1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Copak by se asi stalo, kdyzs jel bez oleje, nez zes to zadrel kutilku! To potom normalni clovek s IQ> tyive sunda palici s valcem a zjieti rizsah poskozeni. Ten bude asi v tym pripade min. Na vybrus.
Jenze Pat nebo Mat radsi zkoumaji vejfuk a ejhle -.cumi na ne rozlamanej kouzek.
Jeste chvili to poradne protoc, at s uzijeme dalsi vlakno: podala mi ojnicka ruku karterem!
Edit
Bohuzel mi nejde z mobilu nahodit odkaz. ALE: dej si do Google 'dreveny pist'. Kluci na Jawamanii delali na tohle tema pokusy a slo to i natocit! Pro tebe idealni reseni - stsci dubovej spalek
Naposledy editováno 31.07.2013 08:28:19
3 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Ted mě zajímá co vyměnit je mi jasný že komplet těsnění a ty kroužky taky ?
jen k tomu IQ. Né každej člověk je v opravování zběhlej a má letité zkušenosti proto se radši zeptám než bych to pak dělal třikrát....
Naposledy editováno 31.07.2013 10:03:03
1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Ceres píše: no takže jsem sundal válce a jsou v pořádku včetně kroužků žádné známky přidření prostě nic. Celkem by mě zajímalo jak se dostal ten kroužek do výfuku- možná nehoda předchozího majitele?
Ted mě zajímá co vyměnit je mi jasný že komplet těsnění a ty kroužky taky ?
jen k tomu IQ. Né každej člověk je v opravování zběhlej a má letité zkušenosti proto se radši zeptám než bych to pak dělal třikrát....
To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?
Firecracker píše: To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?
Tady opravdu clovek zacne verit na Jeziska nebo neposkvrneny poceti: ono mu to.zdechlo s benalem bez oleje, z vejfuku vysype kus krouzku..... Ale po demontazi pistu s valci se vsechno jevi O.K..... A ted se vyptava jestli dat krom kruhu i nova tesneni? Treba vymeni i ta pod hlavama!
Brr, je horko a lidi z toho blbnou!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Když už máš sundané válce, jak vypadají koužky? Zkus, zda právě ten kus kroužku, cos našel v laufu, nepasuje na chybějící část některého z kroužků a stejně tak, zda nechybí i další části kroužků. Ty totiž mohou být spadlé dole v karteru, přefuky vlítnout do válce a rozsekají píst a hlavu.
A hlavně se modli, aby to byly jen kroužky a válce a neodnesla to i ložiska na ojnicích a na klice.
A ano - "ne každý je v opravách zběhlý", ale vzpomenň si na "kdo maže, ten jede" a musí Ti dojít, že je nesmysl, aby motor byl po jízdě bez oleje mechanicky v pořádku, kor když před zastavením už ztrácel výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
J.M.K. píše: Ceres> Nezlob se, ale jestlis udělal autoškolu (i když čertví s těmi dnešními paskvily), tak musíš vědět, že motor bez oleje těžko vydrží. A když začal ztrácet výkon, musí být jasné, že se nemohlo stát nic jiného, než že se válce přidřely. A jestlis nikdy přidřený válec neviděl, tak to nemusíš od pohledu poznat.
Když už máš sundané válce, jak vypadají koužky? Zkus, zda právě ten kus kroužku, cos našel v laufu, nepasuje na chybějící část některého z kroužků a stejně tak, zda nechybí i další části kroužků. Ty totiž mohou být spadlé dole v karteru, přefuky vlítnout do válce a rozsekají píst a hlavu.
A hlavně se modli, aby to byly jen kroužky a válce a neodnesla to i ložiska na ojnicích a na klice.
A ano - "ne každý je v opravách zběhlý", ale vzpomenň si na "kdo maže, ten jede" a musí Ti dojít, že je nesmysl, aby motor byl po jízdě bez oleje mechanicky v pořádku, kor když před zastavením už ztrácel výkon.
samozřejmě to vím a také sem psal že jsem tam ten benzíl nalil nedopatřením prostě sem šáh po špatným kanistru a na jawě už nejakou dabu jezdím. Kroužky jsou opravdu celé a a v pořádku ani válec nemá na sobě známky poškození. Pořád doufám že to motor neodnesl ale čeho jsem si všiml tak pravý válec má menší odpor - prostě když motor protáčím startovačkou tak na levý mám problém ho protočit (rukou) a právý jde celkem snadno z čehož usuzuju že bud tesnení pod hlavou (dával jsem nový) nebo kroužky netěsněj
edit: a jestli vás mohu poprosit prosil jsem vás o radu a nerad bych tu řešil nějaký rejpání. Mám jawu rád a fandim jí a to byl můj důvod koupě a na její mouchy teprve postupně přicházím ......
Naposledy editováno 31.07.2013 17:35:20
Firecracker píše: To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?
vím jak vypadá přidřený váleca kroužky jsou celé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
A opět - dle čeho soudíš, že válce nmají na sobě zámky poškození? - uvažuj logicky... když sis chybu uvědomil až v momentě, kdy motor ztrácel výkon, tak se musel začít už přidírat. Nevěřím tomu, že by to v takovém případě motor přestál bez úhony.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
J.M.K. píše: Ceres> A to, že "pravý válec má menší odpor" jsi zjistil jak? U jednho válce vyndáš svíčku, aby neměl kompresi a přes startpáku zkoušíš odpor válce proti protáčení? Něco málo tím zjistit můžeš, ale přesně Ti to řekne jen změření kompresních tlaků.
A opět - dle čeho soudíš, že válce nmají na sobě zámky poškození? - uvažuj logicky... když sis chybu uvědomil až v momentě, kdy motor ztrácel výkon, tak se musel začít už přidírat. Nevěřím tomu, že by to v takovém případě motor přestál bez úhony.
já vím samotnýmu se mi tomu nechce věřit ale krom drobné asi 3mm dlouhé drážky u výfukového kanálu nic na válci neni jestli to znovu sundám tak přidám foto
a jak jsem říkal dal jsem do motoru svíčky sundal výfuky a otáčel motorem, přes výfuky jsem se koukal který píst jde nahoru. Levý vždy šel přes horní úvrať protočit celkem bez námahy zato pravý vyvíjel značný tlak. Přijde mi divné že každý jde jinak toť můj názor
a ty kompresní tlaky je dobrý nápad ale s tím asi do servisu že ?
Každopádně jsem motor složil a celý přetěsnil chod motoru je v pořádku včetně výkonu i startování. Dal jsem tam polosyntetickej olej Mogul TSF a je to drobek lepší ale na jízdu po městě stále nepřijatelný :(
Naposledy editováno 31.07.2013 22:51:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Navíc v příspěvku č.15 píšeš, že pravý válec má menší odpor a teď v příspěvku č. 19 naopak, že levý šel snáze. Tak jak to teda je? Jinak na měření komprese potřebuješ "samodržné" manometry k tomu určené, které napojíš šroubovacím koncem na hadici na díry po svíčkách. Příklad měření kompresních tlaků.
Ještě mne napadá, zda jsi už předtím nějak nelaboroval s karbcem. Mohlo totiž na jednom válci odcházet gufero, nebo těsnění pod válcem, v důsledku čehož byl chudý a teď naopak je více kouřící válec až příliš bohatý. Koukni ještě na barvy svíček po několika km jízdy na zhruba půl plynu (aby měření neovlivnila vonoběžná směs) a uvidíš, jak je na tom který válec s bohatostí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
J.M.K. píše: Ceres> Pozor na to pomalé protáčení motorem... u žádného motoru, ať 2t, nebo 4t, kroužky neudrží kompresi delší dobu, natož trvale, i když je v pořádku. Při zkoušce komprese je třeba motorem točit minimálně startovacími otáčkami.
Navíc v příspěvku č.15 píšeš, že pravý válec má menší odpor a teď v příspěvku č. 19 naopak, že levý šel snáze. Tak jak to teda je? Jinak na měření komprese potřebuješ "samodržné" manometry k tomu určené, které napojíš šroubovacím koncem na hadici na díry po svíčkách. Příklad měření kompresních tlaků.
moje chyba myslel jsem pravý
na karbec jsem nesahal ale čistil jsem výfuky a měnil vložky tak nevim jestli to nemá nemá na karbec vliv
pod válec jsem davál nové těsnění původně tam byly dvě na sobe kufero jsem koupil taky ale ještě jsem neměl vůli ho vymenit
Jestli teď pravý válec kouří opravdu razantně a rozdíl mezi kouřivostí válců je značně větší, než dříve, tak v první řadě koukni na barvu svíček a také nech změřit kompresní tlaky. Kdyby kouřil levý, mohlo by logicky být vadné gufero na klice (motor by si přisával olej z převodovky), ale "zvenku" pravého gufera je vzduch (komora zapalování), takže tudy by táhnul "falešluft" a válec by naopak byl chudý (zvedal by samovolně otáčky - zrovna nedávno to tu někdo řešil).
Ještě mne napadá... vyčistils výfuky opravdu pořádně? Aby nakonec nebyl v pravém laufu nějaký bordel, který se vypaluje a proto ten kouř.
1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
optám se kde by mi zmeřili ty komprese
ty výfuky byly první vec co me napadlo a jsem celkem pečlivěj takže jsou čistý a kouř neni vůbec štiplavej a je bílej takže si nemyslím že by tam hořel nějakej humus
1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
S těmi moderními oleji také opatrně - motor Jawa 350 je pomaluběžný a potřebuje olej, který se dlouho udrží na stěně válce, což u moderních rychloběžných dvoutaktů není zapotřebí, ale tam zase olej musí být odolny proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu. Už se dost lidí ptalo, zda mohou do třindy nalít moderní olej pro motorové pily - ne, takový olej nesmí do tohoto motoru přijít.
Motor má zkrátka jezdit na olej, na jaký byl konstruován a hlavně mísicí poměr dodržovat dle předpisu výrobce motoru, ne podle údaje na flašce s moderním olejem. Takových už také bylo spousta, co namíchali dle údajů na flašce 1:50 nebo i méně a pak se nestačili divit, že se motor zadřel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
motor Jawa 350 je pomaluběžný a potřebuje olej, který se dlouho udrží na stěně válce - jako udrží kdy? přes zimu? Tak stačí M2T nalít na zimu, nejlépe zalít ložiska do výše karterů, na jaře vypustit. Samozřejmě výpustmými šrouby, které si umístíš důmyslně do dna skříně
Naposledy editováno 01.08.2013 22:13:25
U Jawy je to jedno, když oproti pile píst běhá relativně pomalu, ale zase tam mohou být právě problémy s tím, zda se olej dokáže na válci udržet. Jistě se tomu dá odpomoct větším množstvím oleje, ale pak jde do kopru ekonomická stránka věci.
Ještě k tomu srovnání s pilou, nebo křoviňákem - proč se asi originál olej Stihl (růžové barvy) míchá 1:50, zatímco při nouzovém použití jiného 2t oleje výrobce doporučuje poměr 1:25?
Naopak namíchat tento "superolej" 1:50 a nalít do třindy, tak to motor dlouho nevydrží.
1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |