2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Trand je k chladiči nejen neuchycený, ale navíc je "obráceně" (chladicí ploška pouzdra odvrácená od chladiče), takže přenos tepla do chladiče bude prakticky nulový - kurvítko č. 1.
Elyty, které se poškozují teplem, jsou "pochopitelně" uvnitř chladičů a samozřejmě co nejblíž plechu, aby to na ně co nejvíce hicovalo - kurvítko č. 2.
Odrušovací toroidcívka na primární straně (vpravo) se drátem dotýká chladiče a lehko se odírá - další kurvítko. Tu šílenou patlanici kolem trafa raději nekomentovat.
Takže dát 5 stovek za takový zgarb je bláznivina - drahé i zadarmo a napěchované kurvítky. My coby učedníci navrhnout takový paskvil (hlavně ty elyty vystavené teplu), tak nás mistr zkope do kulata a nepustí ke zkouškám. Navíc se dá právem pochybovat o bezpečnosti výrobku - trafo nebudí moc důvěry v izolační pevnost a odolnost proti přehřátí a propálení vrstev a navíc DPS není pod trafem a optočlenem "proříznutá" pro zvýšení izolační pevnosti mezi primární a sekundární stranou (jak je u SPS zdrojů pravidlem).
Tož si pro příště dobře rozmyslete, zda "vyplejznete" 5 stovek za takovou prasečkárnu, horší, jak klasické kutilské bastlířiny z 70. - 80. let.
E: Mimochodem, fotografie nejsou moje, jsou zapůjčené od kolegy. Do zkoumání části s displayem se po tomto objevu raději už nepouštěl.
Naposledy editováno 16.04.2015 10:49:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K.>
Ahoj,
tuto novou verzi (s LCD) jsem otevřenu neměl, takže jsem se k ní zatím musel chovat jako k černé skříňce (nějak se navenek projevující) - proto si podle jejího "rozumného projevu navenek" říkám, jestli třeba ona ta pravda ověřená kritériem praktické zkušenosti nebude tak nějak "uprostřed".
Když jsem s ní totiž nabíjel velkou baterii (omylem skoro vybitou autobaterii s kapacitou tuším 45 Ah, čili tím větším, maximálně 3.8 A proudem), tak nabíječka byla teplá, ale ne horká. Při dobíjení menších motocyklových akumulátorů (teď přes zimu standardní občasné preventivní dobití u několika motorek) byla vždycky jen lehce vlažná a pak po přechodu do udržovacího režimu byla nabíječka už úplně studená (cca těch 15 až 20 stupňů Celsia, zhruba jako okolní prostředí v nevytápěné dílně pod domem) - ztrátové teplo celé nabíječky bych odhadoval na zlomky Wattů, maximálně na 1 až 2 Watty.
Takže si říkám, jestli ty plechy uvnitř opravdu mají mít čistě účel chladiče, nebo jestli spíš nemají sloužit částečně i ke vzájemnému odstínění a zároveň ke zpevnění celé konstrukce. Nejvíc by asi mohl (měl) topit ten výkonový tranzistor, jenže když podle zjištění při rozborce není spojen s "chladičem", co když to jeho chlazení nakonec nebylo (není) vůbec nutné? A pokud tudíž (při nepřipojeném tranzistoru k plechu) není ani ten "chladič" moc teplý, tak ani ty elyty by nemusely trpět víc než v jiných obdobných zařízeních, navíc provozovány jen malý zlomek času (párkrát ročně)...
Říkám si, že kdyby chtěl výrobce opravdu za každou cenu šetřit, tak tam ty zahnuté plechy (ala chladič) vůbec nebude dávat a připojovat je k desce a prodlužovat, zdražovat a komplikovat si zbytečně výrobu. Nabíječka V PLNÉM PRACOVNÍM NASAZENÍ bývá u typického uživatele v provozu jen pár hodin v roce (pokud vůbec - normálně se baterka v provozním stavu udržuje nabitá jízdou) a tak to musí s přehledem vydržet celé roky - a LIDL na to poskytuje nadstandardní 3 letou záruku.
Ty LIDLácké nabíječky ("inteligentní", s mikroprocesorem), pokud u některých dřívějších verzí nebo šarží odcházely, tak to bylo kvůli zoxidovanému mikrospinači za pár kaček, ne kvůli špatně navrženému zapojení nebo vnitřnímu provedení.
Pravdivější odpověď by nám asi nejlíp dalo měření vnitřní teploty nabíječky pracující v různých režimech a případně i zkušenosti co největšího počtu uživatelů - pak teprve by myslím bylo možno dělat nějaké zobecňující definitivní závěry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K. píše: Tak vážení, tady máte, jak ta skoro až "kultovně vychvalovaná" ládovačka - "suprově vylepšená" verze s displayem, vypadá uvnitř:
Trand je k chladiči nejen neuchycený, ale navíc je "obráceně" (chladicí ploška pouzdra odvrácená od chladiče), takže přenos tepla do chladiče bude prakticky nulový - kurvítko č. 1.
Elyty, které se poškozují teplem, jsou "pochopitelně" uvnitř chladičů a samozřejmě co nejblíž plechu, aby to na ně co nejvíce hicovalo - kurvítko č. 2.
Odrušovací toroidcívka na primární straně (vpravo) se drátem dotýká chladiče a lehko se odírá - další kurvítko. Tu šílenou patlanici kolem trafa raději nekomentovat.
Takže dát 5 stovek za takový zgarb je bláznivina - drahé i zadarmo a napěchované kurvítky. My coby učedníci navrhnout takový paskvil (hlavně ty elyty vystavené teplu), tak nás mistr zkope do kulata a nepustí ke zkouškám. Navíc se dá právem pochybovat o bezpečnosti výrobku - trafo nebudí moc důvěry v izolační pevnost a odolnost proti přehřátí a propálení vrstev a navíc DPS není pod trafem a optočlenem "proříznutá" pro zvýšení izolační pevnosti mezi primární a sekundární stranou (jak je u SPS zdrojů pravidlem).
Tož si pro příště dobře rozmyslete, zda "vyplejznete" 5 stovek za takovou prasečkárnu, horší, jak klasické kutilské bastlířiny z 70. - 80. let.
E: Mimochodem, fotografie nejsou moje, jsou zapůjčené od kolegy. Do zkoumání části s displayem se po tomto objevu raději už nepouštěl.
Nejsem elektrikář, ale podle toho, cos tady už předvedl tě za nějakého odborníka určitě nepovažuju. Na jiném fóru chlapi, co na rozdíl od tebe elektrice rozumí, na tom zapojení a rozmístění jednotlivých prvků neshledali nic závadného...a věřit budu spíše jim,než tobě.
Naposledy editováno 16.04.2015 22:17:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |