globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatné studené starty
27.1.2014 v 23:33
Ahoj, na svojí 640 mám problém se zimními starty - teď se to naplno ukázalo na zimní verzi Jawáče, pravda trochu extrémní podmínky, ale dnes jsem měl problém i v -2 st. startování motorky je záležitost na půl hodiny, dnes pomohlo jen roztlačení. Můžu vyloučit problémy spouvisející s opotřebením motoru - 4000km po komplet GO, šlape jak švýcarské hodinky, zapalování klasika kontakty, taky nové, svíčky měněné při GO, jediné co je staré tak cívky a kabely. Chová se to jakoby motor měl málo benzínu - když cca 30x našlapu chytí, běží pár vteřin a potom chcípne, bez ohledu na přidávání plynu, poté co se mi povede nastartovat se motor chová úplně normálně, jak za jízdy tak na volnoběh. Netušíte v čem by mohl být problém?

Špatné studené starty

27.1.2014 v 23:54 | Nahoru | #1
Máš tam sytič? funguje?

Špatné studené starty

28.1.2014 v 06:58 | Nahoru | #2
funkčnost sytiče je dá se říct pouze na volnoběh. Tak pokud startuješ, tak nepřidávej plyn, nebo jenom velni málo. Pročisti karburátor, zda nemáš ucpanou trysku (hlavně tu co je v dolním víčku karburátoru. Potom zkontroluj, zda maš vubec funkční sytič. Pokud jaj zapneš (páčka je na hoře) tak by měl syčet. Na zimu je dobré přidat i na šroubku bohatosti směsy (přitáhnout asi o 1/4 otáčky). Potom by bylo lepší tam dát svíčky do chladnějšího počasí (třeba N17). Zkontrolovat zda na kladívkách nemáš olej, který je při nízkých teplotách ztuhlý a "izoluje" do doby nez se vymačká z kontaktu ven. potom ještě baterka, máš ji nabitou? Pokud máš kladívka, tak ke správné fuknci zapalování potřebuješ baterku.

Špatné studené starty

28.1.2014 v 09:44 | Nahoru | #3
Na 99.9% karbec. Já jsem s tím taky vlastně na obou jawách bojoval, úplně stejné projevy, když bylo venku nad 5st tak starty v pohodě, ale když bylo chladněji, tak jsem vždy musel 30x prošlápnout, pak to jen žbleptlo, pak znova 30x, zase žbleptlo a tak klidně 5 minut než to chytlo a i a pak se to tak tak točilo, než se to trochu ohřálo.. Na obou jsem to vyřešil výměnou za nový karbec, objednán z jawy za 1100Kč a najednou je po problému, spotřeba o litr nižší, i studená jede na oba válce, motor jde lépe do otáček.. I karbec se vychodí a přisává falešný vzduch a dle mě vzhledem k ceně je nejjednodušší výměna..



Klidně vezmu foťák a půjdu ji nastartovat teď v -8st, chytne úplně stejně

Špatné studené starty

28.1.2014 v 11:23 | Nahoru | #4
ještě zkontroluj hladinu

Špatné studené starty

28.1.2014 v 11:53 | Nahoru | #5
Taky bych to šanoval na benálovej kohout, hladinu či karbec, měl jsem stejné zlobení se svojí osmičkou, jak byla zima pod -4, pomohlo jedině šplíchnout trochu benálu pod svíčku, pak chytla hned a už běžela. Vyčistil jsem důkladně trysky, hlavně volnoběžnou i takový ten mezikus u ní a bylo to o hodně lepší, při generálce posléze nový trysky a chytla předevčírem i v -15 na třetí šlápnutí.

Špatné studené starty

28.1.2014 v 12:40 | Nahoru | #6
Holt když je zima, potřebuje motor hóóódně bohatů směs.
A na starých šerblech se eště tuším (páčků) dával největší předstih (to by věděl Bimbo, měl Indyjána).

1 reakcí na tento příspěvek Špatné studené starty

28.1.2014 v 12:50 | Nahoru | #7
Ono taky udělá svoje ten stoletý benzín v nádrži..

(reakce na) Špatné studené starty

28.1.2014 v 14:52 | Nahoru | #8
hrnous>Ano, prosím.
V jednom "Návodu k použití" světoznámého automobilu (Volha?) je napsané v oddílu "Uvedení do provozu" - jako bod č. 1:
- do nádrže nalejeme čerstvý benzín...
Onehdá jeden známý řešil podobný problém se Žukem, s autem, keré jede téměř na cokoliv - nalél se nový benál a už to vrčelo.
Jinak vřele doporučuju, když už musíte mět rezervu paliva, tak starý plechový kanystr.
Jednak přes plast, ať už sů mole kule plastu jakkoliv zhuštěné, dycky mezi něma smrádek proletí. O těsnosti uzávěru nemluvě.
A taky z nekerých inovovaných kanystrů nalévat, to je boží utrpení.
Taky je dobré, včíl v zimě, netrajdat s kanystrem z mrazu do tepla a naopak. Potom se može stat, že je v něm víc vody, jak hořlaviny.

Naposledy editováno 28.01.2014 14:52:16

Špatné studené starty

28.1.2014 v 23:48 | Nahoru | #9
co ucpaný kanálek v plovákovce k trubičce sytiče?

Špatné studené starty

31.1.2014 v 10:11 | Nahoru | #10
Díky za tipy, taky to tipuju na karburátor - motor se vyložené chová tak že má na tak nízkou teplotu málo benzínu. Karburátor nechám vyčistit ultrazvukem a uvidíme, případně vyměním. Věci jako stoletý benzín apod. se dají vyloučit, motorka je hodně ježděná (vždycky za víkend najedu 500-800km :) )

Špatné studené starty

2.2.2014 v 11:25 | Nahoru | #11
Měnit karburátor asi bude zbytečné. Jestli u závodního dvoutaktu 5 stupňů C dělá rozdíl v tryskování, dá se předpokládat, že 20 nebo 25 se prostě projeví i u serie. Karburátory s kolíčkem člověk spolehlivě přeplavil a když se tomu po nastartování nechtělo, tak se ještě docupovalo. U Jikova se sytičem bych se zaměřil na to to obohatit (ale v zimě teda nejezdím...). Taky taková čičovina jako klapka v sání u kývaček nebyla marná. Jenoduché praktické osvědčené věci jsou obvykle super, jen nesplňují emise a pod...

Špatné studené starty

9.2.2014 v 10:40 | Nahoru | #12
Taky jsem čízu nemohl za studena nakopnout v chladném počasí.
Problém jsem vyřešil,že jsem kompletně rozebral zapalování,vyčistil od bordelu,na měrky udělal odtrh na svíčce,na kladivku a seřídil předstih a ted přijdu,nakopnu a jedu bez přemlouvání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist