Téma: Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
 
21.10.2013 v 18:11
Zdravím, mám možnost koupit od známého Fiata Punto, 1,1, r.v.97, najeto jen něco přes 80 tis. za 15 000 Kč. Měl bych to na couračky do města, občas když je něco potřeba odvézt vozíkem pár km a tak. Má někdo zkušenost jaký je to auto v tomhle ročníku a motoru? Co tam odchází, na co trpí, co mě může zhruba v kolika tisících km čekat?

1 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 19:45 | Nahoru | #1
Už bylo víceméně napsáno. Jednoduše řečeno, dřív než ti odejde motor, tak ti to shnije. Nejhorší jsou prahy, protože pak je třeba problematický, že jak jsou prohnilý, tak se to pak i blbě zvedá na hever a tak. Takže bych koukal hlavně na stav tý karosérie. Jen bych ale dodal svůj názor, i přes stav tachometru mi cena přijde dost vysoká, natož od známýho.

(reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?

21.10.2013 v 22:12 | Nahoru | #2

DJwasabi píše: ...že jak jsou prohnilý, tak se to pak i blbě zvedá na hever a tak...



Znám, byla to pěkná alchymie to zvednout v pneuservisu, kor, když se přední opěry musely dát víc dozadu a předek se pak dost převažoval. Práh sice stojí pakatel, ale ta práce pak napočítá náklady. Naštěstí jsem našel kupce, jenž jest shodou okolností svářeč, takže pro něj bylo hračkou spodek opravit a auto mu slouží jako víno.

Labakov> Pozink tam není, ale nějaké ochrany na plechu jistě jsou, když si výrobce troufl dávat pětiletou záruku na proreznutí kastle a tříletou na lak. Je ale pravdou, že pokud se kastle nikde mechanicky nepoškodí (a nenaruší se tak vrstvy), tak jen tak reznout nezačne. Hlavně hlídat nástřik na spodku.

S.M-A-RT> V případě toho motoru 1108ccm SPI, 55k/80Nm je možné jet za 4, nebo i za 10l/100km, záleží na tom bazmeku mezi sedačkou a volantem. Ale vážně - běžná spotřeba mezi 6 - 7l/100km, když jezdíš rozumně a a hlavně je třeba pamatovat na malý objem motoru = umět řadit, zbytečně nepodtáčet.
A co se týče jednoduchosti a rád sám opravuješ, tak tohle auto bude jako ušité - kolem motoru je dobrý přístup, přístrojovka i středový panel lehko demontovatelné, tapecy dveří jakbysmet, výborný přístup i ke světlům při výměnách žárovek, snad jen nádrž ostřiku včetně čerpadla - tam musíš sundat kolo a kryt podběhu. Ale čerpadlo prakticky vůbec neodchází. A ohledně elektriky to také není nic těžkého - až na řídicí jednotku zapalování a vstřiku je celá instalace jednoduchá, předhledná a klasicky řešená, bez sběrnic a podobných složitých fičur. A i kdyby ECU odešla, tak stačí naroubovat na sání karbec Weber 32ICEV, nebo podobný (zkrátka pro motor cca 1200ccm), zápalko si vyrobit jednoduché TCI s řízením předstihu dle otáček a auto bude jezdit dál. Ba při správném seřízení má někdy s karbcem i menší spotřebu, jak s tou původní jednobodovkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist