Objevil jsem na youtube koncepci zajímavého motoru.
Co si o tom myslíte? Nevíte jestli už to někdo zkonstruoval?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor
Nemluvě o motorech s protiběžnými písty (opposed), kde jeden píst odkrývá plnicí a druhý výfukové kanály.
Hlavně u naftového dvoutaktu (se vstřikem) odpadají problémy s únikem čerstvé směsi do laufu.
Jinak souhlas s tím, že ten motor bude mít vysoké nároky na ložiska a hlavně to zavání "systémem lakatoš" - kvůli o výměně jednoho lágru všechno rozebrat.
Katana> S tím periodickým rozběhem a zastavováním pístu je to pravda, ale upřímně řečeno - jinak se to ani prakticky udělat nedá. Hlavně, pokud jde o jednoduchost a tak potažmo spolehlivost řešení. Spalovací turbina má jedinou výhodu v malé měrné váze na jednotku výkonu, vysokých otáčkách a chodu bez vibrací, ale těžko to říct o účinnosti - měrná spotřeba turbiny je oproti pístovému motoru několikanásobná. Což platí i pro parní motory - jak pístový, tak turbinu.
A motory na způsob Wankelu také mají kupu nedostatků, hlavně též vyšší spotřebu a ještě ke všemu nízkou životnost těsnicích lišt (v tomto je Wankelmotor slepou uličkou). A zrovna u wankelu stojí za vysokou spotřebou hlavně naprosto nedokonalý tvar spalovacího prostoru.