2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
karf píše: mi_psi> Před pár lety jsem dělal servis na litrovém Raptoru (nové pneu, svíčky, filtr, náplně, kontrola vůlí, synchronizace klapek, ložiska...) a platil jsem něco přes 12 tisíc. za 50 bys měl totální generálku.
taky by si to některé motorky už zasloužili - tlumiče, pružiny, rozvody, spojka, kotouče a seš na 50 a to je to o čem tu mluvím, jenže tady je to jak do dubu. A už sem 2x napsal, že se nebavím o nájezdech do 100tkm. To má stejně každá druhá motorka.
A ještě tu někdo psal, že záleží na stroji - to jistě ano. Samo, že velekj předimenzovanej cesťák bude v pohodě, když se na něm jezdí dálka kadla kadla způsobem, ale třeba naháč, kterej se týrá na okruhu i v provozu bude po 100tkm ko tak jako tak..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
mi_psi píše: Tady nejde o to, co je na budíku, ale o stav. A říkám, že stav motorky, co má hodně najeto vyžaduje vždycyk větší investice. A jestli je pro vás ok dělat repas tlumiče a vidlice za dejme tomu 10tis a dávat 3 nový kotouče taky za 10 a kdo ví, co ještě u nějaký starý motorky, tak je to vaše věc.. Já si radši vyhlídnu kousek, kterej nemá tolik najeto, abych tohle nemusel řešit..
ono většina motorek co má "hodně najeto" dostává ten servis pravidelně takže to je blbost že by jsi pak musel uděla mega investici :) ocházej spotřební věci to že lidi koupej něco jetýho myslej si že to má mín ale nikdy je nenapadne dát zkontrolovat ložiska a podobný věci :)
ted má můj baworák 102 000km :) zádný velký ivnestice sem nedělal, nový tlumiče (repas) nějaký díly (spotřebák) a kecy ze je to bawo si nech :) od cesty
kawu sem prodval s 50 000km pomalu a to byl rok 04 :)
to že u nás se servisuje většinou až když se to posere je věc druhá :)
Spíš by mě ale zajímalo, jestli někdo ví, jaké jsou životnosti motorů. U aut je to myslím poměrně profláklé, ale u motorek se s tím moc nesetkávám (přiznávám se, že jsem to nikdy nevyhledával) Počítám, že nikdo nedělá motorky, aby vydržely jen 100000km, ale kolik tak může být reálný nájezd bez větší opravy. Jasně, záleží to na druhu stroje, stylu jízdy atp. Na Škodě 120 jsme měli tuším 180000km a byla v pohodě, felicii jsme koupili s 200000km a vzhledem k tomu, že se prodávají i přes +300 je určitá pravděpodobnost, že na to to auto má. U motorek nemám tucha. Ono taky díky tomu oblíbenému stáčení se to těžko zjišťuje...
2 reakcí na tento příspěvek 10 let staré moto s 20 000 !!!
Ale jsou borci co dají 15 tisíc ročně
hlavně motorka není jen motor. A většina motorek neumírá na motor. Prostě je to soubor dílů a záleží na údržbě. Někdo neřeší vyklepané ložiska a pak se mu něco stane. Někdo ložisko opraví a jede se dále. U motorky je to dost složité. Řek bych že 300 musí dát každá, která by měla servis, že by se vše dělalo jak mělo.
Naposledy editováno 11.02.2014 18:27:04
dareckov píše: Jako občas zauvažuji a ročně najezdím těch 3000km. Někdy motorka třeba nejezdí celý rok. Takže relativně.
Ale jsou borci co dají 15 tisíc ročně
hlavně motorka není jen motor. A většina motorek neumírá na motor. Prostě je to soubor dílů a záleží na údržbě. Někdo neřeší vyklepané ložiska a pak se mu něco stane. Někdo ložisko opraví a jede se dále. U motorky je to dost složité. Řek bych že 300 musí dát každá, která by měla servis, že by se vše dělalo jak mělo.
To je dobrá zpráva,protože s tím co já najedu za rok mi musí mašina vydržet do konce života
E: teda jestli mi zase nemrdne a neprodám ji
Naposledy editováno 11.02.2014 19:04:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
mi_psi píše: taky by si to některé motorky už zasloužili - tlumiče, pružiny, rozvody, spojka, kotouče a seš na 50 a to je to o čem tu mluvím, jenže tady je to jak do dubu. A už sem 2x napsal, že se nebavím o nájezdech do 100tkm. To má stejně každá druhá motorka.
A ještě tu někdo psal, že záleží na stroji - to jistě ano. Samo, že velekj předimenzovanej cesťák bude v pohodě, když se na něm jezdí dálka kadla kadla způsobem, ale třeba naháč, kterej se týrá na okruhu i v provozu bude po 100tkm ko tak jako tak..
...200tis km, cca v te dobe menen 3ti rozvodak, loziska v kolech, kuzeliky v kyvce, vidlice planuju v dohledny dobe menit za jine z Ebay, zadni tlumice vymena za lehce jete Koni. Motor zere olej behem dovolenych do 0,3L/1000km. Pri kuchani motoru pred 5 lety uz tehdy mely krouzky vuli pres limit(zmereno 1mm) a ventilova sedla misto kuzelu radius, ovsem na funkci rostlinare to jak se zda uplne zasadni vliv nema. Pri takovem najezdu uz je pak vsechno potreba resit podle funkce, protoze pri dodrzovani manualu do puntiku by to opravdu bylo na 50tis zbytecnych investic.
1 reakcí na tento příspěvek 10 let staré moto s 20 000 !!!
Naposledy editováno 11.02.2014 22:40:24
nákup pár korun, servis pár korun(klasika je řetězovka,brzdové desky, pneu,baterie, svíčky, seřízení..), prodej pár korun. zábava- k nezaplacení.nikdy mě nenapadlo řešit kolik má co najeto...
jedna stará suzuki z roku tuším 79 po mě dokonce chtěla za sezonu řetězové kolečko za 280 kč, svíčky po 120 kč a ložiska do zadní kyvky- ano,rozměr vyrábí místní ZKL , asi tenkrát za 420 kč v obecním obchodě na skladě..jo a ještě uhlíky do starteru.pasovaly, lehce upravené ze žigula...
vzducháč rachotil, polkl něco málo oleje a dodnes jezdí ...
takže neřešit píč..., jezdit,kalit.
dareckov píše: Jako občas zauvažuji a ročně najezdím těch 3000km. Někdy motorka třeba nejezdí celý rok. Takže relativně.
Ale jsou borci co dají 15 tisíc ročně
hlavně motorka není jen motor. A většina motorek neumírá na motor. Prostě je to soubor dílů a záleží na údržbě. Někdo neřeší vyklepané ložiska a pak se mu něco stane. Někdo ložisko opraví a jede se dále. U motorky je to dost složité. Řek bych že 300 musí dát každá, která by měla servis, že by se vše dělalo jak mělo.
15 za půl roku neb ve sněhu někdy jezdit nejde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
Johny89 píše: mi_psi> No nevím.. tak nějak máš asi pravdu, ale třeba já koupil B6 rok 1995 v roce 2009 za 40 000 kč s najetejma 60 tis. km za 5 let jsem najel 45 tis. km, takže celkem 105 tis. km, je fakt, že zadní centrál, přední vidle a přední brzdy byli ko..celkem za servis za těch 5 let jsem dal 84 000 kč, což není málo.. takže můj závěr je, že stará mašina vyžaduje více servisu na méně obvyklých věcech než je spotřebák a je to tím pádem dražší, ale jako taková bez problému najede s touto údržbou řekl bych hodně přes 100 tis. km. Je na každém aby zvážil co se mu vyplatí..ale ne každý ma v té chvíli na nákup nové..
Prosim te co jsi tam vsechno na delal? Dat 84 tisic mi prijde docela dost. Tos tu motorku musel nekde roztrelit ne? vzdyt to je skoro 17 tisic behem sezony??? Repas tlumicu...kotouce....vsechny loziska....gumicky do brzdovych valcu... atd atd....ale porad mi to prijde moc....kamos na mem byvalem gsxr zadrel a oprava ho vysla "jen" na cca 25 takze opravdu nerozumim tomu, jak si dosel k tak velkymu cislu
koukněte na jakech motorkách maj kolik km
pak bylo obdobi, kdy nebyl problem 15000 za rok
a ted je zase obdobi (rodina, kolo vylety atd...) kdy dam jednu kratsi dovolenou na moto + jezdeni okolo komina, takze loni sem nenajel ani 2000
proste neuprednostnuji motorku pred rodinou a zajezdim si jen obcas
1 reakcí na tento příspěvek 10 let staré moto s 20 000 !!!
Jinak mám 929 z roku 2002 s najetýma poctivýma 21.000, z toho cca 8.000 na okruhu
Naposledy editováno 12.02.2014 18:45:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10 let staré moto s 20 000 !!!
juraaa píše: Prosim te co jsi tam vsechno na delal? Dat 84 tisic mi prijde docela dost. Tos tu motorku musel nekde roztrelit ne? vzdyt to je skoro 17 tisic behem sezony??? Repas tlumicu...kotouce....vsechny loziska....gumicky do brzdovych valcu... atd atd....ale porad mi to prijde moc....kamos na mem byvalem gsxr zadrel a oprava ho vysla "jen" na cca 25 takze opravdu nerozumim tomu, jak si dosel k tak velkymu cislu
Pisu z mobilu tak strucne.. Ono mas v podstate pravdu, muzu sem pak hodit excel kde to mam napsany..fakt si to nevymejslim. Takhle z hlavy vim, ze servis v zime byl vzdy cca kolem 12-15 tis.. plus neco behem sezony.. je tam fakt ale vsechno zapocitany.. a z toho bude celkem cca 15 tis za praci servisu. No kdyz to vidim zpetne tak si taky rikam ze je to randal.. :-/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero | JadaH | 13 | 2.3.2024 v 07:15 mibor |
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 15 | 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204 |