Téma: Paut Motor
 
5.11.2013 v 19:50
Ahoj technoidi.

Objevil jsem na youtube koncepci zajímavého motoru.
Co si o tom myslíte? Nevíte jestli už to někdo zkonstruoval?





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 07:27 | Nahoru | #1

seikos píše: 4x přeplňovaný čtyřválec 2T s přímým vstřikem s kruhovým schématem a tudíž bez vibrací
Já tomu přínosu rozumím



Přesně tak jak říká Seikos.

Přeplňovanej 2T to je masakr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 11:03 | Nahoru | #2
Blackforce> Proč masakr? Velké naftové dvoutakty prakticky vždy mají dole po obvodu válce plnicí (výplachové) kanály, "hnané" dmychadlem (takže odpadají starosti s řešením karteru u dvoutaktu kvůli spodní kompresi) a v hlavně je několik ventilů pro výfuk.
Nemluvě o motorech s protiběžnými písty (opposed), kde jeden píst odkrývá plnicí a druhý výfukové kanály.
Hlavně u naftového dvoutaktu (se vstřikem) odpadají problémy s únikem čerstvé směsi do laufu.

Jinak souhlas s tím, že ten motor bude mít vysoké nároky na ložiska a hlavně to zavání "systémem lakatoš" - kvůli o výměně jednoho lágru všechno rozebrat.

Katana> S tím periodickým rozběhem a zastavováním pístu je to pravda, ale upřímně řečeno - jinak se to ani prakticky udělat nedá. Hlavně, pokud jde o jednoduchost a tak potažmo spolehlivost řešení. Spalovací turbina má jedinou výhodu v malé měrné váze na jednotku výkonu, vysokých otáčkách a chodu bez vibrací, ale těžko to říct o účinnosti - měrná spotřeba turbiny je oproti pístovému motoru několikanásobná. Což platí i pro parní motory - jak pístový, tak turbinu.
A motory na způsob Wankelu také mají kupu nedostatků, hlavně též vyšší spotřebu a ještě ke všemu nízkou životnost těsnicích lišt (v tomto je Wankelmotor slepou uličkou). A zrovna u wankelu stojí za vysokou spotřebou hlavně naprosto nedokonalý tvar spalovacího prostoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist