1 reakcí na tento příspěvek Článek
a) Je něco úplně něco jiného mít připravený prototyp, a něco jiného být schopen spustit jeho sériovou výrobu. A toho ČZ schopna nebyla a neměla k tomu ani prostředky.
b) Za konkurenceschopný bych ten prototyp nepovažoval. Ve sportovních motocyklech z kraje devadesátých let dominovali Japonci se stroji s výkonem atakujícím sto koní, které byly celkově proti téhlé Číze o vesmír vyspělejší. Italové se drželi jen ve vyšších kubaturách a klasické Ducati a Guzziny s objemy 350-500 ccm odcházely do historie.
Vzduchem chlazené jednoválce se držely jen v endurech (snad s výjimkou SR), které, jakkoliv jsou z dnešního pohledu tehdejší modely DR či XT ikonické, nepokrývaly nějaká závratná procenta trhu.
Takže v součtu ten stroj na západě mířil na neexistující segment trhu, na východě byl rozpad Sovětského Svazu provázen totálním ekonomickým rozvratem. Souhlasím, že na domácím trhu by to mohlo být úspěšné, ale (a tím se dostáváme zpět k prvnímu bodu) ta prodejní čísla by jistě nepokryla náklady spojené s rozběhem výroby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |