globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení motoru
21.11.2013 v 11:03
Dobrý den, mám dotaz na chlazení motoru Suzuki Bandit 650 S rok výroby 2001. Koupil jsem ho letos a chtěl před zimou zkontrolovat chladící vodu a jaké bylo překvapení když jsem nenašel na chladičí víčko. potřeboval bych informaci je-li tento motor chlazen pouze olejem nebo je voda skryta někde pod kapotáží. Vím že pro některé to bude usměvný dotaz, ale jsem opravdu v koncích, protože mi není jasné jak se může tento motor uchladit olejem v případě že stojím třeba 20 minut se spuštěným motorem ve 30°C.
Dík Tubus
Předchozí
1 2
Následující

Chlazení motoru

21.11.2013 v 11:12 | Nahoru | #1
Bandit r.v. 2001 bude jen 600ccm a ta je chlazena vzduchem a olejem.

Chlazení motoru

21.11.2013 v 11:33 | Nahoru | #2


prej usmevny dotaz....

Chlazení motoru

21.11.2013 v 11:47 | Nahoru | #3
za prvé, proč by jsi nechal 20 min stát nastartovanou motorku ve 30°C, za druhé, ty ani nevíš, co máš za motor, prvně si zjisti, co ti vlastně v rámu bije a potom se ptej

Suzuki Bandit 600S r.v.2002

Chlazení motoru

21.11.2013 v 12:06 | Nahoru | #4
skus prutkara...

2 reakcí na tento příspěvek Chlazení motoru

21.11.2013 v 12:46 | Nahoru | #5
Žádný dotaz není blbej, když nevím tak se zeptám... pravda je trochu divné že koupíš moto o kterém nic nevíš...
Tvůj bandit bude asi opravdu "600" (neb 650 se dělá až od r.2008) a motor je chlazen vzduchem+olejem, při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje pravda má své neduhy:
-jednak se v chladném počasí motor pomalu ohřívá = trpělivost, měkkou plynulou jízdou ohřát a nehonit polo-studené!
-a za druhé opravdu, hlavně v extra vedrech, nenechávat moto zbytečně dlouho(víc než pár minut) běžet na místě...
Jinak žádný strach, u SUZUKI je tento systém chlazení osvědčený a léty prověřen

Chlazení motoru

21.11.2013 v 12:59 | Nahoru | #6
je lepší se zeptat a být 5 minut blbcem, než se nezeptat a být blbcem do konce života!
ano nejspíš máš vzduch + olej

Chlazení motoru

21.11.2013 v 13:36 | Nahoru | #7

2 reakcí na tento příspěvek Chlazení motoru

21.11.2013 v 14:20 | Nahoru | #8
Pokud si dobre vzpominam, tak DR 650 SE, r. 97 melo taky chlazeni olej+vzduch, ale melo pojistku proti prehrati, motor sam vypnul a pokud neklesla teplota, tak nesel nastartovat

Chlazení motoru

21.11.2013 v 15:15 | Nahoru | #9
bandit 600ccm byl muj prvni dospeli stroj.Chladis to olejem a vzduchem.Pro tebe zadnej problem.Nechavat to nastartovany 30 min jak pises,je nesmysl,jaky duvod??V kolone nebo podobne se nemusis bat.Motor je na to prispusobeny.Spis jak tu bylo receno,pri chladnejsim pocasi dyl se drzet na uzde,nezahreje se tak rychle jak vodou.Ale nezahriva se to zas 30 km))))

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 15:16 | Nahoru | #10
KubaLC8> o pojistce na B6 nevim.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení motoru

21.11.2013 v 15:47 | Nahoru | #11
ja o ni taky nevedel dokud se mi motor nezastavil a pak bez odstraneni jakehokoliv problemu se normalne nastartoval

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 16:05 | Nahoru | #12

PETARDAK píše: .........při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje ............


...a třeba "lokomotivy" jako yamXJR1300 nebo suzGSX1400 a kdyby to nestačilo tak třeba taková TATRA od 111ky po třeba 815ku maj tu kombinaci teda myslíš na piču?

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 16:06 | Nahoru | #13

KubaLC8 píše: Pokud si dobre vzpominam, tak DR 650 SE, r. 97 melo taky chlazeni olej+vzduch, ale melo pojistku proti prehrati, motor sam vypnul a pokud neklesla teplota, tak nesel nastartovat



Hehe tohle mi udělala v Praze Guzzi 1200, vedl jsem za sebou auto tak jsem musel čekat v kolonách. Na kopci jsem raději vypnul motor, protože bylo uprostřed léta fakt vedro a až na karlák jsem jel bez motoru. No a dole se startér odmítal pohnout a tak jsem tam 15minut čekal než začala zase premávat.

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 16:07 | Nahoru | #14

KubaLC8 píše: ja o ni taky nevedel dokud se mi motor nezastavil a pak bez odstraneni jakehokoliv problemu se normalne nastartoval


...myslíš jako u vysavače jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 16:09 | Nahoru | #15

osiris píše: ...a třeba "lokomotivy" jako yamXJR1300 nebo suzGSX1400 a kdyby to nestačilo tak třeba taková TATRA od 111ky po třeba 815ku maj tu kombinaci teda myslíš na piču?



Kombinace je v pořádku, ale funguje jen při relativně nízkém výkonu a velkém nároku na prostor. Tak to prostě je. Kdyby to tak nebylo tak lokomita jako BlackBird nemá tu 11 chlazenou vodou, ale vzduchem, ale to by těch 160koní prostě neudejchalo.

Znova se podívej na co si reagoval a najdi si slovo "relativně" někde ve výkladovém slovníku.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 17:21 | Nahoru | #16

Skalik píše: Kombinace je v pořádku, ale funguje jen při relativně nízkém výkonu a velkém nároku na prostor. Tak to prostě je. Kdyby to tak nebylo tak lokomita jako BlackBird nemá tu 11 chlazenou vodou, ale vzduchem, ale to by těch 160koní prostě neudejchalo.

Znova se podívej na co si reagoval a najdi si slovo "relativně" někde ve výkladovém slovníku.


...ale to tak přece není, "udejchá" to klidně i víc než těch pouhejch 160koní (porsche s osmi stovkama koní, nebo letecký motory jsou ti taky málo?)
...nejde říkat, že to nezvládne, to není pravda, jde o požadavky a priority během konstrukce (postupem času je to hojně tlačený potřebou nízký spotřeby, potažmo nízkejch emisí)
...o prostoru se taky pleteš, naopak zástavba je menší; v uzavřeným prostoru je jen potřeba buď podtlakovej nebo přetlakovej vzduchovej (o)běh
...neuč mě to znát
...a seš si jistej že mám reagovat ne slovo "relativně"? podívej se znova naopak ty ...nic to nemění ale na tom, že i kdyby tam bylo to "relativně" místo "poměrně", že by to tam bylo taky blbě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 17:41 | Nahoru | #17
PETARDAK> jen tak pro upřesnění 650 se dělá od 2005 a od 2007 je chlazená vodou

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 17:46 | Nahoru | #18

osiris píše: ...ale to tak přece není, "udejchá" to klidně i víc než těch pouhejch 160koní (porsche s osmi stovkama koní, nebo letecký motory jsou ti taky málo?)
...nejde říkat, že to nezvládne, to není pravda, jde o požadavky a priority během konstrukce (postupem času je to hojně tlačený potřebou nízký spotřeby, potažmo nízkejch emisí)
...o prostoru se taky pleteš, naopak zástavba je menší; v uzavřeným prostoru je jen potřeba buď podtlakovej nebo přetlakovej vzduchovej (o)běh
...neuč mě to znát
...a seš si jistej že mám reagovat ne slovo "relativně"? podívej se znova naopak ty ...nic to nemění ale na tom, že i kdyby tam bylo to "relativně" místo "poměrně", že by to tam bylo taky blbě

Má pravdu předseda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:14 | Nahoru | #19
osiris> a proto se běžně u porsche montují motory co mají 800hp, vlastně ne oni přešli na vodníka a vzduchem chlazený motory z předchozí éry takovejhle výkon fabricky nikdy neměli. A to samý u motorek, kde jen jsem to viděl naposledy vzduchem chlazenej motor s výkonem trapnejch 160hp a objemem lehce nad litr ... ne a ne si vzpomenout.

A proto má bandit z 2000 vzducháč výkon oslnivých 57kw a trapná gsxr 600 ze stejného roku s vodníkem 75kw.

Píšeš co je možné, ale trochu zapomínáš na to co se vyrábí/vyrábělo.

Ohledně prostorové náročnosti, vyděl jsi někdy motor v tatře 613? Zkus jeho rozměry porovnat třeba s nějakým obyčejným 5,2V8 motorem od moparu. Jasně vzducháč nemá toliko příslušenství jako vodník (chladič), ale o tom se nikdo nepře.

Co se týče letectví tak tam jsou požadavky trošku jinde a k silničním vozidlům tohle fakt nemá smysl tahat. Tam se bojej i vstřikování :)

Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:31 | Nahoru | #20
Nechcu byt sprostej ale tohle je opravdu debilni dotaz...mrknu na motor a vidim ne? Pokud je to 01 tak je to sacs motor tzn vzdch olej... Kamarade nez se prosim priste zeptas na takovou hovadinu zkus prosim strejcka googla a najit si neco o teto motorce... Jinac s uchlazenim tenhle motor a zadny sacs motor problem nema..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:40 | Nahoru | #21
Skalik> pletes hrusky z jabkama a plkas nesmysly.... U aut se prestal vzduchem chlazeny motor pouzivat kvuli emisim pac vzduchac ma vetsi rozmezi teplot v kterych pracuje tzn nebyl by schopen projit emisnimi testy... Dalsi vec proc myslis ze se v letectvi pouziva vzduchem a vetsinou i olejem chlazene motory...ano podrz se pomer vykon prostor hmotnost a ver ze to jsou velice vykone motory... U motorek vzduchace taky popravili emise viz gsx 1400 a nad xjr uz se taky smraka...dalsi vec pro konstruktera a vyvojare je jednodussi vyvinout motor ktery je chlazeny vodou prave kvuli udrzeni konstantni teploty todle v uvozovkach please... Jinak viz osiris...

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:51 | Nahoru | #22

HornisGSX píše: Skalik> pletes hrusky z jabkama a plkas nesmysly.... U aut se prestal vzduchem chlazeny motor pouzivat kvuli emisim pac vzduchac ma vetsi rozmezi teplot v kterych pracuje tzn nebyl by schopen projit emisnimi testy... Dalsi vec proc myslis ze se v letectvi pouziva vzduchem a vetsinou i olejem chlazene motory...ano podrz se pomer vykon prostor hmotnost a ver ze to jsou velice vykone motory... U motorek vzduchace taky popravili emise viz gsx 1400 a nad xjr uz se taky smraka...dalsi vec pro konstruktera a vyvojare je jednodussi vyvinout motor ktery je chlazeny vodou prave kvuli udrzeni konstantni teploty todle v uvozovkach please... Jinak viz osiris...





Přesně jak píšeš, nebýt ekoteroristů, kteří tlačí emisní normy pořád níž a níž, jezdily by vzduchem chlazený motory možná pořád i v autech.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:55 | Nahoru | #23
osiris> ANO vzduchové chlazení zvládá dobře i POMĚRNĚ velký výkon, dokonce to zvládá tak dobře že SUZUKI, u řady GSXR, už v roce 1993 přešlo na vodu, dokonce tak dobře že PORSCHE už dávno chladí palice vodou a třeba i dakarské TATRY už dávno pohání vodou chlazené motory, V-ROD od HD je vodník přes deset let a ELECTRY od HD jsou nově taktéž s "vodou".....

Docela se zájmem, vždy čtu Tvé odborné příspěvky o "lakařině" ale sám o ní vím cca tolik co Ty o motorařině, napadá mě něco o ševci a kopytě...

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:09 | Nahoru | #24
PETARDAK> no budiz ale proc pouziva dakar tatra vodou chlazeny "zavodni motor" zas jde o vykon... Je jednodussi vyvinout vysokovykonny motor s vodnim chlazenim.... Nez vzduchac.... Dodnes tatra i pro phoenixe nabizi luftak motor s euro 5!ovsem tento motor je urcen pro velke zatizeni a ne v dnesni dobe pro zavodeni....tady nejde o to ze by to nefungovalo ale je to cesta vetsiho odporu viz co jsem psal... Proc gsxr presli na vodu? Ano zas je levnejsi a jednodussi vyvinot a blala blala co jsem psal.... vzduch ma svoje vyhody voda sve vyhody!

Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:21 | Nahoru | #25
No mě nepřijde, že by byly SACS motory málo výkonné, co třeba GSX1100R??? Ve své době byla GSX750R nejvýkonnější a nejlehčí SS na trhu zatímco ostatní vodouchy vážily cca o 10kg víc...Jasně doba pokročila a tyto motory nemělo cenu dál vyvíjet kvůli ekoterorismu... A třeba GSX1100RW od r.v.93 nabrala tak na váze, že to spadalo do kategorie mastodontů... Suzuki Advanced Cooling System je hodně zmáklej a ty motory pokud tam je olej jsou nesmrtelný, proto jsou dodnes používány v dragsterech, které maj výkony neskutečný, sice to je jen na pár závodů s těmi úpravami, ale to i vodou chlazený draci...

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:41 | Nahoru | #26
PETARDAK> to se pleteš, můj původní obor jsou právě ty motory a zrovna tak jako ty si myslíš, že tvůj směr názoru je ten pravej, tak věz, že já ti na to odpovím to samý co jsi vzkázal ty mně
...podstata byla

při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje


tak se zamysli než příště něco takovýho začneš obhajovat
...k tomu co píšeš dál, podáváš to toiž tak, že přechod na vodu byl (nebo je) jen kvůli nemožnosti uchlazení výkonejch motorů, to ale není pravda, těch hlavních věcí z hlediska konstrukce je víc, mimo to co už tady někdo uved tak je fakt, že za stejnejch podmínek dá voda větší výkon než vzduch a to při delší životnosti, ale za důležitější považuju náročnost výroby kvůli rozdílný roztažnosti materiálů při daný nestabilitě teplotního rozsahu vzducháče (o větších spotřebách paliva i oleje a potažmo emisích už jsem psal) a ne nemožnost uchladit motory s velkým výkonem

Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:47 | Nahoru | #27
Řekl bych že důvod proč se upouští od používání vzduchem chlazených motorů je kromě ekoterorismu taky ten, že dneska je mnohem míň lidí, kteří vědí jak se o auto nebo motorku starat, co mu škodí apod. (toto vlákno moji myšlenku jenom potvrzuje). Řekl bych že vodou chlazený motory snáší hrubší zacházení líp než vzducháče(například krátký popojížďky), navíc nároky na údržbu jsou taky menší (větší výdrž oleje).

PS: moc hezkej článek o ekoterorismu: http://svetmotoru.a...-funus-se-blizi.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:58 | Nahoru | #28
Skalik> takže ty taky píšeš, že výkoný motory nejsou vzduchový protože se neuchladěj, zamysli se nad tím co píšeš tady:

kde jen jsem to viděl naposledy vzduchem chlazenej motor s výkonem trapnejch 160hp a objemem lehce nad litr

ano, to je proč se tíhne snazší cestou k vodě, protože z malýho objemu líp vyhoníš vyšší výkon u vody než u vzduchu, ale to nemá nic společnýho s tím na co já od začátku reaguju, totiž že podle vás dvou je to z důvodu nemožnosti uchladit výkon, to není pravda, výkon uchladíš, sice na stejnej výkon při podobným rozpočtu můžeš potřebovat třeba větší obsah, vyšší spotřebu, emise, naopak nižší životnost, ale ne že standardně neuchladíš klidně 200 koní v motorce
...to tys napsal o velkým nároku na prostor a právě na to já ti zareagoval (613? já i 603 ) to už ale montuješ do sebe různý věci, obecně je zástavbovej prostor vzducháče menší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:11 | Nahoru | #29
osiris> ahoj,chces me rict,ze dejme tomu,uchladis moto o objemu 1000ccm a 180 koni treba na dalnici?JAK???Podleme sis odpovedel sam!!125 s 15 konama uchladi vzduch,ale 125 s 40 konama se neuchladi!!!Vetsi kompres,vetsi otacky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:26 | Nahoru | #30
kut> Tak na dálnici úplně v pohodě toho litra se 180ps uchladím tím, že nepojedu jak posera A mluvíme o SACS systému, který má olejový chladič vystavený náporu luftu + žebrování...jasný, že pokud bude chlazený pouze luftem tak ho nejspíš udělám... Mimochodem dodnes i u vodníků jsou u výkonných moto chladiče oilu, samotná voda ti uchladí vršek motoru, ale zbytek by jsi odvařil...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Brašny Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 24 29.11.2023 v 19:35 konas89
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Prosím poradit,,, shaním manuál v č... Suzuki GSF 650S Bandit Davekel 3 22.3.2022 v 09:48 zdenysrx6
Rozšíření stojánku Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 8 25.8.2021 v 20:11 kratkej01


TOPlist