globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomalé vybíjení baterie
26.3.2014 v 21:51
Ahoj, mám problém s baterkou.
Kompletně jsem prošel celou elektriku(všechny dráty i spotřebiče). Ale našel jsem problém. Když změřím volty na baterii, mám tam 5,9 V, když dám klíče do zapalování a svítí kontrolky, tak je napětí rázem kolem 3V. Když zapnu světla, tak jako kdyby umíraly. Když vše vypnu a změřím baterku, tak se pomalu hodnoty zvyšují až zase na skoro 6V. Taky neslyším houkačku, jenom slabé cvakání, jakoby ten proud byl nedostačující. Nevím, jestli je někde chyba, jestli je někde zkrat, ale kontroloval jsem to. Špatné dráty jsem vyměnil. Baterku jsem nabíjel 8 hodin předevčírem a vždy ji vypojím přes noc. Pracuji s ní jenom když se hrabu v motorce. Je zakoupená v červenci loni. Ještě jsem nestartoval, ale malou jiskru to hází. Už mám všechno na motorce udělané a chci ji vytáhnout z dílny a konečně ji protáhnout, ale zjistil jsem tuto závadu. Mám Jawu 250/353.
Baterku mám tuto:
http://www.mototechn...&products_id=301

Čím by to mohlo být? Baterkou? Díky.

Pomalé vybíjení baterie

26.3.2014 v 22:54 | Nahoru | #1
Podle všeho je bateri v prdeli.
Páč by měla mět sama o sobě alespoň 6,2-6,3V a po zapojení něčeho tak 5V.
Eště by sis mohl změřit proud při odběru (zaplý klíček) a tím si udělat představu, který spotřebič je v akci - sů to nejaké kontrolky a zapalovací cívka.
Totéž bych udělal aj bez klíčku, tam bys neměl naměřat nic.
Pokud měls tu baterku nachystanů od červenca, tedy nalitý elaktrolyt a nic si s ňů neudělal, tož ti mezi tím umřela.
Ona se tá baterka, podle návodu, má po nalití elektrolytu buď nabit a nebo ujet nejaké kilometry. Tím se zprovozní (za předpokladu správné elektrické soustavy stroje - měl bys naměřit nabíjecí napětí tak 7,2V).

Pomalé vybíjení baterie

26.3.2014 v 22:55 | Nahoru | #2
baterka je K.O (nema kapacitu)

Pomalé vybíjení baterie

26.3.2014 v 22:57 | Nahoru | #3
Chování po zapnutí spínačky (zasunutí klíče) jasně ukazuje na slabou baterku - buď je vybitá, nebo má některý z článků zvýšený vnitřní odpor a na něm se napětí ztrácí.
Zkus baterku nasadit a zapnout spínačku hned potom, co baterku odpojíš od nabíječky, co to udělá. Nebo přesnější by bylo změřit baterku zátěžákem, ten by hned ukázal, zda baterka udrží kapacitu a je schopná dodat potřebné proudy.
Běžnou radou by v takových případech bylo "vem štartkáble a připoj přes ně baterku z auta", to ale zde nezkoušej, neboť 12V baterka nebude to pravé, i když na kejchačce není žádná elektronika. Cívka, dynamo a relátko by to vydržely, ale už by nepřežily žárovky a kdoví, zda by ampérmetr neletěl prudce "za roh" a tak se mechanicky nepoškodil. Leda si od někoho půjčit baterku z Trabanta.

Mimochodem, zkrat bys poznal podle pádu napětí skoro k nule a hlavně drát obvodu, v které mzkrat je, by se během pár vteřin tak rozehřál, že by se začalo kouřit z izolace. A pokud máš dobře dimenzovanou pojistku ,ta by hned praskla. Takže při nejhorším budeš mít někde svod (částečný zkrat"), ale kor,měříš-li napětí přímo na svorkách baterky, tak s velkou pravděpodobností je baterka v háji. Kor, když začne skomírat už při zapnutí zapalování a buzení dynama. Kdyby byl na motorce starter, tak s ním baterka ani nehne.

Pomalé vybíjení baterie

27.3.2014 v 09:24 | Nahoru | #4
Tohle je přímo ukázkový příklad toho, když akumulátor přijde o svojí tvrdost. Při odběru proudu nedokáže udržet napětí v normální mezi, napětí prudce padá. Akumulátor je s největší pravděpodobností v háji. Zkusit nabít, pomalu vybít a znova nabít. Pokud se to nesrovná (jakože na 95% ne), je v loji a musíš koupit novej.

Jak píše J.M.K. - nabít a změřit baterku při zatížení - potvrzení o stavu baterie v konkrétních hodnotách.

Pomalé vybíjení baterie

27.3.2014 v 10:58 | Nahoru | #5
Baterka na prázdno musí mít 6,2-6,3V jak je napsáno výše. Po zatížení jen tak nesmí jít pod 6V.

Pomalé vybíjení baterie

27.3.2014 v 22:14 | Nahoru | #6
Super,díky za rady,zítra ji jdu reklamovat a uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek Pomalé vybíjení baterie

14.4.2014 v 21:07 | Nahoru | #7
Reklamace se neuznala, je na to jenom 6 měsíců záruka. Zkusil jsem ji ještě vybít a pořádně nabít a hle, funguje perfektně. Nevím, jak se to podařilo, ale je v perfektním stavu, voltů je tam 6,2 a klakson taky troubí, byl špatně nastavený, stačilo otočit na zadní straně pravým šroubkem.

(reakce na) Pomalé vybíjení baterie

14.4.2014 v 21:26 | Nahoru | #8

friday píše: Reklamace se neuznala, je na to jenom 6 měsíců záruka. Zkusil jsem ji ještě vybít a pořádně nabít a hle, funguje perfektně. Nevím, jak se to podařilo, ale je v perfektním stavu, voltů je tam 6,2 a klakson taky troubí, byl špatně nastavený, stačilo otočit na zadní straně pravým šroubkem.



Jen tak mimochodem - jakou tam máš baterku? Typ a výrobce?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3879, 3880] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116373 Včera v 16:41 pech.
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist