Pokud to nebude na opravu, můžeš ho rozprodat na díly. To už máš jedno, jestli je hlava dole nebo ne. A pokud by se to opravovalo, stejně by bylo lepší hlavu sundat. Těsnění pod hlavu zase není tolik peněz. Případně koupit celou sadu na motor a když už se to bude dělat, zabrousit ventily, vyměnit gufera a vůbec ty těsnění, které budou v sadě. Podle fotky se nic nepozná. Pokud tady dáváš fotku, jen aby ti ostatní potvrdili, že se to opravit dá, pak ano, dá. Je to jen otázka času a peněz.

(reakce na) motor z havárky (dá se zachránit?) Foto

31.3.2014 v 22:13 | Nahoru | #30
scalla> Tak to sundáš, když to bude jen trochu kleplý neuvidíš nic. Tak je zaliješ např naftou, čističem.. jestli netečou. Vzduch by ti to zjistil hned. Potkanej bych neopravoval bude to drahý. Eska-montér
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist