v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Předpokládám ze si s faetonem najezdil mrak km, ze víš jak se sere a ze kazdej výpadek maličkosti auto zastavi...
Nechápu v čem je problem u auta s LPG mit i neco v nádrži? Stejne tam ten benzin musíš mit kvuli případnému studenému startu, takze do nuly benzin stejne bude vyjíždět jen idiot, zvlášť kdyz na nej sviti drahy oko...
Tyhle auta se serou min nez ty stary tebou velebeny krapy, proto je celkem fuk ze to kazdej neopravi kladivem.
Ono lidi rychle zapomínají to spatny,ty stary auta málokdy natočily přes 100tis a rozpadly se, ale tady jdou fámy o nesmrtelnejch feliciich, to ze jich existuje par co maj před pul mega a drží pohromadě nic neznamena, většina z nich nema ani půlku a jsou zralý na kovosrot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Ohledně Phaetonu... netvrdím, že musí být extra poruchový, ale že velký počet složitých a hlavně eln. prvků dost zvyšuje riziko poruchy. Nota bene spousta je jich provázaných, takže výpadek jednoho tím spíše vyřadí i nějaký důležitý element, bez něhož už vůz nepůjde bezpečně ovládat, nebo nepojede vůbec. Docela Achillovou patou jsou sběrnice, nebo i multiplex.
Ohledně LPG... opět netvrdím, že se normálně vyjíždí nádrž do dna, ale může se stát, že člověk včas nenajde pumpu a je dost nepraktické, když se po vyčerpání nádrže auto zastaví a řidič musí de facto zbytečně shánět odtah, zatímco má v bombě ještě plyn na třeba 150km. A není to jen o tom, že by byl řidič blbec, může se zaseknout plovák v nádrži a je vymalováno. A při nepatrném úbytku benzinu, co spotřebují přívstřiky, není těžké si nevšimnout zastavení ukazatele.
A pokud jde o nutnost zahřátí, tak jsem znal dva kluky, jeden měl LPG v Š120LS, druhý v F125p a oba neměli problémy s provozem na plyn už od začátku, ten první dokonce jezdil jakou dobu s prázdnou nádrží a pohodě nastartoval hned na plyn. Ale pochopitelně to bylo na jaře, ne v zimních měsících.
A o té "nesmrtelnosti filcek" jsem já osobně nepsal, ani to netvrdím. Naopak dobře víme, jak filcka tleje od zadního víka a od podběhů. Ale motor, co vím, je docela držák a přežije zbytek auta. U zmíněného Punta zase zpravidla motor přežije 2 - 3 kastle. A o trabantu se naopak říkávalo, že motor vydrží 300000km a kastle vydrží 3 motory. Nevím, co je na tom pravdy, ale bude to přehnané, bylo třeba hlídat skelet a hlavně vlaštovku. Ale že by toto byly "křápy" se obecně říct nedá. Spolužákovo otec měl Š100 a najezdil s ní 255000km bez vážnější opravy (nepočítám spotřební díly) a já mám itala z konce 60. let, jehož motor (z pera Aurelia Lamprediho) je konstrukčně modernější, jak motor zmiňované felcky a konkrétně u mého kusu má 240000km a krom svíček, řemene, filtrů a náplní se na něj nesáhlo a šlape jako hodinky. Holt záleží i na tom, jak se o to člověk stará.