globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa zase perlí
17.9.2013 v 03:51
To nemuzou myslet vazne... RETRO?! Dle informaci pod fotkou je prvotni kalkulace cca 60 000,-. Na ty debilni napady tam maji snad cely tym
Anketa: Koupil by sis ji?
Ano
30%
73
Ne
70%
169

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:23 | Nahoru | #31
Tak mně se teda líbí.
Jenom z nostalgie mám doma panelku a kývačku na renovaci a na občasnou projížďku po okolí jsem si chtěl pořídit "čtyřku" nejlépe Konopnici.
Za slušnou dáte ranec.
Na Matesmoto už na ní nějakou dobu pokukuju. Ať na Four, nebo Californian. Tak si možná připlatím na novou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:26 | Nahoru | #32
Růža1800> Od doby co zarizli ve vyrobe pullitra v Jawe neudelaly nic dobre. Od 80let byla vysnena motorka MZ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:46 | Nahoru | #33

Áca1 píše: Růža1800> Od doby co zarizli ve vyrobe pullitra v Jawe neudelaly nic dobre. Od 80let byla vysnena motorka MZ....



Jo jo na pullitra nic nemá

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:47 | Nahoru | #34

Áca1 píše: Růža1800> Od doby co zarizli ve vyrobe pullitra v Jawe neudelaly nic dobre. Od 80let byla vysnena motorka MZ....


Jen doplním, že mzta začala dávat elektronický zapalování už před rokem 90 a tady to má určitě ještě kladívka v roce 2013, zde je něco špatně

E: ještě mě napadlo nechtěli by tam dát aspoň pět rychlostí ty čtyři byly málo už před dvaceti lety

Naposledy editováno 17.09.2013 12:59:54

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:50 | Nahoru | #35
Mně to baví, jestli vybrat obyčejnou 640 nebo "retro" bych vůbec neváhal. Kdo chce Jawu tak si jí koupí, kdo nechce tak má hromadu jiných modernějších, praktičtějších, o hodně rychlejších i krásnějších možností. Buď chceš nebo nechceš, to je celý. V čechách bude hodně rozhodovat cena, za hranicemi image.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 12:52 | Nahoru | #36
Já bych rád těch co to koupí zeptal na důvod. Nevidim totiž ani jeden.
E: přijde mi to jako kdyby Škodovka začla vyrábět znovu Š120 za cenu fabie.

Naposledy editováno 17.09.2013 12:57:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:01 | Nahoru | #37

Dave81 píše: Já bych rád těch co to koupí zeptal na důvod. Nevidim totiž ani jeden.
E: přijde mi to jako kdyby Škodovka začla vyrábět znovu Š120 za cenu fabie.



Cena by měla být okolo 80k.Zdá se ti to hodně?Za ty prachy Sportarda nekoupíš..
A ne,kupovat si jí nebudu

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:11 | Nahoru | #38

foky píše: Nebudu to nijak blíže komentovat, ale docela by mě zajímalo, kolik lidí, kteří z toho "stříkají do nebes" spolu s nadšenými výkřiky o genialitě a "návratu velké legendy na kterou dlouho čekali" půjdou a tu motorku si reálně koupí.



Ty si opravdu kupuješ všechno, co se ti líbí?

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:15 | Nahoru | #39

Áca1 píše: ...At prijdou s OHC retropullitrem a postavim se do fronty....



Přesně... oprášit to půllitrové OHC s královskou hřídelí, předělat rám (kvůli jízdním vlastnostem) a byla by to solidní motorka. Nebo třeba rovnou rumpál, to by byl unikát.

kazy> Ta vypadá dobře. Ty laufy bych teda dal rovně, ale jinak povedené.

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:17 | Nahoru | #40
Mě se ten nový model líbí. Je mi úplně jedno, že je to recyklát starých dílů, nebo přestrojený jiný motocykl, prostě je pěkná. Kdo chce, si ji koupí a kdo ne, koupí si něco jiného. Já jsem třeba třindu s velkou úlevou a radostí vyměnil za japonce, abych si po několika letech uvědomil, že třinda přece jenom byla lepší a koupil si ji zpět. A taky si všichni ťukali na čelo a někteří slabší jedinci dokonce se mnou studem přestali komunikovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:24 | Nahoru | #41

Haesty píše: Cena by měla být okolo 80k.Zdá se ti to hodně?Za ty prachy Sportarda nekoupíš..
A ne,kupovat si jí nebudu



Za 80k se mi to zdá EXTRÉMNĚ předražený, stejně jako ten retard za to, kolik stojí.
A asi to nebude jen můj názor, žádnou díru do světa ta motorka neudělala a tuhle čeká naprosto stejnej osud. Vždyť pro každou moderní strojařskou firmu by byla hanba vytáhnout něco, co bylo zastaralý už před 30ti lety, nazvat to retro a cpát to lidem :)
Moderní retro se dělá designem, ne technikou :)

jen pro srovnání motorky za podobnou cenu:
Derbi 125
Kawasaki 125
Suzuki 250 - o trochu víc, ale ne o moc

všechny ty motorky jsou 4T, maj elektrickej startér, funkční kotoučové brzdy, vstřikování... nechci hodnotit spolehlivost, ale pokud Jawa nebude výrazně jiná než dříve (což nebude) tak budou o dost napřed. Ne těma fatalníma poruchama, ale tím, že bude potřeba pořád něco ladit, těsnit, něco se uklepe....

Naposledy editováno 17.09.2013 13:40:11

5 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:30 | Nahoru | #42
Mě se docela líbí. Pro mě jako člověka co má rád naháče s kulatým světlem je to zajímavé.

Ohledně spolehlivosti: Letos jsem ujel 3500 na jawě 250/559 z roku 63 z toho 2500 za 8 dní, jeden den přes 400 km po silnicích velice nízké kvality. Zkuste si po takových okreskách ujet ty kilometry na japonci....Jen podotknu, že motorka původní stav s kladívkovým zapalováním a cestou víceméně bez oprav.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:46 | Nahoru | #43
Sukin> ono líbit se to bude hodně lidem, ale většina z nich by to nekoupila ani za poloviční peníze
A rozhoduje jak se to prodává, ne jak se to líbí

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 13:59 | Nahoru | #44

Sukin píše: Mě se docela líbí. Pro mě jako člověka co má rád naháče s kulatým světlem je to zajímavé.

Ohledně spolehlivosti: Letos jsem ujel 3500 na jawě 250/559 z roku 63 z toho 2500 za 8 dní, jeden den přes 400 km po silnicích velice nízké kvality. Zkuste si po takových okreskách ujet ty kilometry na japonci....Jen podotknu, že motorka původní stav s kladívkovým zapalováním a cestou víceméně bez oprav.


Ja jsem najel na TDM vloni 19tisic z toho 3000 na necestach v Rumunsku a neobtezoval jsem se vymenit ani olej..... Tolik k japoncum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:08 | Nahoru | #45

Vždyť pro každou moderní strojařskou firmu by byla hanba vytáhnout něco, co bylo zastaralý už před 30ti lety, nazvat to retro a cpát to lidem :)
Moderní retro se dělá designem, ne technikou :)



Tak v Tynci to dovedli ad absurdum. To uz neni ostuda ale tragedie.Oni nic nemusely vytahovat Vyrabi se to tak dlouho ze uz je to proste RETRO. Proste z vyroby jdou muzealni kusy.Kdyz vidim nekde hezkou panelku,peraka,nebo i parizka,srce mi zaplesa,oci zvlhnou.Je to kus mladi vzpominek na spinavy ruce,vis stelovani nez jezdeni. Ty motorky me neco naucily,ale kdyz koukam na soucastnou produkci a konkretne na tuhle retroparodii,tak se mi chce brecet taky,ale z uplne jinyho duvodu.
Jestli potrebuju lit do benzinu olej tak at je to uz jen pila....

Naposledy editováno 17.09.2013 14:10:29

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:08 | Nahoru | #46
Nedavno jesem koupil starou 350/634 a tohle mi udelalo radost....rozhodne si tuhle novou nekoupim ale pro moji starou budou dily jeste snadneji k sehnani .

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:11 | Nahoru | #47
Áca1> Mas zatracenou pravdu kamarade

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:13 | Nahoru | #48

Růža1800 píše: Jo jo na pullitra nic nemá

A mit nebude!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:16 | Nahoru | #49
Já bych to nechtěl ani jako vetarána, to se musí pan továrník Janeček obracet v hrobě...je to smutný kam tu Jawu nejen bolševik dokopal...

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:21 | Nahoru | #50

Lála píše: Já bych to nechtěl ani jako vetarána, to se musí pan továrník Janeček obracet v hrobě...je to smutný kam tu Jawu nejen bolševik dokopal...



Na bolševika, kterej je 25 let v tahu, bych to nesváděl ani náhodou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:24 | Nahoru | #51
taky píšu "nejen" asi tam budou pořád podobně smýšlející lidi...

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:25 | Nahoru | #52

Lála píše: taky píšu "nejen" asi tam budou pořád podobně smýšlející lidi...


to jsem překouk

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:34 | Nahoru | #53

Sukin píše: jeden den přes 400 km po silnicích velice nízké kvality. Zkuste si po takových okreskách ujet ty kilometry na japonci....



Najet takové km po silnicích velmi nízké kvality není v ČR zas takový problém,ne? Občas je to jen volba mezi velkou dírou a větší dírou... A japonců tu jezdí pořád dost.

Naposledy editováno 17.09.2013 14:34:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:37 | Nahoru | #54

pesastor píše: A mit nebude!!!!!


Zase toho pullitra neidalizujme. Bylo to nedokonaly v duchu Jawacky koncepce,(dvouhrnek bez stredovyho ulozeni klikovky)ale ten motor mel potencial nekam tu firmu posunout.Jawa byla mezi prvnima v povalecny evrope ktera delala 4T a kdovi jestli nebyla prvni v radovym dvouvalci......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:52 | Nahoru | #55

Áca1 píše: Zase toho pullitra neidalizujme. Bylo to nedokonaly v duchu Jawacky koncepce,(dvouhrnek bez stredovyho ulozeni klikovky)ale ten motor mel potencial nekam tu firmu posunout.Jawa byla mezi prvnima v povalecny evrope ktera delala 4T a kdovi jestli nebyla prvni v radovym dvouvalci......



Podle mě se ten půllitr idealizuje zcela zbytečně. Těžká neohrabaná olejnička co nejede. Přesně takhle se to posuzovalo tenkrát. A platí to dodnes. Jen proto že se jich vyrobilo 2500 kusů a dnes je to unikát, tak se vynáší až do nebes.
A vyrobit tu motorku znovu? Milión keců na jednoho kupujícího. Spousta lidí plácá nesmysly o tom "jak by si to koupili", ale jezdí na starých vránách za pár drobných, protože na víc prostě nemají (což není ostuda, ale prostě fakt). A i kdyby, ten půllitr by nestál 100, ani 200, ale tipuji tak 250 tis. A to by rádoby "patriotům" už úplně spadla huba a psali by jak se na to můžou vysrat, že si za ty prachy raději koupí Fejzra

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 14:53 | Nahoru | #56
Problém dotací pro Jawu se před časem probíral na jawamania.cz a je to opravdu zajímavé
Dovoluji si zkopírovat:
Opet tunel jmenem JAWA Moto spol.
[Hruši](11.10.2012 19:38:57)

Příspěvků: 41, poslední: 14.10.2012 17:07:3451184.Informace
Nam vsem znama je chimera - bajny Jawsky litr, ktery jako ze roky vznika a stale nikde neni videt. Co je ale dulezite je to, ze na to byl vypsany kdysi projekt MPO a ten byl uz docela davno oficialne uspesne(podle databaze MPO) dokoncen! Jen slepy by si nevsimnul, ze nikde zadna motorka stale neni a presto nekdo se podepsal pod vysledek projektu, ze byly naplneny vsechny nalezitosti. To, ze se opravdu jedna o prebastleni MZ motoru(ktere opravdu byly od MZ nakoupeny podle verohodneho zdroje) by clovek jeste skousnul, ale ze nikde neni ani zminka o vyslednem produktu, to je opravdu do nebe volajici, zvlast kdyz nas to stalo 22mil. Kc ...ale to uz tady bylo v poradne: http://www.isvav.cz...o?rowId=FI-IM4%2F065 http://www.isvav.cz...1!RIV11-MPO-25108743
Ale co nyni nenajde clovek za novinku, bajny litr je za nami, aniz by si ho nekdo vsimnul, i kdyz od roku 2013 ma byt ve vyrobe a s trzbama 70mil. Kc a uz tu mame novou chimeru! Novy projekt a to tentokrate
*Nový univerzální teréní a cestovní motocykl JAWA 1200* http://www.isvav.cz...o?rowId=FR-TI4%2F039
...ktery nas vyjde pouze na neco pres 17mil. Kc. Zda se, ze panackum pekne otrnulo a po vyvoji 650ky, na kterou vyfasnuli dotace ve vysi 28mil.Kc si rekli, ze to jde i bez problemu s vyrobou a presto muzou dostavat penize. Tohle je opravdu parada, jisty lidi nadavali na Felgra, ze Midalu je ze zneuzitych dotaci na ukojeni jeho ega, jenze tam je vysledek videt a vyvoj takovy motorky neco opravdu sezral, hlavne motoru kde je to vyvinuty z cistyho listu papiru. A nakonec ta motorka byla okamzite po ukonceni projektu MPO take opravdu predstavena.

Naposledy editováno 17.09.2013 14:54:27

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:01 | Nahoru | #57

seikos píše: Podle mě se ten půllitr idealizuje zcela zbytečně. Těžká neohrabaná olejnička co nejede. Přesně takhle se to posuzovalo tenkrát. A platí to dodnes. Jen proto že se jich vyrobilo 2500 kusů a dnes je to unikát, tak se vynáší až do nebes.
A vyrobit tu motorku znovu? Milión keců na jednoho kupujícího. Spousta lidí plácá nesmysly o tom "jak by si to koupili", ale jezdí na starých vránách za pár drobných, protože na víc prostě nemají (což není ostuda, ale prostě fakt). A i kdyby, ten půllitr by nestál 100, ani 200, ale tipuji tak 250 tis. A to by rádoby "patriotům" už úplně spadla huba a psali by jak se na to můžou vysrat, že si za ty prachy raději koupí Fejzra


Souhlasim,ale prave proto by to bylo opravdovy retro.... Samozrejme nemam na mysly presnou repliku OHC ale proste retro se vzduchem chlazenym dvouhrnkem v rade s karterama do kapky,Kapkovitou bandaskou a s sfericky trojuhelnikovejma kastlikama a nepohodlnym sedlem.
Ale podminkou by byl ten zvuk.Ten je nedostiznej.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:03 | Nahoru | #58
Dnepr12> Asi neni co dodat pri pohledu na tu retro radu....Proste si nekdo udelal prima dojnou kravu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:08 | Nahoru | #59

Áca1 píše: Zase toho pullitra neidalizujme. Bylo to nedokonaly v duchu Jawacky koncepce,(dvouhrnek bez stredovyho ulozeni klikovky)ale ten motor mel potencial nekam tu firmu posunout.Jawa byla mezi prvnima v povalecny evrope ktera delala 4T a kdovi jestli nebyla prvni v radovym dvouvalci......


V roce 1968 jsem koupil od Ladi Stajnera J500 2xOHC v kejvacce na 19" kolech s dvema Bingama a stredovym ulozenim kliky - vyrobeny 4 kusy ve Strasnicich. Rozhodne to (a ani seriak) nebyla olejnicka!
Jenze uz tenkrat - a ted mnohem vic - platila ekonomika: na Jawach 2T jezdila ctvrtka sveta, nestacilobse vyrabet a rejzosrouti se jezdili divat jak vypada monoblok motor, oilmaster nebo poloautomat.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:21 | Nahoru | #60
pesastor> Jenze rejzozrouti okoukli,pochopili,a uspokojili poptavku...A meli na vyvoj.
V Jawe zustaly u pomalobeznyho dvoutaktu.Uz 60let si v Jawe vystacej s jednim motorem.To se jeste snad nikomu nekde na svete nepodarilo.No neni to ne nejakou dalsi dotacni premii?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist