praštil jsem z motorkou do příkopu(blbá plechovka v prestřed cesty v zatáčce)a budu muset vyměnit celej předek, teda vidle budíky atd. Mám dotaz. Chci už použit tzv. obrácené vidle , jen nevím které tam sedí a zda musí být specifické z toho modelu nebo zda jakékoliv. Díky a zdar
ta pevnost je způsobena i tím že USD maji asi 1,5x delší styčnou plochu trubka-kluzák, ale zas jsou tak pevne, že při bouračce mnohdy poškodí i krk řízení, kdežto u klasických vidlí se pouze ohne trubka, která není nijak závratně drahá
Vidlice typu Upside-Down.
Jak již plyne z názvu, jedná se o klasickou teleskopickou vidlici umístěnou v převrácené poloze. Vnější pevná, mohutně dimenzovaná, trubka z lehké slitiny je velmi odolná proti ohybu a zkroucení. Vnitřní zásuvnou trubku přesahuje o velký kus, což stabilitu vidlice ještě zvyšuje. Díky vývoji těchto vidlic byly zdokonaleny i ty klasické, a tak jsou v poslední době opět na vzestupu. Avšak téměř výlučné použití vidlic typu Upside-Down u sportovních speciálů svědčí o jejich nesporných kvalitách.
Dnes se u většiny teleskopických vidlic, ať již klasických nebo Upside-Down, používá progresivně vinutých pružin a sílu tlumení lze podle charakteru jízdy u moderních vidlic nastavit jednoduchým způsobem pomocí jehlových ventilů pro úroveň tlaku i tahu.
Prevzato z fora hledej!!
Ale jinak ohlins dela i vidle klasiky a toje parada na nejake stavbicce.,.,..
Co tam pasuje netusim ale pokut udelas brylky mužes tam v podstate strcit predek skoro z cehokoli samozrejme asi z nejake 125 nebude to nej
Naposledy editováno 15.12.2013 09:34:41
Naposledy editováno 15.12.2013 09:33:23
1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle
Jj, je to kvůli snižování neodpružené hmoty.
Allien
Jinak ale nechápu, že na nějakou motku chceš dát vidle z něčeho jiného.
Vždyť tím tu motorku znehodnotíš.
Co třeba homologace?
Pokud máš na motce jiný rozměr gum, tak pojišťovna se po tom sveze.
A jiná vidlice je přece ještě horší.
Nebo ne?!
Někdo řekne, já ho špatně viděl, proto jsem ho přehlédnul.
A bác ho, jiné světlo, než má být, sice homo, ale jiné.
Co ale tak zásadní kostrukční prvek podvozku, jako je ta vidlice?
S autem na STK by Tě vyhodili s jinou nápravou.
Pokud by na to přišli.
Na motorce to asi nepoznají, co na ní má být.
Ale v případě nehody? To už si nejsem jistý.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=19014
1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle
V pripade nehody, pokud budes mit homologovane svetlo a spravnej rozmer gum opet nikdo nebude nic resit.
Srovnavat tlumice na motorce s celou vymenou ramen a podvozku na aute je trochu mimo.
Menis tlumice, stejne tak jako se meni tlumice u auta a to ze tam das lepsi je to same jako kdyz na aute das lepsi tlumice. A jeste lepe aby nekdo nenamital ,ze prece se musi vymenit na masine aji brejle (drzak tlumicu) tak kdyz na auto das podovzek treba od D2 tak take menis uchyceni (drzak tlumicu), davas tam stavitelne unibaly, menis geometrii , odklony a vsechno a nikdo s tim nema problem a ani mit problem nemuze.
Na motorce take vymenis brejle coz je pouze drzak tlumicu a ukotveni do ramu prece zustava stejne, protoze krk rizeni neprevaris, stejne tak jako u auta neupravis karoserii.
Dalsi vec je ,ze pokud by se nesmelo na motorce sahnout do tlumicu a zmenit rozmery a geometrii motorky tak pak by se nesmelo ani popoustet motorky na prednich tlumicich o centak i vice dolu. Uz tim se zmeni rozvor kol a uhleh rizeni a i stopa.
Takze za me , kdyz zustane homo svetlo, spravnej rozmer pneu a idealne aji rafek tak je to v pohode. Jenze sehnat takovou nahradu je obtizne.
Pocitej s tim ,ze pokud neni vylozene neco ozkousene co tam pasuje tak to bude trochu laborovani a experimentovani.
Kvuli jinym tlumicum musis jak uz bylo napsane dat nove brejle. Tim davas i novou osu do krku rizeni a tomu budes muset prizpusobit i lozicka v krku rizeni a mozna i upravit tu osu v krku rizeni aby si tam nejaka loziska beznejch rozmeru napasoval. Dal ti nebude sedet predni kolo do rozchodu tlumicu, nebudou ti pasovat ani kotouce na stredovou osu brzdicu, ktere diky USD vidlici take musis dat jine, protoze puvodni nemas jak a kam uchytit.
Pak se zmeni delka brzdovejch hadic, takze tam budes muset dat jine.
V neposledni rade ti nebude pasovat ani blatnik, cili ten budes taky potrebovat a aby toho nebylo malo tak nesmis zapomenout na osu predniho kola.
O tom ,ze by si zachoval predni kolo a predelal kotouce si take muzes nechat zdat. Opet narazis na problem ,ze nebudes mit kotouce ve stredove ose s brzdici a nebudes mit kompatibilni osu predniho kola a nebude ti kolo sedet v rozchodu s tlumici a pri dotazeni by dochazelo ke krizeni.
Pri upravach nesmis udelat chybu, protoze nemas cesty zpet obzvlaste kdyz jako ja budes muset upravovat tu osu rizeni a rezat tam nove zavity na matice.
treba vim ,ze u Kawasaki ZX6R to jde rocnikove prehodit. Na starsi model jde do ramu dat bez uprav USD brejle, ale stejne potrebujes komplet predni kolo s kotoucema, osu predniho kola, blatnik, brzdy. Ale to je vyjimka , protoze se jedna o stejnej model a vyrobce pouzil totozny ram, jen na to dal jine komponenty. Cili pokud nenajdes alternativu jako u Kawasaki tak pak te ceka onanie jakou sem absolvoval ja.
Hodne stesti :)
a pocitam ,ze ten plechovkar odjel a ani nevedel co svym curackym stylem jizdy zpusobil ,ze?
1 reakcí na tento příspěvek Obrácené vidle
jinak bryle kdys ti nekdo frezne kolem desitky/ pokut nikoho nemas/ neco osa nejake ložisko.....
Nebo kasli nato a dej tam jen jine pružiny anech to v originalu... apokut jsi strelec jeto furt velky težky ingot ztoho sport poradny nikdy nebude i kdys jeto fajn masa....
Naposledy editováno 15.12.2013 12:03:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrácené vidle
Dráťa píše: Kup si motorku s pohodlnějším podvozkem (tedy nevím kterou, protože XJR je dobrej cesťák) a nebastli klasickou motorku.
Co je na tom za bastlení. Mě to přijde jako zcela normální úprava. Nemyslím, že je XJR zrovna nějaký sběratelský kousek, který se musí opečovávat v originálním stavu. Každý člověk má rád něco jiného.
taky je dobrý koukat po něčem z podobně těžký motorky, XJR není malá váhová kategorie a když tam dáš vidle z nějaký sportovní šestky, která váží o 50kg míň tak budeš víc laborovat s nastavením, nebo i řešit jak přitvrdit vidle.
taky zkoukni délku samotné vidlice, sportovní motorky mají většinou trochu kratší vidlice, tak ať to pak nedělá neplechu.
já to po bouračce řešil na ZRX, sehnal jsem vidle ze ZX7. jsou cca o 2-3cm kratší, takže mi při každým druhým propružení šel blatník až na chladič. dal jsem blatník co nejníž, takže už to dělá jen při tvrdším brždění, nebo když trefim nějakou díru. ale zas slyšim každý kamínek který prolítne mezi kolem a blatníkem, prostě tam na něj není místo
další poznatek- pokud nebudeš dávat komplet a máš třeba v pohodě kolo+kotouče, tak si zkontroluj brzdy, aby seděly. já tohle neudělal, protože údajně měly vidle ze ZX7 pasovat, protože kolo a brzdiče jsou stejný. jenže mají různý průměry brzdových kotoučů- ZRX 310mm, ZX7 320mm, takže teď přes zimu můžu buď měnit kotouče, nebo předělat uchycení třmenů...
jinak na nějaký "znehodnocení" motorky ser, tu jsi znehodnotil když jsi s ní mrdnul USD vidle jsou nejvíc a na homologaci to samozřejmě vliv nemá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrácené vidle
Naposledy editováno 15.12.2013 21:37:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ventilová podložka Yamaha XJR 1200 | Sieg | 13 | 4.3.2024 v 19:00 MartinXL650V |
Tovární nastavení karburátoru xjr 1... Yamaha XJR 1200 | Sieg | 3 | 1.2.2024 v 20:41 StiefTomas |
Jaké pneu na XJR 1200 Yamaha XJR 1200 | lacerta82 | 24 | 24.7.2023 v 22:53 karelsychra |
Oprava plexi Yamaha XJR 1200 | Jaras-xs | 9 | 1.7.2021 v 16:06 dafikk |
Do motoru zase tece benzin z nadrze Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300, Yamaha XJ 600, Kaw... | Mufiozo | 10 | 31.5.2021 v 06:36 Destroyer |