1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
Hodně by napovědělo měření napětí na baterce v době, kdy je starter zapnut, ale jestli se v tom nevyznáš, zkus natočit motorku přes kabely baterkou z auta a poznáš, kde je chyba. Nebo rovnou kup novou baterku, popř. si půjč od někoho baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku a nabitá.
Bude-li se pak závada opakovat, bude chyba někde v kabeláži od baterky, nebo v kostření motoru. Dobrá baterka musí udržet napětí tak, aby relátko periodicky neodpadávalo (to způsobuje ono "cvakání" až bzučení), i když bude starter mechanicky zabrzděn a bude mít o to vyšší proudový odběr.
1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
J.M.K. píše: Nehledej chybu tam, kde není a do starteru, natož převodovky, nevrtej. Jseš-li si jist, že skutečně po zastavení starteru jen cvakalo jeho relátko, tak v lepším případě bude někde v cestě napájení starteru (mezi baterkou a relátkem) přechodový odpor, v horším bude baterka v háji.
Hodně by napovědělo měření napětí na baterce v době, kdy je starter zapnut, ale jestli se v tom nevyznáš, zkus natočit motorku přes kabely baterkou z auta a poznáš, kde je chyba. Nebo rovnou kup novou baterku, popř. si půjč od někoho baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku a nabitá.
Bude-li se pak závada opakovat, bude chyba někde v kabeláži od baterky, nebo v kostření motoru. Dobrá baterka musí udržet napětí tak, aby relátko periodicky neodpadávalo (to způsobuje ono "cvakání" až bzučení), i když bude starter mechanicky zabrzděn a bude mít o to vyšší proudový odběr.
1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
Jestli máš voltmetr, nejlépe ručkový, napoj jej na svorku starteru a na (-) svorku baterky a hned uvidíš, jak je na tom napětí na starteru. Pak holt musíš s volmetrem v ruce hledat, kde se napětí ztrácí. Ale bude to hned někde za baterkou, když klesá i napětí v celé palubní síti (tedy i napětí pro cívku relátka). Nebo může být vadný ukostřovací kabel od baterky.
To "kolo navázané na starter", je kolo startovací volnoběžky, volnoběžka vypadá takto . Že se na jednu stranu "zasekne", je v pořádku, dál bys točil celým motorem. Je to ve směru, kterým otáčí starter, na druhou stranu se musí volboběžka jen s nepatrným odporem volně protáčet.
Jinak nezatížený starter klidně může běžet normálně - bez zátěže odebírá jen zlomek proudu, jaký odebírá v zátěži.
Creck> Máš recht, ale jemu se evidentně někde ztrácí napětí. Už jsem to zmínil předtím, že dobrá baterka s dobrou kabeláží musí ustát i zablokovaný starter.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
Jestli mas uz vodnika tak tos vybral hodne blbe...Nejhorsi gsxr jake kdy se udelalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
PetaGSXR píše: ...jde trochu hur ale toci. Akorat ze baterka z auta ma 4krat vic amperu nez ta moje tak nevim.
Tam jde právě o to, jaký je baterka schopna dodat proud pro starter. Zkus ještě, zda bude nějaký rozdíl v "točení starteru", když napojíš autobaterku startkabely přímo na starter a plášť motoru a když ji napojíš na svorky baterky motocyklu. Dle toho, zda bude, nebo nebude nějaká markantní změna, poznáš, zda je chyba přímo ve starteru, nebo v jeho napájení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |