globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: foukání pneu
Ahoj, potřeboval bych poradit, jak foukat pneu na Varaderu 1000. Výrobce motorky udává, že se v zadu má foukat při plném zatížení na 2,8bar, ale na pneu (Mitas E-08) je psaný max 2,3bar. Je mi jasný, že to na víc jak 2,3bar foukat nemůžu. Neni pak problém v pneumatice, jestli by nabyla potřeba jíná pneu, kterou budu moct foukat na těch 2,8bar? Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek foukání pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2014 v 19:14 | Nahoru | #1
udávaný tlak je pro předepsané pneu (typy najdeš v manuálu) Mitaska není předepsaná - řiď se návodem výrobce pneu.

foukání pneu

30.3.2014 v 10:40 | Nahoru | #2
já jezdim mitas E-07 a foukám předek na 2 zadek na 2,2 cca a když jedu naloženej tak hodim zadek na 2,5 a předek na 2,3

foukání pneu

31.3.2014 v 08:54 | Nahoru | #3
Mitasy /M 10, M 07 /doporučuji obecně foukat víc,záleží na celk. váze motorky a užit. hmotnosti. Jinak se to trošku vlní a chová nejistě - malinko pohupuje. Já na Varaderu při své hmotnosti 110kg a víc foukám na 2,7 a 2,9. Při jízdě ve dvojici a 3x kufr foukám až na 2,9 a zadek 3,1. Pak to jezdí normálně, pneu je rovnoměrně ojetá až na hrany, není odskákaná a dokonce ani špalky nepraskají-samo, že nesmíš na nich jezdit v létě 150 a víc....Při montáži na ráfek doporučuji důkladně očistit dosedací plochu ráfku i pneu a přefouknot na chvilku až na cca 4,0 pak upustit, aby pneu dokonale dosedla k ráfku.

foukání pneu

15.4.2014 v 15:12 | Nahoru | #4
borci nechci rejpat, ale nevím proč nepředpisové gumy na takovou motorku Kdo chce mít opici musí mít i na banány a když už je něco z důvodu financí tak z důvodu bezpečnosti rozhodně nepřehušťovat !! guma se pak chová úplně jinak kór v jízdě v tandemu !!

1 reakcí na tento příspěvek foukání pneu

17.4.2014 v 09:02 | Nahoru | #5
essmene, proč si myslíš, že Mitasy jsou nepředpisové gumy? Rozhodně to není z důvodu finančních, aspoň teda u mne, u někoho možná ano-ale ten koupí ojetou pneu po mě-to co ojetý vyhazuji, jiní kupují...
Jde o to, že pokud nejseš jenom asfaltovej specialista a rád se podíváš i jinam /tím nemyslím hard off/ tak na silničních pneu /co si budem říkat ani jedna pneu mimo špalků není na jízdu mimo asfalt/ můžeš tak akorát zajet do kempu, pokud nezapršelo a není mokrá tráva-to hned lehneš.
Takže je to o tom jezdit i jinam, kam čoper,zmzlina nemůže, resp. strašně by dostali zabrat. Proto mám Varadero a zajedu kam chci-omezují mne jenom pneu a moje /ne/umění. Přehušťování o 0,2-0,4 u Mitasek není žádný problém. Potvrdili mi to i kluci od Mitasu. Naopak, huštění a změna huštění víc,nebo míň je běžná věc...Zkus např. s předpisově nafouklou siln. pneu jet po makadamu-prorazíš to aniž řekneš švec. Nebo zkus jet v písku -tady musíš podhustit.
A dovolím si tvrdit, že pokud má moto výrazně lepší jízdní vlastnosti při malém laborování s tlakem, je to lepší, než když někdo jezdí sólo, pak ve dvojici a neví ani kde je ventilek-pak pindá že to plave, kroutí se a pod.
Jsou to zkušenosti které Ti nedá žádná příručka a teorie. Samozřejmě každý může mít na věc jiný názor.

(reakce na) foukání pneu

22.4.2014 v 09:05 | Nahoru | #6
majanko> podívej asi takto, ať si každej dělá s tlakem co chce. On se Ti ten tlak mění i s teplotou a nadmořskou výškou a to ani nemusíš lízt k čepičce ventilku Spíše než jen mokrá tráva nebo jak píšeš ty - makadam bych řešil délku tratě a stát ve kterým jedeš. Je mi jasné, že pokud jedeš v ČR jen pro lahváče do supermarketu a zpět tak toto neřešíš. Ale přefoukni gumu třeba v Alpách, sedni do tandemu a vyjeď trošku vejš a zjistíš, že ten tlak se ti změnil a to dost razantně ! A může dojít i k protržení pneu na úplně čistý silnici jen díky fyzikálním zákonům viz. druhý stupeň ZŠ teda alespoň do nás toto učitel tloukl Toť vše. K tématu - značku neřeším, obuj tam co chceš, řeším jen tlak pneu, který výrobce doporučuje a to asi z nějakýho důvodu. Jsem zvědavý jak dlouho ty gumy pře/podhuštěný vydrží Jinak po silnici jezdím na silničních a pokud musím z nějakýho důvodu sjet do lehčího terénu, neřeším tlak ale pořádně držím řídítka a du ze sedla v tamdemu musí ze sedla naopak žena

1 reakcí na tento příspěvek foukání pneu

23.4.2014 v 09:04 | Nahoru | #7
essmene, nechci tady rozvádět debatu o tom kdy prdna guma, pokud ji přehustíš a kolik to musí být barů /tzv. móóóc-hafo barů/. Určitě desetiny nehrají roli. Ani jsem o tom neslyšel, nečet, neviděl a to už něco mám najeto. Tvůj učitel ze základky má určitě radost, že si pamatuješ cosi o rozpínavosti plynu Že prdne občas guma na kamionu je něčím jiným, zpravidla způsobem protektorování, ale zejména poškozením vnitřní konstrukce pneu, což přehuštěním nedosáhneš.
Pro zajímavost uvedu, kolik jsem najel na pneu u Varana. Origo Bridgestony-cca 14000, Tourance cca 12000, AnakééII cca 12000, M10-špalky cca 4000/což je průměr u špalku na velk. cest.enduru/, M07 cca 12000 a dají možná asi 1000km.

(reakce na) foukání pneu

23.4.2014 v 14:25 | Nahoru | #8
majanko> určitě máš najeto, a asi hodně možná i nacouvané když ses tak rozepsal a sděluješ to jako bych to měl obdivovat já se s tebou nemůžu srovnávat, teď jsem slezl z tříkolky a poprvé sedím na motorce, nesestupuji na hladinu srovnávání. Jsi asi borec a máš svůj fanklub tak to sděluj jim nebo tomu koho to zajímá . Hele nech to bejt, jezdi si jak chceš a já budu dělat to samé. Odbíháš od tématu a až se někde potkáme, určitě budeš mít v základní výbavě i kompresor když tak rád měníš tlaky. Mimochodem ve tvém výčtu kilometrů jsem neviděl jedinou gumu Mitas. Já dříve jezdil na Mišelkách a není jedno ve které zemi byly vyrobené, i to má dost vliv na počet najetých kilometrů. Poslední sady řeším jen Bridgestonkama. A nehodlám přehušťovat ani podhušťovat ! Za A) si nebudu kurvit gumy a za B) na změnu tlaků nemám ani chuť ni čas. Sotva se mi chce štelovat podvozek. Jezdím pro radost ne pro soutěž. Tečka 20, kočím tuto debatu. Jestli jsem se tě nějak dotkl, tak to zpracuj jak umíš.

(reakce na) foukání pneu

23.4.2014 v 18:31 | Nahoru | #9

Begy píše: udávaný tlak je pro předepsané pneu (typy najdeš v manuálu) Mitaska není předepsaná - řiď se návodem výrobce pneu.


Má pravdu, tahle guma není doporučená! Nesplňuje rychlostní index. Na Varana je to H 210 a třeba Mitas 07 má jen T 190
Zaslechl jsem jak si loni ve Francii toho všimli policajti při kontrole BMW GS 1200 a z Francie jel na káře V případě maléru, nehody, jednání s pojišťovnou a všimnou si, jste prohrávající.

1 reakcí na tento příspěvek foukání pneu

24.4.2014 v 09:08 | Nahoru | #10
essmene, jenom pro Tvoji info M10 je Mitas E-10, M07 je Mitas E-07. Téma je foukání pneu, konkrétně Mitas, tak nevím co se Ti nezdá. Pokud Ti stačí rady lidí co mají 18 a Varadero viděli akorát na obrázku, tak je poslouchej a dej na jejich rady. Ja budu dál psát, protože mám určité zkušenosti a možná to krom Tebe i někoho zajímá. Na tento účel je tady fórum.Přeji šťastné km na správně nahuštěbých pneu.

(reakce na) foukání pneu

24.4.2014 v 14:25 | Nahoru | #11
majanko> ano správně, to je to co říkám já, mnoho šťastných km na správně nahuštěných předpisových gumách

Naposledy editováno 24.04.2014 14:28:11

foukání pneu

30.4.2014 v 12:41 | Nahoru | #12
Taky jsem koukal že mám na E-08 napsáno jen 2,3bar. Foukám je ale stejně jako předtím Anakee na nějaký 2,8-3,0 a nemám s tím problém.

foukání pneu

3.5.2014 v 19:06 | Nahoru | #13
Díky za rady. Jinak jsem kontaktoval výrobce Mitas a bylo mi zděleno, že není problém E-08 foukat na 2,8. Prý budou předělávat i formy, aby to bylo na gumách psaný.

foukání pneu

5.5.2014 v 08:51 | Nahoru | #14
jo, jo, vždyť to říkám celou dobu, že je potřeba /nejen/ Mitasy přefouknout zvlášť na silnici a ve dvou s kuframa a batožinou. Něco už na nich mám odjeto. Pak jezdí líp,např. netvoří se plošky, jsou pak hodně dobré. Na motorce je POTŘEBA si pohrát s gumama a pružením, není to auto a doporučené huštění nemůže pokrýt celé spektrum různych motorek, zatížení jenom jezdcem, ledvinkou, 3x kufry, lodní vaky, apod., odlišný styl jízdy, jízdu na odlišném povrchu. Kdo to nedělá tak má pocit, že občas má někde nějaký problém s motorkou /vlnění, pohupování, podklouzávaní, drncání.../ .

foukání pneu

15.5.2014 v 08:11 | Nahoru | #15
ja mam metzelerky a foukam obe na 2.5...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist