globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Článek
24.12.2013 v 21:44
Ve Světě motorů kdysi, v roce 1992, vyšel tento článek.




Myslím, že je zajímavý. Jak ČZ dopadne, tehdy ani netušili....

Článek

4.3.2014 v 12:33 | Nahoru | #31
Zamačkávám slzu a držím palec ať zvrčí

1 reakcí na tento příspěvek Článek

4.3.2014 v 13:20 | Nahoru | #32
"Krásný sportovní motocykl vyvíjen od roku 1985 a dokončen v roce 1991. Vznikl pouze jeden tento motocykl a stojí v síni tradic v ČZ Strakonice. Takže kdo tvrdí, že jsme neměli připravený konkurenční motocykl tak se plete."

a) Je něco úplně něco jiného mít připravený prototyp, a něco jiného být schopen spustit jeho sériovou výrobu. A toho ČZ schopna nebyla a neměla k tomu ani prostředky.

b) Za konkurenceschopný bych ten prototyp nepovažoval. Ve sportovních motocyklech z kraje devadesátých let dominovali Japonci se stroji s výkonem atakujícím sto koní, které byly celkově proti téhlé Číze o vesmír vyspělejší. Italové se drželi jen ve vyšších kubaturách a klasické Ducati a Guzziny s objemy 350-500 ccm odcházely do historie.
Vzduchem chlazené jednoválce se držely jen v endurech (snad s výjimkou SR), které, jakkoliv jsou z dnešního pohledu tehdejší modely DR či XT ikonické, nepokrývaly nějaká závratná procenta trhu.
Takže v součtu ten stroj na západě mířil na neexistující segment trhu, na východě byl rozpad Sovětského Svazu provázen totálním ekonomickým rozvratem. Souhlasím, že na domácím trhu by to mohlo být úspěšné, ale (a tím se dostáváme zpět k prvnímu bodu) ta prodejní čísla by jistě nepokryla náklady spojené s rozběhem výroby...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

7.3.2014 v 09:00 | Nahoru | #33
PESO: Petře, krásný fotky, ta modrá je luxusní !! Jen dodám, že poslední ČZ 180 nejsou nikde moc vidět. Na běžném srazu vůbec, na srazech čs. motocyklů taky moc ne. Třeba v Ledči na MO 2013 nebyla ani jedna. Já se účastnil zatím všech ročníků MO s Jawou 650, letos ale přijedu právě s ČZ 180 . Docela by mě zajímalo, proč jsou tyto sice dvoutaktní, ale povedené motorky spíš v garážích než na silnici...

(reakce na) Článek

9.3.2014 v 21:56 | Nahoru | #34
milan1963> Milane. Díky za pochvalu. je to náročná a usilovná práce, ale výsledek stojí za to! Je super že se k nám na Melecháč chystáš a právě s ČZ 180. Také sám nevím, proč nejsou moc vidět. Jestli si majitelé uvědomují jejich budoucí cenu a tak si je šetří a nebo jich prostě moc není. Na Melecháči jsem myslím zahlédl jednou jednu. Asi budu muset dát výtzu, že majitelé 180tek budou mít starovné za 50% nebo zdarma, aby dojeli.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

12.3.2014 v 16:29 | Nahoru | #35
Krásné fotografie a krásná diskuse Já jezdím na ČZ 180 již asi 6 let a všude kde jsem byl jsem ji na cestě ještě neviděl. Opravdu jich nějak nejde vidět. Ani moc motorkářů je nezná a vždy když někam dojedu tak na to vždy nakouknou co že to je

(reakce na) Článek

12.3.2014 v 20:33 | Nahoru | #36
Ludwei> Přesně ....já svojí 180ku "garážuju" doma, v místnosti, na koberci. Přes manželku to prošlo. Chodí ke mně na návštěvy známí, i motorkáři a motorku tedy vidí každý. A taky skoro každý se diví, co to je, protože stoosmdesátku nezná. Jednomu jsem v žertu řekl, že jde o velice vzácný prototyp ze Strakonic...už jsem mu nestačil říci pravdu a předpokládám, že o tom , že mám doma vzácnost dnes už ví kdekdo v okolí. On je motorkář a rád se chlubí, co všechno kde viděl
Na silnici to se znalostí ČZ 180, asi stejně jako Jawy 650, není lepší.

Článek

12.3.2014 v 20:51 | Nahoru | #37
Já za celou dobu taky nepotkal na cestě jinou ČZ 180. Leda na srazech nebo předem domluvených projížďkách, ale náhodně ji potkat se mi ještě nepovedlo. A je fakt, že se spousta lidí diví, co je to za stroj, že to neznaji Nebo na srazu ve Strakonicích...jestli si dobře pamatuju, tak se nás sešlo asi pouze 5 na oplastovaných dvoutaktních ČZ 180. Pak jedna 180/487.3 a pak ta PESOva 4T. To i těch čtyřtaktních roadsterů tam bylo víc než 180tek, to mě docela překvapilo.

Článek

12.3.2014 v 21:01 | Nahoru | #38
Tak budem muset udělat srazík 180tek až bude třeba sraz ve Strakoncích.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

12.3.2014 v 21:03 | Nahoru | #39
Neni problém, doskládam jí, udělam STKčko, zapojim ojelmástra a může se vyrazit

(reakce na) Článek

12.3.2014 v 22:36 | Nahoru | #40
Na sraz bych určitě přijel. Jen mám dotaz: jakou baterii máte ve svých ČZ 180 ? Já mám 6V 11 Ah, ale rád bych dal silnější.

Článek

12.3.2014 v 22:49 | Nahoru | #41
Já mam taky 11Ah. V pohodě mi to ale utáhla i baterka s nižší kapacitou. Proč bys chtěl dát silnější, Milane?

Článek

13.3.2014 v 00:15 | Nahoru | #42
Také ČZ 180 v podstatě nepotkávám. Přemýšlel jsem o tom a možná je to tou maskou a vidlicí z J 350 - hned si to zařadím k Jawě. Jak tu píšete o srazu stoosmdesátek, to je lákavé pokušení Uvažuju že bych možná dočehlal, ten M.O. zní taky dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

13.3.2014 v 09:50 | Nahoru | #43
Já bych se změnů eletrické soustavy byl poněkud opatrný a případně se řídil zkušenostma těch, kteří učinili podobný krok.
Kór když vergl bez baktérie nejede a nebo blbě.
Pokud totiž dáš do velkého nesouladu zdroj a baterku, nemusí to byt optimální.
Baterku z kombajnu dynamem z bicykla nenabiješ...a silný zdroj malů baterku dokáže zničit...
Zetor je vibrátor jak sviňa a to téj baterce nesvědčí.
Takže bych se zajímal o produkty (baterky), keré to majů napsané v Rodném listě (např. vyšší odolnost proti vibracím atd).
No a taky bych ju uložil - v rámci možností - do peřinek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

13.3.2014 v 11:07 | Nahoru | #44
Zdenalbenal> Chci vyzkoušet 6V 14 Ah. Tu mám v pérákovi, tam přijde. Jde o to, že motorka nebliká. Jen v hodně vysokých otáčkách. Nejsem elektrikář, ale uvažuju tak, že by baterie s vyšší kapacitou pomohla.

(reakce na) Článek

13.3.2014 v 11:09 | Nahoru | #45
milan1963> Tak to se obávám, že ti větší baterie nepomůže...Problém bude jinde. Mě to bliká i s 6Ah baterkou a světlama. Jde tu spíš o přerušovač, dobíjení, stav elektroinstalace atd...

Článek

13.3.2014 v 12:41 | Nahoru | #46
Tož zkušenosti máš, dokonce vlastní.
Co se týče elektřtiny, tož to sme na tem stejně, kolego .
No a právě když sem dovézl teho Zetora a uviděl to hnízdo chobotnic (mal to akýsi drotár či čo) a káble, keré měly na jedném konci inačí barvu než na druhém, tak sem to vyrval, namontoval VAPE a uspořádal tak, abych to chápal.
Ony totiž ty Zetky nejsů nejak zvlášt silné v kramflekoch, co se týče eletriky - jeho zdroje a zejména regulace. Vše ve spojení s vibrátorem činí z této soustavy velmi nestabilní celek.
Tu perestrojku sem učinil v zájmu zachování si zdravého rozumu na cestách, protože se nekde rozčilovat s pokazeným strojem - teho sem si užil až až.
Teď mám prakticky pár možností - svíčku a vlak (to sem měl aj před tým, ale primitivní zapalko je opravitelné, bezkontakt, nemáš-li náhradní komponenty, ne).

1 reakcí na tento příspěvek Článek

13.3.2014 v 13:48 | Nahoru | #47
Mě to taky nechtělo blikat. Tak jsem vytrhal elektroinstalaci, a natahal jsem si novou, a najednou to začalo blikat. Takže u mě za to mohly asi nějaké přechodové odpory ve staré instalaci. Další zlepšení nastalo, když jsem dal elektronický přerušovač blinkrů, teď to dokonce bliká ve všech otáčách stejně rychle.

(reakce na) Článek

13.3.2014 v 17:15 | Nahoru | #48
kolecko10> Tak začínám mít jasno. Elektrika...je původní, občas problikne světlo tachometru, její stav asi nebude 100 procentní. Natahat nové kabely dokážu, ale elektronický přerušovač? To neznám.

Článek

13.3.2014 v 21:46 | Nahoru | #49
Milan-já jsem dal el.přerušovač a mám klid podívej se ke mně do deníku,teď bliká v každejch otáčkách stejně.Baterku mám tak 11Ah a bez problému celou sezonu,jenom ji tak jednou za měsíc strčim na nabíječku haby se udržovala stále nabitá,přece jenom pro sychr.

Tady je- http://aukro.cz/pre...son-i4050409015.html

Naposledy editováno 13.03.2014 21:48:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

13.3.2014 v 23:39 | Nahoru | #50
Bert-Jawatesty> Berte, bílá nebyla ale fialoví lila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

14.3.2014 v 14:44 | Nahoru | #51
PESO> myslel jsem že je bílá, ale ty jsi znalec





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

14.3.2014 v 18:49 | Nahoru | #52
Bert-Jawatesty> Krásná ! Ta bílá s modrou opravdu nevypadá špatně.

Článek

16.3.2014 v 11:06 | Nahoru | #53
K tomu srazu: Osobně už mám plány až do květnových víkendů, volno mám 12. dubna. A tak si udělám do Strakonic výlet právě v ten den. Přidá se někdo? Což to pojmout jako neoficiální (nultý) sraz motocyklů ČZ 180 ? Takže 12. IV. ve 12 hodin ve Strakonicích.

Článek

16.3.2014 v 11:13 | Nahoru | #54
Milane, tak to asi nestíham, teď jsem poněkud vytížen, takže nejdřív někdy o prázdniny. Kdybych měl 180ku v kupě, tak by to bylo raz dva, za současné situace to ale není tak jednoduché. Nicméně ten nápad s neofiko srazem plastovek je fakt dobrej

Článek

16.3.2014 v 19:16 | Nahoru | #55
Milan-v tomto termínu mán volno určitě,takže by nic nemělo bránit stát 12tého ve 12h ve Strakonicích.

(reakce na) Článek

25.3.2014 v 23:34 | Nahoru | #56
milan1963> Milane je to fialová a ne bílá

1 reakcí na tento příspěvek Článek

26.3.2014 v 13:37 | Nahoru | #57
Milan-možná by upozornění na srazík byť neoficialní chtělo dát do motoakcí nebo do fora,

(reakce na) Článek

26.3.2014 v 15:44 | Nahoru | #58
Vlasťák1973> Nevím, nejde o akci...jde mi o setkání se majitelů ČZ 180 , poznat se, nic víc. Žádná muzika, žádná vyjížd'ka, žádné zázemí. Vidět se , popovídat, posedět v hospůdce a jet domů. Když se to bude líbit, může být za rok 1. sraz motocyklů ČZ 180. Možná berme toto jako nultý ročník.
Za jiné názory budu rád ! Kdo má co dodat, pište sem.

Článek

26.3.2014 v 22:32 | Nahoru | #59
Uvidím.
Akorát teda abych to stihl, musel bych vyjet tak v pět ráno .

Článek

12.6.2014 v 09:12 | Nahoru | #60
brouzdám jednotlivimi vlákny a narazil jsem na toto aktuální vlákno.
Bude se pořadat nějaký sraz motorek ČZ180??
Budou to pouze originální stroje nebo bez rozdílu vzhledu,úprav atd.??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist