globalmoto_duben_nolan





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 11:56 | Nahoru | #31

J.M.K. píše: Bludevil> To právě nevím, jak se to u moderních ECU řeší, ale ta přece pozná odpojení vstřiků při přepnutí na plyn a vyhodí chybu, ne? Leda, že by se to "ochcávalo" pomocnou jednotkou (zároveň řídící směšovač a přepínání), ale ta pak musí být přizpůsobena pro konkrétní ECU, ne?


To vše už mají ty servisy vychytané, že ty slave jednotky LPG ECU tvrdí "to co chce slyšet". Ta moje 206tka má samo taky ECU, vstřikování, senzorů plnou prdel a žádnou chybu to nevyhazuje. Vlastně vyhodilo. Jednou, když selhal vstřikovač plynu, tak mi to vypsalo jako závadu.

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 12:19 | Nahoru | #32
Privstrik tam občas nekteri daj pro jistotu, ze se pak moc nemusi hrát s laděním směsi...

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 12:34 | Nahoru | #33
1,2 tsi je špatnej, 1,4 tsi je špatnej - to by mně teda zajímalo proč odborníci vychvalujou tsi že je to nejpovedenější motor dob koncernu? je vyvinutej v čechách a už pět let získává nejrůznější ocenění na různých salonech. Tak co
se Vám na nich furt nezdá?

Naposledy editováno 16.10.2013 12:34:59

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 12:36 | Nahoru | #34
Kup koncernovou 1,8T a tu dej na LPG. Nebudeš tam mít ten přivstřik. Mám to samé, jen atmosféru. Ve větších mrazech to jede třeba i 4-5km než to přepne pokud nejedu z garáže. V létě je to otázka max 1km. A benzínovou jsem počítal, při kratších cestách do 25km a občas delší mi to vycházelo nějak 0,5l/100km.
Edit:mám nádrž 45l místo rezervy, dojezd slušnej.
Druhá věc, že 1,2tsi bych nepředělával, vždyť to samo o sobě jezdí do 6l.

Naposledy editováno 16.10.2013 12:38:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 12:59 | Nahoru | #35
Bludevil> To bude ono, děkuju.

novej píše: 1,2 tsi je špatnej, 1,4 tsi je špatnej - to by mně teda zajímalo proč odborníci vychvalujou tsi že je to nejpovedenější motor dob koncernu? je vyvinutej v čechách a už pět let získává nejrůznější ocenění na různých salonech. Tak co
se Vám na nich furt nezdá?



...aneb když ptáčka lapají, vždycky mu zpívají. Konstruktér a kor prodejce vždy bude své vychvalovat, potřebuje holt odbyt. O motoru 1.2HTP také přece tvrdili, jak je to super, hyper, revoluční motor, dokonce to označení HTP znamená High Torque Performance... a jaká je praxe! Uřvaný, nevýkonný a nepříliš spolehlivý nenažranec.
A že získává od "odborníků" na salonech ocenění - nenechme se vysmát, peníze (korupce) mají moc převelikou. A to není plácnutí do vody, znám se s maníky z jednoho pneuservisu u nás a vím od nich, že třeba co jezdí do Němec na školení, tak tam se z "první ruky" dověděli, že i u skutečně renomovaných testů, v jejich případě hlavně pneu, vždy v testu zvítězí ten, kdo si to zaplatí . A to prosím v dajčlandu. Tož co potom u nás třeba dTest - k pousmání.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:15 | Nahoru | #36
J.M.K.> no nevim, čiší z tebe negativismus. Jakej motor mi teda doporučíš do corncernovýho auta?

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:15 | Nahoru | #37
Jak se říká u škodovkářu, poslední slušnej motor byl 1,3BMM ve feldě, 1,9Tdi AGR(V Tdi na hlínách) a pak 1.8T. To byly slušný motory, já sám jsem měl tu 1,3, to byl nezničitelný motor, 1,9 mám teď a 1.8T jezdí v rodině bez problémů s klidnou nohou 7.5L mimo město.
Možná bych pouvažoval o 2.8 V6 v supíku, to taky nebyl tak špatnej motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:21 | Nahoru | #38

novej píše: J.M.K.> no nevim, čiší z tebe negativismus. Jakej motor mi teda doporučíš do corncernovýho auta?


Nejlépe: nekoncernový auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:27 | Nahoru | #39

Bludevil píše: Nejlépe: nekoncernový auto

jo, třeba Francouzký

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:30 | Nahoru | #40
J.M.K.> ty máš statistiku poruchovosti?? sem s ní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:33 | Nahoru | #41

novej píše: jo, třeba Francouzký


Nejsem fanatickej zastánce žádný značky, dokonce ani státu, odkud by vozy měly pocházet (nejbližší je mi US produkce, ale to sem nepatří). Každopádně nikdy jsem nepochopil adoraci koncernu v ČR. Co ty auta mají tak super, že za to lidi jsou schopní dát víc peněz než za srovnatelné vozy ve třídě? Co tak vím, jsou přinejlepším průměrně poruchové, spíš bych řekl lehce nadprůměrně. Mají mimořádně nudný design, to jak exteriéru, tak interiéru. Jízdní vlastnosti a projev: sveze tě to z místa A do bodu B, ale zcela to postrádá emoce, něco, proč bys řízení toho auta vyhledával.
Takže bych se rád dozvěděl: proč je koncern super a třeba hyundai obecně ne? (dá se tam dosadit skoro jakákoliv značka, ať už korejec, francouz, japonec...)

Naposledy editováno 16.10.2013 13:34:12

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:40 | Nahoru | #42
Bludevil> nesouhlasím s ničím co jsi napsal. Když se podíváš na spodek mýho 14 let starýho seata s 207 tis a originíálním vejfukem a 206 mý ženy 8 let starý, sousedovo hyundai getz 4 roky starý a dalšího souseda i20 pět let, tak by jsi pochopil proč jsou tyhle blbuvzdorný koncernový auta žádaný a tím pádem drahý.
EDIT: chtěl jsem sem vložit test poruchovosti, ale pak jsem se na hledání vybodl - zas by tu někdo napsal že je to podplacený

Naposledy editováno 16.10.2013 13:42:56

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:44 | Nahoru | #43
Myslim, že všechno důležitý tu bylo řečeno. jen....

Naposledy editováno 16.10.2013 13:48:32

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:47 | Nahoru | #44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:48 | Nahoru | #45
Scrappy.Bored> Týý vole, to má být nějakej vtip? A topit a vařit budou domácnosti jak a na čem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:49 | Nahoru | #46

Bludevil píše: Scrappy.Bored> Týý vole, to má být nějakej vtip? A topit a vařit budou domácnosti jak a na čem?



Nevim co je na tom pravdy...jen přeposílám...chtělo by to poslat někam dotaz ale kam??

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 13:55 | Nahoru | #47

mari píše: Volba padla na Roomster 1.4,ale zvažuju i tu Octavku.Je mezi těmito motory v souvislosti s LPG velkej rozdíl? a motor 1.6, co se používá taktéž v Roomsteru toho s 1.6-kou z Oktávky asi nemá mnoho společnýho, nebo se pletu?



Ta 1,6 z Roomsteru je odložený motor VW(16v) co se montoval do GIV a Bora.Octavia měla jen starou 1,6 8V.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 14:00 | Nahoru | #48

novej píše: J.M.K.> no nevim, čiší z tebe negativismus. Jakej motor mi teda doporučíš do corncernovýho auta?



Bohužel jen ty starý atmosféry co se montovaly do GIV a Bora.a ještě ta obyč.1,8T.Taky v budoucnu plánuju LPG a pravě kvůli TSI to koncern nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 14:32 | Nahoru | #49
Scrappy.Bored> A jak moc je to relevantní? O tomhle zdražení daně a tím pádem cena LPG stejná jako benzín se mluvilo už před 20 lety, když taťka montoval LPG do auta......

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 14:33 | Nahoru | #50
TSI jsou verze na CNG. A vypadá to docela dobře. Ale problém je u nás se sítí CNG stanic.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 15:06 | Nahoru | #51
novej> Bludevil de facto odpověděl za mě - koncerňák mi do baráku nesmí. A dá se souhlasit s tím, že poslední slušný motor byl ten 1300ccm používaný ve filckách, nebo ta nafta 1.9. To jsou držáky, ale novější motory ohledně životnosti a spolehlivosti, kam se na ně hrabou. A v bývalé práci se rozhodovalo o koupi nových služebních vozů, na názory většiny, že budou bohatě stačit ochcávky, nikdo nedal, vedení v Esterajchu řeklo jasně "ne, koupí se Sharany!" S velkou pompou se koupily 3 kusy - a u všech po cca 40000km motor na odpis! Za další, osobní zkušenost, kdy jsem s Puntem (1108ccm, 55k/80Nm) ve stoupání hravě ujel Fabii právě s motorem 1.2HTP, aniž bych držel auto pod krkem.
Žabožrouti to samé - málokdo z mého okolí s nimi má pozitivní zkušenost a třeba kamarádky rodiče mají nějakého pažouta a imrvére něco bez prominutí vysrané, hlavně elektrika. Už jsem je několikrát vlekl na laně a nebýt její brácha mechanik, tak se nedoplatí.

Naopak, když už padlo srovnání koncernových vozů třeba s korejskými, tak právě před 6 lety jsem měl funglovku Accenta v plné výbavě, s motorem 1.5CRDi (dle kolegy to byl v té době nejlepší dostupný diesel pro osobáky) a ještě s pár příplatkovými doplňky, to vše za cenu té nejosekanější ochcávky s nejlevnějším a nejslabším motorem. A ještě k tomu mám někde schované číslo Světa motorů, kde je srovnání i30 a ochcávky ve verzi "Tour" a opět prakticky stejná cena za dvě naprosto rozdílná auta. Což o něčem svědčí. Včíl mám doma ještě dalšího Accenta, tentokrát s motorem 1.4MPI DOHC a ten svým projevem a hlavně tichostí a klidem chodu strčí odpovídající koncernový motor 1.4MPI hravě do kapsy.
A to přitom nejsem zastáncem žádné konkrétní značky, jenže koncern zkrátka ve srovnání třeba s korejskými značkami už léta není schopen vyrobit za srovnatelnou cenu srovnatelné auto.

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 15:22 | Nahoru | #52
ty vole to jsou keci, nejlepší motor felicie. Každej druhej motor dnes vydrží 300 bez závady a to i benziňák, kolik jste kdo nalítali na felicii na původní těsnění pod hlavou? to mám dost. Děláte tady z toho frašku edit: já mám služební oktávku už 8 let a najeto 310 tis. (2,0 103kw) a přes hanění že se jim kroutěj hlavy ta k ten motor je ještě bez zásahu dokonce i s filterm pevnejch částic.

Naposledy editováno 16.10.2013 15:24:31

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 15:23 | Nahoru | #53
novej> 300 by snad měl vydržej motor ne? Jde o to, že 1,9tdi dávaly s klidem 3/4 mega, a to už dneska je kurva vzácnost.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 15:33 | Nahoru | #54

novej píše: ty vole to jsou keci, nejlepší motor felicie. Každej druhej motor dnes vydrží 300 bez závady a to i benziňák, kolik jste kdo nalítali na felicii na původní těsnění pod hlavou? to mám dost. Děláte tady z toho frašku edit: já mám služební oktávku už 8 let a najeto 310 tis. (2,0 103kw) a přes hanění že se jim kroutěj hlavy ta k ten motor je ještě bez zásahu dokonce i s filterm pevnejch částic.


Za mě je nejlepším důkazem "kvality" koncernu firma, u které pracuje přítelkyně. Používají pro distribuci výhradně VW a to Caddy, obměňují pravidelně generace. Mají maximálně pár desítek aut (řekněme 30). A protože dělaj ve velmi specifickém businessu, kde výpadek vozidel je fakt problém a musí se okamžitě řešit náhradní závoz a ona je člověkem, co problémy při výpadcích má ve své pravomoci, vím jak je často auto odstavené. Dá se říct, že průměr je auto týdně. Což, co si budem říkat, fakt není na tak malý fleet vzorem spolehlivosti...

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 15:57 | Nahoru | #55
Jmk: hele mam tak trosku dojem ze dělás všeobecné názory z blábolů jedna pani povídala a z vlastní omezene zkusenosti.

Koncern je podle tebe krám kazdej, ale fiat a hyundai tu nestale vychvalujes do nebe.

Tvý závody s htp - třeba mel jen spatnej kvalt, naloženo... Me dneska za najezdem na dalnici tlacila fabie az do cca 180, pak sem to vzdal uhnul a on me předjel, standardni sluzebni kombi, zadny RS. Ja stal na podlaze u dvoulitru 140PS - takze to zes jednou pozavodil fabii asi nic nerika...

Srovnavat poruchovost punta nebo accenta kde nic neni s autem kde je spousta složitějch prvku výbavy je mimo.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 16:26 | Nahoru | #56
assassin> az zjistí že jedničkový bmw stojí v základu sedmset tak ho omejou ono i to hjondé nějaké slušné stojí 500+ a taky se dá nakonfigurovat za 700, s tím že např. na výběr máš v motorizaci v podstatě jen palivo...

a k výbavě ti bude řečeno, že je tvůj problém, že ji chceš

Naposledy editováno 16.10.2013 16:27:50

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 16:37 | Nahoru | #57

ptaak píše: Scrappy.Bored> A jak moc je to relevantní? O tomhle zdražení daně a tím pádem cena LPG stejná jako benzín se mluvilo už před 20 lety, když taťka montoval LPG do auta......



To právě nevim....našel sem tabulku ale žádný 100%info...Chtělo by to napsat dotaz na nějakou instituci ale kam????

dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 16:43 | Nahoru | #58
Kvaltkysna zase perlí aneb všichni zpátky do liazky a felície soudruzy.

Kdy ten člověk pochopí a akceptuje, že se svět prostě mění.

(reakce na) dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 16:59 | Nahoru | #59

assassin píše: Srovnavat poruchovost punta nebo accenta kde nic neni s autem kde je spousta složitějch prvku výbavy je mimo.



Bez urážky, ale tvrdit, že třeba právě ve srovnání s Fabií je Accent auto, v kterém "nic není", je docela bláznivina. A třeba Accent a VW Phaeton ani srovnávat nejde... praktický, spolehlivý vůz vs předražená hračka na 4 kolech, přecpaná kupou eln. fičur, jedna rupne a auto se nehne. Ale to už je jiná kolej.

Nicméně, ohledně zde probíraného LPG v moderních vozech, tak jak už tu zaznělo, auto, které díky nutnosti přívstřiku s prázdnou nádrží na benzin nepojede, i když "bomba" bude plná, je mírně řečeno na to, co zvostává venku po psech.

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 17:40 | Nahoru | #60
Jmk: najednou srovnávas s fabii, ale psal si neco o cenách 500+ tak jsem myslel ze mluvíš o oktavce, a Fabie a accent myslím je stejna kategorie. V obojím neni nic moc co by se rozbilo.
Předpokládám ze si s faetonem najezdil mrak km, ze víš jak se sere a ze kazdej výpadek maličkosti auto zastavi...

Nechápu v čem je problem u auta s LPG mit i neco v nádrži? Stejne tam ten benzin musíš mit kvuli případnému studenému startu, takze do nuly benzin stejne bude vyjíždět jen idiot, zvlášť kdyz na nej sviti drahy oko...

Tyhle auta se serou min nez ty stary tebou velebeny krapy, proto je celkem fuk ze to kazdej neopravi kladivem.
Ono lidi rychle zapomínají to spatny,ty stary auta málokdy natočily přes 100tis a rozpadly se, ale tady jdou fámy o nesmrtelnejch feliciich, to ze jich existuje par co maj před pul mega a drží pohromadě nic neznamena, většina z nich nema ani půlku a jsou zralý na kovosrot.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist