globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Leštění kanálků, jiné úpravy
28.10.2013 v 19:48
Zdarec draci, nebyl by tu někdo kdo by popsal jak vyleštit kanálky u pionýra? O kolik to pomůže?
Snažím se o nějaké úpravy motoru, ale aby motor zůstal z venku origo, kdyby jste měli nějaký nápad, budu jen a jen rád. Dík Sláva

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 19:52 | Nahoru | #1
Ja to delaval smirkovym papirem. Je to oser.

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:02 | Nahoru | #2
To asi nebude mít žádnej výsledek , na výkonu to nepoznáš

1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:05 | Nahoru | #3
Kdyby to nemělo žádnej vliv, tak se to nedělalo.

(reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:09 | Nahoru | #4
Leštění je vhodný jenom pro výfukovej kanál, kvůli usazování karbonu. Jinak se kanály neleští, je to spíš kontraproduktivní. Lepší je jenom slícovat všechny kanály a příruby.

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:10 | Nahoru | #5
Kámoš měl Simsona a říkal že na odpichu mu to přidalo hodně, kontakt na něho už nemám aby mi poradil jak se mu to povedlo pošmelit

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:12 | Nahoru | #6
A o jiných úpravách na origo motoru nevíte? Mám poslední výbrus

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:13 | Nahoru | #7
Fortunkou na vrtačce+ pořádně slícovat a případně zvětšit i malinko v karteru.

1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #8
U fichtla je dobrý slícovat kanály...aby tam nebyly schody atd. Samotné leštění je v podstatě k ničemu...Jinak základem je pořádná GO motoru, aby ses dostal alespoň na výkon sériového stroje...

(reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:22 | Nahoru | #9
kolecko10> GO jsem dělal minulou sezonu, všechno od ložisek až po blbosti mám nový, jede hodně dobře, pomalu radši lítám na Fíkovy než na yamaze, ale na internetu je toho plna prdel uprav tak se ptam
Dík za rady

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:25 | Nahoru | #10
Problém je že chceš zachovat vzhled.Pak nemůžeš použít žádný tunig součástky...

1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:26 | Nahoru | #11
Jinak určitě i vylešti sací kolínko od karburátoru .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:29 | Nahoru | #12
TOLI.> a čím vyleštit? jemným šmirglem? nebo filcem? Kdyz kolinko neni lepší vzít i ten kanalek?

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:32 | Nahoru | #13
Samotny lesteni je na prd. Jak tu psali ostatni, tak daleko podstatnejsi je slicovat kanaly. Kdyz nechces menit vzhled, potom uz jedine decentne (!) zvednout kompresni pomer, pruchodnejsi vzduchac a pak si pohrat s pretryskovanim. Prace spousta, vysledek v mezich mericich nepresnosti!

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 20:41 | Nahoru | #14
ještě podkova do kliky, ale tim origo vzhledem se dost omezuješ

(reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 21:11 | Nahoru | #15

Slava5 píše: TOLI.> a čím vyleštit? jemným šmirglem? nebo filcem? Kdyz kolinko neni lepší vzít i ten kanalek?


Je to hrubej odlitek do písku takže jsou tam všelijaký nerovnosti, stačí tou fortunkou případně pilníkem srovnat ty největší hrboly.Pak se dá experimentovat se zvětšováním kanálů ale tam už opatrně a chce to už něco malinko naštudovat abys neudělal botu. Doporučuju knížku "stavíme závodní motocykl- české vojsko" . Slícování určitě okouknout ale většinou to bejvá v pohodě a i když dneska "mladí" nevědí co je to slícování tak tě to musí trknout že když dáš k sobě válec a kolínko tak tam je schod.(případně válec/karter)Ten schod prostě zbrousíš tak aby měla směs hladkej průchod všema částma motoru.

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 21:14 | Nahoru | #16
Tak omluvám se kniha se jmenuje "Upravujeme motocykl pro závod" http://www.jawagallery.net/prirucky/knihy/kniha_upravujeme_motocykl_pro_zavod_pavel_husak.zip

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 21:19 | Nahoru | #17
Leštění kanálů je takový kolorit,nicméně mi kdysi kamarád vysvětloval,že lepší je hrubý povrch kanálů.Směs má pak větší víření a lépe se spaluje.Nechcu tvrdit jedno nebo druhé...

Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 21:29 | Nahoru | #18
Leštění do zrcadlovýho lesku asi fakt nemá smysl nicméně ty hrubý odlitky si trošku úpravy jistě zaslouží.

1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků, jiné úpravy

28.10.2013 v 21:37 | Nahoru | #19
V dnešní době s doporučuje leštit jenom výfukovej kanál a by se vněm neusazoval karbon, na leštěnym povrchu v přepouštěcím kanálu může kondenzovat palivo, které potom vytváří kapky směsi a pak motor nemá tolik hladký chod. Je to napsaný v knize od Grahama Bella: Two Stroke Performance Tuning.

Leštění kanálků, jiné úpravy

29.10.2013 v 08:23 | Nahoru | #20
Včechen vnitřek vylešti leštící pastou a filcákem na vrtačce,utesni koleno u výfuku,vypal koncovku.Jinak když pouziješ GOOGLE tak toho najdeš tolik že se z toho osereš.

Leštění kanálků, jiné úpravy

29.10.2013 v 10:03 | Nahoru | #21
Můžeš ještě nechat snížit hlavu, ale s citem a musí to dělat někdo, kdo to umí,protže mezi válec a hlavu se těsnění nedává, tak aby si si ještě víc nenaběhl! Můžeš dát Bing karburátor, otevřít vzducháč, dát jiný vývuk,nandat tam bezkontaktní zapalko . Měl jsem na svém fíkovy tenkrát taky nějaké úpravy, jezdil 80Km/h -měřeno autem,ale taky jsem ho dvakrát kousl i když jsem mazal jako drak a motor vydržel o dost míň. Pak si udělej ložiska, namaž si řetěz, zvol vhonou rozetu, dobrý olej, seřiď brzdy a musí dráždit líp jak novej:)

edit: ps. ještě poznámka, počítej s tím, že když zvedneš rychlost, pincek na tom s brzdama dobře nikdy nebyl i s nalepením nové směsi do paken a že z 80km/h zastavit chrchla je celkem heroický výkon na rozumnou vzdálenost bez nabití huby!

Naposledy editováno 29.10.2013 12:29:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

29.10.2013 v 16:23 | Nahoru | #22

Tom-H píše: V dnešní době s doporučuje leštit jenom výfukovej kanál a by se vněm neusazoval karbon, na leštěnym povrchu v přepouštěcím kanálu může kondenzovat palivo, které potom vytváří kapky směsi a pak motor nemá tolik hladký chod. Je to napsaný v knize od Grahama Bella: Two Stroke Performance Tuning.

Tak zrovna tohle je ptákovina.Vždy když jsme upravovali motory na pionýru,se leštili přepouštěcí a hlavně sací kanál a výfukový se nechával drsný,jelikož při výplachu se směs zpomalila a neutekla jí většina do výfuku.Byla by dobrá klapka ,ale to už se změní vzhled,karburátor Bing,otevřené sání,snížená hlava,upravená klikovka,také jsme dělali na píst po obvodu na soustruhu upichovacím nožem malé asi 0,3 mm hluboké zářezy asi 10 mm od sebe,aby se v nich držel olejový film a je pravda že se motor nikdy nekousl.Těch úprav je moc,ale výsledek je minimální k tomu,aby to o nějaký razantní kus lépe jelo,navíc zkrátíš životnost motoru.

(reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

29.10.2013 v 17:20 | Nahoru | #23
Vítězslav_Máří> Mě to jako ptákovina nepřipadá. Třeba nechávat výfukový kanál kůli úniku směsi do výfuku drsný neni moc dobré, ke snížení úniku čerstvé směsi nejvíc pomůže dobře udělaný výfuk. Nejlepší je se podívat na fichtlpokec do sekce tuning občas se tam objeví jak upravit kanály pro použití s origo výfukem a karburátorem.

1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků, jiné úpravy

30.10.2013 v 15:38 | Nahoru | #24
Nevr Dull Rozpouší to i krarbon. Je to taková leštící vata na všechny kovy. Fakt výborný. Jinak pomáhá zabrousit hlavu. Na sklo dej smirkovej papír a ubrus hlavu o pár desetin. Zvýší se tím kompresní poměr.

(reakce na) Leštění kanálků, jiné úpravy

30.10.2013 v 21:38 | Nahoru | #25
ondrejGSXR> Bojím se, že tím broušením, nedocílíš vyššího poměru, protože na pionýru je to utopené,není to jedna rovina, to bys musel nejdřív odbrousit ten falc a pak teprve zvyšovat poměr!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Jawa 50 indukční cívka [1, 2] Jawa 50/05, Jawa 50/05 Sport Pivo86 49 24.2.2024 v 19:42 Milos1
Ulomený kousek pístu Jawa 05 Jawa 50/05 Katalyzátor 18 29.11.2023 v 00:40 motovlk
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr dom_burda 15 26.11.2023 v 18:42 Milos1


TOPlist