globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
zdravim. mam takovy problem. uz od koupe motorky slo spatne startovat. starter otocil jednou a pak jen cvakalo relatko. po par pokusech se starter chytil a nastartovala a pak uz chytla pokazde. na dalsi den to bylo to same... vytahl jsem starter a vse vypadalo v poradku. uhliky dobre loziska se tocily krasne veskere ozubeni jak nove. vycistil jsem a chytla napoprve. pak to bylo zase to same. na prevodovce nahore je takovy kdyz to reknu hloupe domek pod kterym jsou ozubene kolecka ktere roztaci starter a alternator. veskere ozubeni taky jak nove... kdyz jsem je vyndal a zkusil pohybat s kolcama v prevodovce je tam citit vule. napada me jestli se nemuzou nejak pricit a tim padem se starter jednou otoci a zasekne se a pak jen cvaka relatko. razeni jde ale bez problemu tak nevim. nemate s tim nekdo nejakou zkusenost ? budu rad za kazdou radu. jsem z toho uz uplne nestastny a nechce se mi hrabat do prevodovky. predem moc dekuju. Peta

problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

12.8.2013 v 22:20 | Nahoru | #1
a co trebas baterie?

1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2013 v 22:28 | Nahoru | #2
Nehledej chybu tam, kde není a do starteru, natož převodovky, nevrtej. Jseš-li si jist, že skutečně po zastavení starteru jen cvakalo jeho relátko, tak v lepším případě bude někde v cestě napájení starteru (mezi baterkou a relátkem) přechodový odpor, v horším bude baterka v háji.

Hodně by napovědělo měření napětí na baterce v době, kdy je starter zapnut, ale jestli se v tom nevyznáš, zkus natočit motorku přes kabely baterkou z auta a poznáš, kde je chyba. Nebo rovnou kup novou baterku, popř. si půjč od někoho baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku a nabitá.
Bude-li se pak závada opakovat, bude chyba někde v kabeláži od baterky, nebo v kostření motoru. Dobrá baterka musí udržet napětí tak, aby relátko periodicky neodpadávalo (to způsobuje ono "cvakání" až bzučení), i když bude starter mechanicky zabrzděn a bude mít o to vyšší proudový odběr.

1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

12.8.2013 v 22:34 | Nahoru | #3
Pokud ti jednou toci a podruhe ne, tak jsou vetsinou v prdeli loziska na osce strateru. Okem to nepoznas, staci tam mirna vule a ten starter se kousne a nechce tocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

12.8.2013 v 22:45 | Nahoru | #4
Creck> S tím jsem se několikrát setkal na starteru u Š1203 - díky vyběhaným ložiskům drhla kotva o stator. To ovšem nic nemění na tom, že dobrá baterka musí zablokování starteru "ustát" bez poklesu napětí na takovou úroveň, že relé začne odpadávat. Zakladatel vlákna ale píše o cvakání relátka, takže chyba bude buď v baterce, nebo v kabeláži.

(reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

12.8.2013 v 22:48 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Nehledej chybu tam, kde není a do starteru, natož převodovky, nevrtej. Jseš-li si jist, že skutečně po zastavení starteru jen cvakalo jeho relátko, tak v lepším případě bude někde v cestě napájení starteru (mezi baterkou a relátkem) přechodový odpor, v horším bude baterka v háji.

Hodně by napovědělo měření napětí na baterce v době, kdy je starter zapnut, ale jestli se v tom nevyznáš, zkus natočit motorku přes kabely baterkou z auta a poznáš, kde je chyba. Nebo rovnou kup novou baterku, popř. si půjč od někoho baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku a nabitá.
Bude-li se pak závada opakovat, bude chyba někde v kabeláži od baterky, nebo v kostření motoru. Dobrá baterka musí udržet napětí tak, aby relátko periodicky neodpadávalo (to způsobuje ono "cvakání" až bzučení), i když bude starter mechanicky zabrzděn a bude mít o to vyšší proudový odběr.

problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

12.8.2013 v 22:55 | Nahoru | #6
Baterku jsem zkousel nekolikrat nabit a zadny vysledek. Dokonce i pres kabely nebo se silnejsi baterkou je to porad to same. Starter se jen pootoci a pak uz jen cvaka relatko. Takze spatnou baterku bych timhle asi vyloucil ne ? Kdyz z vrchu zkousim pootocit s kolem v prevodovce ktere je jakoby navazane na sterter tak s nim jde pootocit jen kousek a pak se zasekne a neotocis s nim ani za boha...

(reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 05:05 | Nahoru | #7
J.M.K.> no nejlip pozna vybehane loziska tak, ze starter vynda a vyzkousi ho mimo motorku, bude behat jako nic, po nasazeni se bude hryzat zas.
Nerikam ze je to na 100% ono, ale asi bych to zkusil.

1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 06:59 | Nahoru | #8
Starter jsem prave mel venku a toci se jak za mlada. Po nasazeni zpatky na masinu jednou otoci a pak zas to krasne cvak cvak cvak... Prave proto jsem si myslel jestli nebude problem spis vevnitr v prevodce s tema kolcama jestli se tam treba nejak neprici a pak starter nema dost sily na to aby to roztocil a zacne cvakat to relatko nez ve starteru samotnem... Bohuzel nemam jiny starter nebo to relatko abych to mohl vyloucit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2013 v 10:35 | Nahoru | #9
PetaGSXR> Když i s jinou baterkou, napojenou přes kabely (doufám teda, že máš kvalitní kabely a ne nějaké Filsony z kaufu, kde je pod tlustou izolací licnička hodna zvonkového drátu), závada nezmizí a relátko starteru cvaká, tak bude chyba někde v kabelech od baterky - někde je přechodový odpor, na kterém se při proudu, jaký starter odebírá, ztratí tolik napětí, že relátko začne odpadávat. Po odpadnutí zátěž zmizí, proud zanikne a napětí se zvýší, relátko sepne a vše se opakuje.

Jestli máš voltmetr, nejlépe ručkový, napoj jej na svorku starteru a na (-) svorku baterky a hned uvidíš, jak je na tom napětí na starteru. Pak holt musíš s volmetrem v ruce hledat, kde se napětí ztrácí. Ale bude to hned někde za baterkou, když klesá i napětí v celé palubní síti (tedy i napětí pro cívku relátka). Nebo může být vadný ukostřovací kabel od baterky.

To "kolo navázané na starter", je kolo startovací volnoběžky, volnoběžka vypadá takto . Že se na jednu stranu "zasekne", je v pořádku, dál bys točil celým motorem. Je to ve směru, kterým otáčí starter, na druhou stranu se musí volboběžka jen s nepatrným odporem volně protáčet.
Jinak nezatížený starter klidně může běžet normálně - bez zátěže odebírá jen zlomek proudu, jaký odebírá v zátěži.

Creck> Máš recht, ale jemu se evidentně někde ztrácí napětí. Už jsem to zmínil předtím, že dobrá baterka s dobrou kabeláží musí ustát i zablokovaný starter.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 12:39 | Nahoru | #10
J.M.K.> Jeste jednou moc dekuji za rady jsi moc hodny. Popravde bych byl moc rad kdyby to bylo "jen" ve spatnem ukostreni nebo ve spatne elektroinstalaci. Zkouseli jsme to s kamaradem napojit natvrdo tak jak jsi psal primo na starter a na kostru od baterky pak i ukostrit na motoru a porad to same. Promeroval to vsechno i merakem a rikal ze je problem jinde. Jinak volnobezku jsem nemyslel. Ta je v tom "domku" nad prevodovkou. Tu jsem vytahl ven a vsechno je tak jak jsi psal. Ja jsem ale myslel a zkousel tocit primo s koleckem ktere je v prevodovce a roztaci ho ta volnobezka. Tam se delo to co jsem psal ze se pootoci kousek a pak se jakoby zasekne a pak uz s nim nepohnes. To ze nejde vic otocit muze byt kvuli tlakum v motoru ale to chci vyloucit tim ze se vyndaji svice a tim padem by s tim melo jit otacet. Pokud to ani pak nepujde tak by to ty kolca v prevodovce mohly byt ne ? Maji podle me dost velkou vuli kdyz se hybe motorem tam a zpatky tak nas prave napadlo jestli jestli to nemuze byt tim a ze se pak nejak prici a nepusti starter dal. Je to samozrejme jen domenka prtze nas uz nic jineho nenapadlo. Zkusim jeste dneska znova prokontrolovat ty kostry a cele to znovu promerit ikdyz je to pry dobre a je pry problem v necem jinem a uvidim. Ale zkouseli jsme to vcera zapojit miliony zpusobu a vysledek byl porad stejny proto jsem byl porad presvedceny ze v elektrice problem neni. Kazdopadne dik moc za rady a kdyby te jeste neco napadlo tak budu rad. Uz jsem z toho uplne nestastny. Pak dam vedet jestli jsme na neco prisli.

problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 12:47 | Nahoru | #11
U Škodovky se vydírala kluzná ložiska, tady budou valivá...
Určitě zkontrolovat silové kabely (očistit očka i dosedací plochy, zkontrolovat jestli nejsou zlomené), ukostření motoru a možná i půjčit jiné startovací relé.

(reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 19:31 | Nahoru | #12
PetaGSXR> Peto vim ze to asi nechces slyset...Ale u takove mrdky musis bejt vubec rad ze to jde nekdy nastartovat...je to docela zazrak co uz to ma vse za sebou a nikdo nic neopravoval.
Jestli mas uz vodnika tak tos vybral hodne blbe...Nejhorsi gsxr jake kdy se udelalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 21:46 | Nahoru | #13
PetaGSXR> Dik. To docela potesi Ale co jsem tak cetl tak ta motorka trpi snad na vsechno takze to asi fakt nebyla nejlepsi volba... Akorat ted uz je asi pozde brecet ze jo Kazdopadne me to docela stve prtze motor jinak slape jak hodinky a jede jak vystrelena z praku na to ze je to takova babicka. Jinak zkousel jsem dneska vytahnout svice a startovat natvrdo z baterky z auta primo na starter a kostru na motor a tocil pekne. Jakmile se daji svice uz to jde trochu hur ale toci. Akorat ze baterka z auta ma 4krat vic amperu nez ta moje tak nevim. Zitra davam na repas starter a asi koupim i baterku popr. sezenu jine relatko a uvidim. Dovnitr do prevodky se mi moc hrabat nechce...

(reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

14.8.2013 v 00:30 | Nahoru | #14

PetaGSXR píše: ...jde trochu hur ale toci. Akorat ze baterka z auta ma 4krat vic amperu nez ta moje tak nevim.



Tam jde právě o to, jaký je baterka schopna dodat proud pro starter. Zkus ještě, zda bude nějaký rozdíl v "točení starteru", když napojíš autobaterku startkabely přímo na starter a plášť motoru a když ji napojíš na svorky baterky motocyklu. Dle toho, zda bude, nebo nebude nějaká markantní změna, poznáš, zda je chyba přímo ve starteru, nebo v jeho napájení.

problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

14.8.2013 v 16:03 | Nahoru | #15
Vymenit kabely za novy a tlusty taky dat novou kvalitni baterku .... Podle me to pak chytne na brnknuti
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist