globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení motoru
21.11.2013 v 11:03
Dobrý den, mám dotaz na chlazení motoru Suzuki Bandit 650 S rok výroby 2001. Koupil jsem ho letos a chtěl před zimou zkontrolovat chladící vodu a jaké bylo překvapení když jsem nenašel na chladičí víčko. potřeboval bych informaci je-li tento motor chlazen pouze olejem nebo je voda skryta někde pod kapotáží. Vím že pro některé to bude usměvný dotaz, ale jsem opravdu v koncích, protože mi není jasné jak se může tento motor uchladit olejem v případě že stojím třeba 20 minut se spuštěným motorem ve 30°C.
Dík Tubus

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 18:55 | Nahoru | #1
osiris> ANO vzduchové chlazení zvládá dobře i POMĚRNĚ velký výkon, dokonce to zvládá tak dobře že SUZUKI, u řady GSXR, už v roce 1993 přešlo na vodu, dokonce tak dobře že PORSCHE už dávno chladí palice vodou a třeba i dakarské TATRY už dávno pohání vodou chlazené motory, V-ROD od HD je vodník přes deset let a ELECTRY od HD jsou nově taktéž s "vodou".....

Docela se zájmem, vždy čtu Tvé odborné příspěvky o "lakařině" ale sám o ní vím cca tolik co Ty o motorařině, napadá mě něco o ševci a kopytě...

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:09 | Nahoru | #2
PETARDAK> no budiz ale proc pouziva dakar tatra vodou chlazeny "zavodni motor" zas jde o vykon... Je jednodussi vyvinout vysokovykonny motor s vodnim chlazenim.... Nez vzduchac.... Dodnes tatra i pro phoenixe nabizi luftak motor s euro 5!ovsem tento motor je urcen pro velke zatizeni a ne v dnesni dobe pro zavodeni....tady nejde o to ze by to nefungovalo ale je to cesta vetsiho odporu viz co jsem psal... Proc gsxr presli na vodu? Ano zas je levnejsi a jednodussi vyvinot a blala blala co jsem psal.... vzduch ma svoje vyhody voda sve vyhody!

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 19:41 | Nahoru | #3
PETARDAK> to se pleteš, můj původní obor jsou právě ty motory a zrovna tak jako ty si myslíš, že tvůj směr názoru je ten pravej, tak věz, že já ti na to odpovím to samý co jsi vzkázal ty mně
...podstata byla

při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje


tak se zamysli než příště něco takovýho začneš obhajovat
...k tomu co píšeš dál, podáváš to toiž tak, že přechod na vodu byl (nebo je) jen kvůli nemožnosti uchlazení výkonejch motorů, to ale není pravda, těch hlavních věcí z hlediska konstrukce je víc, mimo to co už tady někdo uved tak je fakt, že za stejnejch podmínek dá voda větší výkon než vzduch a to při delší životnosti, ale za důležitější považuju náročnost výroby kvůli rozdílný roztažnosti materiálů při daný nestabilitě teplotního rozsahu vzducháče (o větších spotřebách paliva i oleje a potažmo emisích už jsem psal) a ne nemožnost uchladit motory s velkým výkonem

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:31 | Nahoru | #4

PETARDAK píše: osiris>dakarské TATRY už dávno pohání vodou chlazené motory



dakarske tatry uz taky davno nemaji tatrovacke motory! ta posledni ma cummins, pred tim meli CAT
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Brašny Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 24 29.11.2023 v 19:35 konas89
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Prosím poradit,,, shaním manuál v č... Suzuki GSF 650S Bandit Davekel 3 22.3.2022 v 09:48 zdenysrx6
Rozšíření stojánku Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 8 25.8.2021 v 20:11 kratkej01


TOPlist