globalmoto_kveten





Téma: Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
 
21.10.2013 v 18:11
Zdravím, mám možnost koupit od známého Fiata Punto, 1,1, r.v.97, najeto jen něco přes 80 tis. za 15 000 Kč. Měl bych to na couračky do města, občas když je něco potřeba odvézt vozíkem pár km a tak. Má někdo zkušenost jaký je to auto v tomhle ročníku a motoru? Co tam odchází, na co trpí, co mě může zhruba v kolika tisících km čekat?

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 18:27 | Nahoru | #1
motor OK, obcas z toho potece olej, ale to moc nevadi, jednak kvuli cene oleje a pak ze jakmile se to pokusis resit, tak bude tect jinde.
Rozvody resit nemusis, pisty maji vybrani na ventily takze se to nepotka.
Na co bacha je koroze - jakmile jsou chycene lemy, pujde do haje cele auto, ale to neni nic co by melo akutni vliv na jizdu. Ale co ma vliv na jizdu a casto se sere je uchyceni zadni napravy. Fiat vymyslel pseudo nezavisle zaveseni, ktere odchazi - loziska a takova plastova pouzdra. Poznas to tak, ze kdyz aut zvednes na hever, nesmi se zadni kola jakkoliv hzbat kdyz s nema budes chtit pohnout. Vymena moc narocna neni, ale prece jen vyjde na nejakych 5-6000.

za 15 tycek to auto musi byt ve velice dobrem stavu

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 18:40 | Nahoru | #2
Mám ho doma a sem spokojen, sice se tu určitě oběvý názory typu fiat není auto a podobně. No já sem sním spokojen. A to má najeto jednou tolik.

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 18:58 | Nahoru | #3
V první řadě pořádně prohlédni prahy, podlahu a zadní podběhy (koukni i pod tapec v kufru)! Na to tento typ trpí nejvíc, tak abys pak nebyl překvapen na TK. Podlaha často začne hnít kolem držáků předních sedaček. Jestli bude spodek dobrý a najeté km jsou pravdivé, tak je to sakra slušná cena, vzhledem k tomu, že tato auta bývají v bazarech za dvojnásobek a přitom s jednou tolik najetých km a spodkem zralým na vyvařování.
Co se týče motoru, tak jestli je to ten 1108ccm, osmiventil s jednobodovkou, tak s 80000km je prakticky nový, pokud tedy nebyl týrán řidičem rádobyzávodníkem. Je potkánívzdorný a krom svíček ke všemu dobrý přístup, na úniky oleje netrpí. Jen časem zreznou a přetrhnou se ty 3 šrouby, držící spojku parohů a svodu ke kaťáku, ale to je oprava za pár korun.
Pozor také na kulové čepy - vůli v nich na jízdních vlastostech ani nepoznáš, ale na deskách při kontrole už se ukáže. Pozor také na vyklochtané čepy zadních ramen a možná budou na výměnu (kvůli korozi) brzdové kotouče.
Také pro sichr bude lepší sundat zadní stěrač a namáznout osu motorku, jinak může přireznout a zadřít se (v pohodě tam pasuje motorek z Bravy, jen pozor na to, že stěrač pak "parkuje" vlevo). Totéž vložky zámků - občas máznout a hlavně párkrát do měsíce se všemi třemi zámky zahýbat klíčem, jinak vložky časem "zarostou" už s nimi neotočíš.
Dále, je-li ve volantu airbag, tak téměř jistě bude propadlý termín pro výměnu pyropatrony (je to vyznačeno na žluté nálepce v kastlíku), ale to bude asi případ každého takového Punta - nikdo to neřeší.

Na couračky do města je to ideální přibližovadlo, ale v pohodě zvládne i dlouhé trasy a uveze i plné naložení i s károu. Jestli nebude sežraný spodek, tak za tu cenu není nad čím váhat.

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 19:34 | Nahoru | #4
mel jsem 1,2 r. 98 a muzu doporucit, ve sve tride a dobe prostorne auto. Ty zadni ramena nejsou takovy problem - prodava se na to opravna sada - a vymenit to neni tezke, delal jsem si to sam.
Koroze - pokud je chycene tak spatne, ale obecne na tom nejsou tak spatne, snad uz tomu davali pozink.

1 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 19:45 | Nahoru | #5
Už bylo víceméně napsáno. Jednoduše řečeno, dřív než ti odejde motor, tak ti to shnije. Nejhorší jsou prahy, protože pak je třeba problematický, že jak jsou prohnilý, tak se to pak i blbě zvedá na hever a tak. Takže bych koukal hlavně na stav tý karosérie. Jen bych ale dodal svůj názor, i přes stav tachometru mi cena přijde dost vysoká, natož od známýho.

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 20:29 | Nahoru | #6
Jen tak orientacne, mam spadeno na podobne auticko na male couracky a pripadny delsi prejezd (rozhodne to nemam v planu trapit po dalnici porad plnej) ale kolik si ti tak vezme, rad bych jezdil jako student co nejlevneji, proto bych rad neco kolem 5-6 na sto, jestli je mozny se na to dostat a jezdiy Spoustu veci si rad opravim sam, proto i cim jednodussi tim lip

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 20:46 | Nahoru | #7
Ma to zaplacené eko? Počítej s tim pokud to hodláš na sebe přihlásit....

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 21:00 | Nahoru | #8
Měla ho manželka. Za 3 roky jsme řešili těsnění pod hlavou a pokroucenou hlavu kvůli přehřátí. Komplet spojka, alternátor, baterka. Tekoucí zadní tlumiče a často nějaká blbost na elektrice.+ brzdy a výfuk. Vše řešeno kolem 150-180 tis. km.

Eko na něj je 3000.

Už je jiné auto, ted stojí na dvoře a čeká na kupce. Jo, koroze absolutně nikde! (jen výfuk a kola)

Naposledy editováno 21.10.2013 21:02:21

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 22:12 | Nahoru | #9

DJwasabi píše: ...že jak jsou prohnilý, tak se to pak i blbě zvedá na hever a tak...



Znám, byla to pěkná alchymie to zvednout v pneuservisu, kor, když se přední opěry musely dát víc dozadu a předek se pak dost převažoval. Práh sice stojí pakatel, ale ta práce pak napočítá náklady. Naštěstí jsem našel kupce, jenž jest shodou okolností svářeč, takže pro něj bylo hračkou spodek opravit a auto mu slouží jako víno.

Labakov> Pozink tam není, ale nějaké ochrany na plechu jistě jsou, když si výrobce troufl dávat pětiletou záruku na proreznutí kastle a tříletou na lak. Je ale pravdou, že pokud se kastle nikde mechanicky nepoškodí (a nenaruší se tak vrstvy), tak jen tak reznout nezačne. Hlavně hlídat nástřik na spodku.

S.M-A-RT> V případě toho motoru 1108ccm SPI, 55k/80Nm je možné jet za 4, nebo i za 10l/100km, záleží na tom bazmeku mezi sedačkou a volantem. Ale vážně - běžná spotřeba mezi 6 - 7l/100km, když jezdíš rozumně a a hlavně je třeba pamatovat na malý objem motoru = umět řadit, zbytečně nepodtáčet.
A co se týče jednoduchosti a rád sám opravuješ, tak tohle auto bude jako ušité - kolem motoru je dobrý přístup, přístrojovka i středový panel lehko demontovatelné, tapecy dveří jakbysmet, výborný přístup i ke světlům při výměnách žárovek, snad jen nádrž ostřiku včetně čerpadla - tam musíš sundat kolo a kryt podběhu. Ale čerpadlo prakticky vůbec neodchází. A ohledně elektriky to také není nic těžkého - až na řídicí jednotku zapalování a vstřiku je celá instalace jednoduchá, předhledná a klasicky řešená, bez sběrnic a podobných složitých fičur. A i kdyby ECU odešla, tak stačí naroubovat na sání karbec Weber 32ICEV, nebo podobný (zkrátka pro motor cca 1200ccm), zápalko si vyrobit jednoduché TCI s řízením předstihu dle otáček a auto bude jezdit dál. Ba při správném seřízení má někdy s karbcem i menší spotřebu, jak s tou původní jednobodovkou.

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 22:38 | Nahoru | #10
jj - ty zadní ramena se daj vcelku jednoduše opravit doma a airbag spolehhlivě funguje i 15 let starej - ověřeno osobně - u těch 55tek se teda moc často nevyskytuje - jinak sou to docela držáky - hraju si s nima dycky v zimě, gdyž je motka odstavená





Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 13:39 | Nahoru | #11
Ahoj; tak co, budeš ho brát? Začátkem listopadu si možná taky jednoho Fiátka přivezeme (ale většího, nejedná se o Punto)...

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 13:56 | Nahoru | #12
Mám něco podobného - Fiat Palio Weekend, 1.2, 8V, 60 HP, a je to parádní auto, jsem s ním velice spokojen. Jezdím za 6 litrů. Jednoduché, velká užitná hodnota, relativně levné díly, moc se to nekazí, nejhorší jsou asi fiaťí plasty, které praskají, kde můžou. Praskl chladič, spálil se jeden okruh motorku stěračů, ale jinak nemůžu říct křivého slova. Já vím, že ti to asi moc nepomůže, ale ta auta jsou v zásadě podobná

2 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 13:58 | Nahoru | #13
Já mám své punto rád a je naprosto bez problémů, ale je to 2012, tak nevím, jestli je to relevantní info

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 14:06 | Nahoru | #14
Dr.Houba> není

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 14:31 | Nahoru | #15
V rodině máme Punto s nájezdem přes 100t km a zatím bez větších investic - vše podstatné už napsáno bylo

1 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 16:52 | Nahoru | #16
ty problémy s pokroucenou hlavou se vyskytujou většinou kolem 150ti až 200 tisíc - chce to udělat go hlavy určitě se srovnáním a spodek většinou jede dál - u ojetiny je dobrý zkontrolovat funkci ventilátoru páč když nejde tak se to může uvařit a palice se zkroutí dřív - kdo si s tím rád hraje tak parádní je tam hodit šestikvalt ze stila

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 17:00 | Nahoru | #17

Che píše: ty problémy s pokroucenou hlavou se vyskytujou většinou kolem 150ti až 200 tisíc - chce to udělat go hlavy určitě se srovnáním a spodek většinou jede dál - u ojetiny je dobrý zkontrolovat funkci ventilátoru páč když nejde tak se to může uvařit a palice se zkroutí dřív - kdo si s tím rád hraje tak parádní je tam hodit šestikvalt ze stila


jj, při 170ti, oprava za pár šušní. I tlumiče, repas za 400. Vše za pár kaček.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

24.10.2013 v 20:25 | Nahoru | #18
Dr.Houba> Není, ta nová generace je úplně jiná, jak první. Při nejmenším už tam neplatí to o jednoduchosti konstrukce, elektriky a dobrého přístupu kolem motoru. Ale tyto přednosti jdou do kopru prakticky s všemi "moderními" vozy.

Che> Ten šestikvalt se dával i do Punta, ale u nás se na něj prakticky nenatrefí. Nejpíš byl určen hlavně do horských úseků, kvalty jsou docela krátké. Ten 55k motor se tam na dvojku rozjíždí prakticky stejně, jako na jednotku s pětikvaltem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 04:37 | Nahoru | #19
J.M.K.> ten co se dával do jedničkovýho punta má nedobrý odstupňování a krátkej diferák - lepší je šoupnout tam ze stila 1,2 nebo dvojkovýho punta - ty sou dobrý na sportovní jízdu nebo ze stila 1,4 - ten je dobrej na úsporný ježdění

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 07:53 | Nahoru | #20
Presne ten istý model mala žena 4 roky, moc vďačné auto, na hrdzu som narazil až vtedy, keď ju našiel kupujúci na zadnom leme, aj to len začínala, problém bude vtedy, ak nemalo predné zásterky, vtedy to odserú prahy. Inak na ten pidimotor je to celkom živé, problém som mal len na českej diaľnici v tých megakopcoch, tam nevládalo na 5., udržalo ledva 120. Po rovine podľa GPS 160 . Dokonca sa na tom dá aj predbiehať, len treba podradiť aj na trojku.
Za tie 4 roky, boli poruchy:
- indukčná cievka, riešené vrakoviskom za 20€,
- prasknutá poloos, muselo sa jednať o výrobnú vadu, lebo to prdlo v strede tisíchranu a prišlo sa na to náhodou, 36€,
- upchaný termostat, auto po pár km začalo normálne strieľať, výmena za 20€,
- menil som chladič, ale už neviem či praskol, alebo skorodoval, 70€
a potom už len klasické spotrebné veci, tlmiče boli na odpis po 100t. km aj s uloženiami (je to Fiat, no), výfuk cca 70€, brzdové platničky a podobné pizdoviny, všetko za pár drobných.
Olej tomu stačí aj valvoline 10W40 za 15€, nemá hydroštely, tak nepotrebuje drahú seleniu ako ostatné Fiaty.

Naposledy editováno 25.10.2013 07:55:48

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 08:32 | Nahoru | #21
Tak trochu k tématu, kamarád prodává auto po přítelkyni

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 08:44 | Nahoru | #22
J.M.K.> ale je tam jedna velká přednost a to že je to nové auto

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 12:45 | Nahoru | #23
Che> Ano, přesně ten jsem měl na mysli. Pětikvalt je oproti němu odstupňovaný výborně. Někdo dával i pětikvalt do F128, snad z Tipa, ale záleželo na tom, od kterého motoru byl. Už si to přesně nepamatuju, ale z některého toho silnějšího motoru byly kvalty dost dlouhé a s motorem F128 1116ccm se pětka prakticky nedala využít.
Jinak, co mám doma Accenta s motorem 1399ccm MPI DOHC, tak u toho by se šestikvalt na "lepších" úsecích hodil víc, než dost.

Dr.Houba> Jasně, to bezesporu. Jen už to není tak "uživatelsky přívětivé" pro člověka, co rád sám opravuje a třeba i vylepšuje (třeba jsem do něj dodělával předehřívák motoru, LED V-metr a DO k centrálu - na jedničkovém Puntu se dá "vyřádit" skoro jako na Trabantu).

Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

25.10.2013 v 15:45 | Nahoru | #24
Houba> Grande punto koupil brácha manželce v r.07 jako nové, jezdí do teď a jediný co se řešilo (asi 3x, ale v rámci záruky), byl startér, při startování vždy velká rána.

A pak byla svolávačka kvůli čemusi, co mohlo auto způsobit neovladatelným.

Jinak fajnový auto (i to jedničkový) a na pidiauto je uvnitř opravdu prostorný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist