globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 50 indukční cívka
2.4.2023 v 08:31
Dobrý den Mám problém.
Dlouho jsem jezdil na fichtlu a jednoho dne jsem to půjčil kamarádovi. Jel bez plechů a vyklopil to v zatáčce byli jenom řídítka nakřivo a indukční cívka už nefunguje upadl konektor.
Našel jsem doma ještě pár cívek ale jsou 6V já tam měl 12V a na tu 6V to chází jiskru dobře ale vevnitř to nic nedějá. Tak se chci zeptat jestli nemáte zkušenosti s nějakou cívkou 12V popřípadě kde koupit.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

9.2.2024 v 18:16 | Nahoru | #31

Milos1 píše: combust>Ona silnější, znamená delší? To neplatí ani u ženských Jestli ti jde o to, s někým se hádat, a dlouho diskutovat, tak si najdi někoho jiného. Diskuzi s tebou končím, neb ctím jeden z citátů pana Wericha.



Já se nechci hádat, já chci vědět co si představuješ pod pojmem "silnější jiskra" protože přidáním dalšího kondenzátoru do toho zapalování nemohlo dojít k navýšení celkový energie jiskry ani k nárustu strmosti náběhu napětí.
Takže rovnou přiznej že tu kážeš bludy nebo tu teorii o "silnější jiskře" nějak vysvětli.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

10.2.2024 v 19:40 | Nahoru | #32
Pánové, ještě mám takový dotaz. Když jsem dával dohromady chybějící věci, tak jsem si koupil tuto koncovku svíčky

https://www.motojeli...ENA-CZ-UNI-d5874.htm

Jaký je vlastně rozdíl mezi odrušenou a neodrušenou koncovkou svíčky a jaká má správně u Pařízka být? Jde o to, že zkouším pořád jak vypadá jiskra a na obou svíčkách které mám, to každou chvíli přestane jiskřit, ale úplně. Nemůžu se divit, že to nechce chytat, když to neháže jiskru. Ale Když strčím prst do koncovky, tak to kope jako hrom. Nasadím svíčku, plácnu k válci a nic. Svíčku mám tuto:
Zapalovací svíčka (CZ) - BRISK N14C (2580) - ta je úplně nová, a pak ještě starou PAL N17, ještě komunistickou. Ta mi přijde že funguje lépe, ale taky jiskří asi jen když se jí chce.
Děkuji za odpověď.

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

10.2.2024 v 20:31 | Nahoru | #33
JirkaPařez> Odrušená koncovka obsahuje odpor (zpravidla 5kOhm), stíněná je navíc buď obložená plechem. Na 550 a 555 do roku 60 se používala odrušená koncovka a svíčka bez odporu, od 61 se přešlo na neodrušenou koncovku a svíčku s odporem. Ve finále je to fuk, hlavní je aby tam nějakej odpor byl aby to za provozu nerušilo signál (sousedův traktůrek je dřív slyšet v rádiu než přijede).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

10.2.2024 v 21:09 | Nahoru | #34
JirkaPařez>Odrušovací odpor je po kondenzátoru druhou nejčastější příčinou závad zapalování. To už jsme tu přece jednou probírali. Takže z hlediska minimalizace možných závad doporučují neodrušenou.
combust>Vliv kondenzátoru v zapalovací soustavě je pěkně popsán napříkad v diolomové práci pana Martina Škrábala z r. 2009

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

10.2.2024 v 21:58 | Nahoru | #35
Milos1> Dej sem odkaz, google jich najde hromadu a žádnej link o zapalování.
Každopádně, vliv/potřeba kondenzátoru u zapalování je věc popisovaná posledních asi 100 let takže pochybuju že nějakej student došel k novejm závěrům.

Zvýšení kapacity u kladívka na dvojnásobek jiskru neudělá "lepší" ani "silnější" (ať už si pod tím pojmem představuješ cokoliv). Výsledek zvětšení kapacity bude pomalejší náběh napětí na svíčce (což je nežádoucí) a menší dosažitelný maximální napětí (to taky nikdo nepotřebuje) - to se navíc projeví i tím že vlastní napětí v průběhu generování VN na výstupu indukční cívky bude menší a tím pádem menší proud a menší proudová hustota v hořícím oblouku mezi elektrodama (to určuje vlastní teplotu výboje). Možná je výhodnější mít větší kapacitu kondenzátoru když se startuje - v ten moment je rychlost oddalování kontaktů velmi malá a kondenzátor s větší kapacitou by způsobil rychlejší ukončení hoření oblouku na kladívku a tím "uspořil" víc energie na jiskru na svíčce. Jenže to by mělo negativní vliv na parametry jiskry v provozních otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

10.2.2024 v 22:07 | Nahoru | #36
combust> On "ten student" nedospěl k zázraku, jenom vysvětluje funkci a vliv. Vedoucím práce byl prof. Ing. Vítězslav Hájek, CSc. No ale, to jsou samí hloupí teoretici, kteří na tebe nemají. Takže oni jsou hlupáci, já kážu bludy, ty máš pravdu a já klid. Měl jsem pocit, na základě tvých dotazů, že prahneš po vědění (např. jestli lze měřit kvalitu jiskry) a ono je to jinak. Takže za mně, s touto diskuzí končím definitivně a přeji hezký večer a hodně osobních i pracovních úspěchů.

Naposledy editováno 10.02.2024 22:33:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.2.2024 v 00:00 | Nahoru | #37

Milos1 píše: combust> On "ten student" nedospěl k zázraku, jenom vysvětluje funkci a vliv. Vedoucím práce byl prof. Ing. Vítězslav Hájek, CSc. No ale, to jsou samí hloupí teoretici, kteří na tebe nemají. Takže oni jsou hlupáci, já kážu bludy, ty máš pravdu a já klid. Měl jsem pocit, na základě tvých dotazů, že prahneš po vědění (např. jestli lze měřit kvalitu jiskry) a ono je to jinak. Takže za mně, s touto diskuzí končím definitivně a přeji hezký večer a hodně osobních i pracovních úspěchů.



Dej sem ten cokoliv co nějak vysvětlí jak to funguje, ideálně "pdf". Velmi rád si přečtu něco nového. Zatím jsou tvé argumenty založeny o "lepší", "silnější" jiskře na tvém tvrzení. Máš pro své tvrzení nějaký důkaz?.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.2.2024 v 08:06 | Nahoru | #38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.2.2024 v 18:50 | Nahoru | #39
Milos1> Ahoj, já si říkal, jestli jsem se na to už jednou neptal Ale jelikož v tom mám guláš, tak jsem se raději zeptal ještě jednou.
A situace je taková - vrátil se mi motor, tak jsem ho rychle namašlil a zkusil. Samozřejmě nic, proto jsem se ptal na tu koncovku a svíčky. Dnes jsem přečetl celý internet 2x a vyrazil jsem do Auto Kelly a koupil svíčku N15C. Za mnou stál pán a pravil, že do fechtla kupuje N15YC, že je o kousek delší a lépe tak zapaluje směs, jen je třeba to opatrně zkusit, aby se píst nedotknul svíčky. Doma jsem tam hned dal tu delší, jak jinak. Naprázddno jiskřila pěkně, po utáhnutí vše v pořádku a světě div se! - dokonce to chytlo na našlápnutí! To už se potom neopakovalo, ale s tím jsem ani nepočítal. Okamžitě chytá na roztlačení a jede jako ďábel (úměrně svému výkonu a mé nadváze). Tak jsem si dnes zajezdil navzdory mrholení a dešti, bez zadního plechu, takže pruh na zádech až do vlasů
Ale něco je pořád špatně, volnoběh strašně řve a při kvaltu to jede docela rychle i bez plynu. Skoro to nereaguje na přidávání plynu, protože dávka je tam nějaká velká hned při volběhu. A to mám jehlu na druhém zářezu shora a plyn puštěný úplně dole.

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.2.2024 v 19:28 | Nahoru | #40
JirkaPařez>Ahoj, překontroluj, jak funguje šoupátko v karburátoru. Možná se v komůrce přidírá a dolů nejde. Dál se podívej na funkci jehly. Když vyšroubuješ víčko šoupátkový komůrky vytáhneš šoupátko ven, měla by ho proti víčku odtlačovat pružina. a pružina zároveň v plováku drží zajišťovácí plíšek jehly. Když podržíš šoupátko a zatlačíš ze spodu na jehlu, nesmí popojet nahoru. Až to zase smontuješ, na karburátoru nebude vzduchový filtřík a podíváš s dovnítř, tak uvidíš šoupátko a jehlu zasunutou do emulzní trubice. To je taková mosazná věc, která trošku vyčuhuje do difuzoru, do kterého koukáš. Možná nevyčuhuje a je zároveň.Tam někde bych hledal závadu. Něco o karburátorech máš třeba tady:
Karburátory

Naposledy editováno 13.02.2024 19:15:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 07:38 | Nahoru | #41
JirkaPařez>tak jak jsi dopadnul s tím karburátorem - volnoběh?

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 12:51 | Nahoru | #42

1100Virago píše: combust: Nejspíše myslí tohle.



Ok, ta práce jen potvrzuje co jsem už napsal v #35.
na str. 19 -
a/ aby zhášení oblouku bylo co nejrychlejší, měla by být kapacita kondenzátoru co největší. Tak by se zamezilo oblouku a časová změna proudu by byla zdánlivě nejrychlejší a podmínky pro indukci sekundárního napětí nejpříznivější. Fyzikálně totiž kondenzátor o velké kapacitě zabrání rychlému vzrůstu sekundárního napětí, což protichůdný a nežádoucí vliv.
b/ aby kmitání celé soustavy bylo co nejrychlejší a přeměna magnetického pole na elektrický proud co nejkratší, musí být rezonanční kmitočet soustavy co nejvyšší, čas kmitání a vzájemné výměny energie velmi krátké a rychlé. Tomu ale odpovídá při konstantní indukčnosti cívky Ll co nejmenší kapacita kondensátoru.

Kdybych takovou práci oponoval tak bych tomu studentovi snížil hodnocení už jen za pravopisný chyby. On si to po sobě snad ani nepřečetl. Uvedl že se volí kompromisní hodnota 0,3mF (což vzhledem k zavedenému značení může být zavádějící - pro drtivou většinu elektronikou políbených to značí 0,3 mili-Farad). V praxi se došlo k 240-330 nF. Větší kapacita už má příliš negativní vliv na parametry generované jiskry (a ta výmluva na nemožnost měření na VN straně z důvodu " bezpečnostních a technologických podmínek " je v zemi kde se v autodílnách přes 40 let používají "paltesty JT" poněkud nedůstojná studenta vysoké školy).

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 19:36 | Nahoru | #43
Milos1> Ahoj, zrovna jsem chtěl poreferovat co a jak
Tak jsem to rozmontoval, vyčistil, složil a volnoběh parádní, možná opravdu ta jehla byla v divné výšce nebo co já vím. Dokonce to brzy chytlo a jezdilo celkem slušně. No a pak zase, výkon skoro na nule, volnoběh řval Posunul jsem jehlu, hýbal šoupátkem a nějak to jelo, ale nic moc. Pak se to záhadně spravilo a jelo to parádně, ale po nějaké době mi začala vyskakovat trojka při vyšších otáčkách. Už jsem z toho byl všecek zpocený, hlava bolavá, tak jsem to strčil do garáže a objednal nový šroub trysky, 3 velikosti trysek, šoupátko s pružinou a jehlu (i cupovák jsm koupil nový, ten co v tom je je nějaký krátký), zítra bude víc času a zkusím to vyměnit, jsem na to sám zvědavý Pak dám hned vědět.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 19:54 | Nahoru | #44
Tak já nevím, jsem blbej nebo nejsem blbej? Nedalo mi to a musel jsem se povrtat v tom, co mi dnes přišlo:
https://www.veteranm...-pionyr-550-555--cz/
https://www.veteranm...-m6-x-1-65-jawa--cz/
a nejde to smontovat! Asi jiné stoupání závitu ve šroubu a v trysce! Já už se z toho fakt podělám. Závit tam u toho šroubu popsaný není, tak yb mě ve snu nenapadlo, že to nebude pasovat, kór když to je vše určené pro 555 Fakt mě to už nebaví, achjo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 20:10 | Nahoru | #45
JirkaPařez> Takhle se neposoudí, co ti poslali. Jinak tě chápu, dokáže to otrávit a naštvat. V pondělí jim zavolej a optej se jich, proč je tomu tak. Ono se občas stane, že pošlou něco jiného, protože se jim to pomíchalo v krabičkách. Už s mi to také stalo, ale nakonec se to povedlo domluvit. Další věc je, že jsou to všechno repliky. M6 x 1 je normální stoupání M6 závitu. Jemné je 0,5. Ta tryska je správně, co je v tom držáku nevím.

Naposledy editováno 23.02.2024 20:17:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 20:24 | Nahoru | #46
Milos1> Zítra rozeberu trysku v karburátoru a uvidíme, jaký je na ní závit. Nebo spíš jaký závit bude v tom šroubu. Dám vědět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

23.2.2024 v 21:38 | Nahoru | #47
JirkaPařez> Tak jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

24.2.2024 v 19:00 | Nahoru | #48
Milos1> Tak jsem vyšrouboval ten šroub z karburátoru a do něj samozřejmě ty trysky pasují Takže špatně je skujtečně ten, který mi dodali. A aby toho nebylo málo, tak ta svorka trysky nebo jak se to jmenuje byla tak malá, že normálně proklouzla pružinou jako nic, jehlu vůbec nic nedrželo. A to nebylo malé jen o kousek, ale o hodně! Já teda chápu, že to jsou repliky, ale proč ne aspoň povedené repliky? No a všechno bylo v jednom pytlíku a nemám už takové oči, abych přečetl čísílka na trysce (a pro lupu jsme byl líný dojít), tak jsme tam jednu prostě dal a zkusil to. Žádná sláva, moc to nejelo, spíš to dělalo větší rámus, výkon nic moc. Počkám na ten nový šroub, ovšem ten může něco ovlivnit? Pak se kouknu lupou, jakou trysky tam dávám, měla by tam být myslím 65. A dám vědět

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

24.2.2024 v 19:42 | Nahoru | #49
JirkaPařez> Ahoj Jirko, takže problém kolem jehly, jak jsem předpokládal. Málo replik je povedených, skoro všechno se musí upravovat. Blbý je, že na tom malým zajišťovacím plíšku není co upravovat. Docela slušné díly má Fichtlkrámek.cz Ten šroub nic ovlivnit nemůže, je to jenom držák. Ještě by asi nebylo od věci překontrolovat výšku hladiny v plovákovce. Předstih, a odtrh máš OK? Ty jsi psal, že ti na motoru někde něco dělali. Co na něm dělali? Co třeba gufera na klice? Sice tě to už asi štve, ale ber to tak, že jsi začal s tím, že jsi o tom nevěděl vůbec nic. Jak to tak cítím, tak se už spoustu věcí učíš, přestal ses bát (možná i být líný) něco na tom dělat. To si myslím, že je přínos a mám pocit, že to nakonec vybojuješ, což ti přeju.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Ulomený kousek pístu Jawa 05 Jawa 50/05 Katalyzátor 18 29.11.2023 v 00:40 motovlk
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr dom_burda 15 26.11.2023 v 18:42 Milos1
Jawa 05 evidenční kontrola bez motoru Jawa 50/05 Bluecz98 19 27.10.2023 v 15:00 rg250
jawa 50 - techničák Jawa 50/05 bestazbest 6 1.9.2023 v 17:00 cmiral


TOPlist