globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém
31.1.2014 v 10:54
Mam takovy problem.
Koupil jsem mladymu čezetu v zoufalem stavu,tak jsme ji dali prez zimu dokupy a po seskladaní nam nastal problem,ktery popišu:

Zapnu zapalovaní,kontrolka dobijeni a neutralu se rozne jak má.
Nakopnem motor...zhasne jak má.
Problem nastane,kdyz přidam plyn a zvyšim otačky motoru. Začne zase problikavat,nebo svítit. .
Kdyz zapnu světla...zase zhasne.
Při nizkych otackach se světly sem tam blikne(to je alr asi normalni)

Co s tim delat?? Vim,ze se se světly stejně jezdi...ale to neni řešení.

zaver: když se bez světel,pri vyšších otačkách dobíjení rožne,či bliká,tak různě mění intenzitu svitu i ta kontrolka neutralu(ruzně blika vic ci min)
bych to mozna videl nekde na spatnou kostru,nebo tak něco při vyssich vibracích. podotykam,ze s motorem a zapalovanim se nic pri renovaci nedelalo,jen se odpojil a pak zase pripojil. před demontazi z ramu to nedelalo.

Ma někdo podobnou zkušenost? Byl bych vdečny za radu,kde začít. dekuju

Naposledy editováno 31.01.2014 11:16:02

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

31.1.2014 v 11:27 | Nahoru | #1
a překontroloval si jak je na tom číza s elektrikou?jestli to třeba někdo už nebastlil.Moje zetka to dělala taky(na spínačce lehce brnkal drátek o přistrojovku a pak se díky tomu upálil

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

31.1.2014 v 11:36 | Nahoru | #2
Vibrace za tím mohou stát každopádně a jestli jste motor nerozebírali, určitě bych kouknul na dynamo. Mohou být ometené uhlíky, unavené jejich pružiny, nalomené přívody - to vše zhoršuje kontakt. Předpokládám, že je tam ještě klasické vibrační relátko pro regulaci, tak každopádně zkontrolovat i to. Kolísání jasu kontrolky neutrálu jednoznačně svědčí o kolísání napětí, a tedy o výpadcích buzení dynama (relátko), nebo i přerušování okruhu kotvy (uhlíky).
Začal bych prohlídkou uhlíků a je-li možnost si od někoho půjčit s jistotou fungující relátko, každopádně zkusit prohodit. Když bude relátko haprovat, nejspolehlivější bude nahradit jej A-R81 , pokud je tedy ukostřěn (-) pól. Jinak by bylo třeba přepólovat dynamo. Regler zase tak drahý není a oproti vibračnímu relátku je daleko spolehlivější.
Dalším řešením by bylo dynamo úplně vyhodit a nahradit kompletní vhodnou sadou VAPE (alternátor, regler, zapalování). Ale to už bude nákladnější.

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

31.1.2014 v 11:41 | Nahoru | #3
Začal bych kontrolou drátů co vedou do spínačky a pak těch co vedou k žárovkám na přístrojovce - protože v tom klubku kabelů mi vždycky nějakej někde škrtal nebo povolil - a taky se hlavně podívat jestli je cívka utažená k rámu (mě se tak jednou za 100 km povolila)a pak to dělalo s motorkou všelicos - dokonce mi i shořel přívodní kabel k baterce (nebyla tam pojistka).

No a když to nepujde tak se řídit radami výše uvedeného všeználka a rozebrat to

Naposledy editováno 31.01.2014 11:42:24

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

31.1.2014 v 18:27 | Nahoru | #4
to je normální při točkách dostane víc proudu relé a než aby poškodilo spotřebiče tak vypne. pro sichr ještě proměř napětí na baterce

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

31.1.2014 v 18:33 | Nahoru | #5
To neni normální...

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

3.2.2014 v 18:40 | Nahoru | #6
Tak zatim jsem zjistil,ze to je špinavy na statoru a je prasklej držák uhlíků,tím pádem i jeden uhlík divně jetej. Objednam to,vyčistim a uvidim,když tak budu pokračovat dále.



kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

3.2.2014 v 21:48 | Nahoru | #7
Ten stator vypadá parádně zaprášený od "sazí" (prachu z uhlíku). Takže ten musel pěkně vibrovat, odíral se a možná v důsledku vibrací držák praskl. Jak vypadá komutátor, nevystupuje izolace mezer nad povrch lamel? Zlehka obtáhnout (orovnat) na soustruhu a potom ještě plátkem na železo opatrně proškrábnout mezery, aby izolace byla cca 0.5mm pod úrovní lamel.
Docela bych ale v tomto případě vážně zauvažoval nad náhradou dynama komplet sadou VAPE. Rozhodující jsou každopádně finance, ale jde i o spolehlivost.

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

5.2.2014 v 18:38 | Nahoru | #8
Takže zapalování na svém místě,seštelovany odtrh a předstih...ted startuje jak bůh....ale dobíjecí kontrolka uz svitila stále .

Dnes jsem vymontoval regulator ze svojí čízy a šupl tam mladymu regulator svuj a kontrolka zhasne a dělá to,co to delat ma,Takže regulátor je vadnej.Zítra to beru do práce a elektrikáři to prolustrujou a uvidim,co dál.





Naposledy editováno 05.02.2014 18:48:58

1 reakcí na tento příspěvek kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

5.2.2014 v 19:00 | Nahoru | #9
Takže rele včudu,dal bych tam už elektronicke od AEV,stejně ho budeš asi kupovat,stoji něco kolem 500kč.

http://www.fichtlkra...aev_uzemneni_75.html

1 reakcí na tento příspěvek kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

5.2.2014 v 22:16 | Nahoru | #10
Seřízení původního relátka je dost piplačka a ani tak není moc spolehlivé. Rozhodně bude lepší dát tam to elektronické.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

6.2.2014 v 17:30 | Nahoru | #11
J.M.K.> to asi myslíš relé pérák-kývačka-panelka, ne?

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

6.2.2014 v 19:17 | Nahoru | #12
Tak hlásím relátko je už v pohodě.
Bylo spekly na kontaktech....očištěno a frčí jak za mlada
Není treba nic kupovat a pro příště už vím,kam šáhnout.

(reakce na) kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

6.2.2014 v 21:52 | Nahoru | #13
laďa-prášil> Ano, ta dovedla někdy pěkně potrápit. Ale i dost spečených škodováckých relátek už mi pod rukama prošlo. Tam byla docela dobrá ta eln. verze PAL se třemi tranďáky (Schmitt-komparátor a koncák). Kdo ji namontoval, tak nelitoval.

(reakce na) kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

7.2.2014 v 13:57 | Nahoru | #14

Vlasťák1973 píše: Takže rele včudu,dal bych tam už elektronicke od AEV,stejně ho budeš asi kupovat,stoji něco kolem 500kč.

http://www.fichtlkra...neni_75.html [/quote]
Sám jsem měl podobný problém s pérákem. Koupil jsem výše uvedené elektronické relé a mám po problémech. Pérák dobíjí i na neutrál a při rozsvícených světlech, což nikdy nedělal. Relé AEV doporučuju.

kontrolka dobíjení na čz 175/487...problém

8.2.2014 v 17:13 | Nahoru | #15
Zatím to šlape dobře a dobíjí taky i se světlama...takže pokud to v budoucnu nebude zlobit dál....nechávám originál.
Je pravda,že ta motorka stála minimálně tak 8-10 let pod kůlnou ve vlhku a nejezdila,než jsme ji přivezli...takže možná nějaká oxidace tam proběhla...třeba už to bude dobry a dá to pokoj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist