bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa zase perlí
17.9.2013 v 03:51
To nemuzou myslet vazne... RETRO?! Dle informaci pod fotkou je prvotni kalkulace cca 60 000,-. Na ty debilni napady tam maji snad cely tym
Anketa: Koupil by sis ji?
Ano
30%
73
Ne
70%
169

(reakce na) Jawa zase perlí

19.9.2013 v 13:17 | Nahoru | #151

Hanz.D. píše: Když chtějí retro, tak ať to dělaj pořádně. třeba jako tohle


Mám jawu rád, ale to co udělaj si koupí jen pár fandů, ještě spíš za hranicema. Firmu s takovým přístupem nikam neposunou...



Moje řeč.Design nového Enfieldu viz nedávný článek má šťávu,je vidět že se někdo o něco snaží a má to výsledek.
Rád bych viděl kanceláře v té slavné Jawa továrně- buď tam sedí ti samí lidi co v roce 71, píšou na psacích strojích,počítají na velkých ruských zeleně podsvícených kalkulačkách, účetnictví vedou v papírových krabicích,do práce chodí na 6tou, končí striktně o půl druhé,v rádiu hraje marie rotrová,standa hložek a nemají ponětí o světě kolem nebo prostě jednoduše někdo nemá zájem o to , aby se tam cokoliv dělo. vivat Venca Konopník.

Naposledy editováno 19.09.2013 13:29:34

2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

19.9.2013 v 14:53 | Nahoru | #152
Jenže Enfield a jiné "retra" jako Kawa, Honda a tak mají 4 dobé (mnohdy víceválce) a to Jawa nemá! A koupit motor, brzdy, tlumiče a seskládat to do..do čeho? Do toho rámu 634/640? Vyplatí se to pak nakonec cenově? A bude to "fungovat"?.....

(reakce na) Jawa zase perlí

19.9.2013 v 14:55 | Nahoru | #153

Dolin píše: Jenže Enfield a jiné "retra" jako Kawa, Honda a tak mají 4 dobé (mnohdy víceválce) a to Jawa nemá! A koupit motor, brzdy, tlumiče a seskládat to do..do čeho? Do toho rámu 634/640? Vyplatí se to pak nakonec cenově? A bude to "fungovat"?.....



Hmmmmm...pravda.

(reakce na) Jawa zase perlí

19.9.2013 v 15:29 | Nahoru | #154

MilanTST píše:





Takhle nějak si představuju retro, ale samo není to za 60 táců



ten je ovšem luxusní

Jawa zase perlí

19.9.2013 v 15:49 | Nahoru | #155
Dolin: no tak pokud ma byt nova motorka o tom poskladat to z rámu kterej mám, motoru kterej mám - protože vyvíjet/vyrábět něco nového se nevyplatí, tak z teto rovnice nic jinyho nez tohle retro nikdy nevyjde...

A obavam se ze jawa funguje na úplne jinejch principech ekonomiky - alespoň dělat ze něco delam a brát na to dotace, to se vyplatí nejvíc

Jawa zase perlí

19.9.2013 v 15:55 | Nahoru | #156
No tak hoši, do mrtvol se nekope

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

19.9.2013 v 20:04 | Nahoru | #157
Dolin> Jawa takovej motor nemá, ale i do retardu-sportardu ho kupuje, tak proč nekoupit i nějakej vzducháč do retra? Takovej Kawasaki W650 v něčema jako Jawa 500 Ohc? Cenově by toa si bylo hodně jinde než za 634 s katalyzátorem, to nepopírám, ale snad by to mohlo v evropě ohlas mít. Vždyť jawa má spoustu příznivců v Německu a Anglii, tak snad by se tam i u nás nějaká malá série prodala.
Ví někdo kolik se vlastně vyrobilo těch nových jaw s rotaxem a kolik se jich kde prodalo?

Naposledy editováno 19.09.2013 20:06:53

Jawa zase perlí

19.9.2013 v 22:21 | Nahoru | #158
Kolik to je "spousta"?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

20.9.2013 v 07:27 | Nahoru | #159
co je na ní špatné ..cchtěl bych jezdit jako Venca Konopník!

(reakce na) Jawa zase perlí

20.9.2013 v 08:30 | Nahoru | #160

Hanz.D. píše: Dolin> Jawa takovej motor nemá, ale i do retardu-sportardu ho kupuje, tak proč nekoupit i nějakej vzducháč do retra? Takovej Kawasaki W650 v něčema jako Jawa 500 Ohc? Cenově by toa si bylo hodně jinde než za 634 s katalyzátorem, to nepopírám, ale snad by to mohlo v evropě ohlas mít. Vždyť jawa má spoustu příznivců v Německu a Anglii, tak snad by se tam i u nás nějaká malá série prodala.
Ví někdo kolik se vlastně vyrobilo těch nových jaw s rotaxem a kolik se jich kde prodalo?



Jawa s motorem Kawasaki by stála víc než Kawasaki (malý výrobní série). jev podobnej jako Sportard x XT 660.

Jawa zase perlí

20.9.2013 v 10:06 | Nahoru | #161


Mě se líbí klidně bych do ní šel kdyby nestála tolik.A je dobře,že to není čtyřtakt,chce to oživit nějakejma dvoutaktama.Změna je život.

(reakce na) Jawa zase perlí

20.9.2013 v 10:46 | Nahoru | #162

Zil píše: formy a lisy prakticky na všechno jsou prej někde v Turecku, takže JAWA nevyrobí nic...

kdyby se vzalo třeba 7 chytrých a nadšených lidí z čvut, dal se jim kancl, počítač, plotr, kafe, redbull a wasabi oříšky, tak musej vyvinout novej funkční otestovanej motor do půl roku a mělo by to hlavu a patu...


Trošku je problém v tom, že absolvent ČVUT nemusí byt automaticky dobrý konstruktér.
K tomu je potřeba neco jiného...seděl sem v kanclu s průmyslovákem, kerý hravě strčil do kapsy velešéfkonstruktéra...akorát neměl červenů knížku a měl výhrady k rokům 48 a 68 (jako my všichni)...ve vedlejší cimře byla "kádrová rezerva" s metrem titulů před aj za ménem a ten neuměl vymyslet a namalovat ani futro ložiska...
Když dojdeš v Jawě do konstrukce, případně za někým z technického vedení a prstem ukážeš, co by se dalo zlepšit (případně to aj sám uděláš a předvedeš jim to), majů milión argumentů, proč to nejde (aj když je navrhovaná změna levnější).
Motivace jak sviňa.
Připomíná mě to situaci v jednom podniku, kde jednomu zlepšovák zamítli, ale druhý mu ho ukradl a použil.

Naposledy editováno 20.09.2013 10:47:03

Jawa zase perlí

20.9.2013 v 10:53 | Nahoru | #163
Zdenal: jak říkáš, všechno špatně. Ono ta vlna retra ma určitě potenciál, třeba asi největší firma co děla kaficka - deus - ty proste jen kupuji stare motorky, díly a poskládaji to, maly série nebo zakazkove stroje - k tomu hadry, cetky - dneska maj 3pobocky po celem světe, tocej v tom ročně tusim 200micu (usd) - něco takovýho by měla dělat jawa, jenže to by tam musel bejt ve vedeni někdo s napadama a s chuti dělat pořádnou práci a ne komous s myšlenkama na to jak všechny ojebat a něco ukrást

Naposledy editováno 20.09.2013 10:54:41

Jawa zase perlí

20.9.2013 v 17:20 | Nahoru | #164
no je to lepší než nějaká china nebo itálie

(reakce na) Jawa zase perlí

20.9.2013 v 19:22 | Nahoru | #165

Daver84 píše: co je na ní špatné ..cchtěl bych jezdit jako Venca Konopník!



Špatné je to, že už to právě není "Konopník".
Spolehlivost je v troubě, na tomto stroji se dnes vykudlí věci, které se v minulosti u historiků nikdy neporouchaly. Je to ušité rychlou jehlou a původ dílů je z těch nejlevnějších zemí.

Asi jako v prodejně ND Jawa v Turecku asi tak 10 let zpět:
"tyhle díly jsou z Týnce - ty si neberte pane=jsou drahé a poruchové. Tyhle jsou zase levné čínské, ale jednou fungují a dvakrát ne. Já bych Vám doporučil tyhle Taivan-ské, ty fungují vždy a cena je také slušná".

Tak asi tak.

Naposledy editováno 20.09.2013 19:23:02

Jawa zase perlí

20.9.2013 v 21:35 | Nahoru | #166
Už tu nejednou padla zmínka o "půltónu"... ten motor 500OHC měl dost nedostatků, třeba jen dvakrát uložená klika, nebo občasné přehřívání, které by se vyřešilo přidáním několika žeber (jednoduše řečeno).
Tak co takhle ten motor uvnitř přepracovat, vnější vzhled v rámci možností ponechat, potom upravit rám zejména ohledně tuhosti, totéž kyvka atd. a "zbytek motorky" (=vzhledové komponenty) ponechat, nebo alespoň upravit tak, aby se co nejvíc podobaly originálu. Zejména nádrž se spínačkou a ammetrem. To by potom byla motorka, jaká by měla šanci na úspěch.
Bohužel se současným přístupem dávno prakticky neexistující a zaprodané značky jest toto spíše fantasmagorickou představou.

Jinak ta zmínka o "schopnostech" absolventů ČVUT rozhodně není daleko od pravdy. Že někdo prolezl "elitní" školou, rozhodně neznamená, že bude skutečně dobrým konstruktérem.

(reakce na) Jawa zase perlí

21.9.2013 v 01:09 | Nahoru | #167

Áca1 píše: Dyt ta 350tka byla retro uz v 80 letech.Od kejvacky a automatiku neprislo z Tynce nic novyho. Jen samy retro kejvacky....
Co se vam zastancum na tom krome nostalgie tolik libi? Spodovej nevykonej dvoutakt povalecny koncepce?
Ackovej ram?
To assassin: V Tynci nemusely ani oprasovat,kdyz furt vyrabi. Kdyz udela jakakoliv jina firma Retro,tak je to novy. A ne ze zastaralou produkci zacnu vydavat za Retro. At prijdou s OHC retropullitrem a postavim se do fronty.
O mrtvici na ktery jezdil uz muj 80letej otec fakt zajem mit nebudu ani kdyby byla zadara....
P.S.
Jen by me zajimalo,jestli by se tady ta motorka tak skvele prodavala kdyby tu existovala konkurence jinych vyrobcu motorek.....
Pokud si vzpominam,tak uz jen pouha EMzeta si Jawu mazala na prsa.

přesně tak je zajímavé, že v NDR se Jawy už v té době vůbec nechytaly...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

21.9.2013 v 16:56 | Nahoru | #168
Jeden aktuální příběh z Jawy: Kamarád staví motocykly(celkem slušně)a na nějaký nový projekt potřebuje sedmnáctipalcové drátové přední kolo na dva kotouče. Po nějaké době dostal tip, aby zavolal do Jawy na kolo ze Sportarda. Sehnal si tedy numero do fabriky, kde mu paní v expedici sdělila, že se musí zeptat nějakého über managera a at' zavolá později. Později... a o něco déle později... a o ještě něco déle později dostal k uchu konečně někoho kompetentního.
Rozhovor vypadal asi takto:

Kámoš(K)- Máte tedy to kolo?
Manager(M)- Na skladu momentálně žádné takové kolo nemáme!
K- A bude?
M- Ne!
K- Tak byste mi mohli prodat nějaké kolo z výroby...
M- Ne! Máme je přesně spočítané.
K- Aha. A co když někdo se Sportardem nabourá a bude ho potřebovat?
M- To nesmí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

21.9.2013 v 17:47 | Nahoru | #169
Keek> Takže filozofie současného vedení je taková, že "nebudeme vyrábět žádné díly navíc - nabouráš motorku... hmmm, tak si kup celou novou!" Hezká představa zisku nesrovnatelně většího, než z prodeje jednoho náhradního kola... ovšem to mají o kunčaftech dosti naivní představy.
Nad tímhle zůstává rozum stát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

21.9.2013 v 21:27 | Nahoru | #170

J.M.K. píše: Keek> Takže filozofie současného vedení je taková, že "nebudeme vyrábět žádné díly navíc - nabouráš motorku... hmmm, tak si kup celou novou!" Hezká představa zisku nesrovnatelně většího, než z prodeje jednoho náhradního kola... ovšem to mají o kunčaftech dosti naivní představy.
Nad tímhle zůstává rozum stát.



Mám dojem, že je někde uzákoněno, že fabrika musí mít určitý procento ND vůči počtu celkově vyrobených a prodaných kusů a musí je skladovat po dobu života výrobku. Teda u aut a motorek možná taky. Někde jsem to slyšel, ruku do ohně za to nedám. Jestli fabrika prodá motorku a nemá náhradní díly, tomu se mi snad ani nechce věřit. Ale v případě Jawy... Už bych jí nechal konečně odejít.

(reakce na) Jawa zase perlí

21.9.2013 v 22:06 | Nahoru | #171
Keek> Tak nevím, jestli se tlemit nebo bračet...

Jawa zase perlí

21.9.2013 v 22:12 | Nahoru | #172

Jo jo na pullitra nic nemá



Jo půlitr je krásnej zvuk skvělej ale zrovna vzor spolehlivosti a dokonalosti to nebyl.
A tahle Jawka ji nebrat jako retro.Ovšem cena je naprosto mimo realitu za ty prachy bych radši koupil péráka tem má větší kouzlo a to byla skutečně nejlepší motorka co Jawa ksy vyrobila.

(reakce na) Jawa zase perlí

21.9.2013 v 22:17 | Nahoru | #173
atheris> Mluvil jsem o tom s bráchou (je obchodník a ekonom) a měl za to, že pokud se nevyrábí velké série, spíše vyrobí jen "pár" kusů, tak to někdy tak bývá, jelikož ty díly navíc jsou jen další náklady, které se nemusejí vrátit. Ale každopádně to není "férový" přístup k zákazníkům a jak už mnohokrát zaznělo, rozumný člověk nekoupí motorku, u které výrobce neposkytuje prakticky žádné servisní zázemí. S tímto přístupem se značka tuplem nikdy nevzpamatuje. Kor, když neskutečně zaspala dobu a ještě "zaprodala" své logo.

E: SLAY> Ohledně zvuku je podle mě mnohem lepší 350OHV, 500OHC zní tak trochu jako lux. A s pérákem souhlas - to bylo jedno z nejlepších, co kdy z Jawy vylezlo. Hlavně ta jednoduchost - je to jen rám, nádrž, kola, sedlo, světlo a motor. Další typy už byly víceméně jen inovace péráka. A coby retro by se hodil i 500 rumpál - to by byl unikát.

Naposledy editováno 21.09.2013 22:27:40

Jawa zase perlí

22.9.2013 v 11:15 | Nahoru | #174
Z jawy by vyšlo mnohem více dobrých mašin než perák nebýt oněch 40let co se tu vyráběl jeden a ten samý model

Jawa zase perlí

22.9.2013 v 12:59 | Nahoru | #175
Je "Retro" které se jen tak tváří ale je to ve skutečnosti moderní, jenže tohle je pravé retro se vším všudy. Pokud jim to někdo koupí tak proč ne, ale já osobně děkuji NE. čekám kdy jawa přijde z něčím, co my vyrazí dech, zatím se jim to moc nedaří.

PS: nebylo by víc retro udělat JAWA 500 OHC :)

Naposledy editováno 22.09.2013 13:00:04

Jawa zase perlí

22.9.2013 v 20:55 | Nahoru | #176
Mne se libi

2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

22.9.2013 v 21:25 | Nahoru | #177
Mě se líbí,je to dokonalá klasika co se u nás může najít.Bral bych hned,a ty motorkáře okolo mě co znám postupně sedlají zpět na Jawu a starší ČZ.Prostě Jawa je tady doma a nějaký mladý klouček co píše,že Jawa zase perlí asi neví co se za stroje kdysi vyrábělo Ty stroje k nám čechům patří a nenecháme si vzít

(reakce na) Jawa zase perlí

22.9.2013 v 23:53 | Nahoru | #178
Stehlajslada>
....asi jako Škoda Plzeň, ČKD Praha (Kolben/Daněk), Škoda Auto (Laurin/Klement), Sigma Lutín, Zbrojovka Strakonice, Zbrojovka Brno, OKD, MU....zlatý poklad repubiky(státní zlatou rezervu mimochodem danou dohromady také z darů občanů!) ......

Co říkáš už dávno není pravda a kamarádi si svým přístupem ke starším strojům tak nějak připomínají dobu, kdy to byla pravda a realita, nu a kdy také byli mladší.

Mimochodem - našel jsem onehdy zmínku o továrním Jawa letadlovém motoru pro rogalo, 500ccm, dvouválec do "hvězdice" - série vyráběny od 70.let pro svazarm - podle četnosti objednávek, maximální inifikace dílů.
Byla to jiná fabrika a jiná doba, ale fungovala také tržně a jak je vidět, když byla na světě objednávka-cestou nejmenšího odporu byla uspokojena:







Pokud by z východu měli zákazníci zájem o statisíce čtyřtaktních motocyklů a byli schopni je zaplatit = dostali by je. Oni chtěli jednoduché levné, s maximální kompatibilitou dílů = inu dostaly dle objednávky takové.
Na prvorepublikovou fabriku F.J., ale ani na poúnorovou nelze plivnout.

Naposledy editováno 22.09.2013 23:56:33

(reakce na) Jawa zase perlí

23.9.2013 v 00:18 | Nahoru | #179

Stehlajslada píše: Mě se líbí,je to dokonalá klasika co se u nás může najít.Bral bych hned,a ty motorkáře okolo mě co znám postupně sedlají zpět na Jawu a starší ČZ.Prostě Jawa je tady doma a nějaký mladý klouček co píše,že Jawa zase perlí asi neví co se za stroje kdysi vyrábělo Ty stroje k nám čechům patří a nenecháme si vzít



Píšeš že bys ji bral hned, takže zásadní otázka: MÁŠ JI UŽ OBJEDNANOU? (případně kdy ji jdeš objednat???) protože pokud ji nekupuješ, tak jen dáváš za pravdu tomu "kloučkovi" a sám jen plácáš do vody.

Jawa zase perlí

24.9.2013 v 07:00 | Nahoru | #180
Pokud jsem psal někoho u čvut, tak jsem samozřejmě myslel někoho adekvátního a ne prvního umaštěnce s rypákem od lajny, co se každý ráno budí a neví, na jaký je momentálně planetě....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist