globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Crash - rada
Dobrý den,

Chtěl bych se s Vámi podělit o můj první "nešťastný" zážitek na motorce. Trápí mne to a potřeboval bych radu.

Prvně bych chtěl začít tím, že sem začátěčník a pád přišel po cca 1000km. Už teď je mi jasné, že sem na dobré pověsti začínajích motorkářů nepřispěl. Jako první motorku sem si vybral MT-03 od Yamahy. Do té osudné chvíle, sem z ní byl nadšený. Ale k věci.
Stalo se to před zatáčkou při podřazení. Při puštění spojky se mi zablokovalo zadní kolo a rozhoupalo mi to celou motorku. Silnice byla bez jakékoli nečistoty. Odnesl to kotník, který mám nalomený. Osobně si myslím, že jsem podřadil ve vyšších otáčkách, tedy že jsem podřadit nemusel, ale v tu chvíli mi to vůbec nepřišlo :/ ... Ještě věčí pochybnosti jsem dostal, když si na motorku sedl známý, který už má něco odježděno a stalo se mu to samé. Akorát jel v nižší rychlosti (asi 40km/h) a podřadil z 3ky na 2ku.Zadní kolo mu zapískalo a šlo do smyku. Ovšem ustál to.

Tím bych se chtěl zeptat, zdali to byla chyba jezdce a nebo zda může být i nějaká chyba v motorce. + kdyby se to stalo znovu zda se to dá nějak zvládnout. Maté s tím někdo zkušenost? Díky moc

Crash - rada

28.8.2013 v 12:57 | Nahoru | #1
Chyba jezdce, je to jednobuch pokud se nepletu a to je jiné kafé...

Crash - rada

28.8.2013 v 12:58 | Nahoru | #2
to se takhle neda rict, zalezi v jakych otackach motoru a v jake rycholsti to bylo.
Spojka a lamely jsou serizene dobre? spojka je lankem nebo hydraulika?

je to o citu, ja na proslavenem V2 podrazuju v naklonu v zatacce a nikdy no problem, jen ten cit pro plyn a spojku to chce

Crash - rada

28.8.2013 v 13:11 | Nahoru | #3
Pokud nejsi v náklonu, můžeš podřazovat jak chceš, potom už to je o zkušenostech.

Srovnal jsi otáčky při podřazování?

1 reakcí na tento příspěvek Crash - rada

28.8.2013 v 13:18 | Nahoru | #4
Podle mně je to chyba jezdce. Sám jsem MT-03 měl a vím, z vlastní zkušenosti, že ten jednoválec byl na špatné podřazení dost citlivej. Stalo se mi to několikrát, ale vždycky jsem to naštěstí ustál. To že se to stalo i tvýmu zkušenějšímu známýmu na tom nic nemění. Čtyřválec by ti to odpustil, ale jednovál se blokne.
Hlavně se dej brzy do kupy.

Crash - rada

28.8.2013 v 13:21 | Nahoru | #5
A nezdechlo to přitom podřazování? Držel vždy volnoběh? Kamarádovi se kdysi stalo na caňonu, že mu docházel benzín a při podřazování to zdechlo - kolo šlo do smyku a taky se málem rozbil.

3 reakcí na tento příspěvek Crash - rada

28.8.2013 v 13:25 | Nahoru | #6
proc na takovou motorku nemontujou antihopp

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 13:26 | Nahoru | #7

Zx-10RCarlos píše: proc na takovou motorku nemontujou antihopp



Za náhradní díly utrží více

Crash - rada

28.8.2013 v 13:38 | Nahoru | #8
Chyba jezdce. Pokud chceš jezdit na jednoválci, tak tohle musíš zvládat. Prokluz zadního kola při podřazení ve vysokých otáčkách je vlastnost. Vliv na prokluz a jeho čitelnost má i zadní guma. Doporučil bych ti spíš koupit čtyřvál, nebo absolvovat motoškolu. Minimálně být tebou bych to vzal na letiště a zkusil si to podřazování tam.

Naposledy editováno 28.08.2013 13:44:59

Crash - rada

28.8.2013 v 13:39 | Nahoru | #9
Chce to při podřazování brknout plynem než pustíš spojku,takový jakoby meziplyn,ať se roztočí motor a zmenší se rozdíl otáček mezi dosedacími plochami spojky,a tím pádem se ti nic neblokne

Crash - rada

28.8.2013 v 14:16 | Nahoru | #10
Bud rad, ze se ti to stalo v maly rychlosti a ne v naklonu!
Jak tu nekdo psal, chce to cviciste, nebo prazdny parkoviste a vyzkouset si to, vc.toho 'meziplynu'.

Crash - rada

28.8.2013 v 14:25 | Nahoru | #11
jedno valce a dvou valce bez antihopu to proste delaj kdyz stim pocitas tak je to docela sranda ale kdyz ne tak se vyvalis tak to holt je no

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 14:43 | Nahoru | #12

Zx-10RCarlos píše: proc na takovou motorku nemontujou antihopp



aby si to užili ti, kteří nechtějí přijít o radost ze řízení

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 14:49 | Nahoru | #13

Zx-10RCarlos píše: proc na takovou motorku nemontujou antihopp



protoze to je motorka na blbnuti, co by to tam delalo. .

Ty jo bleju to tady kazdou chvili ze zacinat na 600 a jednobuchu to uz je lepsi zacit na 1200 4 valci.
Otazka je jestli si nemel nahodu nejakou snahu stim neco delat, ono v nekterych pripadech a zvlaste pri minimu zkusenosti je snad lepsi se v nekterych pripadech nesnazit a ponechat to osudu ono se to to obcas srovna samo.
Proste si odted budes pamatovat ze v zatacce se nepodrazuje pokud to neni bezpodminecne nutne a nebo nevis co tim chces docilit. Prejiz brzke uzdraveni.

2 reakcí na tento příspěvek Crash - rada

28.8.2013 v 15:54 | Nahoru | #14
OK, myslel sem si to :). No já v zatáčkách nepodřazuji, stalo se to ještě před ní. Ale více méně sem si podobnou diagnozu také vystavil :). Je celkem vtipné, že to brknutí plynem sem začal používat pravidelně tak týden před tim, vždy sem to udělal, až na toto. Nechápu proč sem to neudělal...každopádně děkuji všem za odpovědi. Co se týče parkoviště, tak to bude netřeba. Do té chvíle sem s motorkou neměl absolutně problém, teď si budu dávat pozor na otáčky. Jen mě zamrazilo aby to nebylo motorkou :/ ...

a když sme u toho "meziplynu" ... tak bych měl ještě jednu otázečku. Nevim proč, ale stává se mi, že když brnku plynem mezi nižšími rychlostmi (3,2,1) tak mi to někdy chcípne, nechápu proč. Zmáčknu spojku,kopnu nižší kvalt,brnknu do plynu, a jen malinko uvolnim spojku a hned to chcípne. Jednou sem i stál na světlech a že si trochu poslechnu motor, no a i s vymačklou spojkou mi to chcíplo :/ kamarád povídal, že to jednobuchy dělaj, tak nevim

Crash - rada

28.8.2013 v 16:23 | Nahoru | #15
S motorkou nic není, ta šlape dobře. Toho se neboj. Jak sem ti řikal, tvoje začátečnická chyba.

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 16:44 | Nahoru | #16

Kados7 píše: a když sme u toho "meziplynu" ... tak bych měl ještě jednu otázečku. Nevim proč, ale stává se mi, že když brnku plynem mezi nižšími rychlostmi (3,2,1) tak mi to někdy chcípne, nechápu proč. Zmáčknu spojku,kopnu nižší kvalt,brnknu do plynu, a jen malinko uvolnim spojku a hned to chcípne. Jednou sem i stál na světlech a že si trochu poslechnu motor, no a i s vymačklou spojkou mi to chcíplo :/ kamarád povídal, že to jednobuchy dělaj, tak nevim



normalni vec u jednobuchu, me se to na LC4ce stavalo bezne, proste to nesmis delat

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 16:45 | Nahoru | #17

Kados7 píše: Co se týče parkoviště, tak to bude netřeba. Do té chvíle sem s motorkou neměl absolutně problém, teď si budu dávat pozor na otáčky.



A není lepší se naučit ten smyk zvládnou místo hlídání otáček? Ale každý svého štěstí strůjce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 16:49 | Nahoru | #18

Bug píše: Podle mně je to chyba jezdce. Sám jsem MT-03 měl a vím, z vlastní zkušenosti, že ten jednoválec byl na špatné podřazení dost citlivej. Stalo se mi to několikrát, ale vždycky jsem to naštěstí ustál. To že se to stalo i tvýmu zkušenějšímu známýmu na tom nic nemění. Čtyřválec by ti to odpustil, ale jednovál se blokne.
Hlavně se dej brzy do kupy.



Ale i čtyřválec Ti nakope pokud na vytočenou trojku tam kopneš místo čtyřky dvojku.

Crash - rada

28.8.2013 v 16:52 | Nahoru | #19
Jednobuch, jeden ze zminovaných důvodů proč neni ideální na začátek...chyba jezdce.

U nižších rychlostních stupnů nemusis podřadit, stačí zaklapnout plyn a pofrčís smykem taky.

Jezdit a jezdit... dostat cit, nebejt zbrklej... naučit se smyku předcházet a současně jej ustávat - pak se z nešvaru stane zdroj zábavy.

(reakce na) Crash - rada

28.8.2013 v 16:53 | Nahoru | #20

PEPAFJR píše: Ale i čtyřválec Ti nakope pokud na vytočenou trojku tam kopneš místo čtyřky dvojku.



otázka kubatury

Crash - rada

28.8.2013 v 17:42 | Nahoru | #21
kup si horneta

Crash - rada

28.8.2013 v 18:05 | Nahoru | #22
Kados7 píše: a když sme u toho "meziplynu" ... tak bych měl ještě jednu otázečku. Nevim proč, ale stává se mi, že když brnku plynem mezi nižšími rychlostmi (3,2,1) tak mi to někdy chcípne, nechápu proč. Zmáčknu spojku,kopnu nižší kvalt,brnknu do plynu, a jen malinko uvolnim spojku a hned to chcípne. Jednou sem i stál na světlech a že si trochu poslechnu motor, no a i s vymačklou spojkou mi to chcíplo :/ kamarád povídal, že to jednobuchy dělaj, tak nevim.

No me to třeba dělaly nízký volnoběžný otáčky. Ja jsem mel nastaveno asi 1400 a po zvednuti na 1600 (1400-1600 ot./min - podle manualu) tohle naprosto zmizelo. Predpokladam že na mt03 to bude podobný jako na xt.

Crash - rada

28.8.2013 v 18:20 | Nahoru | #23
Jednovalec to dela.mel jsem bmw650gs ,ale nemuze se ti moc rozkmitat.musel ses leknout a macknout predni brzdu.

Crash - rada

29.8.2013 v 10:20 | Nahoru | #24
jj, vše podstatné bylo řečeno,
jednoválec je trošku potvora a chce to opravdu trošku zkušeností a cviku.
MT-03 jsem si pořídil na jaře a první kilometry absolvované na jednobuchu mi připadali dost divoké.
Ze začátku jsem měl pocit, že na tom nejde ani v klidu jezdit, pořád samí drc, drc, přeřadit, podřadit, sem tam mi to chcíplo i v zatáčce. Prudce ubrat plyn bylo jako by mě někdo chytnul za prdel, ale …
No jezdil jsem dál a čím dál víc mě bavil jednobuch a baví dál, ty počáteční problémy co jsem měl „já“ ne motorka zmizely a dneska je to vážně na pohodu.
Tak, že jezdit, jezdit, seznamovat se s jednobuchem

Hooodně kilometrů na pohodu

Crash - rada

29.8.2013 v 10:53 | Nahoru | #25
Díky chlapy už teď bych si sádru nejradši sundal a zas vyrazil .

Crash - rada

29.8.2013 v 12:39 | Nahoru | #26
měl sem pětikilo jednobucha a dělával to také, někdy to byli pěkné drifty do zatáček :D podřadit s meziplynem, srovnat tak otáčky a pak to bude ok, bacha při podřazování v zatáčce pokud děláš xD

1 reakcí na tento příspěvek Crash - rada

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2013 v 17:46 | Nahoru | #27
Do loňska jsem byl také majitelem týhle skvělý motorky, tak hodím moje postřehy. I když budu spoustu věcí opakovat, na škodu to snad nebude .

Je to velkej jednobuch, když ho zvládněš, není problém skočit už na jakoukoliv motorku. Hodně moc to brzdí motorem, takže opravdu stačí v náklonu zavřít plyn a ležíš. O podřazení nemluvě. Naučí tě taky práci s plynem, protože když se to nenaučíš, vyklepe ti to plomby a případný spolujezdec ti zezadu vyklove do hlavy díru. Tahle ukrutná cukatura je jedině ke prospěchu věci a je radost to krotit.

Na druhou stranu spojka je krásně citlivá a pokud jí nepustíš na hulváta, shodit tě to snad nemůže.

Jednobuchy občas chcípaj z podtstaty, to je pravda. Nicméně MT-03 měla svolávačku na TPS. Mě to chcípalo často při dojíždění do křižovatky. Typicky dobržďuju, chci podřadit a ve chvíli kdy vymáčknu spojku to chcíplo místo aby se to zastavilo na volnoběhu. Když v tu chvíli spojku pustíš, máš problém. Buď se roztočí motor nebo se to smýkne moc a ležíš. Mě se povedlo vždycky po sluchu i v tom zlomku sekundy poznat, že to chcíplo, spojku nepustil a natočil jsem startérem za jízdy nebo kontrolovaně spojkou nechal motor naskočit. A právě tenhle problém byl zapříčiněn vadným TPS. Po výměně naprosto ok a nechcíplo to snad ani jednou. Je možné že se ti stalo tohle, ani o tom nevíš.

To že tam nedali antihop je naprosto zásadní. Bez toho by to byla poloviční zábava. Když se to člověk naučí, tak je to paráda. Před zatáčkou (nebo při brždění) to skopat dolů, zároveň začít předkem pořádně brzdit a odlehčit zadek, pustíš spojku a zadek se krásně veze

(reakce na) Crash - rada

29.8.2013 v 21:58 | Nahoru | #28

Franco82 píše:
Jednobuchy občas chcípaj z podtstaty, to je pravda. Nicméně MT-03 měla svolávačku na TPS. Mě to chcípalo často při dojíždění do křižovatky. Typicky dobržďuju, chci podřadit a ve chvíli kdy vymáčknu spojku to chcíplo místo aby se to zastavilo na volnoběhu. Když v tu chvíli spojku pustíš, máš problém. Buď se roztočí motor nebo se to smýkne moc a ležíš. Mě se povedlo vždycky po sluchu i v tom zlomku sekundy poznat, že to chcíplo, spojku nepustil a natočil jsem startérem za jízdy nebo kontrolovaně spojkou nechal motor naskočit. A právě tenhle problém byl zapříčiněn vadným TPS. Po výměně naprosto ok a nechcíplo to snad ani jednou. Je možné že se ti stalo tohle, ani o tom nevíš.



JOJOJO tak přesně tohle se mi stávalo a stávalo se to celkem pravidelně, když sem chtěl podřadit meziplynem. Také sem bud ještě zajízdy startérem nastartoval a nebo sem radši uplně zastavoval. Každopádně sem z toho byl celkem vylekanej. Z toho zřejmě vyústil i ten pád. Jelikož sem si ti meziplynem nebyl jistej, tak sem ho nepoužil... Každopádně děkuji za komentář
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak vyměnit rozdvojený výfuk, Umí t... Yamaha MT-03 Svipe 9 Dnes v 13:17 Rescoo
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 18.4.2024 v 10:24 Radik55
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 Miloš_Gavenda 20 18.9.2023 v 06:42 Robinsson


TOPlist