paolo_novy Přidat reklamu

Téma: problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93
zdravim. mam takovy problem. uz od koupe motorky slo spatne startovat. starter otocil jednou a pak jen cvakalo relatko. po par pokusech se starter chytil a nastartovala a pak uz chytla pokazde. na dalsi den to bylo to same... vytahl jsem starter a vse vypadalo v poradku. uhliky dobre loziska se tocily krasne veskere ozubeni jak nove. vycistil jsem a chytla napoprve. pak to bylo zase to same. na prevodovce nahore je takovy kdyz to reknu hloupe domek pod kterym jsou ozubene kolecka ktere roztaci starter a alternator. veskere ozubeni taky jak nove... kdyz jsem je vyndal a zkusil pohybat s kolcama v prevodovce je tam citit vule. napada me jestli se nemuzou nejak pricit a tim padem se starter jednou otoci a zasekne se a pak jen cvaka relatko. razeni jde ale bez problemu tak nevim. nemate s tim nekdo nejakou zkusenost ? budu rad za kazdou radu. jsem z toho uz uplne nestastny a nechce se mi hrabat do prevodovky. predem moc dekuju. Peta

1 reakcí na tento příspěvek problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

13.8.2013 v 06:59 | Nahoru | #1
Starter jsem prave mel venku a toci se jak za mlada. Po nasazeni zpatky na masinu jednou otoci a pak zas to krasne cvak cvak cvak... Prave proto jsem si myslel jestli nebude problem spis vevnitr v prevodce s tema kolcama jestli se tam treba nejak neprici a pak starter nema dost sily na to aby to roztocil a zacne cvakat to relatko nez ve starteru samotnem... Bohuzel nemam jiny starter nebo to relatko abych to mohl vyloucit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problem se startovanim gsxr 750 r.v. 93

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2013 v 10:35 | Nahoru | #2
PetaGSXR> Když i s jinou baterkou, napojenou přes kabely (doufám teda, že máš kvalitní kabely a ne nějaké Filsony z kaufu, kde je pod tlustou izolací licnička hodna zvonkového drátu), závada nezmizí a relátko starteru cvaká, tak bude chyba někde v kabelech od baterky - někde je přechodový odpor, na kterém se při proudu, jaký starter odebírá, ztratí tolik napětí, že relátko začne odpadávat. Po odpadnutí zátěž zmizí, proud zanikne a napětí se zvýší, relátko sepne a vše se opakuje.

Jestli máš voltmetr, nejlépe ručkový, napoj jej na svorku starteru a na (-) svorku baterky a hned uvidíš, jak je na tom napětí na starteru. Pak holt musíš s volmetrem v ruce hledat, kde se napětí ztrácí. Ale bude to hned někde za baterkou, když klesá i napětí v celé palubní síti (tedy i napětí pro cívku relátka). Nebo může být vadný ukostřovací kabel od baterky.

To "kolo navázané na starter", je kolo startovací volnoběžky, volnoběžka vypadá takto . Že se na jednu stranu "zasekne", je v pořádku, dál bys točil celým motorem. Je to ve směru, kterým otáčí starter, na druhou stranu se musí volboběžka jen s nepatrným odporem volně protáčet.
Jinak nezatížený starter klidně může běžet normálně - bez zátěže odebírá jen zlomek proudu, jaký odebírá v zátěži.

Creck> Máš recht, ale jemu se evidentně někde ztrácí napětí. Už jsem to zmínil předtím, že dobrá baterka s dobrou kabeláží musí ustát i zablokovaný starter.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist