globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Obrácené vidle
Zdravím pánové,
praštil jsem z motorkou do příkopu(blbá plechovka v prestřed cesty v zatáčce)a budu muset vyměnit celej předek, teda vidle budíky atd. Mám dotaz. Chci už použit tzv. obrácené vidle , jen nevím které tam sedí a zda musí být specifické z toho modelu nebo zda jakékoliv. Díky a zdar

Obrácené vidle

15.12.2013 v 09:19 | Nahoru | #1
To nevim, ale kdyz uz tu padnul ten dotaz, tak by me zajimalo v cem jsou USD vidle lepsi nez klasicky? Ze je vice vahy nahore?

Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 09:29 | Nahoru | #2
jsou tužší (myšleno na ohyb - při brždění. jinak nastavení předpětí, útlumu atd může být stejný), mají hustej look (jak tu někdo trefně psal)...

ta pevnost je způsobena i tím že USD maji asi 1,5x delší styčnou plochu trubka-kluzák, ale zas jsou tak pevne, že při bouračce mnohdy poškodí i krk řízení, kdežto u klasických vidlí se pouze ohne trubka, která není nijak závratně drahá

Vidlice typu Upside-Down.
Jak již plyne z názvu, jedná se o klasickou teleskopickou vidlici umístěnou v převrácené poloze. Vnější pevná, mohutně dimenzovaná, trubka z lehké slitiny je velmi odolná proti ohybu a zkroucení. Vnitřní zásuvnou trubku přesahuje o velký kus, což stabilitu vidlice ještě zvyšuje. Díky vývoji těchto vidlic byly zdokonaleny i ty klasické, a tak jsou v poslední době opět na vzestupu. Avšak téměř výlučné použití vidlic typu Upside-Down u sportovních speciálů svědčí o jejich nesporných kvalitách.
Dnes se u většiny teleskopických vidlic, ať již klasických nebo Upside-Down, používá progresivně vinutých pružin a sílu tlumení lze podle charakteru jízdy u moderních vidlic nastavit jednoduchým způsobem pomocí jehlových ventilů pro úroveň tlaku i tahu.

Prevzato z fora hledej!!

Ale jinak ohlins dela i vidle klasiky a toje parada na nejake stavbicce.,.,..

Co tam pasuje netusim ale pokut udelas brylky mužes tam v podstate strcit predek skoro z cehokoli samozrejme asi z nejake 125 nebude to nej

Naposledy editováno 15.12.2013 09:34:41

Obrácené vidle

15.12.2013 v 09:32 | Nahoru | #3
www.yamaha-xjr.cz/ tady ti poradí, viděl jsem ty vidle na několika xjr, samozřejmě si budeš muset měnit i komplet brejle a uchycení světla vyrobit.

Naposledy editováno 15.12.2013 09:33:23

1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 09:36 | Nahoru | #4
MARTIN
Jj, je to kvůli snižování neodpružené hmoty.

Allien
Jinak ale nechápu, že na nějakou motku chceš dát vidle z něčeho jiného.
Vždyť tím tu motorku znehodnotíš.

Co třeba homologace?
Pokud máš na motce jiný rozměr gum, tak pojišťovna se po tom sveze.
A jiná vidlice je přece ještě horší.

Nebo ne?!

Obrácené vidle

15.12.2013 v 09:59 | Nahoru | #5
Díky, sedím na ní skoro každý den a jezdím nejméně 80km do práce. Ke konci cesta nic moc takže lepší a přesnější tlumení jen uvítám.
VladaM:
Díky- připomínka s pojišťovnou a s homologací a přepisem - na to jsem uplně zapomněl - cenné

(reakce na) Obrácené vidle

15.12.2013 v 10:19 | Nahoru | #6
VladaM> pokud nezměníš parametry (rozměry) motorky tak by to podle mě vadit nemuselo, když si přehodíš světla (samozřejmě za homologovaný) tak ti taky nemůže nikdo nic říct

Obrácené vidle

15.12.2013 v 10:31 | Nahoru | #7
Světla, blinkry možná. I když, kdo ví, jestli to nevadí.
Někdo řekne, já ho špatně viděl, proto jsem ho přehlédnul.
A bác ho, jiné světlo, než má být, sice homo, ale jiné.

Co ale tak zásadní kostrukční prvek podvozku, jako je ta vidlice?
S autem na STK by Tě vyhodili s jinou nápravou.
Pokud by na to přišli.

Na motorce to asi nepoznají, co na ní má být.
Ale v případě nehody? To už si nejsem jistý.

Obrácené vidle

15.12.2013 v 10:55 | Nahoru | #8
Vlada par lidi ma jine predky aneni problem na vidli neni cislo atd....

Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 10:56 | Nahoru | #9
Já bych vybral třeba něco tady : http://www.tipmoto....-r1/podvozek-rizeni/

Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 11:09 | Nahoru | #10
Tu je nejaky manik aneco bylo i v nejakem motohasu myslim ale kerem tralalala
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=19014

1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 11:33 | Nahoru | #11
mam na blackovi predek z R1. Na technicke nikdo nic nepoznal a nikdo nic neresil. Jedine co musis dodrzet je rozmer pneumatiky. Ani rafek nemusi bejt stejnej, to taky nikdo nekontroluje.Pokud ale i rafek budes mit stejnej tak pak je to uplne v klidu.
V pripade nehody, pokud budes mit homologovane svetlo a spravnej rozmer gum opet nikdo nebude nic resit.
Srovnavat tlumice na motorce s celou vymenou ramen a podvozku na aute je trochu mimo.
Menis tlumice, stejne tak jako se meni tlumice u auta a to ze tam das lepsi je to same jako kdyz na aute das lepsi tlumice. A jeste lepe aby nekdo nenamital ,ze prece se musi vymenit na masine aji brejle (drzak tlumicu) tak kdyz na auto das podovzek treba od D2 tak take menis uchyceni (drzak tlumicu), davas tam stavitelne unibaly, menis geometrii , odklony a vsechno a nikdo s tim nema problem a ani mit problem nemuze.
Na motorce take vymenis brejle coz je pouze drzak tlumicu a ukotveni do ramu prece zustava stejne, protoze krk rizeni neprevaris, stejne tak jako u auta neupravis karoserii.
Dalsi vec je ,ze pokud by se nesmelo na motorce sahnout do tlumicu a zmenit rozmery a geometrii motorky tak pak by se nesmelo ani popoustet motorky na prednich tlumicich o centak i vice dolu. Uz tim se zmeni rozvor kol a uhleh rizeni a i stopa.
Takze za me , kdyz zustane homo svetlo, spravnej rozmer pneu a idealne aji rafek tak je to v pohode. Jenze sehnat takovou nahradu je obtizne.

Pocitej s tim ,ze pokud neni vylozene neco ozkousene co tam pasuje tak to bude trochu laborovani a experimentovani.
Kvuli jinym tlumicum musis jak uz bylo napsane dat nove brejle. Tim davas i novou osu do krku rizeni a tomu budes muset prizpusobit i lozicka v krku rizeni a mozna i upravit tu osu v krku rizeni aby si tam nejaka loziska beznejch rozmeru napasoval. Dal ti nebude sedet predni kolo do rozchodu tlumicu, nebudou ti pasovat ani kotouce na stredovou osu brzdicu, ktere diky USD vidlici take musis dat jine, protoze puvodni nemas jak a kam uchytit.
Pak se zmeni delka brzdovejch hadic, takze tam budes muset dat jine.
V neposledni rade ti nebude pasovat ani blatnik, cili ten budes taky potrebovat a aby toho nebylo malo tak nesmis zapomenout na osu predniho kola.
O tom ,ze by si zachoval predni kolo a predelal kotouce si take muzes nechat zdat. Opet narazis na problem ,ze nebudes mit kotouce ve stredove ose s brzdici a nebudes mit kompatibilni osu predniho kola a nebude ti kolo sedet v rozchodu s tlumici a pri dotazeni by dochazelo ke krizeni.
Pri upravach nesmis udelat chybu, protoze nemas cesty zpet obzvlaste kdyz jako ja budes muset upravovat tu osu rizeni a rezat tam nove zavity na matice.

treba vim ,ze u Kawasaki ZX6R to jde rocnikove prehodit. Na starsi model jde do ramu dat bez uprav USD brejle, ale stejne potrebujes komplet predni kolo s kotoucema, osu predniho kola, blatnik, brzdy. Ale to je vyjimka , protoze se jedna o stejnej model a vyrobce pouzil totozny ram, jen na to dal jine komponenty. Cili pokud nenajdes alternativu jako u Kawasaki tak pak te ceka onanie jakou sem absolvoval ja.
Hodne stesti :)

a pocitam ,ze ten plechovkar odjel a ani nevedel co svym curackym stylem jizdy zpusobil ,ze?

1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle

15.12.2013 v 11:44 | Nahoru | #12
Kup si motorku s pohodlnějším podvozkem (tedy nevím kterou, protože XJR je dobrej cesťák) a nebastli klasickou motorku.

Obrácené vidle

15.12.2013 v 12:00 | Nahoru | #13
Nebo cely predek z nejakeho super sportu a upravit /jen delku vidli a / osu v krku taky bezny postup celkem
jinak bryle kdys ti nekdo frezne kolem desitky/ pokut nikoho nemas/ neco osa nejake ložisko.....
Nebo kasli nato a dej tam jen jine pružiny anech to v originalu... apokut jsi strelec jeto furt velky težky ingot ztoho sport poradny nikdy nebude i kdys jeto fajn masa....

Naposledy editováno 15.12.2013 12:03:56

(reakce na) Obrácené vidle

15.12.2013 v 12:08 | Nahoru | #14
cuir> Jo odjel , ale asi mě ani neviděl zatáčka byla mimoúrovňová. Koukám , že budu mít asi velký péro při té onanii když to tak čtu. Díky moc za to jak se připravit. Cením si.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrácené vidle

15.12.2013 v 16:37 | Nahoru | #15

Dráťa píše: Kup si motorku s pohodlnějším podvozkem (tedy nevím kterou, protože XJR je dobrej cesťák) a nebastli klasickou motorku.



Co je na tom za bastlení. Mě to přijde jako zcela normální úprava. Nemyslím, že je XJR zrovna nějaký sběratelský kousek, který se musí opečovávat v originálním stavu. Každý člověk má rád něco jiného.

Obrácené vidle

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 19:34 | Nahoru | #16
doporučuju koupit komplet předek, pak řešíš jen osu v krku řízení a ušetří ti to spoustu laborování co s čím pasuje smaozřejmě pak drobnosti jako uchycení budíků a světla, ale to je už to nejmenší. největší problém je dát dokupy vidle, kolo, brzdy aby vše sedělo.

taky je dobrý koukat po něčem z podobně těžký motorky, XJR není malá váhová kategorie a když tam dáš vidle z nějaký sportovní šestky, která váží o 50kg míň tak budeš víc laborovat s nastavením, nebo i řešit jak přitvrdit vidle.
taky zkoukni délku samotné vidlice, sportovní motorky mají většinou trochu kratší vidlice, tak ať to pak nedělá neplechu.

já to po bouračce řešil na ZRX, sehnal jsem vidle ze ZX7. jsou cca o 2-3cm kratší, takže mi při každým druhým propružení šel blatník až na chladič. dal jsem blatník co nejníž, takže už to dělá jen při tvrdším brždění, nebo když trefim nějakou díru. ale zas slyšim každý kamínek který prolítne mezi kolem a blatníkem, prostě tam na něj není místo

další poznatek- pokud nebudeš dávat komplet a máš třeba v pohodě kolo+kotouče, tak si zkontroluj brzdy, aby seděly. já tohle neudělal, protože údajně měly vidle ze ZX7 pasovat, protože kolo a brzdiče jsou stejný. jenže mají různý průměry brzdových kotoučů- ZRX 310mm, ZX7 320mm, takže teď přes zimu můžu buď měnit kotouče, nebo předělat uchycení třmenů...

jinak na nějaký "znehodnocení" motorky ser, tu jsi znehodnotil když jsi s ní mrdnul USD vidle jsou nejvíc a na homologaci to samozřejmě vliv nemá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrácené vidle

15.12.2013 v 21:34 | Nahoru | #17
trigr> Jo, máš pravdu, XJR není žádnej unikát, už jen proto, jak dlouho už se vyrábí. Zakladatel tématu píše, že na tom sedí denně cestou do práce a chce něco pohodlnějšího. Proto mi tenhle projekt připadá hodně podivnej a postavenej na hlavu. XJR nemá úplně nejmenší náklady na provoz, "vo tom žádná", což není ideální pro denní dojíždění, a má dost měkkej houpavej podvozek. Takže překucháním, který může být plný pastí, viz celá diskuse, bude stát hodně invence (nebo bastlení) a možná i peněz, USD vidle z nějakýho SS podvozek asi příliš nezměkčí, cena stroje se nezvedne a provozní náklady zůstanou stejný. Nemůžu si pomoct, vidím to jako "všechno špatně". Proto jsem navrhnul pořízení jinýho bajku.

Naposledy editováno 15.12.2013 21:37:07

(reakce na) Obrácené vidle

15.12.2013 v 22:17 | Nahoru | #18

Dráťa píše: trigr> ... cena stroje se nezvedne...


Spíš klesne.
Proti kusům v origo provedení rozhodně.

Obrácené vidle

21.12.2013 v 07:25 | Nahoru | #19
Jasný cena stroje assi nevzroste a možná klesne, v tom mají pánové pravdu nicméně je to krásná motorka a já udělal chybu. Jde tzaké ale o to že USD vidle mají lepší kontakt s vorovkou, né o nějakou závratnou hodnotu , ale mají, a co se týče údržby a provozních nákladů Kdo z nás si kupuje motorku z ohledem na náklady? Jakože tebe si nekoupím ty by jsi mě moc stála atd? Nevím jak vy pánové , ale já se do ní musím zamilovat- do jízdy, do kontaktu, do vzhledu a pak je teprve zbytek. I přes to , že jsem jí dal do prodeje na ND - bude jiná XJR a na té USD vidle budou.Je to krásný stroj a jak zde již napsal kolega přede mnou nevyrábí se pro nic za nic tak dlouho i když jí jen zvedli objem je i XJR13000 stále nástupcem 1200 a před tím FJčka se skvělým motorem. Nicméně díky za názor a váš úhel pohledu i toho si cením. Je fakt , že origo je origo ale.......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ventilová podložka Yamaha XJR 1200 Sieg 13 4.3.2024 v 19:00 MartinXL650V
Tovární nastavení karburátoru xjr 1... Yamaha XJR 1200 Sieg 3 1.2.2024 v 20:41 StiefTomas
Jaké pneu na XJR 1200 Yamaha XJR 1200 lacerta82 24 24.7.2023 v 22:53 karelsychra
Oprava plexi Yamaha XJR 1200 Jaras-xs 9 1.7.2021 v 16:06 dafikk
Do motoru zase tece benzin z nadrze Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300, Yamaha XJ 600, Kaw... Mufiozo 10 31.5.2021 v 06:36 Destroyer


TOPlist