Téma: Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách
Ahoj pánové (případně samozřejmě i dámy) Nejspíš už se tohle řešilo na více místech, ale nikde jsem neviděl úspěšný závěr ve smyslu "todle fakt funguje a nejen mě". Mám druhou sezónu V-Strom DL 1000 2005 v barvách Kavasaki a jeho chování v nejnižších otáčkách mě fakt moc nebaví. Jasně že na takové otáčky se nejezdí, ale bydlím ve městě, jezdím po městě, křižovatky a popojíždění kolem chodníků nebo v garážích se jinak než na nízké otáčky ani nedá. Četl jsem spoustu rad co by mělo pomoct, ale máte někdo vyladěný motor tak, že tahá plynule na dvojku po městě?
- Podstrčit ŘJ pocit jiného kvaltu: Mám tam šestku furt a akorát to přestalo střílet do sání, což byla dřív oblíbená kratochvíle tohodle motoru. Jednou dokonce šlo i kolo smykem jak to štěklo. Cukání se sice trochu omezilo, ale furt je to takové způlky dobré.
- Poladit senzor klapky: Zkoušel jsem to a horní segment na displayi se mi objevuje co můžu okem posoudit přesně na doporučovaných 1450 otáčkách
- Poladění klapek ve vstřikování na fakt hodně stejný podtlak: Tohle věřím mému servisákovi, že když řekl že to kontroloval a ladil a že je to fakt stejně, tak že to tak prostě je.
- Změna map vstřikování, nebo instalace powercommanderu: Nic z toho jsem zatím nezkoušel, protože prý odemknutí jednotky pro možnost editace map si nechá suzuki slušně zaplatit a ani powercommander není nijak laciná záležitost na to, abych tím jen přišel o cukání. Nicméně pokud by to byla jediná možnost jak z toho udělat motor i pro nízké točky, možná bych do toho šel.
Řeči že dvouválec bude cukat vždycky neberu, teď jsem se projel na několika HD a jely všechny jak beránci už od volnoběhu. I když něco určitě dělá řemen. Kdo máte vyzkoušené jaké metody na zkultivování tohodle motoru, budu moc rád když se pochlubíte co jste udělali, co to udělalo s jízdními vlastnostmi, co to udělalo se spotřebou, co to případně udělalo s výdrží motoru, pokud by to na ni mělo vliv.

Naposledy editováno 03.10.2013 20:03:26
Předchozí
1 2
Následující

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.9.2013 v 17:15 | Nahoru | #1
sice ti neporadim na 100% ale zkoušel už někdo dát jiný převodový poměr na řetězu? jakože míň do rychlosti ? a přijde mi blbost srovnávat DL a HD, jsou to uplně jiný motory s uplně jinak udělanou křivkou výkonu.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.9.2013 v 18:05 | Nahoru | #2
Že bude dvouválec cukat v nízkých otáčkách je docela nesmysl. Moje Stelvio necuká ani když ho držím na hranici funkčnosti (1500 otáček) a od těch otáček zrychluje zcela plynule.
Jenže každej motor je jinej. Uvaž že tvůj motor byl původně konstruován pro SV a pro potřeby V-stroma jen poladěn na jiné chování. Ale jeho případnou agresivitu nikdy zcela neutlumíš, pokud chceš zachovat ještě přijatelný výkon a krouťák.

...jeho chování v nejnižších otáčkách mě fakt moc nebaví. Jasně že na takové otáčky se nejezdí... A to je klíčové. Pokud ta motorka prostě pro ní v nereálných otáčkách nefunguje, tak prostě v těch otáčkách nejezdi. Smiř se s tím a snaž se ty "obtočit kolem motorky" namísto toho "abys motorku nesmyslně obtáčel kolem sebe"

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.9.2013 v 18:40 | Nahoru | #3
Nechci dělat chytrého, ale kamarád má stroma a dělalo mu to to samé. Dal to do suzuki, povrtali se mu v tom, nakecali blbosti ( ve finále neudělali nic), kamoš vyplázl pár litrů a furt to samé. Dal to soukromníkovi, který jen vyčistil totálně zasraný vzduch. filtr a klapky. Teď jede jak fík.Tím, tě nechci obviňovat, že máš špinavý filtr apod. Jen jedna z rad...
edit: písmeno

Naposledy editováno 09.09.2013 18:41:31

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.9.2013 v 19:16 | Nahoru | #4
Tak,přidám svojí trochou do mlýna...
Měl jsem TLko,tedy v základu stejný motor jako je v tvém KLV.Nelíbilo se mi jak to jede a tak následovala anabáze s montáží propustnějšího filtru a laděných koncovek,což samozřejmě rozhodilo křivku výkonu/momentu ještě víc.Pro ladění těchhle sériovejch jednotek Suzuki existuje krabička od výrobce Yoshimura tzv.Yoshbox,díky kterému je možno vyladit předstih.Našel jsem tady na fóru kluka,kterej byl do TL delší dobu zapálenej a je tak šikovnej,že si ten Yoshbox sestavil a pomohl mi mojí už bývalou motorku vyladit.Byl jsem spokojenej,letěla bez "děr" spotřeba byla advekvátní stylu jízdy.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.9.2013 v 19:25 | Nahoru | #5
Vyladit to jde. Někomu pomůže odstranit sekundarní škrtící klapky, někdy je potřeba přehrát mapu nebo dát odpor k jednomu čidlu... Já nakonec dával powercommander. Jde o to obohatit směs kolem 3000otáček. Psal jsem o tom na vstrom.cz (nevim jestli jeste funguje).

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

10.9.2013 v 12:15 | Nahoru | #6
Já jezdím na SV po městě na 2,5 - 3t/ot většinou na trojku a žádný pocukávání . To je ale tak nejmíň , co je ten motor ještě schopnej normálně fungovat bez cukání . Plnej se dá naložit tak ve 4 t/ot a stejně to maj i kámoši . Někdy si kejchne do sání , ale to je hodně zřídka . Jo všichni máme teda otevřený vejfuky + KN. Jinak když jsem měl možnost se svízt na DL 1000 , tak ten motor se mi zdál bejt takovej uhlazenější (jiný vačky ). Teď záleží co myslíš tím cukáním ? Při jízdě ustálenou rychlostí a nebo cuknutí při přidání ?

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

25.9.2013 v 23:17 | Nahoru | #7
Co myslíš tím cukáním? Jestli to je to, že motor vibruje, tak to mám taky. Jestli to je nerovnoměrnej tah, tak to nemám. Třeba na dvojku od volnoběhu přidám. I ve dvou. I do kopce. Motorka plynule začne zrychlovat. Jen kolem 3 tisíc se jakoby otřese, ale jede. Na trojku se to ještě dá a na vyšší kvalty už je to trápení.

Jo a je to Véčko, tak s tím počítej...a nebo si tam dej Véčko z TLka (neznám osobně) a nebo z Raptora. Ten uměl jet na 5ku na 2 tisíce a při lehkým přidání se bez protivnýho cukání rozběhl jak srnka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

1.10.2013 v 13:16 | Nahoru | #8
George1P> Paráda, první komentář k věci. Ne že bych zatracoval názory typu je to motor z SV a nikdy nebude úplně hodnej v nízkých otáčkách, ale já bych fakt chtěl vědět, co komu pomohlo na ukáznění. Vzduchový filtr i svíčky jsem samozřejmě podezíral v první řadě a skutečně se špinavý filtr pozná. Bohužel se to tak jednoduše vyřešit nepodařilo, i když čerstvě vypraný filtr je vždycky trochu změna k lepšímu chování. Spíš ale ve vyšších točkách.

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

1.10.2013 v 13:24 | Nahoru | #9
motovlk> Cukáním myslím chování motoru nad volnoběhem tak do 3000rpm, když se člověk motá po městě a vůbec jede na otáčky nižší, než se tomu motoru obvykle líbí. A myslím tím při přidání plynu. Mám podezření že je to fakt nevhodnou směsí při těchto otáčkách, ale nemám zdání, čím to nejvhodněji poladit, aniž bych rozvrtal něco jiného než směs při otáčkách tak do 3000, ideálně na kvaltech 2 a 3. Jednička to nedělá a na vyšší kvalty se asi nízké otáčky moc nehodí, takže je to fuk.

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

1.10.2013 v 13:29 | Nahoru | #10
karf> To že motor vibruje mi nevadí. Navíc ten můj snad ani nevibruje, snad krom šestky tak kolem 4000rpm. Co mi vadí je právě neschopnost rozběhnout se z nízkých otáček na kvaltech tak 2 a 3. Kolem 2500 - 3000 mám při klidné jízdě bez větší akcelerace lehký propad výkonu, ale to je taky pro mě podřadný problém. Nevěřím že správným poladěním směsi a předstihu by z toho nešel udělat taky motor jak u raptora. Bohužel Suzuki si nechá slušně zaplatit za odemčení jednotky, co jsem slyšel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

9.10.2013 v 17:09 | Nahoru | #11
Ďuričko> Ahoj, Něco jsem si přečetl o tom Yoshboxu a zaujalo mě to. Nevím sice že by se tím dal ladit předstih, já tam viděl pouze směs na volnoběh a pak při různě otevřených klapkách, ale vzhledem k tomu že tam mám K&Nko od původního majitele a pochybuju že by někdo něco dělal se směsí, možná je to právě ta věc co tomu chybí ke štěstí. No postavím si Yoshbox taky a zkusím to. Hlavně to pak musím nechat sjet na brzdě, abych zjistil, jestli nedělám víc škody než užitku.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

18.10.2013 v 18:23 | Nahoru | #12
nojó, cuká to. se nedá nic dělat. já už mám na Stromíku něco nalítáno, vyměněno a poštelováno co se dalo, ale tak to prostě je. pokud to někomu vadí, musí si koupit jinou motorku. s "cukavostí" už se narodila

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

29.10.2013 v 13:28 | Nahoru | #13
Ja dal na V-stroma otevrene vyfuky a mezi 3500-4000tis. to hodne strili do sani...ted se chystam vymenit vzuch. filtr za KN.Jestli dojde k lepsimu prubehu netusim....taky bych uvital radu od nekoho zkusenejsiho

2 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

29.10.2013 v 13:53 | Nahoru | #14
Koumes: jak říkáš, yoshbox hejbe palivovejma mapama, s předstihem nic neumi, tam se neco málo da u Suzuki dosáhnout oblbnutim senzoru zarazeneho kvaltu, tzv TRE obvod.
Ja jeden funkcni yoshbox doma mam, ono moznosti nastaveni neni moc, dřív sem ladil proste ze sem vyzkoušel všechny moznosti a na co to jelo nejlíp sem tam nechal (takhle jsem jeste ladil durickovo TL) ted uz mam delší dobu WB lambdu, takze pri jízdě podle budiku vidíš co se děje - stačí najít nejake opuštěné místo kde můžeš jezdit a nepotrebujes tu brzdu.
Kdybys s tim yoshboxem potreboval nakou radu klido nápis, ale je to jen par přepínačů a odporu...

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

29.10.2013 v 18:01 | Nahoru | #15

assassin píše: Koumes: jak říkáš, yoshbox hejbe palivovejma mapama, s předstihem nic neumi, tam se neco málo da u Suzuki dosáhnout oblbnutim senzoru zarazeneho kvaltu, tzv TRE obvod.
Ja jeden funkcni yoshbox doma mam, ono moznosti nastaveni neni moc, dřív sem ladil proste ze sem vyzkoušel všechny moznosti a na co to jelo nejlíp sem tam nechal (takhle jsem jeste ladil durickovo TL) ted uz mam delší dobu WB lambdu, takze pri jízdě podle budiku vidíš co se děje - stačí najít nejake opuštěné místo kde můžeš jezdit a nepotrebujes tu brzdu.
Kdybys s tim yoshboxem potreboval nakou radu klido nápis, ale je to jen par přepínačů a odporu...



No jo,melu z hladu už je to dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

3.11.2013 v 13:25 | Nahoru | #16
Koumes> asi mám na stroma štěstí, ale na 2. a 3. kvalt mi to jede bez cukání dobře od nějakých 2-2,2tis. otáček a neškube, neotevírám teda plyn úplně na max, ale otevírám plynule dle zrychlování. Můžu vlastně říct, že jedničkou se bez problémů rozjedu klidně bez plynu na volnoběh (mám nastaven na nějakých 1300tis.), líznu lehce plynem a hned řadím za 2 a jede to bez potíží. Řetězovku mám normální, výfuky origo, filtr klasický pravidelně měněný a čištěný. Ventily seřízené, snažím se udržovat a mazat pravidelně všechny táhla,šoupátka a pružinky u klapek a maká to.

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

3.11.2013 v 15:51 | Nahoru | #17

assassin píše: Koumes: jak říkáš, yoshbox hejbe palivovejma mapama, s předstihem nic neumi, tam se neco málo da u Suzuki dosáhnout oblbnutim senzoru zarazeneho kvaltu, tzv TRE obvod.
Ja jeden funkcni yoshbox doma mam, ono moznosti nastaveni neni moc, dřív sem ladil proste ze sem vyzkoušel všechny moznosti a na co to jelo nejlíp sem tam nechal (takhle jsem jeste ladil durickovo TL) ted uz mam delší dobu WB lambdu, takze pri jízdě podle budiku vidíš co se děje - stačí najít nejake opuštěné místo kde můžeš jezdit a nepotrebujes tu brzdu.
Kdybys s tim yoshboxem potreboval nakou radu klido nápis, ale je to jen par přepínačů a odporu...


Ahoj, Děkuju za nabídku, ale se sestavením Yoshboxu problém mít nebudu, co jsem se díval na schéma a přečetl Tvoje zprávy a vyvodil si pár postřehů, jako například, že potenciometr budu muset osadit do plechu dost pevně aby se nepohnul střed a dát mu velký ovladač, protože v popisku ja psáno, že je dost citlivý. Jinak po elektrické stránce to bude v pohodě. Jo a konektor pokud prý není originál, tak stojí pár korun.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

3.11.2013 v 15:54 | Nahoru | #18
Mad_Cat> Díky za odpověď. Pokud se bavíme o rozjíždění, tak s tím taky nemám problém. Problém je s popojížděním kdy se nedá plyn skoro otevřít, kdy člověk jede po městě v koloně, kličkuje po parkovišti a vůbec situace, kdy potřebuju trochu výkonu při minimálních použitelných otáčkách.

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

7.11.2013 v 07:07 | Nahoru | #19
Koumes> Běžně to stromáci řeší menším kolečkem na řetězu(o jeden zub).Jinak je to otázka zvyku.Nauč se víc pracovat se spojkou a plynem.
Když jsem Stroma koupil,tak jsem byl tak zděšenej jak se to chová.Na konec jsem se naučil....Kolečko jsem nechal původní.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

11.11.2013 v 16:46 | Nahoru | #20
Můj názor je takový.....prostě házet rychlosti tak,aby otáčky motoru nešly pod 2500-3000ot/min.Motor Stromka je prostě takhle konstrukčně naladěný a pod ty 3 tis.ti bude škubat pořád a pokud ho budeš trápit v nízkých otáčkách dál,tak se ti jednoho dne ozvou ložiska na klice.....pro mne to byla velká změna oproti wariorovi 1700,kterého jsem měl předtím a který masakrálně táhl od volnoběžných otáček,ale zvykl jsem si...

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

27.1.2014 v 18:11 | Nahoru | #21
Koumes> Mám KLV a dělalo mi to taky a po nějaké době začala svítit FI chyba C28. Zjistil jsem, že odešlo čidlo TPS. Po výměně se seřídily podtlaky na kuličkách ve skle a motor jde za plynem jako nikdy. Nedej na rady typu "máš Stroma (KLV), tak se s tím smiř nebo nauč, vyměň kolečko a pod". Je to blbost. Litrový Strom se dá udělat naprosto parádně.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

24.4.2014 v 12:43 | Nahoru | #22
nepíšeš kolik má motorka najeto km? U Vstroma se musi serizovat ventily co 20-24 tis. km. Kdyz nejsou ventily serizeny, tak motor jde spatne do otacek a vykon je v trapu. To cukání je normalni, ale serizeni ventilů může pomoci.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

6.6.2014 v 12:27 | Nahoru | #23
Měl jsem podobnej problém, Stromka mám 3dny a taky mě trochu trápil (ale s tím jsem ho kupoval,pač tomu odpovídala i cena,tudíž byl prostor pro řešení problémů)... Stromek mi při jízdě jak kdyby "pulzoval" ikdyž jsem s plynem nehejbal ani o milimetr, pořád se to chovalo jak kdybych mírně přidával a ubíral, moc se mu nechtělo od spodních otáček, po překročení 5000ot to bylo lepší. Navíc jsem si všiml že při přidání plynu se zpod nádrže ozývá takovej syčivej zvuk. Takže rozborka a našel jsem špatně nasazený a dokonce přecvaklý těsnění vzduchovýho filtru a když už jsem byl v tom, tak jsem ještě vytáhl čerpadlo z nádrže a to jsem se teprv nestačil divit... filtr byl plnej rzi a skoro ucpanej, takže tlačilo málo paliva. Vyčištěno, poskládáno a pohoda...

1 reakcí na tento příspěvek Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

31.5.2016 v 10:28 | Nahoru | #24
Tak jeden zádrhel nalezen a motor je o poznání kultivovanější. Podle vyjídření kamaráda, co mi zádrhel našel, byla nějaká nespolehlivá kostra pro servo, co ovládá druhé klapky. Takže se stávalo, že servo občas spontáně přivřelo, nebo otevřelo jinak, než mu řídící jednotka pomocí PWM nabulíkovala. Oprava pospojování drátů na kostru to vyřešila. Ještě jsem od té doby nebyl na žádném hodněsetkilometrovém výletě, takže si nejsem jistý, že to bylo to jediné ono, ale pocitově ten motor kultivovanější je. Ono taky těžko odstaňovat závadu, co se projevuje jen někdy.

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

21.8.2018 v 17:21 | Nahoru | #25
Čaute...vidím že to je stará téma, ale môžte aj s odstupom času povedať komu ktorá z týchto variant naozaj pomohla? Kúpil som DL1000 2007 a menil som tam rotor (posunute magnety) a stator(trosku pripecena cievka)...takže moto pekne dobíja, nemohol som predsa niečo zblbnut natom...Moto som vyskusal na tripe po rumunsku...najprv boli len cukacky a potom to zacalo hodne strielat do sania...(hlavne 3 a 4 prevod. stupen)tiez hlavne v meste a kolonach alebo tak, pokial clovek riadne trhne plynom alebo si to prasi po dialnici tak pohoda...vsimol som si aj na ukazovateli zarad.stupna zacalo sa diat to, ze niekedy ked mam zaradenu 5ku skoci to na 6tku a naspät...(neviete čo s tým?)este som pred tripom vycistil KN filter a naolejoval a dal nove sviecky...pred Rumunskom som spravil len dve jazdy a predtym to nerobilo...(aspon som si nevsimol) a su tam ladaky leo vince a od predavajuceho som sa dozvedel, ze to daval na brzdu a nastavenie palivovych map, lebo to po zmene vyfukov a bez nastaveni map nechcelo ist... za pripadne rady a odpovede vam moc dakujem

Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

21.8.2018 v 22:13 | Nahoru | #26
Cau, nevim co mas se stromem, ale dej to seridit a nejen klapky, ale dej seridit i ISC ventil. A tady pozor na ruzne velko-garaz-mistry a jine, co ti to jakoze seridi, lae pritom ani nemaji diagnostiku - to ISC se musi serizovat s diagnostikou, jinak to nejde. Tkaze se nejprve na to zeptas, jestli dotycny ma, a kdyz nema, tak bez jinam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

21.8.2018 v 22:43 | Nahoru | #27

JirkaCBR-fi píše: Ja dal na V-stroma otevrene vyfuky a mezi 3500-4000tis. to hodne strili do sani...ted se chystam vymenit vzuch. filtr za KN.Jestli dojde k lepsimu prubehu netusim....taky bych uvital radu od nekoho zkusenejsiho


Podobně mě cukal DL 650. Lezlo mě to na nervy. (mám laďák i KN filtr) Na radu jsem dal Glpro s funkcí TRE a pal. mapu pro pátý kvalt na všechny rychlosti a je klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

22.8.2018 v 13:46 | Nahoru | #28
Netron> a utrpela tým nejako moc spotreba?

(reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

22.8.2018 v 22:34 | Nahoru | #29

Kapustnak85 píše: Netron> a utrpela tým nejako moc spotreba?


spotřeba utrpěla už tím laďákem. Dokud to bude žrát do deseti, tak to neřeším Nejezdím na spotřebu a když seřádím o kvalt níž, krásně to v tom vejfuku bublá

Naposledy editováno 22.08.2018 22:35:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Litrový V-strom cuká v nízkých otáčkách

2.9.2018 v 13:05 | Nahoru | #30
Koumes> Ahoj stromáku. Mám stejný problém a zajímalo by mě zda jsi to už nějak vyřešil. Kamarád co pracoval v Suzuce mi říkal ,že je potřeba překreslit mapy . Prý byla na ně svolávačka a přidávali palivo o 5-10 procent v nízkých otáčkách. Pokud jsi to už vyřešil zajímalo by mě jak. Nebo pokud to tu někdo umí už a má na to PC budu rád díky.

Naposledy editováno 02.09.2018 15:19:19
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr cestovní motorky [1, 2, 3] Suzuki DL 1000 V-Strom, Yamaha TDM 900, Honda XL 100... vochomurka10 66 11.12.2018 v 00:00 Sidonius78
Má někdo zkušenost s touto přilbou ... Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki DL 650 V-Strom jelda-f 15 1.12.2018 v 22:36 KK02
hledám parťáka na cca týdenní trip,... Suzuki DL 1000 V-Strom Dikobraz09 2 15.10.2018 v 16:26 JoskaH
Cena přezutí motopneu [1, 2, 3] Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 75 26.9.2018 v 21:32 mar36
Klepe zrcátko na V-Stromu Suzuki DL 1000 V-Strom dafikk 2 11.9.2018 v 10:03 GL1

TOPlist