famsa
famsa zadní brašna
oblečení MV Agusta
RG-racing:kryt chladiče
MOTOROBERT -R.Papežík,servisMV Agusta
Jiří BURDA-servis
MotoXN-servis
vzduchový filtr
tlumič řízení Brutale 675/800
Naposledy editováno 20.01.2016 14:30:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta Brutale -rady a tipy
Rubi píše: Eagleking> nevím,nějak to nesleduji,ale myslím si,že s počasím to moc společného nemá,když není +30st a někde nepopojíždíš.Já bych spíš řešila přehřívání,tohle je asi v poho.Ale co já tady můžu radit. U čoprů je jen zátka a pokud si nekoupíš tu s teploměrem,tak to ani nevíš kolik to má.
s počasím to společnýho má dost. Pokud je venku 12-15°C ten motor se prostě neohřeje. U vysokovýkonných malých motorů je běžně počítáno na léto s teplotním spádem několik cca.max 5-10 °C mezi chladičem a ohřátou vodou v hlavách. Je nutný si taky uvědomit, že motor má mít stabilní teplotu jak při minimálním odběru výkonu, tak při maximálním - připočti k tomu možnost rozdílu okolní teploty mezi 0-35°C (když ne víc)...resume ?
Musí se najít kompromis mezi tím, aby motor ať v létě-vyvíjející např 10kW výkon měl zaručeno aspoň 80°C, ale stejně tak se při vydávání 100kW ve stejných podmínkách nepřehřál. Proto třeba na mým motoru termostat otvírá už při 67°C. Tohle samozřejmě není úplně ok v zimě. Při 10°C okolní teploty to v 67°C otevře, ale než to voda z chladiče, která v těhle podmínkách má např. 50°C zase uzavře - už je tam takový objem, že to motor zchladí na 70-75°C. Teplotní spád v těchto podmínkách je někdy i 30°C (resp. spád mezi 85°C jež by hlavy měly mít a zchlazenou vodou v chladiči)...
U mýho motoru dokonce docela dost ohledně chlazení udělalo i přemapování - větší dávka a lepší výplach... já to řeším koženou "dečkou" před cca. 1/3 chladiče
Naposledy editováno 18.03.2014 12:48:02